Teleurgesteld in de kraamweek

04-05-2016 18:28 299 berichten
Onlangs ben ik bevallen van mijn derde kind. Een prachtige zoon.



En ondanks dat ik het vooraf wist, uitgesproken heb naar mijn man, ben ik toch teleurgesteld in mensen om ons heen. Een paar voorbeelden:



Ik heb voor een vriendin die 2jr geleden haar 2e kreeg voor een weeshuis aan maaltijden gebracht, een kraammand gemaakt en haar oudste opgevangen.

En zij kwam op kraambezoek en gaf een knuffel leeuw.



Een buur gezin waarvan een kind lange tijd in het ziekenhuis lag, hebben we ook gekookt en kinderen opgevangen. En daarvan kwam niets terug.



Ik weet dat ik altijd klaar sta voor anderen, attent ben en vaak ja zeg op hulp vragen.

Maar ik krijg het niet terug, op geen enkele manier.

Ik bedoel niet dat ik alles op een weegschaal leg, maar het contrast is zo groot.



Ik vind het moeilijk hiermee om te gaan. Het zullen ongetwijfeld ook hormonen zijn waardoor ik die teleurstelling groter maak/voel. Maar het voelt wel verdrietig dat men het van ons aanneemt, erom vraagt, maar ons niet de moeite waard vind iets voor ons te doen.
Alle reacties Link kopieren
Goh ik had in de kraamtijd wel.wat anders aan mijn hoofd dan bijhouden wie mij een gunst komt retourneren





Ieder mens is anders. Jij laat blijdschap merken door wat voor een ander te koken, een tweede geeft een dikke zoen, een derde laat je even betijen en belt je even na een tijdje.

Ik denk dat niemand kwade bedoelingen heeft. Integendeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 mei 2016 @ 21:01:

[...]





Wijting?



Nee.

Veroorzaakt wijting kattigheid ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2016 @ 21:04:

[...]





Ik zei net al : het zou voor mij afhangen van de band die ik met dat kind heb. of ik zo'n kind eerst over moet halen of jankend mee moet slepen, dan heb ik het niet het idee dat ik daar nou echt iemand een lol mee doen. Veel kinderen gaan ook ineens enorm aan hun moeder hangen, als ze net bevallen is, of storten zich op hun vader.

En TO had er twee rondlopen en vriendin heeft er ook twee, niet iedereen brengt dat op, op pad met 4 koters.

Ik weet ook niet wat voor type haar vriendin is, misschien wel een enorme stresskip die alle hulp in haar kraamweek vreselijk goed gebruiken kon, ipv dat het " alleen maar attent was " . Dan is het misschien juist enorm logisch dat zij niet bieden kan wat TO kan.

Ook dat. Bij een ziek familielid ook weleens aangeboden om de kinderen een middag mee te nemen. Het leek mij de hel om heel ziek te zijn en dan 2 peuters om je heen te hebben.

Nee liever niet, die had ze graag bij zich, al lag ze doodziek op de bank.



En kraamweken willen mensen doorgaans graag met het hele gezin doorbrengen is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap vooral niet dat die knuffel niet goed is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2016 @ 21:06:

[...]





Nee.

Veroorzaakt wijting kattigheid ?verwijting? ja hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2016 @ 21:06:

[...]





Nee.

Veroorzaakt wijting kattigheid ?Verwijting kun je ervan krijgen.
quote:molie schreef op 04 mei 2016 @ 21:07:

Ik snap vooral niet dat die knuffel niet goed is.
Groningse moeders zeggen nog weleens, achteraf, als het al gebeurd is: "Ja, ik had hetzelfde wel gedacht." Maar op het moment zelf zeggen ze niets. Dat is niet heel productief. Je vrienden kunnen natuurlijk ook heel goed gedacht hebben: "Het gaat heel goed met dobbey, ze doet het prima, haar man is en thuis en ze heeft een leuke kraamhulp. Binnenkort maar even op kraambezoek." Niets geen kwade bedoelingen of desinteresse, gewoon het idee dat het goed gaat. Wie weet is mijn overbuurvrouw wel hartstikke depressief, maar ik weet dat niet, dus breng ik haar niet mijn overheerlijke biologische rundergehaktballen, niet omdat ik haar niet wil helpen, maar omdat ik niet weet dat ze hulp wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 04 mei 2016 @ 21:00:

[...]





Ja, en een broer en schoonzus.

Na mijn vraag of ik iets voor haar kon doen vroeg ze dus eten.

En dat heb ik gedaan, en daarna haar oudste opgehaald om naar de speeltuin te gaan



Die broer en zus waren ook een uurtje op visite of die waren er om haar te helpen ?



Maar waar hebben we het nu over : 1 keer eten gekookt toen je er toch was en een uurtje speeltuin?

Of dagelijks langsgegaan met eten voor vriendin, man, broer en schoonzus, kind en ook nog elke middag dat kind van haar wezen entertainen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:molie schreef op 04 mei 2016 @ 21:07:

[...]





Verwijting kun je ervan krijgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ieder voor zich
meestal kom ik bij een derde kind niet meer op visite. dan kent iedereen het kunstje toch wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:mila81 schreef op 04 mei 2016 @ 21:10:

Ieder voor zichEr zit een kras op je plaat
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 04 mei 2016 @ 21:00:

[...]





Ja, en een broer en schoonzus.

Na mijn vraag of ik iets voor haar kon doen vroeg ze dus eten.

En dat heb ik gedaan, en daarna haar oudste opgehaald om naar de speeltuin te gaan



Dat is lief van je! Ze zal er vast blij mee geweest zijn. En exact dáár deed je het voor...... toch? Kennelijk niet, want nu ze niet iets "terug" doet wat - in jouw ogen - dezelfde waarde heeft (een bezoekje en een kadootje voor de baby is niet goed genoeg) ben je teleurgesteld.... En je zat er al op te wachten dat het zo zou gaan....

Eerst begreep ik je gevoel ergens nog wel, maar inmiddels krijg ik er moeite mee. Jij geeft jouw hulp op jouw eigen initiatief, omdat JIJ dat wil. Jouw keuze. Je kan niet aan anderen opleggen dat ze de dingen op dezelfde manier doen, en het ze ook niet kwalijk nemen als ze dat niet doen. Kijk, als een goeie vriendin niets van zich zou laten horen wanneer ik een baby had gekregen zou ik dat na een tijdje wel raar vinden. (Ik zou me overigens eerst afvragen of het wel goed met haar ging, voor ik haar dingen kwalijk ging nemen of teleurgesteld zou zijn). Maar verder is alles wat iemand uit zijn eigen goede bedoelingen doet prima. Of het nou een pan soep, een leeuwenknuffel of een lief appje is, ik vind het leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 mei 2016 @ 21:12:

meestal kom ik bij een derde kind niet meer op visite. dan kent iedereen het kunstje toch wel?Zo'n derde baby lijkt toch op baby a of op b.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo hoort dat toch tegenwoordig ieder voor zich
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2016 @ 21:13:

[...]





Zo'n derde baby lijkt toch op baby a of op b.ja joh en je wil ook echt niet voor de derde keer dat gezeur horen over hechtingen, vacuumpomp of de eerste diarree van de baby het wereldwonder
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 mei 2016 @ 21:08:

[...]



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... fcc012.jpg[/img]Oh goed kado wel!
quote:mila81 schreef op 04 mei 2016 @ 21:14:

Zo hoort dat toch tegenwoordig ieder voor zichDat wordt voornamelijk gezegd door mensen die veel te vragen en weinig te geven hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk dat bedoel ik.
quote:molie schreef op 04 mei 2016 @ 21:15:

[...]





Oh goed kado wel!het is een echte, opgezet door mijn betovergrootvader
Alle reacties Link kopieren
quote:mila81 schreef op 04 mei 2016 @ 21:14:

Zo hoort dat toch tegenwoordig ieder voor zichNou, die plaat kan je wel weggooien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat knuffelt een stuk prettiger dan al die kunststof meuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 04 mei 2016 @ 21:16:

[...]



Dat wordt voornamelijk gezegd door mensen die veel te vragen en weinig te geven hebben.Haha idd
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven