afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 21:16:

[...]



Dat vind ik ook prima. Ik ben nu echter ceremoniemeester bij een bruiloft, en een jong stel (in de twintig) heeft nu al aangegeven na het eten weg te gaan. "Want ze moeten ook nog helemaal naar huis rijden". Heb het net opgezocht en het is een uur rijden. Bruiloft begint ook pas smiddags (niet om 09:00 al aanwezig zijn ofzo). Dat vind ik dus best wel heel onbeleefd. En ook alsof ze nu al tegen mij zegt dat ze graag snel weg wil omdat ze het toch niet leuk gaat vinden ofzo.Misschien houden ze niet van een feestavond?
quote:GrimbleGrumble schreef op 29 mei 2016 @ 22:18:

[...]





In mijn ervaring zijn bruiloften zónder ceremoniemeester daarentegen meestal de gezelligste. Dan hoeft er direct ook een stuk minder.Dat is ook mijn ervaring maar dat vond ik niet zo heel aardig om te zeggen tegen een ceremoniemeester. Alleen al dat je zonder cm geen a4-tje vooraf hoeft te knutselen, je niet op een bepaalde tijd op een bepaalde plek een erehaag hoeft te vormen en je je niet om 21.43 uur (net als de dj een goed nummer draait) hoeft te melden bij de photobooth maakt het een stuk ongedwongener.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrimbleGrumble schreef op 29 mei 2016 @ 22:08:

[...]







Waarom trek jij die mensen hun gangen na? Dat hoort niet per se bij je rol als ceremoniemeester, toch? Beetje veroordelend, en eerlijk gezegd wat creepy.

Pfff rustig aan, heb alleen even gekeken of ze nou in plaats a of b woonde (twijfelde even).



quote:made@kate schreef op 29 mei 2016 @ 22:15:

[...]





Oh bruiloften waarbij ceremoniemeesters al dan niet in opdracht van het bruidspaar de gasten vooraf al de wet voorschrijven zijn meestal niet de gezelligste bruiloften. De gasten mogen toch wel zelf weten hoe laat ze naar huis gaan? Misschien moeten ze wel babysitten, voor hun zieke moeder zorgen of de volgende dag vroeg op. En het kan ook nog zijn dat het iemand is die niet zo van bruiloften houdt, zoals ik.



Je weet het niet he. Ik vind het juist heel erg netjes dat ze van te voren melden wanneer ze weggaan en niet stiekem wegsneaken uit de gevangenis van de bruiloft.Ja misschien is er een goede reden, maar zeg dat dan, ipv "we moeten nog dat hele eind naar huis rijden", wat ik dus helemaal geen eind vind...
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 22:59:

[...]



Pfff rustig aan, heb alleen even gekeken of ze nou in plaats a of b woonde (twijfelde even).





[...]



Ja misschien is er een goede reden, maar zeg dat dan, ipv "we moeten nog dat hele eind naar huis rijden", wat ik dus helemaal geen eind vind...Ze hoeven je helemaal niks te vertellen. Echt raar.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig wordt er ook meteen voor mij ingevuld dat er opeens vanalles moet

Er hoeft die dag helemaal niks hoor. Behalve dan dat ze graag willen dat iedereen een plaatsje heeft gezocht voordat de bruid aankomt. Lijkt me niet een hele gekke eis.
Misschien komen ze wel met openbaar vervoer en geraken ze zo laat anders niet thuis?

Zijn ze geen uur onderweg, maar 3 uur met de bus of de trein?

Doen ze aan mantelzorg bij ouders of grootouders?

Moeten ze de volgende dag op een belachelijk vroeg uur op? Of zijn ze die dag om 4 uur 's ochtends op?



...



Ik kan zo 10 redenen bedenken. Die ik niet persé aan de neus van de ceremonie-meester ga hangen.
Alle reacties Link kopieren
Een met Fee. Je bent ceremoniemeester, geen werkgever of schooldirecteur waaraan je een reden voor verzuim op hoeft te geven!
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 29 mei 2016 @ 23:00:

[...]





Ze hoeven je helemaal niks te vertellen. Echt raar.Zucht. Nee, dat hoeven ze idd niet als het iets is wat ze niet willen zeggen, maar zeg dan gewoon dat je na het avondeten weg moet, zonder boutsmoes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 23:06:

[...]



Zucht. Nee, dat hoeven ze idd niet als het iets is wat ze niet willen zeggen, maar zeg dan gewoon dat je na het avondeten weggaat zonder boutsmoes.Waarom vind je dit zo belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zouden zo dat stel kunnen zijn. Ik heb binnenkort een bruiloft van een goede vriendin met de dag erna mijn laatste tentamen. Niet halen betekent een jaar studie vertraging dus het is voor mij heel belangrijk. Ook heb ik het idee dat ik het niet kan maken om weg te blijven. We gaan naar de ceremonie en blijven daarna eten maar dan gaan we weg. Ik vind het zelf ook jammer maar het is nu eenmaal zo.

Ik ben echt oprecht blij voor vrienden als ze gaan trouwen maar kan niet daar voor mijn leven on hold zetten. Belangrijke dingen voor mezelf gaan voor.
Ik vind een uur dus wel echt een flink eind.
quote:Annelaure schreef op 29 mei 2016 @ 23:09:

Ik vind een uur dus wel echt een flink eind.



Vooral ook dat het een uur héén is en een uur terug.

's Avonds, misschien al in 't donker.



En als mijn man niet rijdt, doe ik er 3 keer zo lang over met openbaar vervoer.

Of raak ik niet thuis als ik de laatste bus (vaak al héél vroeg - om 8 uur 's avonds ofzo) niet heb.
Oh mijn bruiloft was ook op een woensdag. Maar het was dan ook absoluut niet de bedoeling dat het tot diep in de nacht zou duren. Zelf waren we rond half 12 thuis geloof ik. Toen zaten er nog mensen



Ceremoniemeester hadden we ook niet. We vroegen iedereen om er om half 4 te zijn en hebben iedereen gewoon gevraagd lekker te gaan zitten. We hadden geen fotoshoot, geen line ups en als mensen liever wilden staan als ik arriveerde was dat ook prima. Wij hadden een hele rommelige bruiloft (ook in ons geval rommelig: ik dacht dat man de muziek meenam, man dacht dat ik de muziek meenam maar hé, het is maar muziek, ze hadden genoeg liggen en zo was er nog wel meer), waar iedereen aan en af kwam waaien zo het hen uitkwam, ging zitten waar hij wilde zitten en at en dronk wat en wanneer hij wilde. Heel fijn



Maar goed ik vind een feest is pas een feest als iedereen lekker ontspannen is en lol heeft. En lol maken doe je niet volgens een boekje.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 29 mei 2016 @ 23:08:

[...]



Waarom vind je dit zo belangrijk?Ik vind het niet eens zó belangrijk, al snap ik dat het nu wel zo overkomt. Ik verdedig mezelf alleen gewoon. Want ik vind het dus wel een beetje raar als je op de bruiloft van een goede vriendin meteen na het eten weggaat, alleen omdat het een uur rijden is (of althans: dat je zegt dat het alleen daarom is).
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 23:06:

[...]



Zucht. Nee, dat hoeven ze idd niet als het iets is wat ze niet willen zeggen, maar zeg dan gewoon dat je na het avondeten weg moet, zonder boutsmoes.Zucht. Jij vind het een boutsmoes.
quote:Annelaure schreef op 29 mei 2016 @ 23:09:

Ik vind een uur dus wel echt een flink eind.Ook dat.
quote:Lovely1987 schreef op 29 mei 2016 @ 22:15:

Geen bruiloft maar een verjaardag. Diegene had een zaaltje afgehuurd etc. En wat een drama feest was dat zeg. Ik kende er gelukkig niemand en eigenlijk de hele avond staan praten met een man waarvan zijn vrouw kanker had en hoe erg dat was etc. Daarna is hij met een andere vrouw in de wc's betrapt en uiteindelijk was het halve feest met elkaar aan het vechten.Dat klinkt inderdaad als een topfeest.
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 23:14:

[...]



Ik vind het niet eens zó belangrijk, al snap ik dat het nu wel zo overkomt. Ik verdedig mezelf alleen gewoon. Want ik vind het dus wel een beetje raar als je op de bruiloft van een goede vriendin meteen na het eten weggaat, alleen omdat het een uur rijden is (of althans: dat je zegt dat het alleen daarom is).



Misschien is ze wel zwanger, kotsmisselijk en hondsmoe en wil ze jou dat niet aan je neus hangen. Heeft haar vader terminale kanker en wil ze in de buurt zijn, is een goede vriendin net overleden en trekt ze het slecht om in groepen te zijn, heeft ze een ziekte waardoor ze weinig energie heeft, hebben ze enorme geldzorgen waardoor zij een extra baantje heeft de volgende dag en schaamt ze zich daarvoor en houdt ze het geheim.



En misschien heeft ze gewoon wel zin om na het eten lekker naar huis te gaan. Niks mis met een suffe muts zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 23:14:

[...]



Ik vind het niet eens zó belangrijk, al snap ik dat het nu wel zo overkomt. Ik verdedig mezelf alleen gewoon. Want ik vind het dus wel een beetje raar als je op de bruiloft van een goede vriendin meteen na het eten weggaat, alleen omdat het een uur rijden is (of althans: dat je zegt dat het alleen daarom is).Het lijkt inderdaad of je er een heel punt van maakt. Bedenk gewoon dat de reden er helemaal niet toe doet. Ze willen eerder weg en hebben dat gemeld. Netjes toch?
quote:Zanahoria schreef op 29 mei 2016 @ 23:14:

[...]



Ik vind het niet eens zó belangrijk, al snap ik dat het nu wel zo overkomt. Ik verdedig mezelf alleen gewoon. Want ik vind het dus wel een beetje raar als je op de bruiloft van een goede vriendin meteen na het eten weggaat, alleen omdat het een uur rijden is (of althans: dat je zegt dat het alleen daarom is).Ik snap echt wel dat jij je taak als cm serieus neemt en jij het bruidspaar de perfecte dag wil bezorgen. Maar je hebt te maken met allerlei mensen en voor hen is deze bruiloft een van de velen. Leuk, maar niet heel belangrijk en geen prioriteit. Ik denk serieus dat je al blij mag zijn dat ze dit überhaupt melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 29 mei 2016 @ 23:17:

[...]





Misschien is ze wel zwanger, kotsmisselijk en hondsmoe en wil ze jou dat niet aan je neus hangen. Heeft haar vader terminale kanker en wil ze in de buurt zijn, is een goede vriendin net overleden en trekt ze het slecht om in groepen te zijn, heeft ze een ziekte waardoor ze weinig energie heeft, hebben ze enorme geldzorgen waardoor zij een extra baantje heeft de volgende dag en schaamt ze zich daarvoor en houdt ze het geheim.



En misschien heeft ze gewoon wel zin om na het eten lekker naar huis te gaan. Niks mis met een suffe muts zijn.

Oh, leuk, speculeren!!!

Wie weet wilden ze gewoon niet zeggen dat hij zich altijd doodongelukkig voelt op feestjes?

Of zij heeft een drankprobleem.



Of beide.
quote:yette schreef op 29 mei 2016 @ 23:28:

[...]



Oh, leuk, speculeren!!!

Wie weet wilden ze gewoon niet zeggen dat hij zich altijd doodongelukkig voelt op feestjes?

Of zij heeft een drankprobleem.



Vergeet de "zwaardere" redenen niet.

Eén van de twee heeft iets gehad met bruid of bruidegom .

En ze hebben nu eigenlijk geen zin om de hele avond op het "gelukkige koppel" te staren
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 29 mei 2016 @ 23:30:

[...]





Vergeet de "zwaardere" redenen niet.

Eén van de twee heeft iets gehad met bruid of bruidegom .

En ze hebben nu eigenlijk geen zin om de hele avond op het "gelukkige koppel" te staren Of sterker nog: zij is zwanger van de bruidegom.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet opeens denken aan de bruiloft van een oud-collega. Zij trouwde binnen een of andere geloofsgemeenschap, waar wij als collega's niks van kenden. Ze trouwde op een doordeweekse dag 's avonds. Mijn man en ik moesten die dag gewoon werken en de locatie lag op anderhalf uur rijden van ons huis, dus toen de dienst begon, kwamen wij te laat. Wij en nog meer collega's konden niet meer in het zaaltje en hebben een uur in de gang staan wachten tot alles achter de rug was. Daarna mochten we naar een ander zaaltje waar "het feest" werd gegeven. Na het bruidspaar gefeliciteerd te hebben, moest iedereen plaats nemen op stoelen en begon de voorstelling: allerlei opvoeringen met insider-grappen van de geloofsgemeenschap. Wij begrepen er weinig van. We zaten met de groep collega's op de achterste rij en zagen een tafel met flesjes drinken staan, dus we begonnen wat flesjes door te geven zodat we in ieder geval wat te drinken hadden. We werden meteen terug gefloten door leden van de gemeenschap: nee, dat mocht niet! Afblijven! Na anderhalf uur toneelstukjes, was het pauze en mocht iedereen een flesje drinken gaan halen. Het was op dat moment al 22.30 uur. Wij hebben snel afscheid van het bruidspaar genomen, we moesten immers nog anderhalf uur terug naar huis rijden en de dag erna weer werken. Dat werd uiteraard niet in dank afgenomen. We waren overigens niet de enigen die maakten dat ze weg kwamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 29 mei 2016 @ 23:31:

[...]



Of sterker nog: zij is zwanger van de bruidegom.Nee hij heeft iets gehad met de bruidegom. Veel sappiger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven