Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 00:13:

[...]



De discussie is een stuk leuker en boeiender als we on topic blijven. We hebben allemaal wel wat is nogal een dooddoener.Het enige dat telt in deze wereld is hoe belangrijk je je eigen issues weet te maken. Politiek heet dat.
quote:vivamien schreef op 25 mei 2016 @ 23:29:

En jij weet verder precies waar het over ging?Ja ik bleef even staan luisteren.
quote:Amand schreef op 26 mei 2016 @ 00:14:

[...]



Het enige dat telt in deze wereld is hoe belangrijk je je eigen issues weet te maken. Politiek heet dat.Ik had het over dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 00:14:

[...]



Ja ik bleef even staan luisteren.Wel achter het rode lijntje blijven staan, hè? Maar wat was precies het probleem? Ik kan me voorstellen dat bijv. een buitenlands paspoort extra gecontroleerd wordt. Marechaussee vraagt vaak wel even wat precies het doel van de reis is.
quote:vivamien schreef op 26 mei 2016 @ 00:20:

[...]



Wel achter het rode lijntje blijven staan, hè? Maar wat was precies het probleem? Ik kan me voorstellen dat bijv. een buitenlands paspoort extra gecontroleerd wordt. Marechaussee vraagt vaak wel even wat precies het doel van de reis is.Het ging niet over het doel van de reis want ze kwamen terug in Nederland. Hij deed gewoon lastig terwijl die moeder keurig alles bleef herhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 26 mei 2016 @ 00:12:

[...]



Kan me voorstellen dat dat vervelend is. Maar nog even over dat businessclass vliegen; jij moet dan toch ook gewoon eerst op je koffer wachten? Of geldt dit wanneer je alleen handbagage bij je hebt?Die koffers komen over het algemeen ook als eerste de band op. Maar ik prop makkelijk voor een week kleding en 3 paar schoenen in een carry-on, ben een extreem handige inpakster.
quote:damocles schreef op 25 mei 2016 @ 22:03:

[...]





Je kunt ook gewoon lezen hè.

Maar als het je niet bevalt er zijn ook nog make-up pijlers geloof ik.Is goed hoor schat, dan laat ik jou hier lekker de semi intellectueel spelen.
quote:khemam schreef op 25 mei 2016 @ 23:33:

[...]





Ok voorbeeldje uit de praktijk dan.



Ik, donkere vrouw, westerse achternaam, reis veel. Als ik economy vlieg zoals alle gewone stervelingen over het algemeen doen komt het meer dan eens voor dat ik en nog wat andersgekleurde mensen er tussenuit gepikt worden voor uitvoerige controles, zelfs zover dat ik in engeland mee naar achter moest en naakt gebukt moest hoesten zodat ze in mijn gerritje konden kijken of daar niets in verstopt zit. Als je navraagt waarom krijg je te horen routine controle.



Gekke is dat geen van mijn witte kennissen dit zo vaak meemaken als ik en andere zwarte mensen in mijn omgeving. Net zomin als dat mijn witte kennissen overdreven vaak aangehouden worden als zij in een luxe auto rijden. Dit gebeurt in europe beduidend vaker dan in amerika terwijl die toch bekend staan als lastig.



Ik ben nu dus op het punt dat ik businessclass vlieg omdat ik dan relatief makkelijker de douane doorkom al willen ze wel altijd weten wat ik voor de kost doe en juist een onopvallende middenklasser huur om niet constant langs de weg te staan. Maar eigenlijk is het achterlijk dat dat nodig is.



Vaak wordt mijn bagage ook extra gechecked of het geen nepperts zijn en dan zeer verbaasde reacties van de heren of dames als het toch echt blijkt te zijn. Heb geen zin in zinloze discussies met ambtenaren maar soms heb ik echt zin om te vragen of het is omdat ik zwart ben. Mijn blonde vriendinnen maken dat vrijwel nooit mee overigens. Toeval? Pas ik in een bepaald profiel? Of profileren zij op basis van kleur?



Misschien heb jij gewoon een crimineel uitziend hoofd. Sommige mensen hebben dat. Ook blanke mensen.



Los daarvan zijn bolletjesslikkers of muisproppers vaker donkerder van huidskleur en ik denk dat het daar op gebaseerd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 26 mei 2016 @ 01:53:

[...]





Misschien heb jij gewoon een crimineel uitziend hoofd. Sommige mensen hebben dat. Ook blanke mensen.



Los daarvan zijn bolletjesslikkers of muisproppers vaker donkerder van huidskleur en ik denk dat het daar op gebaseerd is.



Serieus? Een crimineel hoofd.

Ja stel je nou toch voor dat racial profiling echt bestond. Dan zouden mensen gewoon een punt hebben. Zoals ik al zei, ik lig er geen nachten van wakker maar het is iets wat wel opvalt als je het vaker meemaakt dan je blanke kennissen.

En ik ben zeker niet de enigste of waarbij het constant gebeurt. Die met een crimineel hoofd weten het vantevoren al.



Los daarvan zijn in het caribbisch gebied nu juist ontzettend veel blanke drugskoeriers actief omdat die wat makkelijker door de douane komen over het algemeen.
Ik geloof niet dat de partij DENK iets gaat kunnen doen aan raciale profiling op vliegvelden wereldwijd. Of nee, de security medewerkers komen dan natuurlijk ook in hun racismeregister. Het is Stasi-achtig uitgekiend. Iedereen gaat elkaar in de gaten houden want o wee as je iets verkeerds zegt; dan sta je genoteerd. En mag je niet meer bij "de overheid" werken.



Ik stel me voor hoe zo'n Denk vergadering eruit ziet. Aan de ene kant van de tafel die Turken en Marokkanen en aan de andere kant Sylvana die stampvoetend krijst dat er echt een museum voor dekolonisatie moet komen. Maar de heren rondom de tafel willen dan wel weer dat je je dan als blanke Nederlander schuldig gaat voelen omdat het uitgangspunt natuurlijk de blanke slavenhandel gaat zijn. Vergeet voor het gemak even dat je als donkere medemens in Turkije/Midden Oosten vooral nog steeds geen ene flikker te zeggen hebt omdat Afrikanen nog steeds als inferieur worden gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 25 mei 2016 @ 23:00:

Racisme, het bestaat nog volop: de enige mensen die ik vanavond met gedoe bij de douane van Schiphol zag staan om Nederland in te kunnen terwijl de rest zo mocht doorlopen was een Moslimgezin waarbij de moeder een hoofddoek droeg. Hun paspoort werd extra gecheckt en toen ik doorliep waren ze duidelijk nog volop in discussie met de beambte. Ben ik even blij dat ik mijn zeer buitenlandse naam ooit in een Nederlandse naam veranderd heb. Anders had ik ook steeds dat gedoe gehad.



Waarom is dat vreemd?



IS roept op tot aanslagen tijdens de ramadan (Ramadan 2016 6 juni t/m 5 juli)

http://www.nu.nl/terreur- ... ropa-tijdens-ramadan.html



Dan kan ik me voorstellen dat islamieten of mensen van wie ze vermoeden dat ze islamiet zijn op basis van bepaalde kenmerken beter controleren.



Of het zinvol is weet ik niet maar Europa heeft toch een en ander voor de kiezen gehad dus staat iedereen op scherp al vermoed ik niet dat je die aanslagen tegenhoud met een extra tassencontrole op Schiphol
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 26 mei 2016 @ 01:53:

[...]





Misschien heb jij gewoon een crimineel uitziend hoofd. Sommige mensen hebben dat. Ook blanken. Wat een vreselijke opmerking.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 26 mei 2016 @ 08:37:

[...]



Wat een vreselijke opmerking.



Zelf denk ik dat je deze opmerking wat genuanceerder moet zien.

Sommige mensen hebben het van nature , een bepaalde gezichtsuitdrukking. Zo heeft de een een zachte uitstraling en de ander meer boefachtig.

En dat is niet erg, veel acteurs doen er hun voordeel mee.

Neem nou die Tygo Gernand. Echt een hoofd voor een boevenrol, en niet van een zoetsappige pappie, ook al kan hij dat IRL wel zijn. En zo zijn er ongetwijfeld nog velen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 26 mei 2016 @ 08:52:

[...]





Zelf denk ik dat je deze opmerking wat genuanceerder moet zien.

Sommige mensen hebben het van nature , een bepaalde gezichtsuitdrukking. Zo heeft de een een zachte uitstraling en de ander meer boefachtig.

En dat is niet erg, veel acteurs doen er hun voordeel mee.

Neem nou die Tygo Gernand. Echt een hoofd voor een boevenrol, en niet van een zoetsappige pappie, ook al kan hij dat IRL wel zijn. En zo zijn er ongetwijfeld nog velen.Dat ben ik helemaal met je eens Jo , persoonlijk kan ik alles met mijn handen doen , overal aanzitten, iets laten vallen, omdat iedereen naar mijn hoofd kijkt. Ook zoiets Maar zomaar tegen een forummer zeggen misschien heb je een crimineel hoofd is niet echt aardig.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 26 mei 2016 @ 08:52:

[...]





Zelf denk ik dat je deze opmerking wat genuanceerder moet zien.

Sommige mensen hebben het van nature , een bepaalde gezichtsuitdrukking. Zo heeft de een een zachte uitstraling en de ander meer boefachtig.

En dat is niet erg, veel acteurs doen er hun voordeel mee.

Neem nou die Tygo Gernand. Echt een hoofd voor een boevenrol, en niet van een zoetsappige pappie, ook al kan hij dat IRL wel zijn. En zo zijn er ongetwijfeld nog velen.Theo Maassen staat dan ook wel op mijn lijstje
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het is nogal achterhaald om te denken dat boeven een boevenhoofd hebben. Dat is meer iets voor de boeven uit de Donald Duck.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 00:03:

[...]





Eruit gehaald worden kan gebeuren alleen ligt het gemiddelde gewoon hoger bij mijn zwarte en arabisch uitziende kennissen dan bij de witte. Lig er niet nachten wakker van maar het is wel iets wat opvalt vooral als je vaak vliegt.





maar is dat niet ook een beetje logisch? hééél zwart-wit (lekkere uitdrukking in dit verhaal...) zijn alle bommenleggers arabieren en alle drugskoeriers donkere mensen. het is misschien niet eerlijk tegenover de meerderheid aan onschuldige arabische en donkere mensen, maar ik snap ergens wel dat daar meer nadruk op ligt op vliegvelden en andere "toegangspoorten"



zo had ik een hondenras wat omvalt van de (vaak terechte) vooroordelen en angsten van mensen.



dan kan ik wel piepen dat de mijne wel lief is, maar ik snap dat het logisch is dat mijn honden op "dezelfde hoop" gegooid worden.



nogmaals. niet leuk, niet eerlijk ook eigenlijk, maar ergens snap ik het wel. dat maakt het geen millimeter minder vervelend voor jou en anderen die hetzelfde meemaken door hun kleur, hun petje, hon bontkraagje, hun tattoos, hun hond, hun auto, hun accent etc. want fijn lijkt het mij niet!
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 09:13:

Het is nogal achterhaald om te denken dat boeven een boevenhoofd hebben. Dat is meer iets voor de boeven uit de Donald Duck.blabla. dat boeit niet. het gaat namelijk niet om de theorie, maar om hoe er in de praktijk mee omgegaan wordt. en die is zo dat we allemaal correct kunnen roepen dat tygo misschien een "fout" hoofd heeft, maar misschien wel vrijwilliger is op de kinderboerderij, bij controles worden zulke hoofden eruit gepikt.
En doooooor!
quote:broadway schreef op 26 mei 2016 @ 09:52:

[...]





blabla. dat boeit niet. het gaat namelijk niet om de theorie, maar om hoe er in de praktijk mee omgegaan wordt. en die is zo dat we allemaal correct kunnen roepen dat tygo misschien een "fout" hoofd heeft, maar misschien wel vrijwilliger is op de kinderboerderij, bij controles worden zulke hoofden eruit gepikt.Nee op controles kijkt men vooral naar huidskleur en naar gedrag (zenuwachtig en gejaagd). Zowel de politie als beveiligingsmedewerkers staan er om bekend dat er behoorlijk wat racistische ideeën heersen. Vaak gebaseerd op hun ervaringen uit het verleden, maar vaak ook gewoon een vooroordeel.
Alle reacties Link kopieren
Irritant hè, mondige donkere mensen?



SYLVANA SIMONS HEEFT BEWEZEN DAT HET IN NEDERLAND NIET WENSELIJK IS DAT IEMAND VAN KLEUR EEN MENING GEEFT.



Column Özcan Akyol



Ik zou net als alle andere columnisten vorige week een quasikoddig verhaaltje over Sylvana Simons kunnen schrijven waarin ik uitleg dat ze geen talenten heeft en louter mediageil is, maar dat zou onrecht doen aan alles wat haar merkwaardige toetreding tot de politiek heeft teweeggebracht.

De afgelopen dagen lieten namelijk veel mensen hun ware gezicht zien, dankzij het simpele feit dat een donkere vrouw zich aansloot bij de brekebeentjes van DENK. Er werd een Facebook-event aangemaakt met als titel ‘Uitzwaaidag Sylvana Simons (sic)’, waar burgers konden aangeven of ze 6 december, een dag na pakjesavond, de voormalige veejay van TMF en tafeldame van DWDD wilden uitzwaaien.

Er waren ruim tienduizend aanmeldingen, van kantoormedewerkers tot schoonmakers, iedereen is het blijkbaar spuugzat dat Sylvana Simons ‘alles haat wat door Nederlanders is gemaakt, of wat een traditie is’. Daarom wordt ze een ‘ondankbaar persoon’ genoemd, iemand die niet meer nodig is. Ik ging eens kijken of mijn eigen Facebook-vrienden zich voor het event hadden aangemeld, en verhip, het waren er dertien, allemaal ogenschijnlijk normaal, met een goede baan en dito opleiding. Nadat ik ze stuk voor stuk had ontvriend, bekroop me het gevoel dat onverdraagzaamheid en racisme niet alleen zijn voorbehouden aan lieden van de PVV, maar dat het xenofobe sentiment breed wordt gedragen, al dan niet goed verstopt.



DENK is inderdaad een conservatief eng clubje, met een religieuze inslag, dat helemaal niet uit is op verbinding – zoals het zegt – maar louter electoraal wil profiteren van de verdeeldheid in onze maatschappij. Maar dat weerhoudt anderen er niet van om in hun doorzichtige val te trappen. Want ze doen het goed: door de enorme bakken racistische stront die Sylvana Simons nu over zich heen krijgt gekieperd, is het moeilijk te weerleggen dat er een ongezonde dosis vreemdelingenhaat in Nederland bestaat en dat de mensen die zich tweederangsburgers voelen onzin uitkramen. Daarom heeft de partij ook voor het eerst twee zetels in de peilingen van Maurice de Hond.

In elk geval kan niemand meer zeggen dat de carrièremove van Simons onverstandig was. Zij heeft andermaal bewezen dat het in Nederland niet wenselijk is dat iemand van kleur een mening geeft – hoe dom, eng en slecht onderbouwd diens opvatting ook is. De afgelopen dagen is schrijnend blootgelegd hoe intolerant, koppig en ouderwets veel mensen zijn. Bij ons mag je kennelijk alleen meedoen als je niet te veel afwijkt van de grijze massa en met een grote glimlach alle kleingeestige vooroordelen en superioriteitsgevoelens van de witte meerderheid accepteert.

Iedereen die zich een beetje tegendraads gedraagt, of vragen stelt bij achterhaalde culturele bepalingen, wordt meteen geschoffeerd en neergezet als een indringer. Maar hoe graag de mensen van ‘Uitzwaaidag Sylvana Simons’ haar vertrek ook aanmoedigen, het gaat gewoon niet gebeuren, simpelweg omdat zij onderdeel van dit land is, met al zijn verwarde burgers, van wie zij er misschien ook eentje is.

Het ziet ernaar uit dat DENK volgend jaar daadwerkelijk in de Tweede Kamer gaat belanden. Daar hoeft de partij zelf niet eens zoveel voor te doen, want met de aanstelling van een donker iemand, die ook nog eens mondig is, ontmaskerden ze de zieke samenleving. Er zijn heel veel donkere Nederlanders die deze ontwikkeling ook zien. Het is niet moeilijk om te raden op wie zij in de toekomst zullen stemmen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 10:06:

[...]



Nee op controles kijkt men vooral naar huidskleur en naar gedrag (zenuwachtig en gejaagd). Zowel de politie als beveiligingsmedewerkers staan er om bekend dat er behoorlijk wat racistische ideeën heersen. Vaak gebaseerd op hun ervaringen uit het verleden, maar vaak ook gewoon een vooroordeel.Racistische ideeën komt altijd meteen zo grof over. Alsof men in alle donkere mensen een potentiële misdadiger ziet. Maar ik denk dat ook door de politie/marechaussee verder wordt gekeken dan alleen die kleur, hoor. En ja, als er uit bepaalde landen nou eenmaal vaak drugs gesmokkeld wordt, zullen ze die groepen daar extra op controleren, net als dat andere bevolkingsgroepen extra gecontroleerd worden op bomgordels, ik noem maar wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 10:18:

Irritant hè, mondige donkere mensen?



.



Nee. Sommigen ménsen zijn gewoon irritant. Sylvana is daar één van. Het heeft niks te maken met mondigheid, maar alles met wat er uit haar mond komt.





Deze reactie is trouwens typisch Sylvana.
.
quote:vivamien schreef op 26 mei 2016 @ 10:24:

[...]



Racistische ideeën komt altijd meteen zo grof over. Alsof men in alle donkere mensen een potentiële misdadiger ziet. Maar ik denk dat ook door de politie/marechaussee verder wordt gekeken dan alleen die kleur, hoor. En ja, als er uit bepaalde landen nou eenmaal vaak drugs gesmokkeld wordt, zullen ze die groepen daar extra op controleren, net als dat andere bevolkingsgroepen extra gecontroleerd worden op bomgordels, ik noem maar wat.Klopt, maar er heerst ook racisme. Dat is ondertussen met diverse onderzoeken aangetoond en vooral in Amerika is dat behoorlijk openlijk.
quote:impala schreef op 26 mei 2016 @ 10:25:

[...]





Nee. Sommigen ménsen zijn gewoon irritant. Sylvana is daar één van. Het heeft niks te maken met mondigheid, maar alles met wat er uit haar mond komt.





Deze reactie is trouwens typisch Sylvana.Ik vind haar niet irritant overkomen, dus dat is denk ik iets persoonlijks, maar het valt me wel op dat als donkere mensen iets zeggen dat ze wel vaak slachtofferig worden genoemd of dat er wordt gezegd dat ze naar hun eigen land moeten oprotten als het ze niet bevalt. Dat is een vorm van monddood maken en ik denk dat het juist goed is om wel te luisteren en te erkennen dat er een grond van waarheid in hun verhalen zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 mei 2016 @ 10:25:

[...]





Nee. Sommigen ménsen zijn gewoon irritant. Sylvana is daar één van. Het heeft niks te maken met mondigheid, maar alles met wat er uit haar mond komt.





Deze reactie is trouwens typisch Sylvana.





inderdaad. ik kreeg even een flashback naar de MAVO waar ik niet met een meisje op kon schieten die toen dat een keer een discussie werd meteen de racisme-kaart trok. (en ja, ze was marokkaans en had een hoofddoek, net als mijn beste vriendin in die tijd)

dat ik dus uit moest gaan leggen dat ik háár irritant vond en dat dat niet anders was geweest als ze rood haar en sproeten had gehad...
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven