Dordrecht?

04-02-2008 14:17 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn man en ik denken er aan te verhuizen, nu wil ik weten of er mensen zijn die in Dordrecht wonen, hoe het bevalt, welke wijken wel en niet leuk zijn? etc



alvast bedankt..
Alle reacties Link kopieren
onderdezon>>

bedankt voor je aanbod. ik houd het even in gedachten, tegen de tijd dat het serieus wordt, zoek ik je op.

en verder iedereen > als ik een adresje heb dan kom ik het wel even vragen hier.

maar vooralsnog zijn we nog in beraad;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dit forum en onderwerp! Wij zijn ook op zoek naar een huis in het centrum van dordrecht. We hebben leuke huizen bij de bankstraat eo gezien maar daar zijn de funderingsproblemen dus dat durven we niet echt aan.

Ik zag net op funda een huis op de marnixstraat. Ziet er leuk uit, weten jullie hoe het in krispijn met de funderingen zit en hebben jullie last van geluidsoverlast afkomstig van het spoor?

Over stadspolder hoor ik verschillende verhalen, kennen jullie de verhalen over overlast van hangjeugd etc? Ik heb wel eens zitten surfen maar het schijnt dat bewoners zich niet heel veilig voelen daar.?!

Groetjes suusje
Alle reacties Link kopieren
Leuk.



Ik heb een tijd aan de Nieuwe Haven gewoond, in een studentenpand, naast het Van Gijn ( Geijn ? ) Museum. Was superleuk wonen.

Nu woon ik aan de overkant ( papendrecht dus ) Maar stap nog heel vaak op de waterbus om even een rondje dordt te doen.



Als de kinderen later groot zijn zou ik wel in het centrum willen wonen, nieuwe haven \ wijnstraat enz. :)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net lid geworden van dit forum en nou kom ik een topic over Dordrecht tegen, leuk zeg!

Ik woon zelf ook in Dordt, nu nog in Crabbehof maar vanaf ongeveer 1 november van dit jaar in Sterrenburg. Sterrenburg is mijn lievelingswijk, maar dat komt omdat ik er bijna mijn hele leven gewoont heb. Het voordeel van Sterrenburg is dat je best wel snel op de fiets, of lopend buiten de stad zit. Zeker nu er plannen liggen om achter de wieldrechtse zeedijk recreatiegebieden aan te gaan leggen!



@Suusje01: De Marnixstraat is erg leuk! Laat je trouwens niet teveel afschrikken door de funderingsproblemen. Laat gewoon een bouwkundig onderzoek doen als je een huis op het oog hebt. Er zijn in Indische buurt nog genoeg huizen zonder funderingsproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Suusje, hee laat je wél afschrikken door funderingsproblematiek, in die zin: ga goed na of je droomhuis funderingsproblemen heeft. De makelaar weet het wel, en kan het anders opvragen bij de gemeente. De Marnixtraat is redelijk dicht bij mijn huis, voor zover ik weet zijn er in deze buurt geen problemen qua fundering. Maar nogmaals, vraag het na!



Het spoor hoor je voor zover ik weet nauwelijks daar, zó dicht ligt het er nou ook weer niet bij. En qua vervelende jongeren enzo is de Marnixtraat echt een rustige buurt, geen aso's around. Mijn oom en tante wonen in Stadspolders en voor zover ik weet voelen die zich heel veilig, nooit problemen ofzo. Dus je vraag over Stadspolders is hopelijk ook een beetje beantwoord. Maarre de Marnixstraat of Stadspolders, dat zijn echt twee heel verschillende huizen en buurten hoor! Waar gaat je voorkeur naar uit?
Alle reacties Link kopieren
@Mastermind:



Bij deze bied ik m`n nederige excuses aan...... je hebt gelijk.... ik mag natuurlijk niet heeeeeeel krispijn over 1 kam scheren... en aangezien krispijn 1 van de grotere wijken van dordt is is denk ik idd 80% goed en een kleine 20% wat minder....... dus ik moet niet zeiken!!!!



het spijt me.... echt.... dus bij deze een rectificatie!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
mmmm........ik heb 5 jaar in Sterrenburg gewoond maar ik vond het behoorlijk suf daar hoor, net een begraafplaats............. en ver van de binnenstad, zeker met onze dordtse stoplichten......

Nu al weer een poosje in de binnenstad en dat is toch echt wel mijn favoriet hoor......je loopt zo lekker de stad in, naar de markt of een terrasje als het mooi weer is.... het is alleen wat slechter voor mijn portomonnee....

Oja, hee belangrijk; geen slakken en spinnen meer, hoera!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk jullie reacties! Mijn voorkeur gaat wel naar het centrum uit. We hebben een zoontje van 10 maanden dus het moet wel veilig en kindvriendelijk zijn maar dichtbij het station is erg fijn omdat ik in rdam werk. Daar wonen we nu ook. Op de site van de gemeente dordrecht heb ik kaarten bekeken waar de funderingsgebieden in kaart worden gebracht, alles wat gemonitord is staat daarop en dat is wel de hele bankastraat en zijstraten. boeroestraat etc.

Ik heb tot mijn 17 ook altijd in Sterrenburrg gewoond, eerst in 3 en later in 1. Fijn wonen maar wel wat saai daar ben ik het mee eens. Maar vooral de busdiensten zijn verschrikkelijk. Ik ben nu zo gewend dat ik elke 5 minuten op een tram kan stappen dat ik echt niet moet denken aan dat busvervoer, ik fiets graag maar 's avonds en in de regen niet. haha

Lastig hoor kiezen waar je wilt wonen. We hebben ook een leuk huisje in de botgensstraat gezien, moet wel veel aan gebeuren en daar ook weer allemaal hororverhalen over junks etc. maar zo weet iedereen wel iets slechts te vertellen over elke buurt denk ik. Ik blijf nog even goed zoeken. Misschien toch iets in de richting van de marnixstraat etc.
Alle reacties Link kopieren
,
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist de verbindingen in Dordt goed idd. De bussen die regelmatig rijden, de trein, waterbus, fastferry :) Hardstikke fijn.



Ik loop zo van mn dorp naar Dordt om te winkelen, of ik pak de FF en vaar in een mum van tijd naar Rotterdam om daar even te winkelen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Hoi !!

Ik woon nu in Sterreburg (3) en heb in de binnenstad gewoond. Ik vind beide wijken hun charme hebben. In Sterrenburg is het rustig, ruim, vlak bij polder en ook een goed winkelcentrum voor de dagelijkse boodschappen.Het centrum heeft natuurlijk de historische elementen, winkels etc.

Ik woon nu 3,5 jaar in Dordt en ik vind het een stad, met heel veel dorpse karakters!! Je kan anoniem zijn, maar er is zeer zeker sociale controle, goed burencontact (als je in de goede straat woont). Dordt heeft daarnaast veel betaalbare woningen! Succes met je zoektoch.
Alle reacties Link kopieren
Suus, je moet even op Funda kijken, er staat een huis te koop aan de Elfhuizen in een nieuwbouwproject. Het is wel behoorlijk casco hoor, maar daar moet je even doorheen kijken, ik heb dezelfde woning klaar gezien en je kan er wat heel leuks van maken. Ook de prijs is te hoog, maar daar moet over te onderhandelen zijn, het staat al lang te koop en ik denk dat de eigenaar er echt vanaf wil. Er zit een garage bij en het hele project heeft een binnenplaats, echt leuk!!! En je zit in de binnenstad vlak bij het station.Ik woon er ook, hahaha!!!!
Suusje: de Marnixstraat is prima. Die hele wijk, Revius, Marnix, Erasmus, Vliet is qua fundering goed. Ook de mensen die er wonen zijn okee (geen trash-Krispijners) en als je geen huis direct naast het spoor koopt, heb je geen last van treinen. Het huis uit de Marnix dat nu op Funda staat, ligt ver genoeg bij het spoor vandaan, bij mijn weten (ik kijk nog regelmatig, macht der gewoonte ;-) ).



Als je een beetje dicht bij het station wilt zitten is Nieuw-Krispijn trouwens ook een aanrader. Veel huizen hier zijn op staal gefundeerd; verder zijn de mensen leuk en hoor je hier de treinen niet (even mijn wijk promoten ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Hey onderdezon en mastermind, we zijn bijna buren!



Voor degene die op zoek zijn naar een huis. Krispijn heeft hele leuke huisjes! Laat je niet misleiden door de slechte naam. Het gaat echt maar om een paar straten...
Alle reacties Link kopieren
Over de funderingsproblematiek: als je info wilt over een bepaalde woning informeer dan bij de gemeente bij de heer [bewerkt door moderator, ivm privacy], want die weet precies welke woningen/wijken met die funderingsproblematiek te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Op de gemeentesite kan je ook een stadsplattegrond vinden met daarop alle huizen die problemen hebben met de fundering. Die zijn dan rood gekleurd.

Jammer alleen dat ze huizen op staal niet onderzoeken. Alleen de huizen op hout worden in het onderzoek meegenomen.

Terwijl er ook een boel huizen op staal zijn verzakt.
Alle reacties Link kopieren
Lievelente schreef op 09 maart 2008 @ 21:24:

Hey onderdezon en mastermind, we zijn bijna buren!



Voor degene die op zoek zijn naar een huis. Krispijn heeft hele leuke huisjes! Laat je niet misleiden door de slechte naam. Het gaat echt maar om een paar straten...




Met die laatste alinea ben ik het van harte eens!



Verder: wat leuk dat je bij me in de buurt woont! Waar woon jij dan precies, geef eens een hint...? (Als in: vlakbij het park/tegenover de Bas vd Heijden, ofzo. Ben ook totaaaaal niet nieuwsgierig!)
Alle reacties Link kopieren
Hé hallo,



Ik woon inmiddels ook alweer een paar jaar in Dordt. Wij hebben nu samen een huis gekocht maar hebben ons appartement nog te koop staan. Voor de mensen die graag in het centrum willen wonen echt een aanrader (ik hoor het graaaaaggg!!). Wij wonen met veel plezier in het centrum, maar verwachten een kleine en wilden een tuin. Leuk om zoveel mede-Dordtenaren te zien hier op het forum.



Bird
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-05-2016 15:46
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Euhm.. JG53... Als het goed is woont Liselot al een jaartje of 8 in Dordrecht en weet ze ondertussen wel of het bevalt of niet.

En nog wat; heb je de regels gelezen? Enquêtes mogen hier niet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven