Gezellig kattenklets-topic

20-05-2016 23:06 277 berichten
Ooit, voor het viva-forum ge-update werd, was er een katten-klets-topic. Hier wisselden we verhalen uit over onze poezels, gaven we antwoord op vragen en vertelden welke speeltjes en snoepjes top of flop waren.



Wie doet er mee met een herstart?



Wees welkom mede-katten-eigenarendinaren!
Noorse boskatten?



Mooie katten hoor!!
Wauw, mooie beestjes Puss!
quote:miekemv schreef op 22 mei 2016 @ 21:06:

Noorse boskatten?



Mooie katten hoor!!



Bijna goed Griekse zwerfkatten.



En erewoord; niet op hun mooie buitenkant uitgezocht. Eerder het tegenovergestelde.



deze foto had ik van kater:

*poef*



en zijn zusje:

*poef*

Ik dacht dat niemand haar zou nemen anders. En dat rare oogje...het stond er niet maar ik dacht dat ze wel eens blind zou kunnen zijn aan dat ene oog.
quote:nijntje021 schreef op 22 mei 2016 @ 10:16:

[...]





ooh ik hou van zwarte katten, lijken net lopende fluweeltjes , van mij is een half ragdoll, half siamees ook een mooie jongen met knal blauwe ogen.Ooooh ik ben heel benieuwd. zwarte.
Zit wel iets van langhaar in. Wat een schoonheden onverwacht dan.



Hoe kom je er aan als ik vragen mag?
http://www.mirtos.nu/



Ze zaten nog in Athene, heeft even geduurd voor ze er waren uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 22 mei 2016 @ 21:03:

Klinkt als een heel bijzondere poes AeonofWinter.

Wat kunnen die beestjes toch diep in je hart gaan zitten hé?



Ja bijzonder was ze zeker. Maar dat heeft ieder dier wel heb ik gemerkt, ook de dwerghamstertjes die ik als kind had.



Puss, op de een of andere manier doen jouw Griekjes mij denken aan Angora katten.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Zóóó wat een knapperds !
Alle reacties Link kopieren
Wat een zielige hummeltjes toen ze nog klein waren, het zijn inderdaad twee schoonheden geworden!

En wat mooi dat je deze twee kanjers een goed thuis hebt gegeven.
...
Wat een schoonheden puss! Hier ook een plakkat na een weekendje weg te zijn geweest.

Zelfs onze autist wilde even op schoot
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 22 mei 2016 @ 20:10:

Ik ook hoor.



Alleen als het nog warm is krijg ik eentje niet naar binnen, dat is een echte vrijbuiter. Vind ik nog best bijzonder voor een vrouwtje.

Avontuurlijke dame

Die jongste van mij is ook zo'n vrijbuiter hoor, het is natuurlijk ook reuze spannend buiten als het stil is en donker.

Maar hij is echt geobsedeerd door eten dus ik hoef maar met de brokjes te rammelen en hij komt al aangerend. Lekker makkelijk
...
Puss, die zijn lief!



Mijn dame hier is een schildpad-kat. Stresskip, zoals alle schildpadjes. Maar wel mijn stresskip en mijn schatje.



Vandaag had ik een nieuw speeltje voor haar geknutseld. Doosje met twee gaten erin waar ze dan snoepjes uit moet halen. Een van de gaten is dus zo groot dat ze net wel/net niet dr koppie erin kan steken (oeps, foutje). Juffrouw kreeg het dus idd voor elkaar om haar koppie erin te steken. Vervolgens kreeg ze haar koppie er niet meer uit... Paniek!



(Ze is er zelf wel weer uitgekomen hoor. En ik zat uiteraard klaar om haar te helpen).
Alle reacties Link kopieren
Poes beschermd mij voor de pup! Ze hoort me nogal vaak auw roepen. Pup heeft nl hele scherpe tanden. Ze springt er echt tussen, want baasje mag geen pijn gedaan worden. En de pup is al 12 kg, maar bang voor de poes.
Herkenbaar? https://www.youtube.com/watch?v=a6Fwmj4Kbio
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving zijn nu meerdere kittens die een huisje zoeken, het kriebelt nu zo ondertussen wel heel erg...
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Kittens zijn leuk, maar realiseer je ook dat je ze moet opvoeden, moet enten, chippen, steriliseren/castreren...
Maar verder zijn kittens heel leuk en lief en cute!
Dat opvoedgedeelte vind ik juist het leukste Oké, het kost een keer een gordijn of een bloempot maar uiteindelijk heb ik tot nu toe alles nog aardig op kunnen voeden.



Wat houdt je tegen Aeon? Past het niet in je leven/leefsituatie nu?
anoniem_247077 wijzigde dit bericht op 27-05-2016 21:20
Reden: dubbel geplaatst
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook best graag een kitten willen, maar uiteindelijk is het toch een asielkat geworden. Deels omdat ik dan beter weet wat ik qua karakter in huis haal, ten tweede omdat ik meer dan fulltime werk dus dat zie ik met een kitten die voortdurend gecorrigeerd moet worden nu niet gebeuren....
Van de week op ons werk een moederpoes gevonden met 2 kittens van ca 11 dagen oud. En mooi dat die waren!!! Beige met zwart aan de puntjes van de haren, prachtig. Zijn naar de opvang gegaan met moeders.
quote:blueeyes*3 schreef op 22 mei 2016 @ 23:41:

Puss, die zijn lief!



Mijn dame hier is een schildpad-kat. Stresskip, zoals alle schildpadjes. Maar wel mijn stresskip en mijn schatje.







Sorry ik wil niet betweterig doen maar dit is echt een misverstand. Veel schildpadkatten zijn net als lapjeskatten juist vrij pittige en vaak wat vellere katjes. (Heb er een aantal gehad en nu een cyperse met schildpad)



Katten in het algemeen zijn over het algemeen vrij gevoelige diertjes dus kunnen allemaal wel vrij snel in de stress raken. De ene wat sneller dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 27 mei 2016 @ 21:00:

Kittens zijn leuk, maar realiseer je ook dat je ze moet opvoeden, moet enten, chippen, steriliseren/castreren...



Eh ja. Gekke vraag in een topic als deze?



Maar goed. Waarschijnlijk zullen het adoptiekittens worden omdat ik zeer tegen fokken 'voor de leuk' ben. En aangezien ons vorige huisgenootje een zwervertje was die we hebben opgenomen heb ik redelijk een beeld van wat de kosten van een huisdier kunnen zijn (gezien haar ziekte voor ze stierf, veel). Dus maak je geen zorgen, dat gaat wel goed komen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 27 mei 2016 @ 21:19:

Dat opvoedgedeelte vind ik juist het leukste Oké, het kost een keer een gordijn of een bloempot maar uiteindelijk heb ik tot nu toe alles nog aardig op kunnen voeden.



Wat houdt je tegen Aeon? Past het niet in je leven/leefsituatie nu?Een paar dingen eigenlijk. We wonen in een huurhuis waarvan de wbv heeft aangegeven dat de boel grondig aangepakt gaat worden binnenkort. Denk aan gevelreiniging, bouwvakkers die in en uit moeten lopen, veel lawaai etc. We weten alleen niet precies wanneer. Daarnaast zijn man en ik momenteel veel van huis. En vooral die 2 factoren al dan niet samen maakt dat ik liever nog wat langer wacht.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven