Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren...marktplaats-ergernissen!

21-07-2015 09:00 3014 berichten
En we gaan hier weer verder



Laatste reactie uit het vorige topic :



quote:sinnombre schreef op 21 juli 2015 @ 08:58:

Ik erger me aan verkopers die alleen foto's laten zien van van internet geplukte foto's van het product.

Ik wil zelf gemaakte eigen foto's. Als mensen dat niet laten zien, dan heb ik geen interesse meer.
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in tijden weer actief op Marktplaats (en hier op het forum, jeeh!). De fout gemaakt om een merktas (nieuwprijs rond de 150e) aan te bieden met de optie vrij bieden, krijg ik een bod van 7.5e en een mailtje erbij die het doet overkomen dat ik heel dankbaar moet zijn dat iemand me komt verlossen van deze tas. Even voor de duidelijkheid; de tas is amper gebruikt, mooie foto's ervan gemaakt, duidelijk zichtbaar dat de tas nog in goede staat is etc. Dat snap ik dan echt niet he..



Daarentegen wel iemand anders die meteen mijn vraagprijs van een andere tas bood, dus binnen een dag al iets verkocht, daar word ik dan wel weer blij van
Alle reacties Link kopieren
Ik word altijd zo moe van lui die bieden op je advertentie, terwijl je al een zeer klein prijsje vraagt. Altijd moet er maar iets af, lijkt het wel :(



Of lui die gaan onderhandelen maar 'nee!' niet snappen en dan 5x ofzo dr bod blijven herhalen terwijl je al 4x 'nee!' hebt gezegd. Bepaalde mensen wimpel ik dus al bij voorbaat af.
Met iemand een afspraak gemaakt voor een kinderwagen op te halen. Toen stuurde ze dat ze niet kon en of ik eventueel een andere dag zou kunnen. 2 berichtjes later ( en 2 weken verder) geen enkele reactie meer gehad...



Bij iemand anders zou ik iets ophalen, ook zij kon niet en daar krijg ik nu ook helemaal geen reactie meer op.



Jammer want ik wou het zo graag hebben!
Alle reacties Link kopieren
Morgen trouwens bellen.



Er werd iets aangeboden voor 150 euro. Een enorm koopje, gezien dergelijk items rustig 2-3x zoveel kosten. Gelijk gemaild dus voor het telefoonnummer om een afspraak te maken.



Geinteresseerde nummer 2 vond 150 eur kennelijk te duur, want die bood 125 euro onder de advertentie, om later 135 euro te bieden ndat ie was overboden door nummer 3. Nummer 4 meldde zich kort erna met een bod van 150 euro, de vraagprijs.



En dat is ook weer typisch marktplaats waar ik geen reet van snap. Openlijk bieden onder een advertentie.. waarom zou je dat doen. Als nummer 2 die dus 125 euro gewoon die adverteerder had gemaild, had bieder nummer 3 niet geweten dat ie interesse had en had die misschien wel een lager bod uitgebracht, waardoor jij als mailer nog steeds in de running bent. Nu verklein je die kans alleen maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een mailtje van iemand die vroeg of ik zijn berichten wel gehad had. Huh, welke berichten dan? Blijken ze niet in mijn mailbox terecht te zijn gekomen, maar alleen op de Marktplaats site zelf te staan. Heel erg irritant!



Lovely, misschien kun je checken of dat niet bij jou ook gebeurd is?



Ik mail daarom ook altijd Springetje. En als ik iets aanbiedt dan heb ik ook liever dat ze me mailen dan dat ze op de site bieden, want over het algemeen zijn mailers serieuzer dan mensen die alleen maar een bod invullen en op de knop drukken. Van mij hoeven mensen ook helemaal niet tegen elkaar op te gaan zitten bieden, ik heb liever iemand die gewoon direct een nette prijs biedt en duidelijke afspraken maakt.
quote:Springetje schreef op 03 mei 2016 @ 02:05:



En dat is ook weer typisch marktplaats waar ik geen reet van snap. Openlijk bieden onder een advertentie.. waarom zou je dat doen. Als nummer 2 die dus 125 euro gewoon die adverteerder had gemaild, had bieder nummer 3 niet geweten dat ie interesse had en had die misschien wel een lager bod uitgebracht, waardoor jij als mailer nog steeds in de running bent. Nu verklein je die kans alleen maar.



Stel dat nummer 3 er ook nog bij mailt en dan niet zo aantrekkelijk is in zijn toon, dan zou je bij mij als nummer 2 nog best het item kunnen krijgen hoor :-)



Ik heb wel eens mensen gehad die én via de site boden, én mailden. Dus het kan. En "geef me uw adres, ik kom er aan" gaat dan echt niet voor.



Misschien zijn mensen die twee keer bieden ook wel serieuzer dan mensen die één keer bieden of mailen, dus dat ze dan toch de voorkeur krijgen. Van die opdrachtmailtjes krijg IK in ieder geval altijd het heenenweer. Beleefde personen gun je net wat meer.
Alle reacties Link kopieren
ik ben, denk ik,opgelicht! Afgelopen vrijdag een advertentie gezet omdat ik iets specifieks zocht, zaterdag reactie gekregen dat iemand het had voor €50,00.

Het kon opgestuurd worden maar kon het ook komen ophalen.Het is nogal een eind uit de buurt dus ik heb gekozen voor opsturen.Meneer heeft mij zijn adres en bankgegevens gestuurd.Dit heb ik nagezocht maar kon niks raars vinden dus het geld overgemaakt en daarna gemaild of hij kon laten weten als het geld binnen was en het pakketje verstuurd.

Helemaal geen reactie meer, gister nog 2 keer gemaild, weer niks terug.

Ik denk dat ik dus maar aangifte moet gaan doen.
Nu al? Het is pas dinsdag. Misschien heeft hij het geld wel binnen maar nog geen tijd gehad om het te versturen en mailt hij je dan pas?
Alle reacties Link kopieren
Nette mails hebben natuurlijk sowieso de voorkeur boven bevelen, dat klopt 2koffie. Mensen die alleen maar "opsturen" of "ik nu komen halen" roepen komen nog onder de simpele biedingen op de site. Sterker nog, zelfs als ze de enige bieder zijn dan ga ik er niet mee in zee.



Ik krijg nu allerlei mailtjes van mensen die alleen maar "is X er nog?" mailen. Zonder aanhef, groet of naam en zonder wat ze erop zouden willen bieden als het er nog is. Moet ik weer een heel verhaal terug gaan typen over dat ik met iemand in onderhandeling ben en dat als het met diegene niet doorgaat er ook nog anderen in de rij staan en dat het dan afhankelijk is van wat diegene biedt. Of zal ik gewoon "misschien" terugmailen? Krijg ik waarschijnlijk een "hoezo misschien?" terug...



Vroeger zette ik dingen gewoon op gereserveerd zodra ik met iemand in onderhandeling was, dat scheelde wel in dit soort mailtjes. Maar door de mail die MP dan aan alle geïnteresseerden stuurt haakten alle andere potentiële kopers dan af en zat ik uiteindelijk zonder koper. Dus ik reserveer alleen nog als ik de betaling binnen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog even wachten coetje, misschien is het meer laksheid dan oplichting en komt het gewoon deze week nog. Niet zo netjes om niet op je mails te reageren, maar het gebeurt wel vaker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen fijn gevoel bij, gewoon omdat er zaterdag meteen gereageerd werd op mijn mails en ik nu helemaal niks meer hoor.Ik zal inderdaad deze week nog afwachten maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.
Coetje, in het weekend komt geld niet door tussen banken, dus grote kans dat het er gewoon nog niet was. Ik zou als verkoper ook niet alles apart doormailen, maar even wachten tot het gestuurd is en dan in 1x.



Ik vind je erg pusherig overkomen, met twee keer op dezelfde dag mailen. Bij mij zou dat averechts werken.
quote:coetje schreef op 03 mei 2016 @ 12:49:

Ik heb er geen fijn gevoel bij, gewoon omdat er zaterdag meteen gereageerd werd op mijn mails en ik nu helemaal niks meer hoor.Ik zal inderdaad deze week nog afwachten maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.Veel mensen werken doordeweeks en zijn het weekend vrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook, in het weekend en doordeweeks, maar hoeveel moeite kost een mailtje nou?

Ik vind het eerder asociaal om niet meer te reageren.
quote:coetje schreef op 03 mei 2016 @ 12:27:

ik ben, denk ik,opgelicht! Afgelopen vrijdag een advertentie gezet omdat ik iets specifieks zocht, zaterdag reactie gekregen dat iemand het had voor €50,00.

Het kon opgestuurd worden maar kon het ook komen ophalen.Het is nogal een eind uit de buurt dus ik heb gekozen voor opsturen.Meneer heeft mij zijn adres en bankgegevens gestuurd.Dit heb ik nagezocht maar kon niks raars vinden dus het geld overgemaakt en daarna gemaild of hij kon laten weten als het geld binnen was en het pakketje verstuurd.

Helemaal geen reactie meer, gister nog 2 keer gemaild, weer niks terug.

Ik denk dat ik dus maar aangifte moet gaan doen.



Hallo, geduld is een schone zaak. Als het een pakketje wordt, moet de verkoper ervoor naar een winkel.

Daar kan best een dag overheen gaan. Niet zo ongeduldig, gewoon een paar dagen afwachten!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat mensen tijdens hun werk niet hun privémail checken, niet elk werk leent zich daarvoor dat dat überhaupt kan. Maar als je in een MP onderhandeling zit vind ik het wel netjes om dan 's avonds even te reageren.



Ik heb ook wel eens gehad dat iemand in het weekend geld overgemaakt had, ik dat maandag op mijn rekening had en ik dinsdag het pakket heb weggebracht en pas daarna heb gemeld dat het onderweg was. Ik probeer meestal ook nog even te mailen dat ik het geld binnen heb en het de dag erop op zal sturen, maar ik vind het niet heel gek als die tussenstap overgeslagen wordt. Hoewel ik als ik daarover bezorgde mailtjes zou krijgen ik denk ik wel even zou reageren (denkend "joh, rustig maar hoor, ik ben echt wel voor je bezig...").
quote:coetje schreef op 03 mei 2016 @ 12:49:

Ik heb er geen fijn gevoel bij, gewoon omdat er zaterdag meteen gereageerd werd op mijn mails en ik nu helemaal niks meer hoor.Ik zal inderdaad deze week nog afwachten maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.



Laatst een soort gelijk verhaal gehoord van een vriendin. Ik denk dat de kans dat je wordt opgelicht bij een gezocht advertentie groter is dan bij een aangeboden advertentie. Wat ik zelf verdacht vond bij die vriendin is dat de oplichter eerst vroeg welke bank ze had, om daarna een rekeningnummer van dezelfde bank te geven, zodat hij zijn geld snel had (en zij zogenaamd haar pakketje).

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jij bent opgelicht, dus ik zou nog een paar dagen afwachten. Je kan eventueel wel een extra mailtje naar de verkoper sturen met de vraag of het pakketje op de post is o.i.d. (Had je al gedaan blijkbaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:Teemo schreef op 03 mei 2016 @ 13:49:

[...]





Laatst een soort gelijk verhaal gehoord van een vriendin. Ik denk dat de kans dat je wordt opgelicht bij een gezocht advertentie groter is dan bij een aangeboden advertentie. Wat ik zelf verdacht vond bij die vriendin is dat de oplichter eerst vroeg welke bank ze had, om daarna een rekeningnummer van dezelfde bank te geven, zodat hij zijn geld snel had (en zij zogenaamd haar pakketje).

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jij bent opgelicht, dus ik zou nog een paar dagen afwachten. Je kan eventueel wel een extra mailtje naar de verkoper sturen met de vraag of het pakketje op de post is o.i.d.



Dat vragen naar de bank had ik ook in mijn oplichtgeval.



Maar verder heb ik ook weleens meegemaakt dat na een tijdje radiostilte het pakje gewoon kwam. Een had iemand beloofd om bij elke stap te mailen, maar verontschuldigde zij zich later dat ze dat niet gedaan had. Ze had verschillende dingen via marktplaats verkocht en al het mailen was haar wat teveel geworden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:coetje schreef op 03 mei 2016 @ 13:23:

Ik werk ook, in het weekend en doordeweeks, maar hoeveel moeite kost een mailtje nou?

Ik vind het eerder asociaal om niet meer te reageren.



Juf ongeduld.

Aangifte? Serieus?

Het is pas dinsdag he.



Er kan van alles zijn waarom je nog geen mail terug hebt.

Wie weet kijkt hij pas vanavond weer zijn mail na.



Je 2 mailtjes zijn overdreven. Je kon wat mij betreft ook mooi wachten. Ik laat me niet pushen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Vele positieve maar ook negatieve avonturen meegemaakt met marktplaats.

Bijvoorbeeld prachtige motorrijlaarzen z.g.a.n.

Wat waren ze afgetrapt toen we ze kregen.

Ook beloftes niet nakomen , of ik haal het artikel volgende week op en maar uitstellen, uiteindelijk verkocht aan iemand anders.

Leuk een antiek bed verkocht aan een gehandicapt meisje, die was er zo blij mee.

Daar word ik blij van.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 03 mei 2016 @ 12:20:

[...]





Stel dat nummer 3 er ook nog bij mailt en dan niet zo aantrekkelijk is in zijn toon, dan zou je bij mij als nummer 2 nog best het item kunnen krijgen hoor :-)



Ik heb wel eens mensen gehad die én via de site boden, én mailden. Dus het kan. En "geef me uw adres, ik kom er aan" gaat dan echt niet voor.



Misschien zijn mensen die twee keer bieden ook wel serieuzer dan mensen die één keer bieden of mailen, dus dat ze dan toch de voorkeur krijgen. Van die opdrachtmailtjes krijg IK in ieder geval altijd het heenenweer. Beleefde personen gun je net wat meer.



Ik heb direct een net mailtje gestuurd, dat ik het graag over zou nemen en de vraag om zn telefoonnummer om een en ander af te spreken. Telefoonnummer gekregen en vandaag contact gehad. Morgen haal ik het op



En blijkens de boden onder de advertentie had de 2e geinteresseerde in het item, degene die als eerste bood onder de advertentie, meer ervoor over dan de vraagprijs: zijn bod met bieden was inmiddels opgelopen tot 165 euro. Maar ja, eerst 125 euro bieden he? Voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 03 mei 2016 @ 13:59:

[...]





Juf ongeduld.

Aangifte? Serieus?

Het is pas dinsdag he.



Er kan van alles zijn waarom je nog geen mail terug hebt.

Wie weet kijkt hij pas vanavond weer zijn mail na.



Je 2 mailtjes zijn overdreven. Je kon wat mij betreft ook mooi wachten. Ik laat me niet pushen.





En toch zouden bij mij de alarmbellen ook al gaan rinkelen. Vooral omdat je weet dat via 'gezocht'-advertenties veel mensen worden opgelicht. Om die reden vraag ik soms ook weleens of ze een foto va het product kunnen maken als ik iets wil overnemen. Hoe makkelijk is het om iemand op te lichten met iets wat je niet hebt?



Overigens, vandaag zou de eerste bezorgdag kunnen zijn als ze zaterdag de deal heeft gesloten. Dus het is inderdaad wel een beetje vroeg om nu al van oplichting te spreken. Maar uitsluiten doe ik het zeker niet.
quote:Springetje schreef op 03 mei 2016 @ 15:47:

[...]

Maar ja, eerst 125 euro bieden he? Voor een duppie op de eerste rang willen zitten.



LOL. Maar jij betaalt toch ook niet de winkelprijs?



Wel fijn dat je het voor 150 mag hebben niet over de 165 heen moet.
quote:coetje schreef op 03 mei 2016 @ 13:23:

Ik werk ook, in het weekend en doordeweeks, maar hoeveel moeite kost een mailtje nou?

Ik vind het eerder asociaal om niet meer te reageren.En mijn kont gaat tegen de krib van iemand die zo ongeduldig is. Dan mail ik dus geheel niet meer en wacht ze het maar lekker af.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 03 mei 2016 @ 15:56:

[...]





LOL. Maar jij betaalt toch ook niet de winkelprijs?



Wel fijn dat je het voor 150 mag hebben niet over de 165 heen moet.



Ik bood gewoon zn vraagprijs, die al zeer laag was Dat bied ik dan gewoon. Als ik het zat ben, verkoop ik het gewoon voor 350 euro of meer namelijk. Moet ik dan moeilijk doen om 25 euro?



Maar dit is echt de marktplaatsmentaliteit. Er moet altijd wat vanaf lijkt het wel, zelfs al zet je de prijs heel scherp dan is het nog niet goedkoop genoeg en moet er nog worden afgedongen middels een bod op de advertentie. En dan komt het treintje op gang: 125..130...135...150..155..165 euro. Terwijl 99% van de bieders weet dat het ding veel meer waard was dan de vraagprijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven