**Ovulatie Inductie** (Clomid, Injecties, IUI)

09-11-2015 11:26 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, dit is het vervolg op het topic Clomid ervaringen. Echter met een tabel die iedereen zelf kan bijwerken.



De inlog gegevens voor de tabel zijn:

clomid-viva

ww: Wijwilleneenbaby



NaamLeeftijdKindjeRonde CStatusBijzMissy_Ecco30/361ena 12x clomid, nu gonal f3e ronde gonal f PCOSBelle1126/261e2e ronde injecties menopur 150 EH6e ronde sinds 22-2, echo 18-3PCOS, clomid werkt nietDuna_201530/331e4e ronde Gonal F 50 IE1e FM 6-7Vriend ook verminderd vruchtbaar met 5 mlj zaadjes. Nu over op IUI. 5-7 HSGFamke8134/351e9e ronde / 5e ronde Puregon, na 4x clomid CD1 op 26-5, PCOS + Korte LF / 20-4: een jaar in MMM. Elmo198926/271e2e 100 mg...PCO'sLientje8827/301e4e 75mg Start 4e ronde Clomid 30/1 TEST: 27/21e 50 mg= ok 2e 50 mg hele soep 3e 75mg! +pregnyl Na ronde 4 geen + res = MenopurSnowy89 27/301e5e - 2x Gonal FWk 25 Leo + Hsg. 15-7 controlePCOS, geen reactie clomid & GonalMyque33/342eZiekenhuismoe: pauze tot na de zomer...Complex geval, aldus de gyn. Onregelmatige cyclus 24-45 dagen, vleesboom in baarmoederwand, verkleefde eileider door matige endometriose. Bezig sinds jan'13, vanaf mei'15 4 mislukte Clomid-rondes gehad en 2x IUI (okt'15, nov'15). 3x vroege miskraam (feb'14 6wk, okt'15 4wk, dec'15 6,5wk)Nena_32/321e-29/3 1e afspraak fertiliteitsartsGrensgeval PCOS, doorverwezen ivm lange cyclusWiek8828/331e5e ronde clomid NOD rond 9 juni lange, onregelmatige cycliWoman1225/271e1ste ronde clomid NOD rond 14 mei geen cyclus Lady-8728/291e1e ronde Gonal F-PCOS



Zwangere topicschrijfsters

Skawa

Missy ecco
Famke zo is het bij mij ook! Eerste ronde 50 75 100. Tweede ronde nu 75 100 125.
Alle reacties Link kopieren
Kan wel hoor missy, dat een ei niet springt bij 18 mm bijvoorbeeld maar pas later. Las hier een tijdje terug ieman die pas na 4 dagen na een echo van 18mm een positieve ovulatie test had. Dus dat ken wel, tenzij je pregnyl krijgt oid.
Alle reacties Link kopieren
Normaal wordt dat toch goed bijgehouden. Eitje zou normaal gesprongen moeten zijn de zondag en inseminatie was de maandag.



Vrees dat het gwn wachten is
Alle reacties Link kopieren
@spinnekop, je kunt ook nergens meer vanuit gaan he? Maar mscl, hoe weten ze wanneer het eitje gesprongen is dan?



@hier, weer een echo gehad vandaag. Ene eierstok weer vol met eitjes, maar niets groter dan 10 mm. Andere eierstok waar donderdag nog alleen wat kleintjes zaten nu wel van 10 mm. Afwachten wat er gebeurt nu, maar er wordt ingezet op die kant waar nu wel iets gegroeid is. De arts zei dat er eigenlijk niet veel meer eitjes kunnen komen dan er nu zitten. Even deze ronde afwachten of het goed gaat. Anders kan er nog geprobeerd worden met start met lagere dosis of juist hoog om te kijken of dat beter gaat. Ook heeft de arts een 'leo' als optie genoemd.. We wachten het af, maar echt leuk is het niet..
Wat balen Missy dat er nog niet 1 of 2 eitjes goed doorgroeien! Blijf je nu wel gewoon door spuiten met de 75?

Balen dat ze ook nog over een leo begonnen, was zeker even schrikken?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht idd wel even: oh nee!

Lijkt me echt heel naar!

Ik blijf gewoon met 75 doorgaan. Er kunnen toch niet nog meer eitjes bijkomen zei de arts
Alle reacties Link kopieren
Idd jammer missy dat er zoveel eitjes zijn! Misschien domme vraag maar wat is een Leo?
Alle reacties Link kopieren
http://www.tweestedenziek ... -bdef-7aebe41053c6%7D.pdf



Ik kan het niet echt int kort uitleggen. Op deze site staat het uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Pff missy, wat vervelend dat er zoveel zijn, maar hopelijk gaan er deze week dan nog 2 goede doorgroeien. Die Leo klinkt heftig, maar ook positief met mogelijk een tijd een goede cyclus....



Hier zaterdag ongesteld geworden, dus toch nog LF van 10 dagen. Vandaag weer eerste halve pil chlomid geslikt. Ik ben benieuwd! Maar niet veel vertrouwen deze periode want eisprong zit nu vermoedelijk rond Pinksteren en dan is mijn vriend naar België met vrienden om al zijn zaad te verdrinken...maar goed eerst maar op naar dag 10 voor echo.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
F@sammie; als je vriend te Binch-drinken is tijdens Pinksteren dan heeft dat effect op de zaadcellen die drie maanden later klaar liggen. Dat is net zoals met een griepje etc, dat uit zich ook pas weken/maanden later pas in het sperma.



Nou hopelijk red je het nog net voor of anders na het pinksterweekend met een langerdurende cyclus. Een weekendje drinken en daarna weer een zaadlozing hebben, is denk ik ook niet 100% topmateriaal. Maar het hoeft er maar één sterke te zijn! Dan maar een keer een mindere zaadkwaliteit qua bewegelijkheid na zo'n weekend. Liever dat dan een maand overslaan toch?



Mijn vriend zegt ook, dit traject kan heel lang duren, het leven gaat ook door. Dus ik ga niet jaren lang als een monnik leven (geen alcohol). Dus wintersport, voetbalteam feestjes etc gaan ook gewoon door.



Ik had gelezen dat alcohol alleen effect heeft op het sperma qua snelheid, bewegelijkheid. (Na bevruchting maakt het niet uit, er zijn zoveel mensen zwanger geraakt zonder dat ze het wisten. En als je tijdens de zwangerschap gezond leeft, hoeft er niets blijvends te zijn.)
Alle reacties Link kopieren
Beetje off-topic; maar ik krijg er tranen van in de ogen wat erg voor Mattie



Ze hadden niet verwacht zwanger te raken zo staat in AD. Ze konden natuurlijkerwijs geen kinderen krijgen en hadden besloten niet in hormoontherapie te gaan daarvoor.



Dus nu is zij vreemdgegaan met iemand met turbo-zaad ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Oh my god! Jeetje! Dat is wel echt heftig! Ik luister elke ochtend mattie en Wytze en vond het allemaal al lang duren.. Wat ontzettend heftig dat het dan ook gewoon landelijk nieuws is nu..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde laatst een verhaal dat je lichaam gewend raakt aan zaad van degene met wie je het regelmaat doet. Als er dan 'ineens' ander zaad komt, kan dat voor een snellere bevruchting zorgen.. Moeder natuur zit maar gek in elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest afbreken! Eentje van 17 en eentje van 16 en dan circa 7 stuks van 12,5/13.0/13.5 en daarnaast nog meer kleintjes van 10.0. Het waren soort knikkerzakken zeg maar ;)



Als die van vorige keer op 12.0 waren blijven staan (ipv 13,5), dan had ik die van 16 en 17 als groeiers mogen beschouwen en de rest als stilstaand en dan voor natuurlijke eisprong zijn gegaan ipv pregnyl.



Een tweeling lijkt me wel leuk, maar een drie of vierling hoeft ook weer niet!

Deze week dus geen gemeenschap (ze verwacht mijn eisprong op donderdag) en terugkomen in/tegen pinksterweekend als ik ongesteld ben geworden (met de korte LF) om te kijken of alles weer rustig is.



Dan beginnen met 75eh spuiten ipv 100. Maar het kan best dat het dan nog niet rustig is, en dat ik daar op moet wachten en weer met Provera aan de slag moet. Dus we zijn weer 2-4 weken uit de running!
Alle reacties Link kopieren
Oh shit Famke! Waarom niet direct provera dan? Bij mij gingen ze niet uit van een natuurlijke eisprong, weet ook niet waarom. Hebben ze het bij jou ook gehad over een 'Leo'?
Balen famke dat je weer moet stoppen! Ben ook benieuwd waarom geen Provera oid?



@ hier nog steeds geen groei.. Vrijdag maar weer terug dan ook afbreken waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_ecco schreef op 02 mei 2016 @ 16:57:

Oh shit Famke! Waarom niet direct provera dan? Bij mij gingen ze niet uit van een natuurlijke eisprong, weet ook niet waarom. Hebben ze het bij jou ook gehad over een 'Leo'?



Omdat ze er vanuit gaan dat die van 17 en 16 doorgroeien, met 1,5 - 2 mm per dag. (Net als met clomid, nadat je de 5 dagen clomid hebt gehad). Provera krijg je als nieuwe cyclus moet opstarten zonder eisprong. En ze gaan er vanuit dat mijn follikels ver genoeg zijn om tot eisprong te komen over paar dagen. Daarom dus een sexverbod. Als ik nou niet ongesteld ben in pinksterweekend dan moet ik wel bellen.



Waarom zou ik Leo nodig hebben?

Daar heeft ze geen woord over gezegd.
Alle reacties Link kopieren
@famke, dank voor je bericht! Je vriend heeft helemaal gelijk om niet alles te laten voor dit ene. Ik ga het dan ook maar proberen los te laten en wel te zien wat er deze maand gebeuren gaat.

En wat vervelend dat jullie deze maand moeten stoppen. Hopen dat het met 75 volgende maand wel succesvol wordt!

@snowy, spannende week voor jou. Hopelijk is er vrijdag toch een mooi eitje aan t rijpen!
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Hier is het heel hectisch. Sinds vandaag 2 gevallen van meningitis op school. Ze weten nog niet welke vorm.



Wel positief: partner heeft haar regels. Raar om te zeggen dat dat positief is. Op naar ronde 4. Dinsdag moet vriendin naar gyn gaan. Dat is op dag 9 vorige keer was de inseminatie op dag 12. Hopelijk deze keer pas op dag 13, dan kan ik erbij zijn.



Ik wens iedereen veel succes. Geef de moed niet op ondanks de vele tegenslagen, onze beurt komt allemaal ook wel!!!!
Alle reacties Link kopieren
@Snowy, oh gadver.. Aftellen tot vrijdag dus.



@Famke, bij mij gingen ze ervan uit dat er zonder pregnyl geen eitje zou springen. Maar kreeg ook het dringende advies geen onbeschermde gemeenschap te hebben. Ik had dan ook geen eisprong of groei zonder medicatie. Ik dacht aan de 'leo' omdat je ook zoveel eitjes hebt. Met een Leo schakelen ze een aantal eitjes uit.



@Mlsc, snap helemaal dat het positief voelt. Dat wachten is zo vervelend, nu kunnen jullie door! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
@missy ecco; ik had met clomid ook geen pregnyl, maar wel eisprong. Misschien dat Leo voorbij komt wanneer ik in de komende maanden weer zoveel eitjes heb. Had ik met clomid ook niet en de eerste 2 rondes spuiten ook niet.

Nou ja we zijn er maar mooi klaar mee.



Sorry ik ben het weer. Ik weet zeker dat ik de vorige keer via browser (app doet het weer eens niet) ben uitgelogd. Hij logt dus automatisch in ????????
Alle reacties Link kopieren
@famke, met clomid had ik ook geen pregnyl nodig. Ik moet zeggen dat ik er af en toe niets van snap. Ben vandaag ook weggestuurd met de boodschap geen onbeschermde seks te hebben de komende dagen. Bij m'n andere eierstok zijn nu ook meer eitjes en niets doorgegroeid. Vrijdag weer een fm. Ga er eigenlijk niet vanuit dat er nog iets positiefs gaat gebeuren.. En zeker niet dat er kans is op een zwangerschap van een meerling, maar de arts zal het wel weten!
Missy wat balen weer zeg! Wel gewoon de komende dagen door spuiten?
Alle reacties Link kopieren
@missy; dus nu is het bij jou qua spuiten ook afgebroken? Nu lopen we dus erg parallel...hoe lang is jouw LF? Zijn we straks ook tegelijk ongesteld ????
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nog door met gonal idd. Ik denk dat als er vrijdag niets gegroeid is, we gaan afbreken. Dan zit ik op dag 19. Als ik af moet breken zal ik wel iets meekrijgen om m'n menstruatie op te wekken. M'n bms is wel een dikke cm..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven