Het is uit...

28-05-2016 07:48 266 berichten
Hoihoi



Ik moet even van mij afschrijven.



Sins vorig jaar feb heb ik een vriend. We zijn allebij nog jong (20,22). Het eerste jaar was top! Heel veel leuke dingen gedaan, reisjes etc.



Maar sins jan van dit jaar ben ik ziek geworden. Paniek en angstaanvallen. We zouden er samen voor gaan vechten dat ik zo snel mogelijk weer beter zou worden!



Maar vorige week vertelde hij ineens dat hij het niet meer ziet zitten.... er zijn wat persoonlijke dingetjes waar hij zich aan irriteerd. We hebben een andere levensstijl.

Hij denkt dat het op de lange termijn nog meer irritaties gaat geven bij hem....



Ik voel me zo in de steek gelaten. Ik durf al niks omdat ik "ziek" ben, en nu komt dit er ook nog eens bij!!! Ik voel me nu zo alleen!



Hij komt vandaag langs om nog te praten, en zijn spulletjes mee te nemen.

Ik heb een hele tas gemaakt waar herinneringen aan zitten van ons samen. Hij mag t allemaal mee nemen.



Ik wil ervoor vechten om hem niet te verliezen. Maar zijn keuze staat vast. Ik heb vanalles geprobeert.





Ik voel me zo in de steek gelaten nu. Het gaat al rot met me, en dan komt dit er ook nog eens bij!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 09:09:

Dankje Sandra.



Maar hoe moet ik leuke dingen gaan doen, als ik niet naar buiten durf oid. Bang voor een angstaanval



Ik zit al 5maanden thuis en ik kan niks. Mijn vriend kwam 1x in de week langs. Ik was daar zo blij mee. En nu ben ik dat kwijt...Maar meis 1x in de week is toch niet echt een relatie, dat is langsgaan op ziekenbezoek. Mis je echt hem of mis je t gezelschap? Heb je wel andere mensen die er voor je zijn of was hij de enige die je nog zag?
Hij was/ is een hele goede steun voor me.



Ik had ook dol graag gewild dat dit niet was gebeurt.... ik had ook de afgelopen 5 maanden bij hem weekenden willen doorbrengen. Maar dat ging gewoon niet.



Ik had vorige week zaterdag gezecht dat ik hem meer ruimte wilde geven. Juist om dit te voorkomen...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte TO!

Hopelijk gaat het snel beter met je therapie en durf je er weer op uit. En ben niet bang om hulp/steun te vragen.

Kun je aan familie en vrienden niet vragen of ze iets vaker langs willen komen?



En los van of ik je vriend snap. Begrijp jou ook, het is al zo moeilijk als iemand het uit maakt en je zelf nog zoveel van iemand houd en ervoor wil gaan. In jou situatie lijkt het me helemaal lastig.



Maar wellicht kom je er nu wel nog sterker uit. Dan heb je het straks ook voor jou idee echt zelf gedaan en heb je minder het gevaar dat je denkt dat je het alleen met hem kan en emotioneel afhankelijk van hem wordt/blijft.



Sterkte en blijf erin geloven!

Het wordt weer beter.
quote:creativeguy schreef op 28 mei 2016 @ 09:18:

Ik denk dat de tip van Sandra een hele goeie is. Je moet er even doorheen, maar er komt weer een andere leuke jongen.







Vast niet als ze binnen zit.



TO heb je therapie? Een spver bij de HA? Iets van hulp?
We wonen 1,5uur reisen uit elkaar. Dus 1x per week is dan voldoende....





Ik heb t gewoon zo verpest. Ik had nooit ziek moeten worden
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 09:26:

We wonen 1,5uur reisen uit elkaar. Dus 1x per week is dan voldoende....





Ik heb t gewoon zo verpest. Ik had nooit ziek moeten worden

Want dat deed je expres om je eigen glazen in te gooien?



Niet die kant op gaan met je gedachten. Echt, niet doen!
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 09:26:

We wonen 1,5uur reisen uit elkaar. Dus 1x per week is dan voldoende....





Ik heb t gewoon zo verpest. Ik had nooit ziek moeten wordenIedereen kan ziek worden en sommige ziektes zijn gewoon erg moeilijk voor omstanders. Ik vraag me alleen af wat jij voor hulp hebt, wat heb jij gedaan om er aktief wat aan te willen doen.
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 09:26:

We wonen 1,5uur reisen uit elkaar. Dus 1x per week is dan voldoende....





Ik heb t gewoon zo verpest. Ik had nooit ziek moeten worden



Jij hebt het niet verpest.

Een ziekte kan van alles in de war gooien.

Mijn ex man heeft acht jaar een vrouw gehad die altijd pijn had.

Ik dus.



Nadat ik eindelijk geopereerd was aan allebei mijn benen en ik weer gewoon kon lopen en alles doen was voor hem de koek op.

Mijn pijn had zijn liefde voor mij gesloopt.

Zo gaan die dingen.



Maar het is niet mijn schuld. En ook niet jouw schuld. Ziek zijn, fysiek en/of mentaal is niet iets waar je om vraagt.
Voelt heel naar, snap ik echt. Maar ik denk dat het wel goed voor je is nu. Je moet nu echt voor jezelf gaan knokken.

Ik werd ook tijdens een ziekteperiode in de steek gelaten en ben daar nu achteraf blij mee. Kon ik me toen echt niet voorstellen, maar ben m'n ex nu dankbaar.



En wat betreft de angst, daar kan ik je ook over vertellen dat het enige dat echt helpt is om door de angst heen te gaan. Thuis gaan zitten wachten gaat nooit werken. Heb je vriendinnen, familie, hulpverleners, hond weet ik veel die met je kunnen oefenen om elke dag een stukje langer naar buiten te gaan?



Sterkte meid
Ik krijg woensdag eindelijk hulpm na 2,5 maanden wachten.....

Het voelt nu alsof de hulp er telaat is
Hulp is er niet te laat. Die hulp is ervoor jou, niet om je relatie te redden.
quote:Wining schreef op 28 mei 2016 @ 10:05:

Hulp is er niet te laat. Die hulp is ervoor jou, niet om je relatie te redden.Ja dat weet ik. Maar ik ga door se hulp weer meer kunnen/durven. Dus ook weer leuke dingen met hem doen.
Welnee.

Niet gaan zwelgen lieverd.

Hulp is niet te laat. Misschien was je relatie ook uitgegaan als je eerder hulp had gehad, dat weet je niet.



De hulp is voor jóu, niet voor je relatie.

En misschien wel goed juist dat je nu even alleen voor jezelf en je herstel gaat.



Voordat die hulp echt effect gaat hebben kun je wel maanden verder zijn. Het is geen wondermiddel of toverstok, je gaat een heel traject in waarschijnlijk en het kan even duren voor je effect bemerkt.

In die periode dat het duurt voordat je iets gaat merken van de behandeling ben jij al een stuk verder met je liefdesverdriet.

Heus.
Alle reacties Link kopieren
Ts ik wens je veel beterschap. Los daarvan is het niet gezond om zo afhankelijk te zijn van je vriend, om zo aan iemand te hangen. Dat is voor jou niet gezond en voor die ander benauwend omdat jij hem verantwoordelijk maakt voor jouw geluk. Ik dek dat het goed is om te leren hoe jij jezelf gelukkig kan maken. Anderen kunnen daarop een aanvulling zijn, geen invulling.
Hij is er over n uurtje.

Ik voel me niet lekker van de zenuwen.

Ik wil hem niet kwijt. Ik wilde met hem oud worden
Succes en probeer je sterk te houden als hij bij zijn standpunt blijft
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 11:57:

Hij is er over n uurtje.

Ik voel me niet lekker van de zenuwen.

Ik wil hem niet kwijt. Ik wilde met hem oud worden



Helaas. Dat zal niet gaan gebeuren als hij vastbesloten is.



Mijn advies; hou het kort, het gesprek.

Het is over en uit, er is niet veel meer te zeggen, alles wat er gezegd gaat worden doet waarschijnlijk alleen maar meer pijn.



Hij is niet de persoon die je kan troosten dus sluit het af en zorg voor een warm mens om de dag mee door te brengen verder.
Ik ben vandaag helemaal alleen thuis. Ik heb alleen mn zusje, maar zij snapt er niks van.
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 09:06:

Het is ook niet zo dat ik hem niet snap. Ik zou t ook moeilijk vinden! Maar woensdag begint mn therapie ( eindelijk) en dan laat hij me alleen.. dat voelt gewoon kutDat is ook echt even goed kut voor je. Daar kan je het tijdens de therapie ook over hebben. Maar je vriend is wel eerlijk. Je kan niet in een relatie blijven omdat iemand je nodig heeft of uit medelijden. Als hij er niet meer in gelooft is dat een valide reden om ermee te stoppen. Jij bent vast sterker dan je nu denkt. Je mag je best ff goed kut voelen. Als je maar wel voor jezelf blijft knokken. Je bent het waard. Hopelijk zie je dat zelf ook in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 08:50:

Die tas met herinneringen zijn voor hem. Ik wil t niet in huis hebben. Ik geef t aan hem. En hij mag bepalen wat hij ermee doet...



En.. stomme reacties blijf je houden. Zeker hier. Mar ach. Die neem ik voor lief



Gelijk heb je!



Wat naar voor je!

Het is nu misschien het juiste moment om jezelf beter te maken, dat kan alleen jij en je angsten maak je ook zelf aan.

Je doet het allemaal zelf al dan niet bewust natuurlijk.

Wat zijn je angsten precies?

Als je het wil vertellen natuurlijk.

Anders...heel veel goede verwerkingen toegewenst!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:GateKeeper schreef op 28 mei 2016 @ 09:02:

[...]



Kom op hoor die knul is 22. De wereld ligt nog aan zijn voeten dan wil je dat je leven leuk en ongecompliceerd is. Wel vervelend voor TO natuurlijk, maar zijn reactie is niet onbegrijpelijk.Nou ik ben blij dat mijn vriend mij door dik en dun is blijven steunen toen ik depressief werd toen we 20 waren en daarna nog de nodige ellende in mijn leven meemaakte (verlies van mensen enz). Als je van iemand houd probeer je het echt wel wat langer dan 5 maanden, als je daarvan een leuk en fijn jaar samen hebt gehad. Maar goed zo denk ik er over, als ik dat zo lees in dit topic waardeer ik mijn man alleen maar meer.
quote:issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 13:03:

[...]



Nou ik ben blij dat mijn vriend mij door dik en dun is blijven steunen toen ik depressief werd toen we 20 waren en daarna nog de nodige ellende in mijn leven meemaakte (verlies van mensen enz). Als je van iemand houd probeer je het echt wel wat langer dan 5 maanden, als je daarvan een leuk en fijn jaar samen hebt gehad. Maar goed zo denk ik er over, als ik dat zo lees in dit topic waardeer ik mijn man alleen maar meer.Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
quote:issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 13:03:

[...]



Nou ik ben blij dat mijn vriend mij door dik en dun is blijven steunen toen ik depressief werd toen we 20 waren en daarna nog de nodige ellende in mijn leven meemaakte (verlies van mensen enz). Als je van iemand houd probeer je het echt wel wat langer dan 5 maanden, als je daarvan een leuk en fijn jaar samen hebt gehad. Maar goed zo denk ik er over, als ik dat zo lees in dit topic waardeer ik mijn man alleen maar meer.Iets langer dan 1 jaar samen waarvan ze 5 maanden thuis zat. Ik had ook bedankt.
quote:GateKeeper schreef op 28 mei 2016 @ 13:22:

[...]



Iets langer dan 1 jaar samen waarvan ze 5 maanden thuis zat. Ik had ook bedankt.Ook als diegene een auto ongeluk krijgt en zeker 5 maanden moet revalideren? Want psyschische klachten kiest iemand ook niet voor hoor. Ik zou in beide gevallen bij mijn vriend zijn gebleven.
Alle reacties Link kopieren
quote:issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 13:03:

[...]



Nou ik ben blij dat mijn vriend mij door dik en dun is blijven steunen toen ik depressief werd toen we 20 waren en daarna nog de nodige ellende in mijn leven meemaakte (verlies van mensen enz). Als je van iemand houd probeer je het echt wel wat langer dan 5 maanden, als je daarvan een leuk en fijn jaar samen hebt gehad. Maar goed zo denk ik er over, als ik dat zo lees in dit topic waardeer ik mijn man alleen maar meer.Wat een onzin. Die knul is nergens verantwoordelijk voor. Hij is geenszins verplicht haar leven leuker te maken, dat deed ze ook niet voor hem. Heel hard wellicht, maar op het moment dat TO zichzelf en het leven weer aan kan komt daar vanzelf een leuke relatie bij!
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven