Hoe heet een schilderij op hout????(dus zonder lijst)

22-07-2007 21:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik ben op zoek naar de naam van de schilderijen die ze op hout drukken.

Het lijkt dan net of het op een steen is gedrukt maar dat is niet. Je kan ze gewoon zonder lijst hangen.



Het heeft een naam met stone erin geloof ik maar ik zoek me rot op internet maar kan niets vinden.



Weet iemand wat ik bedoel en kan me helpen????



Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Een icoon misschien? Wordt er niet opgedrukt maar geschilderd. Meestal goddienstige afbeeldingen.
Alle reacties Link kopieren
Een Fresco?





Maar dat is meer een muurschildering.



Ik denk dat je een icoon bedoelt?








Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Een fresco wordt geschilderd op natte kalk, dus dat kan het niet zijn. (jeujj!! zijn die jaren kunstacademie toch nog ergens goed voor ;))



Je hebt wel van die middeleeuwse panelen, drieluiken etc. Maar dat zal je ook wel niet bedoelen.

Iconen worden ook geschilderd op hout.



Zou verder niet weten wat je bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Schilderijen worden niet gedrukt.  Dan zijn het geen schilderijen meer ee.

Schilderijen worden vaak op paneeltjes geschilderd en hoeven dan geen lijst. Maar dat is vaak mdf. Valt dat onder hout voor jou?

De iconen komen mi idd het dichtstbij maar die zijn dan ook weer niet gedrukt.

Qua stone ken ik alleen steendruk. Maar of je dat bedoelt?



Ben je op zoek naar de naam van een druktechniek?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst dat je canvas bedoelde (vanwege het opdruk en zonder lijst), maar dat is natuurlijk geen hout. Ik denk ook icoon?
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Alle reacties Link kopieren
atelier Johan Mulder
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Nee tis allemaal niet wat ik bedoel.Ik heb een schilderij hier hangen maar heb de bon niet meer van de zaak waar ik hem gekocht heb en die zaak is er niet meer. Ik kwam toen wel via via achter de naam van zo'n schilderij en heb het toen via internet gevonden maar kan het dus nu niet meer vinden.Het is gewoon op licht hout gedrukt! (lijkt geschilderd) en de rant is gekarteld zeg maar.....dus je kan het zo ophangen zonder lijst.Mss is het nu iets duidelijker??? anders probeer ik er wel een foto van te maken en hier te plaatsen...
Alle reacties Link kopieren


bedoel je misschien een paneel in de dikke van dale staat het volgende.



Paneel: schilderstuk op hout



houten blad waarop men schildert

      


Alle reacties Link kopieren
Hoi Citroentaart....



Nee ook niet haha....tis wat he!! als ik het dadelijk weet zeggen jullie mss ook wel oh dat haha!!!



Maar we zoeken stug verder.
Alle reacties Link kopieren
Ok na wat zoekacties wat dacht je van:



Digitaal Zeefdrukken

Met onze digitale zeefdrukmachine is heel veel mogelijk. Op ieder soort materiaal kunnen we drukken: PVC, hout, metaal, plexiglas, trespa, traanplaat, mdf, glas, tegels, noem maar op. De digitale zeefdrukmachine werkt met het 'fullcolor' principe, dat wil zeggen de printkleuren cyan, magenta, geel en zwart.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een schilderij hier hangen

...op licht hout gedrukt! (lijkt geschilderd)



Mss is het nu iets duidelijker??  Euh nee, is het nu geschilderd of bedrukt? :?

En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je er een naam aan wil geven.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je lithografie (steendruk) ?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik het wil weten is omdat ik vorig jaar bij de scheiding een nieuwe heb gekocht voor mijn ex (we gingen toen nog goed met elkaar) waarschijnlijk heeft hij ook de bon enzo van toen en weet dus ook waar het vandaan kwam. Echter heb ik nu geen contact meer met hem en ik kan de site niet meer vinden waar ik het toen besteld heb. Ik weet alleen dat het iets met Stone te maken had!! maar ik kan me net zo goed vergissen. Als ik nu de naam weet van dit soort werken dan kan ik op internet beter zoeken en vind ik die site weer waar ik het toen besteld heb. Tevens als die evt. niet meer zou bestaan vind ik wel een ander die het heeft.



Echter is het niet zo heel moeilijk omdat ze hem bij een soort Expo ook wel eens hadden maar ik heb daar al naar toe gebeld en daar wisten zo ook niet wat ik bedoelde. Ze dacht dat ze het niet hadden zoiets maar heb het er wel eens ooit gezien. Maar goed het komt vanzelf wel, had verwacht dat mensen hier wel wisten hoe of wat maar ik zal kijken of ik vanavond een foto kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Is het zoiets?



houtdruk
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Op wikipedia vond ik nog dit: Lithografie worft ook steendruk genoemd.



Maar dat zul je wel niet bedoelen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Bedoel je een zeefdruk op hout?Of bedoel je mischien een houtsnede? Dan is het niet op hout gedrukt maar vanaf hout gedrukt (dan wordt hout ingesmeerd met inkt en dan afgedrukt op papier).
Alle reacties Link kopieren
Zo lief dat zoveel mensen een poging doen me te helpen maar ik ga straks een foto maken en hem proberen hier op te zetten!!!



Hopelijk gaat er dan bij iemand een lampje branden!! haha erg he!!!
Alle reacties Link kopieren
Als je hem dan toch van de wand af hebt, check even op een label van fabrikant of kunstenaar?
Alle reacties Link kopieren
Als ze het bij een soort Expo verkochten is het zeker geen schilderij, maar een print. Die prints kunnen op allerlei ondergronden geprint worden, waaronder hout, linnen, papier en katoen.



Weet je zeker dat het op echt hout geprint is? Want het is waarschijnlijker dat je gewoon een massaprodukt bedoeld, en daar spenderen ze meestal geen dure materialen aan.



Anyway, volgens mij bestaat er niet echt een naam voor zo'n produkt. Of het moet al artprint, cyglee- of gycleeprint zijn. Maar die worden meestal op doek geprint.



Succes met je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Ben je er nog achter gekomen wat het is?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
het heet wel degelijk een paneel, vroeger gebruikte ze houten bij

voorkeur eiken panelen, van oude kasten en deuren (dat is uitgewerkt) ,

dat was goedkoper dan linnen. met name leerlingen van grote meesters

mochten pas op linnen als ze op een paneel hadden laten zien dat ze

konden schilderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven