Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 4

21-05-2016 13:24 3028 berichten
Happy new topic!! ;)



Links over besparen, consuminderen etc:



Moeders minimalisme

Min of Meer

Positief Besparen

Lekker leven met minder

Zuinigaan

Valhalla vertelt

http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl

http://bespaarbalans.blogspot

http://www.eenvoudigleven.blogspot.nl

http://lievervoordelig.nl/

www.Hypotheekvrij.blogspot.nl ( is van schrijver Gerhard Hormann)

www.In10jaarfo.blogspot.nl

www.Verlossendeaflossers.blogspot.nl

www.Spaarolifantje.wordpress.com

www.Jongengeld.nl

http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/

http://www.ericaverdegaal.nl/publications/index

http://geld-is-tijd.blogspot.nl/





Deel 2: Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 2

Deel 1: Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)



Mis je nog een link? Graag via PB





Wil je ook mee meeten? Vul je beschikbaarheid in!! http://doodle.com/poll/pqekv887qfmtdd97
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Milouda! Dat is zeker snel gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd milouda!



Ik vind dat bedrijven best mogen erkennen dat ik een lange termijn klant ben en dat dat waardevol is en me daarom goed behandelen. Overigens zie je dat volgens mij nu al steeds meer.



Zojuist heeft onze auto het begeven. Anwb gaf aan dat ze wel langs wilden komen maart dat ze verwachten dat we er niet verder mee konden rijden dus dat het dan alsnog wegslepen werd. Dus zelf een berger gebeld en ze brengen hem naar de sloperij......



Dit weekend op zoek naar een nieuwe auto.



Overigens laatst nog wel meegelezen over extra kosten koophuis, maar te moe om te reageren....
GEFELICITEERD milouda! Jammer dat het andere huis al weg was. Je vind vast iets anders leuks.



Kaatje jammer van je auto, maar als ik mij niet vergis zat dit wel in de verwachting dat dit ging gebeuren. Mijn eremetaal autoverkopers is dat ze op je gevoel willen inspelen en zodra je het puur praktische en financieel bekijkt ze daar moeite mee hebben.



Hier gaan we vanavond naar een bijeenkomst voor een nieuwbouw project. Eens kijken of dat wat is voor ons. Mocht dat zo zijn dan is het afwachten of je wordt ingeloot. We maken er dan wel een huis van die geen tot weinig electriciteit en gas nodig geeft dmv zonnecollectoren(zitten er vanaf de bouw op), zonneboiler of warmte pomp.
Gefeliciteerd met de verkoop Milouda, fijn dat het zo snel ging! En fijn dat je in geval van nood nog even bij je ouders kunt wonen, dat scheelt een berg stress . Succes met het zoeken van wat nieuws!
Alle reacties Link kopieren
quote:leoni schreef op 23 juni 2016 @ 06:22:

Hier gaan we vanavond naar een bijeenkomst voor een nieuwbouw project. Eens kijken of dat wat is voor ons. Mocht dat zo zijn dan is het afwachten of je wordt ingeloot. We maken er dan wel een huis van die geen tot weinig electriciteit en gas nodig geeft dmv zonnecollectoren(zitten er vanaf de bouw op), zonneboiler of warmte pomp.

Wat leuk! Ik wil in mijn volgende huis zeker weer een warmtepomp, zonnepanelen ed. Een tip mbt een warmtepomp, een gezamelijke warmtepomp is vaak goedkoper, maar er is wel meer risico. Als buren dan gaan zitten tweaken met de instellingen, is de kans namelijk best mogelijk dat je er last van gaat hebben. Zo is dan nl bij ons in de wijk.

Verder ben ik fan de warmtepomp.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
@Leoni, klopt hij was uit 1994. We hebben er 200 euro voor betaald 3 jaar mee gereden en 80.000 km, dus al met al een prima aankoop. En het potje voor de auto hebben we de laatste tijd bewust elke keer wat verder aangevuld.



Ik zie ook meer op tegen de zoektocht naar een nieuwe auto, dan de daadwerkelijke uitgave van het geld ;)
quote:Skaep schreef op 22 juni 2016 @ 21:47:

Ah milouda, wat goed! Had je zo'n kijkdag georganiseerd? En waar ik ook wel benieuwd naar ben: werd er boven de vraagprijs geboden?

Nee, geen kijkdag, ik had in twee weken tijd 4 keer kijkers over de vloer, dus het ging vlot.

Ik had hoog ingezet , de woning is 6% onder de vraagprijs verkocht, maar ben zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Milouda! Veel plezier met een nieuwe woning uitzoeken
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Bedankt voor de felicitaties dames.
@ Sas-Andrea, gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby.
quote:Roxy21 schreef op 23 juni 2016 @ 11:50:

Wat fijn Milouda! Veel plezier met een nieuwe woning uitzoeken

Bedankt.

Het is fijn dat het zo vlot is gegaan, soms te vlot naar mijn idee

Ik heb af en toe een brok in mijn keel, als ik denk dat ik strax in september echt weg ben uit mijn huisje, ik heb hier bijna 14jaar gewoond , mijn dochter is hier geboren, en al die mooie momenten hier etc



Maar ja, ik wil graag een hypotheek vrije huis, en die wens houdt me sterk.
@Milouda, kan ik me goed voorstellen! Je hebt zoveel herinneringen die achterblijven...
Ik kan het me indenken hoor Milouda! Ik heb dat gevoel al bij veel idiotere dingen: vandaag een nieuwe werklaptop gekregen (hiep!), en dan voel ik me bijna schuldig tegenover mijn oude laptop dat ik 'm afdank - ook al werkt de oplader niet meer, heeft de batterij het opgegeven, is het geheugen aan uitbreiding toe en heeft de muispad besloten er langzaam mee op te houden. Toch voelt het soms stom.



En bij m'n vorige huis had ik het ook . Daar heeft mijn vader nog geklust, en vlak daarna is hij overleden. Maakt dat ik nu in een huis woon waar hij niet van heeft geweten dat het mijn huis is - dat voelt soms maf. Alsnog ben ik er blij mee, en dat ben jij vast ook zodra je over bent . Succes met zoeken! Heeft je dochter er ook zin in?
Van harte Milouda en sas Andrea!



Ik liep wat achter met lezen en vond het leuk om te zien dat het de laatste tijd ook regelmatig ging over aankopen die serieus zijn overwogen en waar je dan ook echt heel blij mee bent. Wij hebben pasgeleden een vakantie geboekt, heb ik al helemaal zin in. Vliegen, hotel, eten en activiteiten voor minder geld dan kamperen zou kosten
Alle reacties Link kopieren
En... Wat gaan jullie allemaal doen met de dalende koersen door het brexit referendum? Kopen, verkopen of niks bijzonders?
@ladyblabla, ik beleg nog maar kort en heb meteen aan het begin besloten om voor 'buy and hold' te gaan. Bij dalende koersen koop ik bij als ik geld over heb. Op een dag als vandaag doe ik niks. Mij veels te volatiel. Misschien koop ik de loop van volgende week wat bij als de koersen blijven dalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een buy and hold-strategie, en ik wacht eerst eens tot het stof is neergedaald voor ik iets doe. Net als Skaep ga ik misschien iets extra's kopen als de koersen blijven dalen, maar verder ga ik niet de beurzen volgen als er iets aan de hand is, ik wil de blik op de lange termijn houden.
Alle reacties Link kopieren
Top dat je huis zo snel verkocht Is milouda



Even terug werd de vraag gesteld over korting voor vaste klanten tv/telefoon aanbieders kpn doet dit. Je moet er wel even zelf over bellen maar wordt meteen geregeld. Afgelopen 6 mnd had ik 25 euro korting per maand. Dus voor wie een kpn abbo heeft t' is de moeite.
En toch, het blijft storend dat je er als vaste klant zoveel moeite voor moet doen. Ik heb nog niet zo lang geleden dingen opgezegd bij Tele2 en Nuon, en nu vliegen de aanbiedingen me opeens om de oren...
Alle reacties Link kopieren
Gek hè.

Laatst ook nog met een tijdschrift. Ik belde om op te zeggen, omdat de abonnementsperiode afliep en ik dan het volle pond moest gaan betalen. Toen ik dat aangaf kon ik voor dezelfde prijs als de aanbieding nog een jaar abonnee blijven.



Al moet ik zeggen dat ik met Tele2 mobiel wel goede ervaringen heb. Als mijn abonnement afloopt krijg ik wel goede aanbiedingen voor verlengen, zonder dat ik er om hoef te vragen.
Ik mis Maiskip hier, met de gele kuikentje.

Ze was toch net zwanger en ging op een langereis toch?
quote:milouda schreef op 26 juni 2016 @ 10:03:

Ik mis Maiskip hier, met de gele kuikentje.

Ze was toch net zwanger en ging op een langereis toch?Die is idd al een hele poos weg. Ze heeft weinig energie momenteel gaf ze aan en daarom is ze helemaal van het forum af.
Alle reacties Link kopieren
Net als Fiool en Skaep doe ik nu niks bijzonder met mijn belegde geld. Momenteel geen geld 'over', anders zou ik misschien over een paar weken wat bijkopen.
Jippie, we gaan extra aflossen op onze hypotheek

De eerste keer voor ons. We gaan 10.000 euro storten in banksparen. Dan levert dan de rente op die er nu in staat, dat is 4,75%. Vervolgens wordt je maandelijks bedrag aangepast naar beneden want je werkt naar een vast eindbedrag toe. Vervolgens kunnen we weer sparen voor de volgende storting of aflossing of het aflossingsvrije gedeelte. Maar storten in banksparen levert het meeste rendement op.



Verder werd ik deze week aangenaam verrast door een bekende die met drie vuilniszakken kleren voor onze oudste op de stoep stond. Na een modeshow van dochter hebben we bepaald wat we houden en de rest geven we door. Echt super. Scheelt weer allemaal geld, spullen worden hergebruikt en anderen worden ook blij gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker fijn, Vlinder! De impact van kleding qua milieu en arbeidsomstandigheden is zo groot, dat ik het juist van kleding altijd heel erg vind als het weggegooid wordt als het nog helemaal goed is. Mooi dat jij dat op deze manier hebt weten te voorkomen, en je je dochter en anderen blij hebt kunnen maken met deze gekregen kleding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven