Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
Marlye,



zie je al zitten in het speelhuis.



Hier ooit met zijn 3 in een speelhuisje in de woonkamer gaan zitten. We hadden het cadeau gedaan en opgebouwd in de woonkamer. Ik kan je zeggen......dat was een crime om er weer uit te komen, want we zaten behoorlijk in de knoop.



Haha Troeteltje, krijg er beeld bij



Dit is er één die hoog op palen staat en nog zonder trap.. dat was een hele onderneming om in en uit te klimmen kan ik je zeggen

Wel erg leuk joh!



Die van ons was een kunststoffen versie.
Haha troetel en Marlye in de speelhuisjes



Fietsen was echt lachen, was met z'n viertjes Troetel. Een tocht van een uur en onderweg in het bos gestopt om te picknicken. Daarna lekker in de zon op het terras gezeten. Eind van de middag nog ff naar een lokale boerderij voor zo'n Campina boerderij dag. Was ook leuk, veel bekenden.



O: yoghurt met muesli

T: bakje vla

L: bolletje cervelaatworst

T: halve mini Magnum en een cracker met eiersalade

D: broccoli en gehaktballetjes in saus

T: vanavond nog een bak aardbeien
Momo, ik vraag mij eigenlijk af......als jij gaat lunchen of dineren.....ik lees vaak kwart of halve porties op je lijstjes....bestel je dan een volledige portie, of deel je dan met de persoon/personen waarmee je onderweg bent?



Als jij steeds volle porties besteld dan gaat dus het grootste gedeelte weer onaangeroerd van tafel af.
Alle reacties Link kopieren
wat een mooie dagen dames, echt lente! ik lees terrasjes en leuke uitstapjes, mooi zo. Hier ook lekker van het zonnetje genoten vandaag.



Lijstjes:

gisteren:

ontbijt: boterham met jam, boterham met appelstroop, yoghurt met frambozen en blauwe bessen

tussendoor: blauwe druiven

Lunch: half hard broodje met hummus, spelt-kaastwister met boter en kaas, krentenbol

tussendoor: stukje aardbeientaart

Avondeten: 2 kaaspannenkoeken, 2 pannenkoeken met stroop, spinazie, salade



vandaag:

ontbijt: boterham met jam, boterham met gekookt eitje, yoghurt met peer en kaneel

tussendoor: sinaasappel

lunch: boterham met vegetarische boterhamworst, boterham met baba ganoush, mini komkommer, halve paprika, worteltjes, cherrytomaten

avondeten: rodekool met appeltjes, gebakken aardappels, tofu-speltburger
Haha, die speelhuisjes. Mooie tijden waren dat



Momo, klinkt als een heerlijke dag. Fijn! Wij willen morgen ook gaan picknicken, dat vind ik toch zo leuk.



Hier wederom heerlijk gelummeld en op het terras gezeten, in het zonnetje, met een grote ijscoupe en een cocktail. Hij had een vreselijk chemisch blauw kleurtje, dus geen idee wat daar nou inzat. Maar lekker wastie
Troetel waar het mogelijk is bestel ik een kleine (kinder- of senioren) portie. En anders een normale portie waar ik een deeltje van opeet. Een voorgerecht als hoofdgerecht bestellen doe ik ook regelmatig. Het levert soms wel eens gekke situaties op met de bediening, die soms heel nerveus worden en bang zijn dat het niet lekker is. Dan leg ik het even uit.



Isa lekker hoor, cocktails op het terras! Ik ben dol op cocktails!!!



Gember ik vind het altijd zo knap dat jij zo kunt vasthouden aan je normale eetlijsten tijdens dit soort dagen. Ik merk dan dat ik toch sneller snoep of slechter eet.



Morgen komen mijn ouders bij ons bbq'en, zin in!
Blue Curacau Isa. Als je dat lekker vind, is te koop en zorgt voor die blauwe kleur.



Momo, zo zit dat dus. Vroeg me dat ineens af.



Pannekoekje is een echte genieter met eigen vertrouwde lijstjes. En toch ook experimenteel en exotisch.



Het was een heerlijke dag qua weer.

Morgen een tuinfeest in de middag. Dan draag ik misschien mijn nieuwe jurk. Hoewel mijn lichaamsdelen nu nog licht geven.....ze zullen vast mee en mee wennen aan de zon.

En daar zit ik trouwens helemaal niet mee. Witte benen zijn in de mode.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik had juist voor mn gevoel op bevrijdingsdag nogal een afwijkend snoeplijstje, met luxe broodjes bij de lunch, taart tussendoor en pannenkoeken 's avonds. Maar normaal heb ik inderdaad graag houvast aan mijn vertrouwde lijstjes. Het helpt mij om gezond te eten en dat is weer goed voor mijn energie. Paar jaar geleden een behoorlijke switch gemaakt qua eetpatroon, en sindsdien heb ik een paar 'goede' gewoontes ingevoerd (zoals mijn vaste rauwkost bij de lunch) waar ik aan gehecht ben geraakt. Sindsdien kan ik ook veel beter genieten van een 'klein' tussendoortje zoals een stukje chocola, zonder gelijk meer te hoeven.



Lekker je ijscoupe en je cocktail, Isabela! Dat blauwe spul heb ik wel eens geproefd maar ik vond het niet lekker, ben sowieso niet zo'n liefhebber van al die zoete alcoholische drankjes. Maar ieder zijn ding. En het was de perfecte terrasjes dag!



Ha ha ha troetel, lichtgevende ledematen... ik moest even nadenken voor ik m snapte. Nou, het weekend wordt zonnig, dus je krijgt vast gauw een lekker kleurtje op dat tuinfeest.



Iedereen is een beetje in de vakantiestemming heb ik het gevoel! Ik ook hoor.

Mijn lijstje is gewoon 'normaal' vandaag:



Ontbijt: 'carrotcake' havermout met wortel, rozijnen, pecannoten, kokos, speculaaskruiden en ahornsiroop

tussendoor: sinaasappel

Lunch: boterham met vegetarische boterhamworst, boterham met baba ganoush, stuk komkommer, halve paprika, worteltjes en tomaatjes

Avondeten: minestronesoep en broodje met gesmolten kaas uit de oven
Witte benen in de mode? Mooi! Dan doe ik ook eens met de mode mee haha!



Ik draag nooit korte broeken of rokjes, heb een maxi rok, dat is voor mij al heftig genoeg ben normaal van de grijze of jeans skinny met een zwart of donkerblauwe top, lekker veilig en geen poespas



Wij zijn alweer druk in de tuin, kindjes al lekker buiten



Fijne dag meiden!



Ontbijt, gekookt ei en 2 boterhammen met jam

Tussendoor, koffie met een stuk boekweit cake

Lunch, kwark met fruit

Tussendoor, waterijsje

Diner, rijst met babi ketjap en broccoli
Alle reacties Link kopieren
Luxer gegeten maar nog steeds gezond, prima toch! Wat goed dat je je eetpatroon aangepast hebt en daar zo aan gehecht bent geraakt. Ben ik wel benieuwd naar wat voorheen dan een lijstje zou zijn geweest!



De witte ledematen heb ik ook haha. Even goed bijkleuren nu, scheelt smeren met zelfbruiner voor een bruiloft over 2 weken.



Cocktails ben ik ook niet zo van. Heel soms een keer met vriendinnen maar ze zijn vaak zo duur en vind een glas wijn net zo lekker.



Gisteren gegeten:

O: bruin bolletje met hagel, half bruin bolletje met kip pestosalade

T: 2 pruimen, mueslireep

L: bth kipfilet, bth worst, 2 bth speculoos

T: paar aardbeien, mueslireep

A: halve pizza prosciutto, salade met aardappel en pulled pork, paar stukjes stokbrood met kruidenboter en pestospread. Schaaltje kwark met veel aardbeien en een digestive koekje

T: 2 karamelkoekjes, paar chipjes
Ik blijf het knap vinden Gember! Ben idd ook wel benieuwd naar wat een oud lijstje dan zou zijn geweest.



Haha troetel met je lichtgevende ledematen. Verbrand je snel of word je snel bruin? Ik heb echt al een aardig kleurtje.



Marlye lekker nu al in de tuin, daar zouden mijn buren niet heel blij van worden, ik hou de kinderen tot half 10/10 uur maar binnen.



Elko leuk een bruiloft! Ik wil er ook weer eens eentje maar dat zit niet in de planning in mijn omgeving. Hoop dat mijn broertje ooit nog gaat trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oud lijstje, tja, eens kijken of ik dat nog weet.... het nieuwe is inmiddels aardig ingesleten.

Eigenlijk verschilden de avondmaaltijden niet zoveel van nu. Maar ik had destijds moeite met ontbijten en at dan bijvoorbeeld zoete ontbijtgranen met melk, of helemaal niks, waardoor ik dan halverwege de ochtend veel trek had en dan bv. aan de koekjes ging, of crackers met beleg, of plakken ontbijtkoek met boter. Ik at ook niet elke dag fruit, en dat doe ik nu wel. Voor de lunch at ik meestal net als nu boterhammen, maar ook geregeld luxe broodjes zoals kaascroissants, die ik nu uitgebannen heb. Ik hield ook heel erg van zoute koekjes, chips en toastjes met kaas als snack voor het eten als ik hongerig thuiskwam.



Wat ik dus vooral veranderd heb: rauwkost toevoegen bij de lunch, fruit in plaats van koekjes tussendoor, stevig ontbijt met ook altijd fruit en zuivel erbij, geen luxebroodjes en chips meer (of heel zelden). Ik mis het oude patroon niet, voel me nu veel energieker en kan echt genieten van een luxer tussendoortje op zijn tijd, omdat het nu uitzondering in plaats van gewoonte is.
Momo,Wij wonen in een heerlijke volksbuurt, waar vanaf 8u met dit mooie weer al rumoer is.

Scheelt dat de meisjes (bijna) geen geluid maken en rustig in de zandbak spelen, ze weten dat ze niet mogen gillen en schreeuwen tot 10u

Gemberpannekoek, echt knap dat je zoveel veranderd hebt

Elko, leuk een bruiloft!
Ik drink helemaal gen alcohol. Van 1 glas wijn zou ik reeds onder de tafel liggen, inplaats van op een stoel zitten. Krijg van 2 slokjes alcohol ook meteen kei rode wangen. Vind ik niet erg. Drink het niet graag. In mijn stap-periode was dat een ander verhaal. Toen was ik er ook aan gewend en kon ik best wat hebben voordat het effect had.



Goed van je pannekoekje. Fijn he, dat energieke gevoel!



Ik ben jaren veel onder de zonnebank gegaan in een zonnestudio, dus dat waren wel kanonnen. Had dus echt een lekker kleurtje. Merk dat ik daardoor nu wel wat gemakkelijker kleur, hoewel ik al jaren niet meer onder de zonnebank ga. Op zich ben ik vrij bleek, in combi met mijn donkerbruine haar en blauwe ogen. Denk dat die combi vaak een wat bleker type is.

Ik zoek de zon niet meer op. Dus heel snel bijkleuren zal ik vast niet. Maar goed, vind dat niet van belang.



Dames, jullie berichtjes stralen geluk uit. Dat gevoel heb ik er bij als ik ze lees. Fijn.

Ik wens jullie een fijne dag!
Lieverds, word ik net gebeld!

Blijkt dochter voor mij een prijs te hebben gewonnen voor Moederdag in een winkel. Ik mag mijn Moederdag-prijs gaan ophalen!



En dit schrijft een trotse blije mama!
Wat goed van je meisje Troetel, superleuk!!!!



Gember knap om je eetpatroon zo om te gooien. Ik snap dat je je bij dit patroon fijner voelt!



Marlye knap van je meiden. Mijn kids kunnen echt niet zacht spelen hoor
Heb mijn nieuwe jurk aan en man complimenteerde mij zowaar zojuist.
Alle reacties Link kopieren
Wat schattig van je dochter Troetel! Leuk! en je complimentje heb je vast ook helemaal verdiend.
Hoe ziet je jurk eruit? Ben heel benieuwd! Ik draag graag een maxidress met dit weer. Gister eentje die vrij smal was, donkerblauw met witte streepjes en een leren bandje in de taille. Beetje navy stijl. Vandaag een zwarte met allemaal grote roze bloemen en spaghettibandjes. Wijd uitlopend vanaf de taille.



Wat hebben jullie aan vandaag?
Een blauwe maxi jurk, strak met kort mouwtje en 2 splitten aan de zijkanten.

Ben er erg blij mee!



Deze combineer ik met zilveren sieraden en stoffen blauwe met lederen bandjes sleehakken.
Klinkt erg leuk Momo, je jurken!
Alle reacties Link kopieren
Een jurkje tot op knie met een blauw-groen grafisch patroontje wat er van afstand uitziet als bloemen. Beetje een fifties model met wijde rok, blauw-groen riempje in de taille en een watervalhals (die ik dus laag genoeg kan trekken als jongste honger heeft). Erbij sleehakken met blauwe bandjes, beetje espadrille, en oorringen met blauwe kraal eraan.



Jongste heb ik een korte broek aan gedaan, zo lekker die blote beentjes en voetjes. We zitten ze de hele tijd te kroelen haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo gelukkig. Ik hoop jullie ook.



Vandaag naar Antwerpen geweest, heerlijk weer, heel veel kleding gekocht en de Carrefour leeggekocht. Toen steak met roquefort saus en een halve fles wijn op en ik ben zo blij met jullie en ook met mijn man. Hij is fantastisch.



Mijn keuken is super netjes nu, iemand vroeg het. Alles georganiseerd!



Jullie zijn lief en jullie verdienen het allerbeste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven