Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 4

21-05-2016 13:24 3028 berichten
Happy new topic!! ;)



Links over besparen, consuminderen etc:



Moeders minimalisme

Min of Meer

Positief Besparen

Lekker leven met minder

Zuinigaan

Valhalla vertelt

http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl

http://bespaarbalans.blogspot

http://www.eenvoudigleven.blogspot.nl

http://lievervoordelig.nl/

www.Hypotheekvrij.blogspot.nl ( is van schrijver Gerhard Hormann)

www.In10jaarfo.blogspot.nl

www.Verlossendeaflossers.blogspot.nl

www.Spaarolifantje.wordpress.com

www.Jongengeld.nl

http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/

http://www.ericaverdegaal.nl/publications/index

http://geld-is-tijd.blogspot.nl/





Deel 2: Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 2

Deel 1: Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)



Mis je nog een link? Graag via PB





Wil je ook mee meeten? Vul je beschikbaarheid in!! http://doodle.com/poll/pqekv887qfmtdd97
Alle reacties Link kopieren
Whoops sorry!

Ik zat nog in het oude topic.
Geeft niks hoor
Yeah!

HNT!



Ik spaar ook aan het begin en aan het eind.

Aan het begin standaard de extra aflossi g en aan het eind wat er over is naar de spaar.
Alle reacties Link kopieren
HNT
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Jeej, daar gaan we weer!
Als meelezer present.
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 21 mei 2016 @ 13:28:

Yeah!

HNT!



Ik spaar ook aan het begin en aan het eind.

Aan het begin standaard de extra aflossi g en aan het eind wat er over is naar de spaar.



Ik neem het bedrag wat ik op mijn rekening laat staan ook vrij ruim. Als er wat groter bedrag op mijn betaalrekening staat dan schuif ik het door.

Ik ben bang om mijn budgetten te krap te nemen zodat ik niet meer kan pinnen. Ik ben een tijdje afhankelijk geweest van een financiële bijdrage van mijn vader en zijn automatische overschrijving ging nog wel eens mis. Ik voel me zo rot als je bij de kassa staat en je blijkt niet te kunnen betalen dus daar wil ik geen risico meer op lopen.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



Hier maken wij een deel van ons salaris bij binnenkomst over naar de spaar. Soms hebben we iets over en soms moeten we een beetje terug schuiven. Met internetbankieren op de smartphone is dat binnnen een piep geregeld
Alle reacties Link kopieren
Ik werk met budgetten en maak pas An het einde van de maand het spaarbudget over naar de spaarrekening. Op die manier buffert het spaargeld eerst voor budgetten die tijdelijk wat minder goed gaat.
quote:Zwartvlekje schreef op 21 mei 2016 @ 13:40:

[...]





Ik neem het bedrag wat ik op mijn rekening laat staan ook vrij ruim. Als er wat groter bedrag op mijn betaalrekening staat dan schuif ik het door.

Ik ben bang om mijn budgetten te krap te nemen zodat ik niet meer kan pinnen. Ik ben een tijdje afhankelijk geweest van een financiële bijdrage van mijn vader en zijn automatische overschrijving ging nog wel eens mis. Ik voel me zo rot als je bij de kassa staat en je blijkt niet te kunnen betalen dus daar wil ik geen risico meer op lopen.

Ik word ook onrustig als er minder dan 1000 op de betaalrekening staat (ook al is alles al afgeschreven).

Dus ik vind een beetje buffer op de betaalrekening fijn. Is feitelijk onzin want met internetbankeren is overmaken zo gepiept. Maar toch....
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat dus aan het begin van de maand een vast bedrag naar de spaarrekeningen. Dat vaste bedrag is gebaseerd op mans inkomen. Mijn inkomen gaat aan het eind van de maand naar de spaarrekening, althans wat er van overblijft na extra rekening/uitgaven. Ik word per week uitbetaald en het wisselt wel eens hoeveel uren ik maak. Dus dat gaat aan het eind van de maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf graag meelezen
Hier gaat een deel gelijk naar de spaar daarnaast ook de KOT en alles wat overblijft aan het einde van de maand. Dat laatste is nooit heel veel zeker omdat de kot dus ook gespaard word. Mijn vriend vind het prettig om al het kot op een aparte rekening te hebben totdat we de brief van goedkeuring hebben gehad van de belastingdienst. We hebben hem nu dus binnen voor 2014.
Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!!!



Ik werk niet met budgetten op de betaalrekening, ik hou alleen bij wat ik uitgeef in verschillende categorieën (boodschappen, uiterlijk, e.d.). In mijn Excel-sheet zet ik mijn inkomen, worden mijn vaste lasten daar automatisch vanaf getrokken (incl. sparen) en wat ik over heb mag op. Meestal geef ik wel hetzelfde uit aan de verschillende categorieën, dus op zich heb ik een soort 'onzichtbare' budgetten. Aan het einde van het jaar reken ik wel uit wat ik aan extra vaste lasten heb gehad en dan kan ik volgend jaar het bedrag aanpassen wat ik spaar op mijn spaarrekening voor onverwachte rekeningen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
HNT

Ik lees (en schrijf) ook weer graag mee!
Hier wat grotere uitgaves de komende tijd maar wel aan dingen die belangrijk voor ons zijn.



@Bumba, oh leuk! Wij gaan in november en ik kijk er heel erg naar uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skaep schreef op 21 mei 2016 @ 12:06:Ik ben geloof ik een van de weinigen hier die 'achteraf' spaart.Als er veel geld op mijn betaalrekening staat maak ik een deel over naar mijn spaarrekening. Natuurlijk houd ik rekening met wat er nog wordt afgeschreven voor mijn volgende loon wordt gestort, maar ik heb niet echt een vast spaarmoment. In ieder geval vlak nadat mijn salaris is bijgeschreven, maar vaak ook nog vlak voor mijn volgende salaris komt, omdat ik dan weet hoeveel ik nog over heb. Ik boek trouwens net zo makkelijk weer geld terug van mijn spaarrekening als ik een grote uitgave verwacht.
Alle reacties Link kopieren
ik spaar 'vast' een bedrag kort nadat mijn salaris is gestort, en ik heb verder halverwege de maand, als alle vaste lasten zijn afgeschreven, een 'restspaar' opdracht ingesteld. Dan weet ik dat ik het de rest van de maand met een bepaald bedrag sowieso wel redt, en alles wat er méér op staat wordt overgeboekt naar de spaar. Dat is dus een variabel bedrag per maand. Ik vind dat restsparen echt heel handig want dan hoef ik er zelf niet aan te denken.

Bij grote uitgaves boek ik zonodig terug van de spaar, maar komt niet heel vaak voor.
Ik mik alle reserveringen direct na storten van salaris naar de juiste rekeningen. Daarnaast maak ik in de 'gekke' maanden direct een berg spaargeld over (mei/december, vakantie- en eindejaarsgeld), in de andere maanden wacht ik meestal tot het eind van de maand.
Alle reacties Link kopieren
Hey, een nieuw topic alweer!



Heb een poosje wat minder actief meegelezen, soms gaat het zo hard! En soms is het ook niet helemaal mijn thema, dat heb je weleens.



Qua sparen, vast bedrag vast moment, automatische overboeking. Bijzondere bedragen direct als ze op de rekening staan. Ik heb in tegenstelling tot anderen hier juist liefst weinig op de betaal rekening staan, anders ga ik met geld smijten..



We hebben geen starre budgetten, weten wel ongeveer waarop we uitkomen met bijvoorbeeld boodschappen. Ik houd ook niet bij hoeveel ik precies waaraan uitgeef. Ik ben best wel zuinig dus als ik mezelf dan wat gun geniet ik er ook van. Aan kleding geven we weinig geld uit. Alleen als er echt iets nodig is, een aanvulling van shirtjes enzo. Voor kind haal ik meestal bij zeeman of primark omdat ze er relatief snel uit groeit nog en daarnaast blijft het haar periode in die maat altijd wel knap. Tegenwoordig weinig meer tweedehands voor haar, dat wordt met de leeftijd wat minder. Ook voelt het niet helemaal juist om alles op beursjes te scoren als dat financieel echt niet hoeft. (Gewoon voor haar, nu gaat ze mee en kan ze haar mening ook echt geven, ze is nog steeds heel blij als ze eens wat tweedehands krijgt dus dat nemen we wel altijd aan). Daarnaast, voor die drie kledingstukken die ze evt nodig zou hebben...



Nu helemaal een goedkoop jaar, ze past bijna alles van vorig jaar nog en dat ziet er ook nog netjes uit! Zowel schoenen als jas passen nog. Ze moest wel groter ondergoed maar daarvan kreeg ze veel van een vriendin van mij, voor dochtersverjaardag. Oma is handig op de naaimachine, (ik heb er ook eentje maar dan meer voor een knuffel, tent oid, waarbij pasvorm niet direct essentieel zijn). Dus leggings hoefden we amper te kopen, evenals rokjes en jurkjes. Het kind heeft zeker tien jurkjes, als het er niet meer zijn... Ze komt dus niks te kort!



Wat ik ook erg fijn en leuk vind is als ik de luxere gebruiks/ verbruiksartikelen krijg voor bv Moederdag of verjaardag. Zo koop ik bv zelden dure thee voor mezelf, maar ik drink wel bijna alleen thee. Was dus leuk dat ik voor die twee dagen een mooie voorraad kreeg!



Ik zal mijn best doen weer wat vaker te reageren!
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp
Nu ik een lijstje heb met de vaste lasten heb ik voor mezelf ook wat meer rust dat ik precies weet welk bedrag er moet blijven staan op welk moment van de maand. Nu dus nog wat meer mogelijkheid om te sparen



En deze maand is alweer bijna klaar, straks lekker de administratie bijwerken
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven