Geld & Recht alle pijlers

Scheiden en hoe nu verder?

10-03-2015 13:46 1727 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder021 schreef op 27 mei 2016 @ 22:16:

Weet je, ik vraag me inmiddels af wat je wil en of je zelf weet wat je wil. Je geeft aan nieuwe vrienden te willen. Tegelijkertijd zeg je dat je kinderen op de eerste plaats komen en ik begrijp gewoon niet wat je met die uitspraak bedoelt te zeggen. En je zegt op te zien tegen de vakantietijd zonder kinderen. Ik krijg de indruk dat je mensen om je heen wilt als het jou uitkomt. Om de leegte te vullen als je kinderen er niet zijn. En als die er wel zijn je niet veel tijd wilt vrijmaken voor anderen. Of zit ik ernaast? Zo ja, dan ben ik de draad kwijt.



Dat de kinderen op de eerste plaats komen...daar bedoel ik mee dat ik niet op stap wil gaan of iets afspreken in de weekenden dat ik de kinderen heb. Er kan dan heus wel iemand naar mij komen of ik naar iemand gaan met de kids. Het is echt niet zo dat ik dan niemand wil zien. Maar mijn ex is daar makkelijker in en laat ze ergens slapen in zijn weekend (of hij vraagt mij) als hij iets wil gaan doen. Ik vind dat lastig, maar dat komt ook doordat ik dik 9 maanden in therapie gezeten heb, bijna fulltime en ik heb daarvoor heel vaak de kinderen weg heb moet brengen en dat wil ik niet meer. Ik ben er nu gewoon en hun gaan voor.



Ik geef heel vaak aan dat ik graag wil afspreken en dat het mij niet uitmaakt wanneer. Maar als ik de kinderen heb kan ik of niet of ik neem ze mee of ze mogen bij mij komen. Ik vind dat echt wel heel normaal eerlijk gezegd.
misschien gaat het niet zozeer over praktische problemen maar meer over waarom je denkt dat een nieuwe man de oplossing kan zijn voor de leegte in jouw terwijl je kinderen dat al niet eens kunnen
Maar klopt het dan als ik zeg dat je alleen lijkt te willen afspreken als het jou uitkomt? Als afspreken (zonder kinderen) niet kan als je kinderen bij jou zijn klinkt dat wel zo. En je kinderen zijn vaak bij jou.



Dat kan een keuze zijn maar realiseer je je ook wat dat betekent. Je hebt hier vaak geschreven dat je alleen bent, niemand tijd heeft, etc. Maar dan gaat het dus om momenten dat jij behoefte aan anderen hebt. Dus de klacht dat anderen er niet zijn voor je wanneer je daar behoefte aan hebt kan andersom ook richting jou ervaren worden op momenten dat jij de kinderen hebt en daardoor niet wilt afspreken. Volg je me?



Je schrijft dit normaal te vinden, dan zijn we weer terug bij af, opnieuw zeg ik dan nog eens dat jouw normen en waarden niet algemeen geldend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft zin in goede gesprekken en wijntjes en zo terwijl jouw kinderen er bij zijn. Dat is al minder een punt als iemand zelf ook net zulke oude kinderen heeft en dat ze dan allemaal boven kunnen spelen terwijl de moeders grote mensen gesprekken hebben.





Denk jij dat stellen die bij elkaar zijn nooit oppas inschakelen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zeg niet dat ik wil afspreken als het mij uitkomt. Ik zeg dat ik altijd kan afspreken, maar dat als ik de kinderen heb dat weekend het wat lastiger is. Ik neem ze dan mee of ze kunnen naar mij komen. Ik zeg toch niet dat ik dan niet kan op die dagen? Ik kan altijd wel, of ik moet werken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 mei 2016 @ 22:48:

Niet iedereen heeft zin in goede gesprekken en wijntjes en zo terwijl jouw kinderen er bij zijn. Dat is al minder een punt als iemand zelf ook net zulke oude kinderen heeft en dat ze dan allemaal boven kunnen spelen terwijl de moeders grote mensen gesprekken hebben.





Denk jij dat stellen die bij elkaar zijn nooit oppas inschakelen ?dit
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 mei 2016 @ 22:48:

Niet iedereen heeft zin in goede gesprekken en wijntjes en zo terwijl jouw kinderen er bij zijn. Dat is al minder een punt als iemand zelf ook net zulke oude kinderen heeft en dat ze dan allemaal boven kunnen spelen terwijl de moeders grote mensen gesprekken hebben.





Denk jij dat stellen die bij elkaar zijn nooit oppas inschakelen ?



Tuurlijk wel. Maar ik wil dat liever niet te vaak. In elk geval niet als ik weet dat ze in een week al heel vaak bij de oppas gezeten hebben.

En als jullie dat zo zien dat ik dan geen tijd maak voor vrienden, dan is dat zo ja. Want ik kan altijd afspreken...overdag of 's avonds. Maar 1 x in de 2 weken in het weekend als de kinderen bij mij zijn ga ik geen oppas regelen, mits ik een feest heb natuurlijk wat gewoon op die dag valt.
quote:S-Meds schreef op 27 mei 2016 @ 22:25:

misschien gaat het niet zozeer over praktische problemen maar meer over waarom je denkt dat een nieuwe man de oplossing kan zijn voor de leegte in jouw terwijl je kinderen dat al niet eens kunnenGaat mij ook niet om het praktische, maar voor een vriendin die alleen tijd voor me heeft als zij zich alleen thuis zit te vervelen zou ik bedanken. Ik hoop dat bloem beseft wat ze met haar ideeën hierover over zou kunnen brengen op anderen.
Je schreef niet te willen afspreken als je kinderen er zijn. Doordeweeks zijn ze grotendeels bij jou, ik ging er vanuit dat het dan ook geldt. Dus eigenlijk zo'n driekwart van de tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 27 mei 2016 @ 22:50:

[...]



Want ik kan altijd afspreken...overdag of 's avonds..Op bijvoorbeeld een woensdagavond met een vriendin of vriend uit eten en naar de film/ theater/ whatever dat kan wel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jeetje Bloem wat kijk jij altijd ver vooruit. Nu al opzien tegen de vakantie, terwijl dat pas over 2 maanden is. Niet eens willen denken aan oud en nieuw, het zou niet eens in me opkomen om dat te noemen.

Leef eens gewoon fijn in het vandaag Bloem, niet zoveel zorgen maken om morgen of volgende week of over wat anderen denken of hoe je het moet combineren. Go with the flow...
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 27 mei 2016 @ 21:43:

[...]

. Ik zie ook heel erg op tegen de vakantie, als ik de kinderen niet heb. Ik moet dan wel meer werken maar er is dan niemand 'thuis', omdat het vakantie is.

Dan verdiep je je eens in die linkjes die ik plakte.



Oud en nieuw wil ik nog helemaal niet over na denken.



!!





Oud en nieuw duurt ook nog wel héél lang. Jij hebt dit jaar de kinderen toch?

Begin eens eind november om mensen zelf bij jou uit te nodigen. Maak er een flink feest van; dat lokt meer mensen dan in een kringetje zitten met de tv aan. En mensen die zeggen vast te zitten aan hun ( schoon)moeder oid, die mogen haar gewoon meenemen. gezellig ook voor jouw ouders! Misschien heeft jouw schoonzus ook wel gezellige ouders of zussen. Hoe meer zielen,...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
M
T
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 28 mei 2016 @ 10:04:

[...]





Als Bloem dat echt wil.. iets zegt me dat het organiseren van een groot feest niet helemaal bij haar past. En dat hoeft ook niet. Ze zou zich inderdaad eens moeten verdiepen in die linkjes. Bij NMLK kan je gewoon aanschuiven bij activiteiten en dat kan ook een picknick in het park zijn met andere single moeders of een middagje naar de bios in de kerstvakantie.

Maar ze wil volgens mij niets doen. Niet actief erop uit moeten en initiatief moeten nemen tot contact.

Ze wil volgens mij gewoon het gemak van een partner en gezin waabij je sociale contact er gewoon altijd is. Ze kan alleen niet accepteren dat dat er nu gewoon niet is.





Bloem vindt feesten wel leuk, als ze er voor uitgenodigd wordt ; dat idee heb ik ook, ja.

Maar zo werkt het kennelijk toch niet helemaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik stel voor dat we tegen bloem praten ipv over bloem?!



Een jaar geleden had je nog niet het inzicht dat je zelf de gedachten hebt dat mensen je niet aardig vinden of dat je teveel nadenkt over wat te zeggen. Je vroeg je bij elke sociale gelegenheid af wat er mis was met je, waarom anderen wel aanspraak hadden etc. Dit soort inzichten die je nu wel hebt zijn echt heel goed voor jou! Ik hoop dat je over nog een jaar je ideaalplaatje los kan laten, zodat je ook meer inzicht krijgt in het aangaan van een relatie als single mom, het feit dat je eerst gelukkig moet kunnen zijn met jezelf, het feit dat t gras van de buren (=ex) groener lijkt maar niet is etc.

Keep up the good work en blijf vooral spiegelen hier als dat je vooruit helpt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien doe ik het inderdaad allemaal zelf.

Ik vraag ook wel of mensen willen afspreken, ik vraag dat niet alleen op de dagen dat ik de kinderen niet of wel heb. Ik geef wel aan als de kinderen bij mij zijn dat ik 's avonds niet weg kan. Net zoals andere die 's avonds alleen thuis zijn (omdat hun man sporten is of wat dan ook) niet weg kunnen. In dat opzicht is het bij mij niet anders vind ik.



De reden dat ik het moeilijk vind om contact te zoeken is ook dat ik bang ben voor de afwijzing of om gekwetst te worden.



Maar het is ook zo dat het geen zin heeft om steeds daarover te praten.



Ik wil ook echt verder en niet meer blijven hangen.



Dus daarom ga ik me de komende weken concentreren op de verhuizing en ik moet van alles gaan regelen omdat ik natuurlijk nu ga huren.



Misschien dat jullie daar ook tips voor hebben . Ik ga natuurlijk huren van mijn ex-schoonouders. Ik ga dat verder benaderen alsof ik gewoon ga huren (dat is natuurlijk ook zo).

Ik heb volgende week een gesprek met mijn belastingadviseur om onze hypotheek verder af te ronden én om zaken omtrent het huren te regelen.



Weten jullie wat ik dan nodig heb? Ik neem aan dat ik de huurprijs moet weten? Maar de kale huurprijs....zonder gas/water of licht? Ik heb nog nooit gehuurd, dus geen idee. En ja...ik weet dat ik kan google en dat heb ik gedaan, maar daar staat zoveel informatie dat het niet meer overzichtelijk is vind ik.



Misschien hebben jullie tips of tips voor een goeie en duidelijke website?
Alle reacties Link kopieren
In je huurcontract dient de kale huur opgenomen te worden.

Dit i,v.m met aanvraag huursubsidie.

Maar dat weet je belastingadviseur allemaal wel.
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Ik heb alvast een mail gestuurd naar de belastingadviseur met de vraag met wat ik allemaal op moet vragen bij de verhuurders.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bloem,



Ik heb je een privé bericht gestuurd. Hoop dat je die ontvangen hebt.
Over inkomens en sociaal huren.

Het is van willekeurig woningbouw. Maar overal geldig.



https://www.woonbedrijf.c ... nkomen-sociale-huurwoning



http://www.belastingdiens ... rwaarden_huurtoeslag_2016



Een pdf met duidelijke uitleg

https://www.woonbedrijf.c ... send-toewijzen-uitleg.pdf
quote:1981Bloem schreef op 30 mei 2016 @ 16:47:

Dank je. Ik heb alvast een mail gestuurd naar de belastingadviseur met de vraag met wat ik allemaal op moet vragen bij de verhuurders.In ieder geval de IB60 formulier bij de belasting,
Alle reacties Link kopieren
Hi Bloem, IB 60 sowieso. Daarmee kan je eventueel aangeven dat je in de sociale schuur valt. Je schoonouders kunnen ervoor kiezen om jou de woning te verhuren op de huurtoeslaggrens. Daardoor krijg jij huurtoeslag. Dat kan je nakijken op toeslagen.nl Let op dat eventuele partner alimentatie bij je inkomen wordt opgeteld.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel.

Ik ga in elk geval de ouders van mijn ex mailen welke gegevens ik ook nodig heb en dat we een contract moeten opstellen.

Partneralimentatie verandert dadelijk dus dat moet ik even uitzoeken wat die dadelijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Het is alweer even geleden dat ik hier kwam. Ik zat midden in de verhuizing en het was zo druk.



Er is inmiddels echt wel weer het eea gebeurd. Mijn ex heeft de kinderen inmiddels voorgesteld aan zijn vriendin. De kinderen zijn nu ook 3 weken bij hem en ze doen af en toe dingen met zijn 4tjes. Ik vind dat echt wel lastig merk ik.

Ik doe zelf ook leuke dingen maar ik vind het moeilijk om mijn draai te vinden. Er is echt een groot gemis, een gevoel van eenzaamheid ofzo.

Ook ondanks dat ik zelf dingen onderneem. Ik heb niet heel veel vriendinnen, maar ik ben een aantal keren mee geweest met vrienden van mijn collega/vriendin. Met mijn schoonzusje ook, maar die wonen 2 uur rijden van mij vandaag dus dat kan ook niet heel vaak.



Vooral nu met de 3 weken vakantie ben ik echt alleen, ik moet wel werken gelukkig maar ook niet fulltime.



Ik vind het ook lastig dat ik van andere hoor dat mijn ex en zijn vriendin met de kinderen in de speeltuin waren. (bijvoorbeeld). Het voelt zo raar dat ik er niet bij ben, dat ik er niet bij hoor.



En ik wil zelf geen man om mijn leegte op te vullen maar ik wil ook niet mijn hele leven alleen blijven. Ik zit nu echt te kijken met wie ik iets af kan spreken maar het houdt al snel op en dat maakt me wel verdrietig.



Het is vooral nu dat ze met z'n viertjes zijn en ik er niet bij ben. Ik mis de kinderen en ik ben bang dat ze mij niet missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven