Gezellig kattenklets-topic

20-05-2016 23:06 277 berichten
Ooit, voor het viva-forum ge-update werd, was er een katten-klets-topic. Hier wisselden we verhalen uit over onze poezels, gaven we antwoord op vragen en vertelden welke speeltjes en snoepjes top of flop waren.



Wie doet er mee met een herstart?



Wees welkom mede-katten-eigenarendinaren!
Het leuke van katten is wel de humor er omheen. Altijd grappig om te zien waar ze mee aankomen, soms met veel bombarie en trots.



Wijlen een poes hier had een fetisj voor naalden, schroeven en spijkers. Die vond ze dan ergens en dan wilde ze apporteren. Niet gedaan met de naalden uiteraard.
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 21 mei 2016 @ 23:56:

Geweldig topic!

Hier broer en zus van inmiddels alweer 15 jaar.

Zusje klein en dik, broertje groot en slank, beiden een pikzwarte glanzende vacht.

Het zijn voor mij de liefste wezentjes op aarde! Poes is vaak op zichzelf en komt af en toe kroelen.

De kater is echt een 'mama's kindje', die moet altijd OP mij en hangt heel erg aan me. Hij is mijn grote knuffelkont en ben smoorverliefd op hem



Zijn zusje is zoooo lief en onschuldig, bij haar oogjes en mauwtjes smelt ik gelijk! Ze houdt niet heel erg van knuffelen en ligt nooit heel lang op schoot maar ze ligt wel altijd in de buurt en laat zich altijd aanhalen.



Mijn beestjes zijn mijn alles, hoop dat ze nog een aantal jaren in goede gezondheid mee mogen gaan! ooh ik hou van zwarte katten, lijken net lopende fluweeltjes , van mij is een half ragdoll, half siamees ook een mooie jongen met knal blauwe ogen.
quote:miekemv schreef op 21 mei 2016 @ 23:18:

[...]





Met een beetje mazzel neemt hij papiergeld mee.



Geweldig die waterlelie!!

Ja dat was echt briljant, hoe verzint ze het...

Ik hoorde haar in het gangetje slepen met iets, ik snapte er idd weinig van...
Alle reacties Link kopieren
Mooie verhalen! Mijn katten hebben nog nooit iets uit andere huizen mee naar binnen gekomen (voor zover ik weet). Zwart-witte neuroot heeft wel regelmatig een pad te pakken uit een nabijgelegen vijver. Dat vindt ie geweldig speelgoed; hij sluipt ernaar toe, tikt er heel voorzichtig tegenaan waardoor zo'n beest metershoog de lucht in springt (onder het slaken van ijselijk gegil) en dat herhaalt zich dan nog een keer of wat, tot de pad ontsnapt of in elk geval uit het zicht is.

Verder komt ie regelmatig naar beneden met een tampon in zijn bek (ongebruikt, ik zeg het maar even bij ), die haalt ie dan uit een mandje in de badkamer. En hij apporteert rauwe spruiten, serieus waar.
Nothing happens for a reason
quote:Zelatrice schreef op 22 mei 2016 @ 10:23:

[...]



Ja dat was echt briljant, hoe verzint ze het...

Ik hoorde haar in het gangetje slepen met iets, ik snapte er idd weinig van...



Jullie hadden net "ruzie" gehad en ik heb ook zo'n voorbeeld. Jaren geleden (poes leeft allang niet meer) kwam ze binnen gestoven met een piepjong vogeltje. Ik werd erg boos op haar en heb het van haar afgepakt. Enige tijd later lag ik op mijn buik op de vloer (weet niet meer precies waar ik mee bezig was) en toen legde ze plots een vogeltje neer pal voor mijn gezicht en liep vervolgens weg. Ze wilde het dus weer goedmaken maar maakte als poes een compleet andere associatie door de straf dan ik als mens bedoeld had.



Vermoedelijk dacht ze dat ik met alle geweld een vogel wilde hebben. Sindsdien straf ik de katten nooit meer als ze iets gevangen hebben. Ze snappen de link toch niet of leggen het anders uit.
wat het is met katten en hun gevangen ''prooi'' de kat ziet jou als zijn familie en laat je eigenlijk dus zien hoe je jagen
Alle reacties Link kopieren
De mijne komt me heel vaak dezelfde speelmuis kado brengen. Zo lief!



Het is verder echt een schat en ze gedraagt zich heel goed. Het enige lastige is dat ze als ex-zwerver altijd honger heeft. Gewoon altijd. Ze is een binnenpoes en in mijn appartement van 70m heeft ze dan natuurlijk maar beperkt eten nodig. Ik moet haar dus twee keer per dag echt een afgemeten hoeveelheid brokjes geven, omdat ze anders onnodig aankomt. Maar dat betekent dus ook dat ik nog geen broodkruimel op het aanrecht kan laten liggen. Uit ervaring weet ik inmiddels dat ze houdt van feta, rauwe aardappel schijfjes, speltbrood, echt bijna alles wat je laat liggen eet ze gewoon op. Das wel eens lastig. Niet dat ik nou vanalles open op het aanrecht laat staan, maar als je bijvoorbeeld net lasagne hebt gemaakt waarvan je een deel wil invriezen, kun je dat dus niet even rustig laten afkoelen ofzo.
quote:miekemv schreef op 22 mei 2016 @ 13:19:

[...]





Jullie hadden net "ruzie" gehad en ik heb ook zo'n voorbeeld. Jaren geleden (poes leeft allang niet meer) kwam ze binnen gestoven met een piepjong vogeltje. Ik werd erg boos op haar en heb het van haar afgepakt. Enige tijd later lag ik op mijn buik op de vloer (weet niet meer precies waar ik mee bezig was) en toen legde ze plots een vogeltje neer pal voor mijn gezicht en liep vervolgens weg. Ze wilde het dus weer goedmaken maar maakte als poes een compleet andere associatie door de straf dan ik als mens bedoeld had.



Vermoedelijk dacht ze dat ik met alle geweld een vogel wilde hebben. Sindsdien straf ik de katten nooit meer als ze iets gevangen hebben. Ze snappen de link toch niet of leggen het anders uit.Dat heeft inderdaad echt geen zin. Jagen is nou eenmaal de natuur voor kat en je kunt wel boos worden maar dat zal geen enkele kat snappen want idd. ze leggen die link niet. Ze denken niet als mensen...
Wij belonen ze ook altijd als ze iets gevangen hebben.



Mijn ene kater loopt al de hele dag door de regen te zwerven. De ander ligt lekker de hele dag in zijn mandje.
Ik ben vannacht teruggekomen na een weekje vakantie in de zon en heb last van een plakkat nu.



Kater is een ongecompliceerd zieltje en was vannacht al blij. Zijn zus vanmiddag pas, en ze wijkt niet meer van mijn zijde schoot.
quote:Calamitycat schreef op 21 mei 2016 @ 00:04:

Afscheid nemen van katten zou verboden moeten worden



Wat erg Puss, dat je Griekse zwarte monster ook is overleden Dat wist ik niet, wat ontzettend verdrietig

(we 'kennen' elkaar nog onder een andere nick).

Maar erg fijn dat je plek in je hart had voor twee andere lieve poezenbeesten, zo te lezen komt het helemaal goed met ze.





Het verliezen van de zwarte Griek heeft een gat in mijn hart gemaakt.

Nu 2 rode Grieken in huis.



Help me eens op weg wat was je vorige nick?
Die van mij komen (nog) niet buiten. Zijn zulke bange poeperds dat ik dat niet vertrouw.

We zijn de achtertuin nu aan het verbouwen en onderdeel daarvan is ook zo te maken dat de katten de tuin niet uit kunnen.



Ik denk dat ze in de veiligheid van de afgesloten achtertuin wel genoeg kunnen genieten. Deze maar niet de wijde wereld in.



Helaas hebben we bouwstop omdat we een nestje jonge merels hebben in een stuk haag die weg moet om een katproof schutting te kunnen maken.
Ook mijn kat blijft binnen. Af en toe mag ze onder streng toezicht op het balkon. Maar over het algemeen is ze zeer gelukkig als binnenkat. Zeker als er af en toe een vlieg binnen komt
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 mei 2016 @ 18:17:

[...]





Het verliezen van de zwarte Griek heeft een gat in mijn hart gemaakt.

Nu 2 rode Grieken in huis.



Help me eens op weg wat was je vorige nick?



Je hebt een PB.



Leuk dat de rode Grieken zo blij zijn dat je weer thuis bent. Heerlijk zo'n kleefkat
...
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel het hier wel veilig is voor de katten om naar buiten te gaan, woon heel landelijk en er zijn geen wegen in de buurt, mogen ze alleen 's ochtends voor ik naar mijn werk ga even naar buiten en als ik weer thuiskom totdat ik naar bed ga. En in het weekend natuurlijk. Ik slaap niet goed als mijn katten 's nachts buiten zijn, buren hebben veel katten dus dan is het altijd ruzie. En ik wil de katten ook gewoon gezellig op het voeteneind
...
Ja veel gezelliger de poezels in bed. En als er buiten ruzie is tussen katten weet je in elk geval dat het niet die van jou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies. Ik vind dat altijd een hele geruststelling
...
Ik ook hoor.



Alleen als het nog warm is krijg ik eentje niet naar binnen, dat is een echte vrijbuiter. Vind ik nog best bijzonder voor een vrouwtje.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic dit. Helaas is onze kat 1,5 jaar geleden overleden, maar man en ik zijn nu serieus aan het rondkijken om weer haarballen in huis op te nemen. 2 dit keer. Onze vorige zwerver dame moest niets van soortgenoten hebben (ook niet van honden en kleine drukke peuters trouwens) dus die was de enige kat in huis.



Ze was een geval apart, en wij vermoeden dat ze iets van inteelt had. Zo waren haar voorpootjes korter dan haar achterpootjes. Springen was ze ook absoluut niet goed in. Ze kondigde ook onder ge 'murr' aan dat ze er aan kwam. En haar achterklauwtjes intrekken was onmogelijk. Haar staart veel korter dan alle andere huis katten die we ooit hebben gezien. Sluipen ging voor geen meter, vogels konden rustig zo ongeveer op haar kop landen en veilig weer wegkomen.



Mauwen kon ze ook niet toen ze bij ons kwam, net als blazen of een dikke staart op zetten. Spelen had ze geen idee van. Veel heel ze met de jaren bij ons geleerd. En ze reageerde op fluiten. Floot je een deuntje mee met de radio dan kwam ze aangerend 'riep je me?' En zo had ze nog wel eerbgekke dingen. Geniaal beestje was ze, en we missen haar nog steeds.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Dat afscheid nemen blijft altijd een pijnlijk punt he?



In mijn hoofd heb ik altijd een soort van galerij der groten.
Ik haal 'm later weer weg hoor dus liever niet quoten maar hier zijn mijn poezen



*poef*
Alle reacties Link kopieren
Ja, het verliezen van ieder huisdier doet pijn. Gelukkig hebben we in de 8 jaar dat ze bij ons was heel veel mooie herinneringen van haar gekregen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw! Wat een mooierds!!

En fotogeniek
...
Alle reacties Link kopieren
Wat een knapperds Puss!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een heel bijzondere poes AeonofWinter.

Wat kunnen die beestjes toch diep in je hart gaan zitten hé?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven