Vluchteling erin, hulpbehoevende Nederlander eruit?

27-05-2016 10:24 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het aantal mensen dat hun land moet ontvluchten, omdat zij hun leven niet zeker zijn, groeit. Woningbelang neemt haar verantwoordelijkheid om een bijdrage te leveren aan het huisvesten van deze mensen. Kun je je voorstellen dat je de plek waar je huis staat en je thuis is, waar je je hele leven herinneringen hebt opgebouwd moet verlaten door oorlog. Kun je je voorstellen dat je moet vrezen voor je leven?



Dit zijn de gedachten van 23 duizend asielzoekers met verblijfsvergunning die voor 1 juli 2016 in aanmerkingen moeten komen voor een sociale huurwoning. Deze 23 duizend asielzoekers moeten geplaatst worden in de 390 gemeenten die Nederland telt. Dit komt neer op een gemiddelde van slecht 59 mensen per gemeente. Dit valt best mee zou je zeggen.



Stel je voor dat de rollen waren omgedraaid. Er is oorlog in Nederland, je moet alles achterlaten en je komt in een totaal nieuwe wereld met een onbekende taal en onbekende mensen. Je vlucht naar een plek waarvan je denkt dat het veilig en beter is maar in tegenstelling word je raar aangekeken door de bevolking van het land, je voelt je ongewenst en hebt geen flauw hoe het allemaal verder moet.



Je komt terecht in een AZC waar je met je hele gezin en honderden anderen op een aantal vierkante meters wordt gepropt. Je doet de hele dag niks en je wacht maar op die verblijfsvergunning. Iedereen met een gezond verstand kan zich realiseren dat dit geen menselijke omstandigheden zijn. Door een langdurig verblijf in het AZC loopt het inburgeringsproces vertraging op en is er geen ruimte voor nieuwe vluchtelingen die moeten worden ondergebracht in Nederland. Ondanks dat asielzoekers niet snel genoeg worden ondergebracht in sociale huurwoningen ligt de toestroom van nieuwe vluchtelingen niet stil. Deze nieuwe vluchtelingen zullen toch ergens ondergebracht moeten worden en daar zullen wij als Nederlandse burgers toch iets aan moeten doen. Er zullen meer AZC ‘s moeten komen om deze mensen op te vangen en dat kost de Nederlandse overheid (lees: Nederlandse burger) alleen maar meer geld.



De vluchtelingen die in aanmerking komen voor een sociale huurwoning zijn allemaal in het bezit van een verblijfsvergunning. Deze mensen zullen hoe dan ook in Nederland blijven en zullen hoogstwaarschijnlijk een Nederlands paspoort aanvragen waarna zij dezelfde rechten hebben als de rest van de Nederlandse bevolking. Deze mensen verkeren momenteel in een situatie waarin zij niet lang kunnen overleven en hebben daarnaast een minimaal tot geen sociaal netwerk en deze zal ook niet beter worden zolang zij niet uit hun huidige situatie bevrijd worden.



Ze hebben nog geen Nederlandse burgerrechten maar zullen ongetwijfeld snel in bezit zijn van de Nederlandse identiteit, ze leven in omstandigheden die niet voor te stellen zijn, ze zullen blijven in Nederland omdat terugkeer naar eigen land niet mogelijk is en ze hebben geen sociaal netwerk waarop zij kunnen terugvallen. Als een hulpbehoevende Nederlander voorrang zou moeten krijgen op een sociale huurwoning waarom zou een hulpbehoevende vluchteling met, inmiddels zo goed als, een Nederlands paspoort dat dan niet moeten krijgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 27 mei 2016 @ 13:24:

Waarbij gezegd hebbende, dat ik er Godzijdank zelf nooit gebruik van heb hoeven te maken, maar cliènten in mijn omgeving wel.

Dus ik weet waar ik over praat.Dan weet je waar je over praat in jouw omgeving. De regelingen verschillen per gemeente enorm.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk duurt het langst. Als is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Onze regering, zorgt er niet voor, dat er genoeg huizen worden gebouwd. Er is sprake van woningnood. Maar ja, daar schamen ze zich waarschijnlijk voor.



Als ik een groep mensen van 100 voor mijn deur heb staan, vertel ik eerlijk dat ik die niet kan huisvesten. De Nederlandse regering zou eens in de spiegel moeten kijken en beseffen dat het huisvestingsprobleem van de vluchtelingen, al veel langer speelt voor vele Nederlanders, en dat het een f*cking shame is, dat ze de maffia... eh... de woningbouwverenigingen niet verplichten genoeg betaalbare huizen te bouwen voor iedereen!!! Dat is het echte probleem. Schuif het maar weer naar de vluchtelingen hoor, er moet altijd een groep zijn wiens schuld het is. Het is de schuld van onze extreem slecht functionerende regering!!! Mijn verstandelijk beperkte buurvrouw heeft meer visie in haar linkerteen dan die hele ballentent bij elkaar!!



Zo, dat luchtte op. Neem mij niet kwalijk dat ik het topic verder niet ga volgen. Ik heb gvd drie jaar lang moeten zeuren om een f*cking inschrijving in de gemeente, waar ik geboren en getogen ben en waar ik nooit weg ben gegaan. Ik vind het niet erg om dezelfde rechten en plichten te hebben als anderen maar Nederland is echt helemaal de weg kwijt geraakt. Ik ga mijn buurvrouw vragen zich in te schrijven voor de volgende verkiezingen. Die vertrouw ik meer dan die bandietenbende in Den Haag. Die houdt van mensen, alle mensen, net als ik.



Ik vind mezelf niet meer waard dan anderen, en ik heb het heel goed. Ik werd alleen gedwongen, door achterlijke nieuwe wetgeving, om drie jaar lang als spookburger rond te lopen, in mijn geboortestad! Zonder ID kaart, zonder zorgverzekering, zonder rechten! Zonder stemrecht! En ik ben hoog opgeleid, ik vraag me af wat er nog meer voor ellende omtrent de inschrijvingen in gemeentes is, want die is er. Elke week schrijft de gemeente Zaanstad 20-30-40 mensen uit de administratie, zogenaamd omdat ze niet weten waar ze zijn. Ik stond 3 jaar te boek als geemigreerd!!!



Omdat mensen de angst laten regeren, beschadigen ze hun eigen volk. Al die k*tregels die ervoor zorgde dat ik 3 jaar lang nergens recht op had, hebben ook betrekking op autochtonen!! Stelletje sufferds! Big brother, mijn reet veeg ik ermee af! Dat is nu de reden, waarom dingen zo achterlijk gaan in Nederland nu. Angst voor vluchtelingen, heeft mijn leven goed verziekt, voor lange tijd. Dus nee, ik ben helemaal niet verontwaardigd als zij een huis krijgen. Ik zou er ook wel eentje willen, ik woon al 8 jaar in een anti-kraakpand wat al 8 jaar niet onderhouden is. Maar ja, ze zijn gek geworden. Bij de regering.



Mijn hele leven gewerkt, terwijl ik chronische aandoeningen heb die heel zwaar zijn om mee te leven, en nu leef ik alseen rat in de ondergrondse. Maar wel eentje met een grote mond. En ik vertel mijn verhaal aan iedereen die het wil horen, want het is ECHT GEBEURD. Ik heb het verhaal hier wel vaker verteld en werd niet geloofd. Daarom, het systeem deugt niet. Want ik deug dus WEL. En ik word ook in een hoek gegooid.



Ik heb een nieuw woord bedacht. Wegwerpmensen. De mensen die er niet toe doen. Laag opgeleid of een laag inkomen, chronisch ziek, vluchteling, minderheidsgroep, zieken, zwakken en gekken. Ze zijn niet nuttig voor de wereld, dus gooit de wereld ze weg. Of propt ze in een klein kuthuisje met 10 man. Darwin's wet is ingesteld als de enige wet waar we nog naar gaan luisteren. Denk ajb na op wie je stemt.



Nou ja, iig voel ik me meer verbonden met de vluchtelingen door mijn eigen drama, dat is wel zo. Een mens heeft recht, wat mij betreft, op een huis! Nu wonen mensen bij familie in, op industriegebieden, in recreactiewoningen, en moeten allerlei vervelende dingen doen en regelen om ergens ingeschreven te worden. Shame on you, als je vindt dat DAT okee is! En regering, BOUW EENS WAT F*CKING HUIZEN!!! Kom eens van je cruise af, stop eeeeven met golven of zeg je masseuse eens af. Er hebben wat mensen wat huizen nodig. Al een tijdje. Hee, bedankt he!!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel moeilijk,heel die vluchtelingen kwestie.Tuurlijk is de 'echte' vluchteling hier welkom en is het goed dat ze daar weg zijn.Maar er komt ook heel veel 'tuig' mee.Mensen die het niet goed voor hebben.



En ook nog...draai het eens om.

Wat als er hier oorlog uitbreekt en we vluchten massaal daarheen....worden we dan ook zo opgevangen???
Alle reacties Link kopieren
quote:saskia18 schreef op 27 mei 2016 @ 14:13:

Ik vind het heel moeilijk,heel die vluchtelingen kwestie.Tuurlijk is de 'echte' vluchteling hier welkom en is het goed dat ze daar weg zijn.Maar er komt ook heel veel 'tuig' mee.Mensen die het niet goed voor hebben.



En ook nog...draai het eens om.

Wat als er hier oorlog uitbreekt en we vluchten massaal daarheen....worden we dan ook zo opgevangen???



Hoezo, ben je nog nooit buiten Nederland geweest? Het antwoord op je laatste vraag, is ja. In grote delen van de wereld wordt het als een zonde beschouwt om niet gastvrij te zijn tegen vreemden. Daar krijg je een maaltijd aangeboden, gewoon omdat je honger hebt. Je wordt meteen vertrouwd en mag binnen komen in hun huizen. Ze hebben meestal tradities omtrent gasten, een manier om te laten zien, hoe zeer ze je gezelschap waarderen. Een bloemenketting om je nek, verf in je gezicht , een ding op je hoofd, of een speciaal gerecht.



Gastvrijheid, naar een reiziger, die op de vlucht is, daar is de hele wereld het over eens, die is belangrijk. Ga maar eens een boek lezen. Books fill your head. Of maak eens een reis naar zo'n 'eng' land. Ik denk dat je je tong heel erg in gaat slikken als je dat zou doen. David Bowie, vind je die leuk? Die heeft er ook iets over gezegd. Het was een hele wijze man.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Sapsorrow schreef op 27 mei 2016 @ 14:26:

[...]





Hoezo, ben je nog nooit buiten Nederland geweest? Het antwoord op je laatste vraag, is ja. In grote delen van de wereld wordt het als een zonde beschouwt om niet gastvrij te zijn tegen vreemden. Daar krijg je een maaltijd aangeboden, gewoon omdat je honger hebt. Je wordt meteen vertrouwd en mag binnen komen in hun huizen. Ze hebben meestal tradities omtrent gasten, een manier om te laten zien, hoe zeer ze je gezelschap waarderen. Een bloemenketting om je nek, verf in je gezicht , een ding op je hoofd, of een speciaal gerecht.



Gastvrijheid, naar een reiziger, die op de vlucht is, daar is de hele wereld het over eens, die is belangrijk. Ga maar eens een boek lezen. Books fill your head. Of maak eens een reis naar zo'n 'eng' land. Ik denk dat je je tong heel erg in gaat slikken als je dat zou doen. David Bowie, vind je die leuk? Die heeft er ook iets over gezegd. Het was een hele wijze man.Iemand een maaltijd aanbieden en ontvangen in je woning is iets totaal anders dan iemand tot zijn dood onderhouden (voorzien van een riante uitkering met toeslagen) een woning verstrekken, gratis gezondheidszorg geven enz.enz. Er zijn maar heel weinig landen waar dat gebeurt. Daarom komen er ook zoveel naar Nederland, Duitsland en Zweden en niet naar de landen waar je een bloemenketting om je nek krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Rechten hebben we allemaal. We hebben alleen niet genoeg plek, niet genoeg geld en niet genoeg banen. En dat geeft problemen en frustraties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 27 mei 2016 @ 14:26:

[...]





Hoezo, ben je nog nooit buiten Nederland geweest? Het antwoord op je laatste vraag, is ja. In grote delen van de wereld wordt het als een zonde beschouwt om niet gastvrij te zijn tegen vreemden. Daar krijg je een maaltijd aangeboden, gewoon omdat je honger hebt. Je wordt meteen vertrouwd en mag binnen komen in hun huizen. Ze hebben meestal tradities omtrent gasten, een manier om te laten zien, hoe zeer ze je gezelschap waarderen. Een bloemenketting om je nek, verf in je gezicht , een ding op je hoofd, of een speciaal gerecht.



Gastvrijheid, naar een reiziger, die op de vlucht is, daar is de hele wereld het over eens, die is belangrijk. Ga maar eens een boek lezen. Books fill your head. Of maak eens een reis naar zo'n 'eng' land. Ik denk dat je je tong heel erg in gaat slikken als je dat zou doen. David Bowie, vind je die leuk? Die heeft er ook iets over gezegd. Het was een hele wijze man.WAt een vreemde reactie! Elders schrijf je dat je chronische gebreken hebt.....nou dat geloof ik graag, afgestorven hersencellen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fayan schreef op 27 mei 2016 @ 14:37:

Rechten hebben we allemaal. We hebben alleen niet genoeg plek, niet genoeg geld en niet genoeg banen. En dat geeft problemen en frustraties.Niet genoeg plek.....en dan toch gillen....jij bent welkom, welkom in mijn land!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Fayan schreef op 27 mei 2016 @ 14:37:

Rechten hebben we allemaal. We hebben alleen niet genoeg plek, niet genoeg geld en niet genoeg banen. En dat geeft problemen en frustraties.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 27 mei 2016 @ 13:38:

[...]





Oh ja. Die Syrische kindertjes van.7 die in Turkije aan t werk worden gezet...

En in die landen klagen ze wel. Huurprijzen die omhoog gaan vanwege extra druk op de woningmarkt, arbeid die goedkoper is geworden, omdat er meer arbeiders zijn en Syrische vluchtelingen voor minder geld hetzelfde werk verrichten etc. Etc. Etc.Nee hoor, de meesten daar worden goed opgevangen. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, vooral als ze illegaal komen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Sapsorrow schreef op 27 mei 2016 @ 14:26:

[...]





Hoezo, ben je nog nooit buiten Nederland geweest? Het antwoord op je laatste vraag, is ja. In grote delen van de wereld wordt het als een zonde beschouwt om niet gastvrij te zijn tegen vreemden. Daar krijg je een maaltijd aangeboden, gewoon omdat je honger hebt. Je wordt meteen vertrouwd en mag binnen komen in hun huizen. Ze hebben meestal tradities omtrent gasten, een manier om te laten zien, hoe zeer ze je gezelschap waarderen. Een bloemenketting om je nek, verf in je gezicht , een ding op je hoofd, of een speciaal gerecht.





Sorry,ik vind dit een reactie dat kant noch wal raakt.

Ten eerste doe je een aanname(ben nog nooit buiten nederland geweest) wat je never nooit niet kan weten.

En dan de vergelijking met bloemenkettingen en tradities.

Die mensen zijn idd gastvriendelijk,maar dat geld meestal voor de korte tijd dat je er bent.

We hebben het er niet over,dat je daar permanent gaat wonen,een uitkering krijgt,een baan ect.





Vergelijking van lik me vestje dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:saskia18 schreef op 27 mei 2016 @ 14:13:

Ik vind het heel moeilijk,heel die vluchtelingen kwestie.Tuurlijk is de 'echte' vluchteling hier welkom en is het goed dat ze daar weg zijn.Maar er komt ook heel veel 'tuig' mee.Mensen die het niet goed voor hebben.



En ook nog...draai het eens om.

Wat als er hier oorlog uitbreekt en we vluchten massaal daarheen....worden we dan ook zo opgevangen???Dat denk ik niet, eerlijk gezegd weet ik het wel zeker !.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 27 mei 2016 @ 14:34:

[...]





Iemand een maaltijd aanbieden en ontvangen in je woning is iets totaal anders dan iemand tot zijn dood onderhouden (voorzien van een riante uitkering met toeslagen) een woning verstrekken, gratis gezondheidszorg geven enz.enz. Er zijn maar heel weinig landen waar dat gebeurt. Daarom komen er ook zoveel naar Nederland, Duitsland en Zweden en niet naar de landen waar je een bloemenketting om je nek krijgt.Ik wist niet eens dat ze in de woestijn bloemen hebben........................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 27 mei 2016 @ 13:09:

[...]



Nederlanders die (al dan niet tijdelijk) niet in staat zijn in het eigen inkomen te voorzien, kunnen onder andere terugvallen op WW, bijstand, bijzondere bijstand, zorgtoeslag, kindgebonden budget, huursubsidie, participatieregelingen, Wajong, ziektewetuitkering, AOW, WIA en noem maar op.



Bijstand, toeslagen, kindgebonden budget, kinderbijslag krijgen die vluchtelingen die een huis krijgen ook allemaal... Ze krijgen dat met voorrang (sneller) dan een autochtoon die zoiets aanvraagt.



En dat ze geen WW, ZW of WIA krijgen, is omdat ze nog geen seconde gewerkt hebben in dit land of premies hebben afgedragen, dus het is nogal logisch dat ze dan geen aanspraak kunnen maken op een werknemersverzekering.
Alle reacties Link kopieren
quote:saskia18 schreef op 27 mei 2016 @ 14:13:

Ik vind het heel moeilijk,heel die vluchtelingen kwestie.Tuurlijk is de 'echte' vluchteling hier welkom en is het goed dat ze daar weg zijn.Maar er komt ook heel veel 'tuig' mee.Mensen die het niet goed voor hebben.



En ook nog...draai het eens om.

Wat als er hier oorlog uitbreekt en we vluchten massaal daarheen....worden we dan ook zo opgevangen???Mijn opa is tijdens de 2e wereldoorlog gevlucht. Maar echt niet de halve wereld over op zoek naar een welvarend land.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 mei 2016 @ 10:40:

Als ik in zo'n land zou wonen en met een koffertje weg zou vluchten zou ik mijn handen dichtknijpen voor een kamertje, bed en eten.

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om te gaan eisen, ruzie te zoeken en te verwachten dat iedereen zich aan mijn normen aanpast. Als het andersom zou zijn zou ik dus niet lopen miepen als ik op straat een hoofddoek zou moeten dragen. Heb er een hekel aan maar wat mot dat mot.

Zou ook snel gaan zoeken naar een plek waar ik de taal makkelijk kon leren en wat meer bij mijn normen en waarden zou passen. Ik zou er echt niet aan denken om te eisen dat een zwaar islamitisch land bv ineens topless gaat zonnen omdat het hier wel mag. Om maar wat te noemen.



En dát is dus wat er mis gaat. Te veel mensen die te veel zeiken over wat ze allemaal willen en moeten krijgen.

De échte vluchteling is al lang blij dat ie veilig is en doet zijn best om hier in ons land te passen. Helaas is twee derde wat er bv in ac ter apel zit (als het niet meer is) van het soort dat lastig valt, steelt en de boel vernield.

Je wil niet weten hoeveel sanitair daar per jaar vervangen word omdat het stuk geslagen is.

Dat doe je niet als je ergens logeert en zeker niet als je opgenomen word in een land.

Gedraag je zoals je dat bij je moeder thuis zou doen.

En ik denk zomaar dat er dan véél minder gemor is dan nu.precies!
Veel mensen zijn na 3 jaar nog niet geslaagd voor de inburgeringscursus. Laten ze eerst maar eens zorgen dat mensen de motivatie hebben om hier aan deel te nemen of hun uiterste best doen om te slagen. Dan recht geven op van alles en nog wat. Tot die tijd sobere opvang in wat mij betreft leegstaande kantoorpanden. Scheelt ook weer duizenden euro's aan inrichtingskosten en (volledige) uitkering en andere geldstromen waar men recht op zou/zegt/denkt te kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 27 mei 2016 @ 14:26:

[...]





Hoezo, ben je nog nooit buiten Nederland geweest? Het antwoord op je laatste vraag, is ja. In grote delen van de wereld wordt het als een zonde beschouwt om niet gastvrij te zijn tegen vreemden. Daar krijg je een maaltijd aangeboden, gewoon omdat je honger hebt. Je wordt meteen vertrouwd en mag binnen komen in hun huizen. Ze hebben meestal tradities omtrent gasten, een manier om te laten zien, hoe zeer ze je gezelschap waarderen. Een bloemenketting om je nek, verf in je gezicht , een ding op je hoofd, of een speciaal gerecht.



Gastvrijheid, naar een reiziger, die op de vlucht is, daar is de hele wereld het over eens, die is belangrijk. Ga maar eens een boek lezen. Books fill your head. Of maak eens een reis naar zo'n 'eng' land. Ik denk dat je je tong heel erg in gaat slikken als je dat zou doen. David Bowie, vind je die leuk? Die heeft er ook iets over gezegd. Het was een hele wijze man.





Verdiep je eens in de wijze waarop in Turkije en Jordanië of Australië vluchtelingen worden opgevangen. Of Portugal.

Je praat namelijk onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:stekelbaars schreef op 27 mei 2016 @ 21:11:

[...]



Mijn opa is tijdens de 2e wereldoorlog gevlucht. Maar echt niet de halve wereld over op zoek naar een welvarend land.Hier tijdens WOI (overgrootouders met mijn opa). Ging eerst naar aangrenzend land en toen daar de pleuris uitbrak naar het volgende aangrenzende land.
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 27 mei 2016 @ 15:34:

[...]





Nee hoor, de meesten daar worden goed opgevangen. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, vooral als ze illegaal komen.





Definieer 'goed opvangen'. Werkelijk, je raskalt.

Waarom denk je dat mensen naar Europa komen? Omdat de opvang in Turkije zo goed is?
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 27 mei 2016 @ 21:45:

Veel mensen zijn na 3 jaar nog niet geslaagd voor de inburgeringscursus. Laten ze eerst maar eens zorgen dat mensen de motivatie hebben om hier aan deel te nemen of hun uiterste best doen om te slagen. Dan recht geven op van alles en nog wat. Tot die tijd sobere opvang in wat mij betreft leegstaande kantoorpanden. Scheelt ook weer duizenden euro's aan inrichtingskosten en (volledige) uitkering en andere geldstromen waar men recht op zou/zegt/denkt te kunnen hebben.goed plan, maar meeste asielzoekers zijn niet zo slim en dus zakken ze steeds
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 27 mei 2016 @ 17:43:

[...]





Ik wist niet eens dat ze in de woestijn bloemen hebben........................





Jawel, maar ze bloeien zelden.



The living desert. Walt Disney.



https://www.youtube.com/watch?v=gTQvz7UuubY





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Waar ik me druk over kan maken zijn de mensen en kinderen in de jungle van Calais. Dat zijn onmenselijke toestanden. Ik denk dat vluchtelingen hier niets te klagen zouden mogen hebben, maar dat is mijn mening.
quote:tvandattum schreef op 27 mei 2016 @ 13:35:

[...]





Ja. Hier dit jaar 500. Volgend jaar en de jaren erop vast ook.

Hoe die gehuisvest gaan.worden? Door reguliere woningzoekenden nog jaren langer te laten wachten. Wordt gemiddeld 12 jaar wachten ofzo.



En het dan maar heel gek vinden als de bevolking het niet meer pikt en er zo een haat ontstaat tegen alles wat hier maar onder vaak valse voorwendselen binnen komt.

We zeggen en handelen over de vluchteling vandaag de dag: Ach wat sneu en wat zijn ze toch zielig.

We gaan ze alles GEVEN wat de Nederlander hier ook heeft, liefst nog meer en wel direct.

Er zijn miljoenen mensen die graag een betere toekomst willen. Kijk naar die hongerige kindjes uit Afrika.

Met die dikke honger buikjes. Oudjes in Moldavië, die weg liggen te teren in de kou. Daar hoor je niemand over, maar een islamitisch land wat zichzelf in de ellende heeft gestort, die mensen moeten we allemaal helpen? Ze zijn destijds zelf begonnen tegen Assad, en zich verkeken op de strijdvaardigheid van Assad. Doe eens normaal zou ik zeggen, we kunnen nu eenmaal niet iedereen helpen .

Ik snap echt niet waarom dit land zoveel voorrang krijgt op andere landen waar de leefomstandigheden van de mens net zo schrijnend is.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 28 mei 2016 @ 07:52:

[...]





En het dan maar heel gek vinden als de bevolking het niet meer pikt en er zo een haat ontstaat tegen alles wat hier maar onder vaak valse voorwendselen binnen komt.

We zeggen en handelen over de vluchteling vandaag de dag: Ach wat sneu en wat zijn ze toch zielig.

We gaan ze alles GEVEN wat de Nederlander hier ook heeft, liefst nog meer en wel direct.

Er zijn miljoenen mensen die graag een betere toekomst willen. Kijk naar die hongerige kindjes uit Afrika.

Met die dikke honger buikjes. Oudjes in Moldavië, die weg liggen te teren in de kou. Daar hoor je niemand over, maar een islamitisch land wat zichzelf in de ellende heeft gestort, die mensen moeten we allemaal helpen? Ze zijn destijds zelf begonnen tegen Assad, en zich verkeken op de strijdvaardigheid van Assad. Doe eens normaal zou ik zeggen, we kunnen nu eenmaal niet iedereen helpen .

Ik snap echt niet waarom dit land zoveel voorrang krijgt op andere landen waar de leefomstandigheden van de mens net zo schrijnend is.



Ik ben al veel onzinnige posts tegengekomen over dit onderwerp op het forum maar dit spant dus echt de kroon.

"Ze zijn destijds zelf begonnen tegen Assad"

Joh. Je moet je laten nakijken. Echt.



Je vergelijkingen zijn onzinnig (kindjes in Afrika?) en ik krijg buikpijn van je egoïsme en het ontbreken van enige realiteitszin.



Het is tenenkrommend. Zo erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven