Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 29 mei 2016 @ 11:33:

[...]





De grap is natuurlijk dat je mijn punt in eerste instantie mistte. Geeft niet. Wát een grap! Dolle pret!
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 29 mei 2016 @ 11:37:

[...]





Speciaal voor jou nog een keer:



Er gelden voor religieuzen andere regels onder dezelfde omstandigheden. Puur en alleen vanwege een bepaalde overtuiging. Ik heb ook allerlei overtuigingen maar omdat ik niet aankom met een of andere godheid krijg ik geen extra rechten. Nu hóef ook helemaal geen extra rechten maar ik zou niet weten waarom voor een gelovige de regels anders zouden moeten zijn.



Reageer hier nu gewoon eens op.



Ik had het al gelezen hoor, speciaal voor jou een reactie:

Ik vind ''voordeeltjes voor gelovigen'' net zo droevig als selectieve verontwaardiging wb dierenleed.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 mei 2016 @ 13:31:

[...]





Waarom moet je vegetariër zijn om tegen ritueel slachten te zijn?

Je slaat helemaal door



Ach, een facepalmpje PLUS een raar soort conclusie die ik niet getrokken heb maar je wel uit mijn woorden wenst te halen?



Veelzeggend.
Alle reacties Link kopieren
quote:pom-01 schreef op 29 mei 2016 @ 17:34:

[...]





Ach, een facepalmpje PLUS een raar soort conclusie die ik niet getrokken heb maar je wel uit mijn woorden wenst te halen?



Veelzeggend.



Misschien zou je wat duidelijker kunnen schijven wat je vind.

Zoals ik het lees mag je geen bedenkingen hebben over ritueel slachten als je een enkele keer vlees eet.



Of trek ik een verkeerde conclusie?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pom-01 schreef op 29 mei 2016 @ 17:29:

[...]





Ik had het al gelezen hoor, speciaal voor jou een reactie:

Ik vind ''voordeeltjes voor gelovigen'' net zo droevig als selectieve verontwaardiging wb dierenleed.Ik heb geen last van selectieve verontwaardiging w.b. dierenleed. Ik ben verontwaardigd waarom er andere regels gelden voor gelovigen. Ik heb daar één voorbeeld van gegeven. Waar jij je eigen conclusies aan verbindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 29 mei 2016 @ 17:58:

[...]





Ik heb geen last van selectieve verontwaardiging w.b. dierenleed. Ik ben verontwaardigd waarom er andere regels gelden voor gelovigen. Ik heb daar één voorbeeld van gegeven. Waar jij je eigen conclusies aan verbindt.



Dat bedoel ik dus, waarom hoeven Joden en islamieten zich niet te houden aan regels (wetten) tbv dierenwelzijn.

Iedereen mag geloven wat hij/zij wil maar val daar dieren niet mee lastig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 mei 2016 @ 18:01:

[...]





Dat bedoel ik dus, waarom hoeven Joden en islamieten zich niet te houden aan regels (wetten) tbv dierenwelzijn.

Iedereen mag geloven wat hij/zij wil maar val daar dieren niet mee lastig.Of mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 29 mei 2016 @ 17:00:

[...]



Ik vind dat ook, maar toch klinkt Turk anders.Ach schei toch uit met je politieke correctheid. Een Turk is een Turk punt. Mijn Turk is apetrots dat die Turk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 29 mei 2016 @ 18:11:

[...]



Ach schei toch uit met je politieke correctheid. Een Turk is een Turk punt. Mijn Turk is apetrots dat die Turk is.

Wat bedoel je nou met politiek correct?

Ik heb echt niks tegen Turken, maar vind Turk iets negatiefs hebben, kan het ook niet helpen. Misschien komt het omdat in mijn kinderjaren "vieze Turk" werd gebruikt (en wellicht is dat plaatsgebonden) als je aan het knoeien of kliederen was. Mijn vader of moeder zeiden het mij niet, maar bij ons op school, waar volgens mij geen Turkse kinderen opzaten, wel. Vind het eigenlijk heel erg nu ik dat zo opschrijf, maar het is echt zo. Vandaar dat ik altijd Turkse mensen zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 29 mei 2016 @ 20:26:

[...]



. Vandaar dat ik altijd Turkse mensen zeg.



Maar daar kan je ook weer mee stoppen natuurlijk.

Het blijft vreemd dat je bij een Turk benadrukt dat het om een mens gaat, je zegt immers ook geen Duits mens



Ik denk dat niemand vreemd opkijkt als je het beestje bij de naam noemt en Turk zegt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 mei 2016 @ 20:36:

[...]





Maar daar kan je ook weer mee stoppen natuurlijk.

Het blijft vreemd dat je bij een Turk benadrukt dat het om een mens gaat, je zegt immers ook geen Duits mens

Klopt, zal het proberen. Maar nogmaals, ik zeg er niet "mens" achter om aan te geven dat het mensen zijn, dat heb ik nou juist proberen uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 29 mei 2016 @ 20:26:

[...]



Wat bedoel je nou met politiek correct?

Ik heb echt niks tegen Turken, maar vind Turk iets negatiefs hebben, kan het ook niet helpen.Nogmaals het is geen scheldwoord, mijn Turkse vriendje vindt het maar al te fijn om te benadrukken dat hij Turk is, Nederlanders gaan alleen soms wat spastisch met de benaming om, Turkse mensen...vind dat zo idioot klinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 mei 2016 @ 20:36:

[...]





Maar daar kan je ook weer mee stoppen natuurlijk.

Het blijft vreemd dat je bij een Turk benadrukt dat het om een mens gaat, je zegt immers ook geen Duits mens



Ik denk dat niemand vreemd opkijkt als je het beestje bij de naam noemt en Turk zegt.Een Duitser is een Duitser, een Belg een Belg, een Fransman ook Fransoos, Spanjaard Spanjool, een Turk is een Turk en een Marokkaan een Marokkaan alhoewel ik in het verleden over de scanner toch andere benamingen hoorde.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 29 mei 2016 @ 17:00:

[...]



Ik vind dat ook, maar toch klinkt Turk anders.Misschien komt dat omdat Turk vroeger (nog voor de gastarbeiders) een negatieve betekenis had. Mijn oma ze soms als wij ons vies hadden gemaakt met buitenspelen. Je ziet zo zwart als een Turk. Of het iets met "Turkse mensen" te maken had weet ik niet. Er is ook een Nederlandse familienaam Turk. Maar ja ik dwaal een beetje af. In ieder geval ook voor mij is iemand in Turkije gewoon een Turk. Niks mis mee. Was Ataturk er niet geweest waren het nog Ottomanen. Klinkt wel veel romantischer dat Turk
Alle reacties Link kopieren
quote:Jennifer1972 schreef op 28 mei 2016 @ 09:11:

[...]





Ik ben geen voorstander van beledigen. Het zorgt er alleen maar voor dat de beledigde partij zich verder ingraaft, en geeft die beledigde partij ook nog eens wapens in handen om te zeggen: 'zie je wel?'.

Echter, je kunt geen verbod op beledigen in gaan stellen. Want dan haal je echt alle vrijheid weg. Want stel dat ik nu ga beweren dat ik jouw bijdragen hier beledigend vind. Moet forumbeheer jou dan gaan censureren of verwijderen? Het is gewoon een veel te subjectief criterium, 'beledigd zijn'. Als moslims beledigd zijn door varkensvlees bij de slager of plaatjes van schaarsgeklede vrouwen, moeten we daar dan ook wat aan gaan doen? Als ze beledigd zijn door mensen die zeggen alle godsdienst onzin te vinden, ook Islam (of alleen Islam), wat moeten we dan met die mensen doen, moeten die voortaan hun mond houden?

Ja ik weet het, sommige dingen zijn overduidelijk beledigend, zoals Sylvana een aap noemen. Maar er is gewoon heel moeilijk tot niet een scheidingslijn aan te geven qua wat dan wél zou mogen en wat niet.

- Sylvana een aap noemen of een Nederlander een varken: duidelijk, mag niet

- Een donker mens een ondermens noemen: duidelijk, mag niet

- Moslims onverdraagzaam noemen of Nederlanders racisten: .... ? .... mag dat? daar wordt het al vaag. Ik voel me wel beledigd door dat laatste, dus.....?

- Kritiek op Islam: ? Kritiek op het Christendom mag hier al jaren, volop....maar ja....moslims zijn daardoor wél beledigd....

Enzovoort. Je houdt toch altijd een aantal domme mensen, autochtoon én allochtoon, die alleen maar kunnen schelden en beledigen. Zolang dat niet bedreigen wordt, moeten we het er maar mee doen. Althans, een wet ertegen kan nooit werken zonder onze vrijheid weg te halen, en ik leef liever in een vrije maatschappij met af en toe gescheld, dan in een onvrije waar alles gecensureerd wordt.



Je beledigd vóelen door een culturele uiting (zoals varkensvlees in de supermarkt of een schaarsgeklede vrouw op straat) is iets heel anders dan daadwerkelijk persoonlijk opzettelijk beledigd worden (zoals Sylvana aap noemen of Erdogan geitenneuker).



Het eerste valt weinig aan te doen. Dat is de consequentie van onze seculiere samenleving.

Na een persoonlijk bedoelde belediging kun je naar de rechter stappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 29 mei 2016 @ 22:45:

[...]



Nogmaals het is geen scheldwoord, mijn Turkse vriendje vindt het maar al te fijn om te benadrukken dat hij Turk is, Nederlanders gaan alleen soms wat spastisch met de benaming om, Turkse mensen...vind dat zo idioot klinken.Apart dat jij wil bepalen dat het geen scheldwoord is, terwijl het toch heel lang als scheldwoord is gebruikt.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Manonna schreef op 30 mei 2016 @ 00:48:

[...]





Misschien komt dat omdat Turk vroeger (nog voor de gastarbeiders) een negatieve betekenis had. Mijn oma ze soms als wij ons vies hadden gemaakt met buitenspelen. Je ziet zo zwart als een Turk. Of het iets met "Turkse mensen" te maken had weet ik niet. Er is ook een Nederlandse familienaam Turk. Maar ja ik dwaal een beetje af. In ieder geval ook voor mij is iemand in Turkije gewoon een Turk. Niks mis mee. Was Ataturk er niet geweest waren het nog Ottomanen. Klinkt wel veel romantischer dat Turk



Dat herken ik ook, het werd alleen al lang voor de gastarbeiders naar Nederland kwamen gebruikt. Mijn vader is van 1935 en als hij als jong kind vies thuis kwam, zei mijn oma ook:"Je ziet er uit als een Turk". Ik kan mij het negatieve gevoel er dus bij voorstellen. Gelukkig al jaren niet meer gehoord.



Mijn vader weet overigens niet waar het vandaan komt en gebruikt het zelf gelukkig niet meer. Mijn oma leeft niet meer, dus daar kan ik het niet aan vragen. Maar ben dus wel benieuwd waarom mensen dat in de eerste helft van vorige eeuw al zeiden. Als kind begreep ik het namelijk niet. Ik had Turkse kinderen in de klas en die waren nooit vies (de kinderlijk associatie die je dan maakt).
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Poe! pagina 50 alweer. Ik was al bang dat ik mega interesant nieuws over sylvana had gemist.

Gaat het over kiloknallers bont en geloof
OMG
Leuke stoel, overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juno87 schreef op 30 mei 2016 @ 16:23:

Poe! pagina 50 alweer. Ik was al bang dat ik mega interesant nieuws over sylvana had gemist.

Gaat het over kiloknallers bont en geloof Hé! Ook heel belangrijk hoor!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:IBAOHI schreef op 30 mei 2016 @ 16:16:

[...]





Dat herken ik ook, het werd alleen al lang voor de gastarbeiders naar Nederland kwamen gebruikt. Mijn vader is van 1935 en als hij als jong kind vies thuis kwam, zei mijn oma ook:"Je ziet er uit als een Turk". Ik kan mij het negatieve gevoel er dus bij voorstellen. Gelukkig al jaren niet meer gehoord.



Mijn vader weet overigens niet waar het vandaan komt en gebruikt het zelf gelukkig niet meer. Mijn oma leeft niet meer, dus daar kan ik het niet aan vragen. Maar ben dus wel benieuwd waarom mensen dat in de eerste helft van vorige eeuw al zeiden. Als kind begreep ik het namelijk niet. Ik had Turkse kinderen in de klas en die waren nooit vies (de kinderlijk associatie die je dan maakt).



Ik weet nog wel een kinderliedje dat mijn oma wel eens zong (oma heeft bouwjaar 1916) en had geleerd op school:



C-A-F-F-E-E zo spelt men 't woord caffee

Niet voor kinderen is die Turkendrank

Jonge mensen maakt hij zwak en krank

Enkel de muzelman weet hoe hij hem drinken kan



Volgens mij zong ze het alleen zodat mijn oudere neef en nicht dan gingen sissen 'Omaaaaa, dat kun je niet maaaaaaken!'

Ik geloof niet dat oma enig idee had hoe een Turk of Turkse eruit zag.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit wel een toepasselijk artikel voor dit topic.

http://www.telegraaf.nl/b ... _aan_de_kant_gezet__.html



Wel goed trouwens dat de politie het een keer erkent
Lees vanmorgen dat de wereld 46 miljoen slaven rijk is en hier in dit kikkerland wordt moeilijk gedaan over een sprookjesfiguur.

Je zou toch denken dat als je slavernij in het verleden van je bloedlijn hebt zitten dat je dan op z'n minst moeilijk doet over het feit dat het nog bestaat, maar nee hoor, stilte.

Een paar maanden geleden hoorde ik al dat er in west Europa één miljoen slaven leven, ook toen, diepe stilte. Over hypocrisie gesproken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 31 mei 2016 @ 12:54:

Lees vanmorgen dat de wereld 46 miljoen slaven rijk is en hier in dit kikkerland wordt moeilijk gedaan over een sprookjesfiguur.

Je zou toch denken dat als je slavernij in het verleden van je bloedlijn hebt zitten dat je dan op z'n minst moeilijk doet over het feit dat het nog bestaat, maar nee hoor, stilte.

Een paar maanden geleden hoorde ik al dat er in west Europa één miljoen slaven leven, ook toen, diepe stilte. Over hypocrisie gesproken.



Dit vind ik echt helemaal nergens op slaan.

Ja, het is erg, maar wat heeft dat met de strijd tegen racisme te maken.

Zo maak je het wel heel breed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 31 mei 2016 @ 12:54:

Lees vanmorgen dat de wereld 46 miljoen slaven rijk is en hier in dit kikkerland wordt moeilijk gedaan over een sprookjesfiguur.

Je zou toch denken dat als je slavernij in het verleden van je bloedlijn hebt zitten dat je dan op z'n minst moeilijk doet over het feit dat het nog bestaat, maar nee hoor, stilte.

Een paar maanden geleden hoorde ik al dat er in west Europa één miljoen slaven leven, ook toen, diepe stilte. Over hypocrisie gesproken.





Ik las iets soortgelijks, misschien wel interessant:



https://tallsay.com/page/ ... zwarte-slaven-aan-blanke-
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven