afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Kastanjez schreef op 26 april 2016 @ 12:35:

Ik ken iemand die al een kindje had met haar vriend en zoooo blij was dat ze eindelijk ging trouwen... ze overleed op haar vrijgezellenfeest...



Sorry, off topic, maar vorige posts lezend moet ik hier gewoon weer aan denken.



Wow... oorzaak lag niet in iets van het vrijgezellenfeest hoop ik??
Alle reacties Link kopieren
Geeft niet Kastanjez, wat een naar verhaal.



Ik lees net op het Afschuwelijke Bruiloftentopic dat er een regel zou bestaan dat je op een bruiloft blijft tot het eind? Nooit van gehoord. Het lijkt me dat je dat zelf bepaalt, toch? Of geldt dat voor daggasten? Anyway, ik zou me er sowieso niks van aantrekken.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Oeps. Gepost op het verkeerde forum! Ik dacht dat ik op het Hekel aan feestjestopic was!
't Is al met al een heel gedoe
quote:Coco87 schreef op 26 april 2016 @ 15:43:

[...]





Wow... oorzaak lag niet in iets van het vrijgezellenfeest hoop ik??



Nee... spontane hersenbloeding, niks meer aan te doen.



Haha Pingu, ik dacht al 'huh?? Dat staat hier toch??'



Met gevaar op te herkenbaar zijn zal ik even het topic weer een duw de vrolijke kant uitgeven:



Vorig jaar op een bruiloft in teckelthema geweest.... Er was een speciale hoek waar alle hondenvrienden hun teckels (andere honden waren niet welkom) konden laten, de teckel van het bruidspaar kwam de ringen brengen... en likte na het jawoord eerder het gezicht van de bruid schoon dan dat de bruidegom haar kon zoenen.
Alle reacties Link kopieren
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Teckelbruiloft... Ieder z'n ding
Alle reacties Link kopieren
Wij waren eens uitgenodigd op een bruiloft van mensen die we nauwelijks kenden.

Uit fatsoen toch maar gegaan.



Er waren 200 man uitgenodigd, maar de opkomst was bizar klein.

Ik denk dat er ongeveer 50 man waren

en dat waren voorral mensen die het bruidspaar ook nauwelijks kenden...



Het bruidspaar zat er een beetje verloren bij en bleven maar naar de deur kijken.

Rond 10 uur kropen ze eindelijk achter de ontvangsttafel vandaan

en kon 'het feest' beginnen.



Al met al vond ik het behoorlijk sneu.

Het was ook geen gezellig feest, eerder een verplichte uitzitter..
quote:PlofKipje84 schreef op 25 april 2016 @ 15:44:

Kan iemand mij uitleggen trouwens waarom mensen op een bruiloft eerder weggaan? Vind ik zo respectloos naar het bruidspaar... Zo van, ja we hebben nog dit of dat. Tis verdorie geen verjaardag...Omdat ik geen zin heb om elke bruiloft tot 07.00 door te gaan. Soms heb ik er om een uur of 02.00 genoeg van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chili-concarne schreef op 28 april 2016 @ 10:36:

Wij waren eens uitgenodigd op een bruiloft van mensen die we nauwelijks kenden.

Uit fatsoen toch maar gegaan.



Er waren 200 man uitgenodigd, maar de opkomst was bizar klein.

Ik denk dat er ongeveer 50 man waren

en dat waren voorral mensen die het bruidspaar ook nauwelijks kenden...



Het bruidspaar zat er een beetje verloren bij en bleven maar naar de deur kijken.

Rond 10 uur kropen ze eindelijk achter de ontvangsttafel vandaan

en kon 'het feest' beginnen.



Al met al vond ik het behoorlijk sneu.

Het was ook geen gezellig feest, eerder een verplichte uitzitter..

Dat is wel sneu.

Eens een uitnodiging gekregen voor een 50-jarige feestje, ik heb ruim op tijd afgezegd, want het was een vriend van mijn moeder die ik niet echt ken. Bleek dat er maar heel weinig mensen langs waren geweest. Veel mensen hadden nog geen eens aangegven dat ze niet kwamen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hoe kan het dat mensen zich zo vergissen in hun feest?? (ik vier binnenkort mijn 40e op locatie... ik hoop toch echt dat mensen komen/zich netjes afmelden!!)
quote:Marana_ schreef op 25 april 2016 @ 15:47:

Tja, bij een bruiloft op woensdag kan ik me daar eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen. Als je de volgende dag weer moet werken, en je moet nog een eindje naar huis rijden, is 1 uur echt wel laat. Maar voor 22.30 u al zoveel vertrekkers is absoluut niet leuk.



Tenzij je héél klein trouwt (type: we nodigen in 't beste geval onze ouders en broers en zussen uit), snap ik al niet dat je midden in de week feest.

Echt niet dat ik op pakweg een dinsdag of donderdag naar een trouwfeest ga.

Ze organiseren het maar vrijdag of zaterdag ofwel zien ze mij niet.



Gelukkig denkt heel mijn omgeving daar tot nu toe hetzelfde over .



Of ik tot 't einde blijf hangt overigens af van de sfeer en de muziek.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een communie gehad van een neefje, wat een vreselijke dag.

Om half 11 in de kerk verwacht en de dienst duurde 1,5 uur. Vervolgens naar het huis van neefje waar iedereen pas na een uur koffie kreeg en gebak. Het was dus eigenlijk lunchtijd en mensen kregen trek, er stonden wat borrelnootjes en verder was er niks geregeld.

Het was koud en de verwarming mocht niet aan ondanks geklaag van de gasten.

Er werd verder ook niet gevraagd of iemand nog iets wilde drinken, rond 5 uur kregen mensen echt honger en toen werd er pas eten geserveerd.

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je zo met mensen omgaat. Je nodigt ze uit voor een hele dag, dan hoor je ook goed voor je gasten te zorgen.

Sommige gasten waren al van 9.00 's ochtends op pad en kregen dus pas om 17.00 wat te eten. En ondertussen wel vrolijk de enveloppen met geld openmaken!
Maar hebben ze dan zelf 's middags ook niets gegeten?

Zij moeten toch ook honger hebben gehad?



Ik weet niet of ik dan was blijven zitten tot 17u.

In de kou en zelfs met nauwelijks iets te drinken.
quote:PlofKipje84 schreef op 25 april 2016 @ 15:44:

Kan iemand mij uitleggen trouwens waarom mensen op een bruiloft eerder weggaan? Vind ik zo respectloos naar het bruidspaar... Zo van, ja we hebben nog dit of dat. Tis verdorie geen verjaardag...



Dat heb ik ook als je het op een woensdag viert. Noway dat ik tot 1 uur blijf. Sowieso vind ik niet dat je verplicht bent tot het eind te blijven.

Wil je er niet zijn ga lekker naar huis.
quote:gemini2009 schreef op 29 mei 2016 @ 20:28:

Vandaag een communie gehad van een neefje, wat een vreselijke dag.

Om half 11 in de kerk verwacht en de dienst duurde 1,5 uur. Vervolgens naar het huis van neefje waar iedereen pas na een uur koffie kreeg en gebak. Het was dus eigenlijk lunchtijd en mensen kregen trek, er stonden wat borrelnootjes en verder was er niks geregeld.

Het was koud en de verwarming mocht niet aan ondanks geklaag van de gasten.

Er werd verder ook niet gevraagd of iemand nog iets wilde drinken, rond 5 uur kregen mensen echt honger en toen werd er pas eten geserveerd.

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je zo met mensen omgaat. Je nodigt ze uit voor een hele dag, dan hoor je ook goed voor je gasten te zorgen.

Sommige gasten waren al van 9.00 's ochtends op pad en kregen dus pas om 17.00 wat te eten. En ondertussen wel vrolijk de enveloppen met geld openmaken!Ow dat is wel erg!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chili-concarne schreef op 28 april 2016 @ 10:36:

Wij waren eens uitgenodigd op een bruiloft van mensen die we nauwelijks kenden.

Uit fatsoen toch maar gegaan.



Er waren 200 man uitgenodigd, maar de opkomst was bizar klein.

Ik denk dat er ongeveer 50 man waren

en dat waren voorral mensen die het bruidspaar ook nauwelijks kenden...



Het bruidspaar zat er een beetje verloren bij en bleven maar naar de deur kijken.

Rond 10 uur kropen ze eindelijk achter de ontvangsttafel vandaan

en kon 'het feest' beginnen.



Al met al vond ik het behoorlijk sneu.

Het was ook geen gezellig feest, eerder een verplichte uitzitter..Gek dat zij allemaal mensen uitnodigden die ze amper kenden.
Alle reacties Link kopieren
Wat is 'eerder weggaan'? Als een feest tot 2 uur duurt en je vertrekt om 00 uur, dan vind ik dat niet gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 29 mei 2016 @ 20:53:

Wat is 'eerder weggaan'? Als een feest tot 2 uur duurt en je vertrekt om 00 uur, dan vind ik dat niet gek.Dat vind ik ook prima. Ik ben nu echter ceremoniemeester bij een bruiloft, en een jong stel (in de twintig) heeft nu al aangegeven na het eten weg te gaan. "Want ze moeten ook nog helemaal naar huis rijden". Heb het net opgezocht en het is een uur rijden. Bruiloft begint ook pas smiddags (niet om 09:00 al aanwezig zijn ofzo). Dat vind ik dus best wel heel onbeleefd. En ook alsof ze nu al tegen mij zegt dat ze graag snel weg wil omdat ze het toch niet leuk gaat vinden ofzo.
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 21:16:

[...]



Dat vind ik ook prima. Ik ben nu echter ceremoniemeester bij een bruiloft, en een jong stel (in de twintig) heeft nu al aangegeven na het eten weg te gaan. "Want ze moeten ook nog helemaal naar huis rijden". Heb het net opgezocht en het is een uur rijden. Bruiloft begint ook pas smiddags (niet om 09:00 al aanwezig zijn ofzo). Dat vind ik dus best wel heel onbeleefd. En ook alsof ze nu al tegen mij zegt dat ze graag snel weg wil omdat ze het toch niet leuk gaat vinden ofzo.Ik vind dat dit afhankelijk is van de dag van de week, plus wie weet speelt er meer maar hoeft de ceremoniemeester dat niet te weten.
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 21:16:

[...]



Dat vind ik ook prima. Ik ben nu echter ceremoniemeester bij een bruiloft, en een jong stel (in de twintig) heeft nu al aangegeven na het eten weg te gaan. "Want ze moeten ook nog helemaal naar huis rijden". Heb het net opgezocht en het is een uur rijden. Bruiloft begint ook pas smiddags (niet om 09:00 al aanwezig zijn ofzo). Dat vind ik dus best wel heel onbeleefd. En ook alsof ze nu al tegen mij zegt dat ze graag snel weg wil omdat ze het toch niet leuk gaat vinden ofzo.





Maar dat weet je niet. Vind mensen zoals jij die zulke dingen maar aannemen en zelf een negatieve reden verzinnen beetje raar.

En ze geven het ook nog netjes aan dus er zal een reden voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 21:16:

[...]



Dat vind ik ook prima. Ik ben nu echter ceremoniemeester bij een bruiloft, en een jong stel (in de twintig) heeft nu al aangegeven na het eten weg te gaan. "Want ze moeten ook nog helemaal naar huis rijden". Heb het net opgezocht en het is een uur rijden. Bruiloft begint ook pas smiddags (niet om 09:00 al aanwezig zijn ofzo). Dat vind ik dus best wel heel onbeleefd. En ook alsof ze nu al tegen mij zegt dat ze graag snel weg wil omdat ze het toch niet leuk gaat vinden ofzo.





Waarom trek jij die mensen hun gangen na? Dat hoort niet per se bij je rol als ceremoniemeester, toch? Beetje veroordelend, en eerlijk gezegd wat creepy.
IMHO
Je weet idd niet wat de reden is. Misschien speelt er iets waar ze niet graag te veel over vertellen.



Op onze bruiloft is ook echt niet iedereen tot 1.30 gebleven. Soms ivm werk (sommige mensen werken gewoon op zaterdag), ivm oppas, zwakke gezondheid etc. Een stel is een uur naar de ceremonie al weggegaan. 34 weken zwanger van een tweeling en buiten 32 graden. Begrepen wij heel goed.
Geen bruiloft maar een verjaardag. Diegene had een zaaltje afgehuurd etc. En wat een drama feest was dat zeg. Ik kende er gelukkig niemand en eigenlijk de hele avond staan praten met een man waarvan zijn vrouw kanker had en hoe erg dat was etc. Daarna is hij met een andere vrouw in de wc's betrapt en uiteindelijk was het halve feest met elkaar aan het vechten.
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 21:16:

[...]



Dat vind ik ook prima. Ik ben nu echter ceremoniemeester bij een bruiloft, en een jong stel (in de twintig) heeft nu al aangegeven na het eten weg te gaan. "Want ze moeten ook nog helemaal naar huis rijden". Heb het net opgezocht en het is een uur rijden. Bruiloft begint ook pas smiddags (niet om 09:00 al aanwezig zijn ofzo). Dat vind ik dus best wel heel onbeleefd. En ook alsof ze nu al tegen mij zegt dat ze graag snel weg wil omdat ze het toch niet leuk gaat vinden ofzo.



Oh bruiloften waarbij ceremoniemeesters al dan niet in opdracht van het bruidspaar de gasten vooraf al de wet voorschrijven zijn meestal niet de gezelligste bruiloften. De gasten mogen toch wel zelf weten hoe laat ze naar huis gaan? Misschien moeten ze wel babysitten, voor hun zieke moeder zorgen of de volgende dag vroeg op. En het kan ook nog zijn dat het iemand is die niet zo van bruiloften houdt, zoals ik.



Je weet het niet he. Ik vind het juist heel erg netjes dat ze van te voren melden wanneer ze weggaan en niet stiekem wegsneaken uit de gevangenis van de bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
quote:made@kate schreef op 29 mei 2016 @ 22:15:

[...]





Oh bruiloften waarbij ceremoniemeesters al dan niet in opdracht van het bruidspaar de gasten vooraf al de wet voorschrijven zijn meestal niet de gezelligste bruiloften. De gasten mogen toch wel zelf weten hoe laat ze naar huis gaan? Misschien moeten ze wel babysitten, voor hun zieke moeder zorgen of de volgende dag vroeg op. En het kan ook nog zijn dat het iemand is die niet zo van bruiloften houdt, zoals ik.



Je weet het niet he. Ik vind het juist heel erg netjes dat ze van te voren melden wanneer ze weggaan en niet stiekem wegsneaken uit de gevangenis van de bruiloft.In mijn ervaring zijn bruiloften zónder ceremoniemeester daarentegen meestal de gezelligste. Dan hoeft er direct ook een stuk minder.
IMHO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven