Het is uit...

28-05-2016 07:48 266 berichten
Hoihoi



Ik moet even van mij afschrijven.



Sins vorig jaar feb heb ik een vriend. We zijn allebij nog jong (20,22). Het eerste jaar was top! Heel veel leuke dingen gedaan, reisjes etc.



Maar sins jan van dit jaar ben ik ziek geworden. Paniek en angstaanvallen. We zouden er samen voor gaan vechten dat ik zo snel mogelijk weer beter zou worden!



Maar vorige week vertelde hij ineens dat hij het niet meer ziet zitten.... er zijn wat persoonlijke dingetjes waar hij zich aan irriteerd. We hebben een andere levensstijl.

Hij denkt dat het op de lange termijn nog meer irritaties gaat geven bij hem....



Ik voel me zo in de steek gelaten. Ik durf al niks omdat ik "ziek" ben, en nu komt dit er ook nog eens bij!!! Ik voel me nu zo alleen!



Hij komt vandaag langs om nog te praten, en zijn spulletjes mee te nemen.

Ik heb een hele tas gemaakt waar herinneringen aan zitten van ons samen. Hij mag t allemaal mee nemen.



Ik wil ervoor vechten om hem niet te verliezen. Maar zijn keuze staat vast. Ik heb vanalles geprobeert.





Ik voel me zo in de steek gelaten nu. Het gaat al rot met me, en dan komt dit er ook nog eens bij!!!
quote:issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 13:30:

[...]



Ook als diegene een auto ongeluk krijgt en zeker 5 maanden moet revalideren? Want psyschische klachten kiest iemand ook niet voor hoor. Ik zou in beide gevallen bij mijn vriend zijn gebleven.





Dat mag. Maar die klachten waren vast ook al voor januari aanwezig, die komen niet zomaar ineens op. Of er moet wat gebeurt zijn .

Daarnaast kiest niemand voor ziek zijn maar zijn het wel 2 verschillende dingen. En iedereen mag bepalen of ze daar zin in hebben.

Na een jaar maar ook naar 20 jaar. Niet leuk maar zeker niet raar.

Zou wat zijn dat je verplicht bij iemand moet blijven want hee ze zijn ziek en hebben er niet voor gekozen.



Je blijft bij elkaar als je elkaar leuk vind en anders niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 13:30:

[...]

Ook als diegene een auto ongeluk krijgt en zeker 5 maanden moet revalideren? Want psyschische klachten kiest iemand ook niet voor hoor. Ik zou in beide gevallen bij mijn vriend zijn gebleven.1e wel, 2e niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 28 mei 2016 @ 13:35:

Zou wat zijn dat je verplicht bij iemand moet blijven want hee ze zijn ziek en hebben er niet voor gekozen. .Nee je houdt dan niet genoeg van iemand als je weggaat. Hoe diep is de liefde trouwens als je t maar 7 mnd leuk hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het me ergens wel voorstellen, jullie zijn nog jong en bijna de helft van jullie niet heel erg lange relatie is het niet leuk geweest. Als dit zijn vooruitzicht is voor de komende jaren dan snap ik wel dat dat heel erg beangstigend is en het de lol er van af haalt.

Op dit moment kan het zelfs beter voor je zijn om dit zonder hem te doen. Geen schuldgevoel, geen relatie perikelen om aan te denken, geen druk, gewoon echt voor jezelf aan jezelf werken. En dan kun je straks echt op een leuke manier een relatie aan gaan, als jij daar klaar voor bent. Maar eerst voor jezelf, want het is jouw leven.
Hij was hier net. We hebben gepraat eb gehuild. Hij heeft ook de spullen mee genomen.



Ik heb net al een kopje kapot gegooit. Luchte wel op.



Maar ik voel me nu al zo eenzaam.

Toen hij bij de deur stond, klaar om weg te gaan barste ik in tranen uit. En hij ook...



Hij vind me nog leuk, maar hi ziet er geen toekomst in.
En dat is heel hard maar je weet nu waar je aan toe bent.

Dit is niet de man waarmee je oud gaat worden.



Bel je moeder, een vriendin, je tante.

Zorg dat je even lekker uit kan huilen bij iemand.
Alle reacties Link kopieren
Lceetje



Het is ook gewoon kut.

Klaar.



Maar ik kan je uit ervaring vertellen, dat je je zoveel beter gaat voelen als je je angsten en paniek binnenkort gaat aanpakken.



Heb ik ook gedaan en weet je....ik ben weer voor 75% mijn eigen vrolijke zelf, de rest komt nog.

En ik ben aan het daten met de liefste man die ik ooit heb ontmoet.



Dat wens ik voor jou ook.

Het komt goed!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik denk dat Lcee nog even niks kan met onze eigen verhalen zo te zien.

Wie weet komt dat nog. Over een poosje.

Mij hielp het wel, lezen over hoe anderen het hebben aangepakt na een relatiebreuk.

Maar misschien is het voor haar nog te vroeg om daar iets mee te kunnen.
Liefdesverdriet is klote!



Je hebt nu tijd voor jezelf. Je zit nu op een dieptepunt, probeer de komende tijd te gebruiken om alleen maar aan jezelf te werken.



Aan je psychische aandoeningen en ook om te leren vertrouwen op jezelf. Dat wat er ook gebeurt, je kunt het alleen!



Sterkte!
quote:GateKeeper schreef op 28 mei 2016 @ 13:48:

[...]



Nee je houdt dan niet genoeg van iemand als je weggaat. Hoe diep is de liefde trouwens als je t maar 7 mnd leuk hebt gehad.Precies dit. Zo jong en zo kort hij elkaar is het toch niet gek dat je zaken als psychische aandoeningen niet aankunt? Ik vind het eigenlijk alleen maar heel eerlijk.
quote:issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 13:30:

[...]



Ook als diegene een auto ongeluk krijgt en zeker 5 maanden moet revalideren? Want psyschische klachten kiest iemand ook niet voor hoor. Ik zou in beide gevallen bij mijn vriend zijn gebleven.Als hij genoeg van je houdt blijft hij. In geval van TO is dit dus helaas niet het geval. Dat gebeurt soms ook he.
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 14:36:

Hij was hier net. We hebben gepraat eb gehuild. Hij heeft ook de spullen mee genomen.



Ik heb net al een kopje kapot gegooit. Luchte wel op.



Maar ik voel me nu al zo eenzaam.

Toen hij bij de deur stond, klaar om weg te gaan barste ik in tranen uit. En hij ook...



Hij vind me nog leuk, maar hi ziet er geen toekomst in.Dat kan ook nog, dat hij wel van je houdt, maar dat hij niet met andermans tegenslagen om kan gaan. Erg jammer voor hem. Jij gaat er nu keihard tegen aan met je therapie en vind jezelf terug. De zon gaat echt weer schijnen voor je, geloof daar maar in!
Alle reacties Link kopieren
Met 7 maanden is er nog niet genoeg fundering, of krediet, opgebouwd om vanaf dan door een diep dal te gaan. Vooral niet op die leeftijd. En het moet ook een behoorlijk eng vooruitzicht zijn voor een jong persoon om een lange tijd (want we leven tegenwoordig langer en langer) met zoiets te moeten leven. Hij weet niet wanneer het stopt, en ik kan me voorstellen dat hij dat niet ziet zitten.



Betekent niet dat hij je niet meer leuk vindt, en lief, en aardig. Betekent alleen dat hij er jong is en dit niet aan kan.
Ik snap hem ook best dat hij t lastig vind etc. Ik zou t ook moeilijk vinden...



K heb net keihard muziek aangezet en mee geblerd. Is wel lekker.

Nu zit ik weer op de bank en voel me alleen...
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 09:06:

Het is ook niet zo dat ik hem niet snap. Ik zou t ook moeilijk vinden! Maar woensdag begint mn therapie ( eindelijk) en dan laat hij me alleen.. dat voelt gewoon kut



Het is niet dat het woensdag dan opgelost is. Dan begint het allemaal pas. De jongen heeft al zoveel meegemaakt met jou. Het is nu even klaar voor hem. Verwacht je dan dat hij nu nog maanden met jou gaat 'vechten'? Totdat je ooit beter wordt?

En dan? Draait alles om jou en je ziekte? Wat zit er voor hem in nu? Niets volgens mij. Hij is beter af zonder vriendin, dan met eentje met teveel problemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hetexternegeheugen schreef op 28 mei 2016 @ 08:38:

[...]





Ze zegt niks over haar gedragsstoornis, wel over de verantwoordelijkheid ervan. En als we heel eerlijk zijn; is deze post inderdaad wel heel bot maar misschien ook eerlijk?

Tuurlijk moet to verdrietig zijn, maar kom op zeg zijn nog zo jong en op die leeftijd heb je inderdaad geen zin in problemen thuis. Het leven moet dan voornamelijk leuk zijn toch?



Naja TO sterkte gewenst, huil een week uit, pak jezelf dan bij elkaar en ga aan jezelf werken.Maar als je een beetje fatsoen hebt kun je toch ook op een wat vriendelijker manier eerlijk zijn? En niet als een botte bomenboer. Dat is gewoon onnodig.
Okeeee ik snap t niet meer.



Hij is net thuis. Belt hij mij, zegt hij dat hij twijfelt en zich misschien teveel heeft laten meeslepen door zn familie/ vrienden....
Alle reacties Link kopieren
Lceetje ik zou geloof ik eerst maar eens van beide kanten de boel laten bezinken. Even een weekje of twee helemaal geen contact ofzo, even rust, kijken hoe dat bevalt. Net na een break-up voel je je altijd ellendig en wil je het liefst getroost worden door diegene bij wie je dan niet kunt zijn, dat is normaal en ook het nare ervan. Maar eerlijk gezegd lijkt het me voor jou, hem en jullie eventuele relatie het beste als jij eerst met jezelf aan de slag gaat. Wanneer je zo afhankelijk bent van iemand anders voor je levensgeluk kun je geen gezonde relatie aangaan en onderhouden, dat is voor jou ongezond maar voor hem net zo goed.



Hoe dan ook, sterkte.
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 17:00:

Okeeee ik snap t niet meer.



Hij is net thuis. Belt hij mij, zegt hij dat hij twijfelt en zich misschien teveel heeft laten meeslepen door zn familie/ vrienden....



En nu? Heb je de hoop dat hij weer bij je terugkomt?

Dan heb je even hoop en maakt hij een week later de relatie weer uit, omdat het allemaal te lastig is.

Hij maakt het met je uit, dat lijkt mij niet voor niets. Ik zou er maar even afstand van nemen.

Je hebt genoeg aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Niet met je laten sollen. Je hebt nu genoeg aan je hoofd, en zijn getwijfel gaat je emotioneel opbreken. Hij twijfelt maar lekker in zijn eigen tijd. Concentreer je op jezelf, niet op mensen die het je alleen maar moeilijk maken. Want als jullie weer bij elkaar komen, dan ga je alleen maar zitten stressen wanneer hij weer gaat twijfelen. En jouw focus zou nu op jezelf en beter worden moeten zijn.
Lceetje

wat hij nu heeft gezegd, voelt voor jou vast wat fijner, dat er ergens nog hoop is.

maar je was er zo kapot van, dus laat hem maar even denk ik.

Denk aan jezelf en jouw herstel.

laat hem maar even, zeg maar tegen hem dat je dit gedoe er echt niet bij kan hebben nu je het al zo zwaar hebt.
Achjee...wat rot voor je, allemaal,

Veel mensen vinden het moeilijk, als hun partner het moeilijk heeft, en dan wil het wel voorkomen, dat mensen er van weglopen.

Jullie zijn beide nog erg jong, en nog steeds aan allerlei veranderingen onderhevig.

Misschien kan hij er niet mee omgaan, en loopt daarom ook weg.

Het is misschien zwak dat hij juist nu wegloopt, maar je weet nu ook wat je eraan hebt, hij kan jou hier niet bij helpen.

En als hij daarom meteen de hele boot afhoudt, kun je twijfelen aan zijn gevoel voor jou, als iemand wegloopt zodra het moeilijk wordt, wil je daar dan nog wel een relatie mee?

Hij is niet je hulpverlener en hoort dat ook niet te zijn, maar als hij wel om je geeft, had hij kunnen proberen het geduld op te brengen en je te steunen, zodat jij jezelf kunt helpen, maar in plaats daarvan geeft hij het op.

Dat zegt meer over hem dan over jou, probeer dat te onthouden, en ga niet aan jezelf twijfelen.

Probeer bovenop je problemen te komen, probeer het in je eentje, of met behulp van een therapeut, om hieruit te komen, en dat zal je sterker maken.

Als hij nu ineens weer loopt te twijfelen, kies nu eerst voor jezelf...een twijfelaar kun je nu echt niet in je buurt gebruiken, dat kan zorgen voor meer onzekerheid, en dat helpt niet.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 28 mei 2016 @ 08:17:

Chagrijnig Wizky?

Waarom ga je nou schoppen tegen iemand die al verdriet heeft?

Van een beetje medegevoel is nog nooit iemand minder geworden hoor.



Ik ben niet sjaggie. Ik schop niet. Ik wil graag de andere kant laten zien.



Ik ben overigens wars van liefdesverdriet want het voegt niks toe. Hier ook weer; zij zwelgt in zelfmedelijden. Ze is 20. Er zijn geen kinderen. Er is geen koophuis. De liefde is over. Dat is kut. Uithuilen, alle nummers en social media blokkeren, chocola kopen en opnieuw beginnen.



En sinds wanneer heb je als man op je 22e na 7 maanden verkering de verplichting om de rest van je leven te blijven bij een vrouw die alleen om jou te houden aan zichzelf wil werken?
Alle reacties Link kopieren
quote:wizky schreef op 28 mei 2016 @ 19:22:

[...]





Ik ben niet sjaggie. Ik schop niet. Ik wil graag de andere kant laten zien.



Ik ben overigens wars van liefdesverdriet want het voegt niks toe. Hier ook weer; zij zwelgt in zelfmedelijden. Ze is 20. Er zijn geen kinderen. Er is geen koophuis. De liefde is over. Dat is kut. Uithuilen, alle nummers en social media blokkeren, chocola kopen en opnieuw beginnen.



En sinds wanneer heb je als man op je 22e na 7 maanden verkering de verplichting om de rest van je leven te blijven bij een vrouw die alleen om jou te houden aan zichzelf wil werken?Empatisch vermogen voegt volgens jou zeker ook niets toe?
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Het is net uit en ze heeft het moeilijk, rationele argumenten verdrijven niet hupsakee het verdriet. En onaardig gebrachte argumenten al helemaal niet, ook niet als ze een kern van waarheid hebben eventueel. Niemand zegt dat hij verplicht is om te blijven. Maar dat maakt het verdriet niet minder.

Eerst weggaan en dan twijfelen is met oog op haar huidige emotionele toestand wel erg egoïstisch. Of wel, of niet, maar niet gaan sollen.

Hij is jong, maar TO ook. Daar mag dus ook rekening mee gehouden worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven