Je draagt een hoofddoek omdat je dom bent

23-04-2016 09:08 689 berichten
Alle reacties Link kopieren
bron: TPO Ebru



Hi hoofddoekmeisje, je draagt die hoofddoek omdat je een dom wicht bent



'Ik begrijp niet dat jullie niet inzien dat zo'n kopvod discriminatie is'



hier het hele artikel:



http://politiek.tpo.nl/column/hi-hoofddoekmeisjes/



Ik ben het er roerend mee eens, wie ook?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Hahaha zo groot als een partytent! Wist ik niet dat men wel met hoofddoek op de foto mag, dat is inderdaad onderscheid maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 21 mei 2016 @ 08:56:

[...]





Ik ben het ook niet eens met het maken van uitzonderingen op basis van geloof. Van mij mag iedereen geloven wat hij wil en doen wat hij wil, zolang het maar binnen de wet is. En wat mij betreft is die wet voor iedereen gelijk. Tot zo ver de theorie. Nu de praktijk. Hoe vaak heb je zelf direct last van de uitzondering? Je komt met een fictief verhaal over de chef, de balie, Kevin en zijn baseball petje. Hoe vaak doen zich dit soort situaties voor en worden religieuzen bevoordeeld of niet-religieuzen benadeeld in het echie? Ik denk dat je overdrijft om een punt te maken.Mijn punt is dat overheidsregels voor iedere Nederlands ingezetene gelijk dienen te zijn. Dus ofwel (om het bij de pasfoto's te houden) sta je élke Nederlander toe desgewenst met een hoofddeksel naar keuze op de foto te gaan voor een paspoort, ofwel je staat het niemand toe. Gelijke regels voor iedereen in gelijke situaties.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 mei 2016 @ 18:21:

[...]





Mijn punt is dat overheidsregels voor iedere Nederlands ingezetene gelijk dienen te zijn. Dus ofwel (om het bij de pasfoto's te houden) sta je élke Nederlander toe desgewenst met een hoofddeksel naar keuze op de foto te gaan voor een paspoort, ofwel je staat het niemand toe. Gelijke regels voor iedereen in gelijke situaties.mijn eerste foto werd afgewezen omdat mijn haar anders zat (de foto was 2 jaar oud) het was een ietsje korter! Maar de foto die nu is goedgekeurd heeft dus langer haar, maar wie zegt dat ik nietmorgen naar de kapper ga en het kort laat knippen. Dus die hele foto is grote onzin, ze hebben ook al je vingerafdruk, doe dan alleen die afdruk, dat is ook minder snel te vervalsen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Paekzwart schreef op 20 mei 2016 @ 16:01:

[...]





Echter kon elke vrouw tot voor kort in het westen, zonder al te veel problemen met mannen in het algemeen, over straat altijd en overal. En zie je grote excessen ontstaan met hoe alle westers geklede vrouwen, spijkerbroek, lange rok, korte rok, al dan niet met glitters, steeds vaker gezien worden als aanrandingsmateriaal door te veel specifiek moslimmannen en vrouwen in plaats van een vrouw waar je vanaf blijft totdat je samen anders bepaalt.Volgens mij kan ik nog prima over straat zonder problemen, en ik draag geen hoofddoek Maar ik begrijp je punt, echter is mijn mening het gebrek van fatsoen bij sommige mannen het probleem, niet het soort kleding wat een dame draagt.
quote:pejeka schreef op 21 mei 2016 @ 18:21:

[...]





Mijn punt is dat overheidsregels voor iedere Nederlands ingezetene gelijk dienen te zijn. Dus ofwel (om het bij de pasfoto's te houden) sta je élke Nederlander toe desgewenst met een hoofddeksel naar keuze op de foto te gaan voor een paspoort, ofwel je staat het niemand toe. Gelijke regels voor iedereen in gelijke situaties.Nouja, dat is het hè. Aangezien (per definitie al) niemand in deze wereld succesvol kan claimen een onderworpene van de enige echte narcistische godheid te zijn, is elke uitzondering die wordt toegestaan slechts gebaseerd op macht van die groep onderworpenen. Waarmee het gelijkheidsbeginsel dus ondergeschoffeld wordt.
Ik vind het een domme keuze, en dat hoeft niet perse iets te zeggen over hoe dom of slim iemand is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 mei 2016 @ 18:21:

[...]





Mijn punt is dat overheidsregels voor iedere Nederlands ingezetene gelijk dienen te zijn. Dus ofwel (om het bij de pasfoto's te houden) sta je élke Nederlander toe desgewenst met een hoofddeksel naar keuze op de foto te gaan voor een paspoort, ofwel je staat het niemand toe. Gelijke regels voor iedereen in gelijke situaties.



Jij voelt je niet verplicht om een hoofddoek te dragen.

Een moslima vaak wel.

Dus hoezo is er sprake van een gelijke situatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt onzinnig, Joods orthodoxe vrouwen dragen pruiken.

Hindu vrouwen dragen bij bepaalde gelegenheden hoofddoeken

Nonnen dragen hoofddoeken

In de bijbel staat het ook.

Orthodoxe vrouwen dragen soms een hoofddoek als ze naar de kerk gaan.





Vrouwen moeten zelf de vrijheid hebben om een keuze te maken.

Niet elke vrouw met een hoofddoek wordt onderdrukt, niet elke onderdrukte vrouw draagt een hoofddoek.



Misselijkmakend vind ik het voor een ander bepalen wat wel en niet kan, wat is dan de volgende stap.

Het is net als discussie over abortus, het zijn niet de mannen die het ons moeilijk maken, we maken het elkaar vooral moeilijk.



Ik zie vooral niet moslima's roepen dat moslima's onderdrukt worden.Waarom een ander jouw mening opleggen.

Burqa's en niqaabs vind ik een hele andere discussie.





Edit: Ik vind Ebru's uitspraken vaak dom overkomen,daarnaast vind ik dat je een aspect van iemands gedrag dom kan vinden, maar iemand volledig afschrijven,gatverdamme zeg, bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:sidneysid schreef op 26 april 2016 @ 17:50:

Ik ben het eens met het feit dat een hoofddoek in beginsel een teken van ongelijkheid was, maar het is ook een teken van emancipatie.

En ik denk dat de betekenis die de drager er aan geeft leidinggevend is.



Wat een draak van een artikel. Dat dan weer wel.



Oh wat dom. Ik zie nu pas dat er nog 14 pagina's zijn, grote kans dat ik enorm Spuit elf ben............



emancipatie

de emancipatie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [em?nsi?pa(t)si] Verbuigingen: emancipatie|s (meerv.) streven naar gelijke rechten en zelfstandigheid Voorbeeld: `de emancipatie van de vrouw` © Kernerman Dictionaries. SpellingCorrect gespeld: 'em...

.........



emancipatie

[mensenrechten] streven naar of toekenning van gelijkrechtigheid. Bijv. tussen mannen en vrouwen…

.........



emancipatie

eman·ci·pa·tie de; v het toestaan van gelijke rechten: de ~ vd vrouw , bevrijding van wettelijke, sociale, politieke, morele of intellectuele beperkingen; toekenning van gelijke rechten en gelijkstelling voor de wet

......



Emancipatie

het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materieel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte over...

.......



Emancipatie

Gelijkberechtiging van joden. Als uitvloeisel van de Franse Revolutie hebben joden in grote delen van Europa gelijke (burger)rechten gekregen. In Nederland gebeurde dat in 1796. Formeel waren joden vanaf dat moment gelijkgesteld aan niet-joden. In de praktijk zou het nog lang duren voordat het onderscheid tussen joden en niet-joden op maatschappeli...



Emancipatie

Het zelfbewuster worden en opeisen van gelijke of gelijkwaardige rechten door voorheen achtergestelde groepen in de bevolking......



Emancipatie

Let op: Spelling van 1858 de vrijmaking uit slavernij of lijfeigenschap, of uit de vaderlijke magt; bevrijding van voogdijschap enz. Emanciperen, vrijmaken, vrijlaten

.........



emancipatie

De manier waarop een persoon of groep mensen zich ontwikkelt tot zij niet meer van anderen afhankelijk is of zijn.

.........

Emancipatie

streven naar gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid, eerlijker maatschappelijke verhoudingen

......................



Emancipatie

Het proces om te komen tot de ideale situatie waarbij het individu in staat is zelfstandig oordelen te vellen over de zin en zin te geven aan zijn eigen bestaan. Dit proces betreft het individu, zijn omgeving en de samenleving. Dit houdt verder in: de bevrijding van wettelijke, sociale, politieke, morele of intellectuele beperkingen, de toekenning ...

Gevonden op http://www.fov.be/IMG/doc/begrippenlijst.doc

Emancipatie

Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. (...ën), vrijverklaring (van slaven, lijfeigenen enz.); toekenning van gelijke regten, gelijkstelling voor de wet; ontheffing van vroeger bestaande beperkende bepalingen.

*...CIPEREN, [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik emancipeerde, heb geëmancipeerd), vrijmaken, ontheffen, gelijk stellen....

..................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 22 mei 2016 @ 13:36:

[...]





Jij voelt je niet verplicht om een hoofddoek te dragen.

Een moslima vaak wel.

Dus hoezo is er sprake van een gelijke situatie?Een moslima voelt zich verplicht een hoofddoek te dragen omdat zij denkt dat een god, waarvan niemand ooit kan weten of hij echt bestaat, haar dat verplicht. Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die een hoofddoek dragen zijn niet dom. Vind het wel dom dat vrouwen zichzelf dat aandoen want geloof niet in het "vrijwillig" argument.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:ardni schreef op 23 mei 2016 @ 09:09:

Ik vind het echt onzinnig, Joods orthodoxe vrouwen dragen pruiken.

Hindu vrouwen dragen bij bepaalde gelegenheden hoofddoeken

Nonnen dragen hoofddoeken

In de bijbel staat het ook.

Orthodoxe vrouwen dragen soms een hoofddoek als ze naar de kerk gaan.



.Het grote verschil is dat je in bijvoorbeeld Italië of Israël geen hoofddoek HOEFT te dragen, in Iran moet je een hoofddoek dragen en kun je niet zijn wie je bent, de Islam is een verschrikkelijk opdringerig geloof dat alleen maar ellende met zich meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 25 juni 2016 @ 15:35:

[...]



Het grote verschil is dat je in bijvoorbeeld Italië of Israël geen hoofddoek HOEFT te dragen, in Iran moet je een hoofddoek dragen en kun je niet zijn wie je bent, de Islam is een verschrikkelijk opdringerig geloof dat alleen maar ellende met zich meebrengt.Ik denk niet zozeer dat de islam als geloof opdringerig is, want ik ken ook moslims die er heel relaxed mee omgaan. Het zijn meer de moslims zelf die het nodig vinden om andere moslims in de gaten te houden en aan te spreken als ze in hun ogen zich niet islamitisch genoeg gedragen.
Een uit vrije wil hoofddoek dragende vrouw voelt zich aangevallen als ze wordt weggezet als dom, als symbool van onderdrukking.

Ze gaat het oude gebruik rechtvaardigen en verdedigen, al is het gebruik haar niet zoveel waard.

Komt deze situatie u bekend voor, van een ander volksgebruik?
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag iedereen die dat geweldig vindt, om welke reden dan ook, een hoofddoek dragen. Voor mijn part draag je er drie over elkaar heen.



Maar als we als overheid vinden dat pasfoto's voor paspoorten zonder hoofdbedekking dienen te worden gemaakt, moet je geen uitzonderingen maken maar mensen die om welke reden dan ook wél hoofdbedekking willen dragen. Of allemaal dezelfde regels, of geen regels.



En als er banen zijn waarin Jantje niet wordt toegestaan zijn gabberpetje op te houden achter de kassa of achter het loket van de gemeente, moet het anderen net zo goed niet toegestaan zijn daar wél een hoofddoek te dragen, gewoon voor iedereen dezelfde regels.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
+10
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 25 juni 2016 @ 15:48:

[...]





Ik denk niet zozeer dat de islam als geloof opdringerig is, want ik ken ook moslims die er heel relaxed mee omgaan. Het zijn meer de moslims zelf die het nodig vinden om andere moslims in de gaten te houden en aan te spreken als ze in hun ogen zich niet islamitisch genoeg gedragen.Maar het is toch zo, dat die controle vooral vrouwen beperkt!? Een man mag toch nog steeds zijn gang gaan? Met westerse meisjes, (hoeren in hun opinie) want de man moet toch ervaring opdoen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 25 juni 2016 @ 15:35:

[...]



Het grote verschil is dat je in bijvoorbeeld Italië of Israël geen hoofddoek HOEFT te dragen, in Iran moet je een hoofddoek dragen en kun je niet zijn wie je bent, de Islam is een verschrikkelijk opdringerig geloof dat alleen maar ellende met zich meebrengt.Ja!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 30 juni 2016 @ 07:58:

[...]





Maar het is toch zo, dat die controle vooral vrouwen beperkt!? Een man mag toch nog steeds zijn gang gaan? Met westerse meisjes, (hoeren in hun opinie) want de man moet toch ervaring opdoen?



Als het over die maagdelijkheid gaat en andere vormen van kuisheid, die geldt net zo goed voor mannen.

(Vermijden van oogcontact, regels rondom kleding etc).
quote:Kuzu schreef op 30 juni 2016 @ 11:21:

[...]





Als het over die maagdelijkheid gaat en andere vormen van kuisheid, die geldt net zo goed voor mannen.

(Vermijden van oogcontact, regels rondom kleding etc).



Ik vind dat echt te idioot gewoon. Als je een man tegenkomt als vrouw, om dan je ogen neer te slaan. Wordt er ooit wel eens een keer niet aan sex gedacht in de islam?? Alles is sex gerelateerd.

Is toch te gek dat een hoofddoek moet, en niet aankomen van dat dat mag, en niet verplicht is. Dat sprookje ken ik al. Dat is gewoon bull shit, want je ziet zat kleine meisjes met een doek op het hoofd. Arme kinderen. Aan de andere kant zie je net zo gemakkelijk de meest mooie opgemaakte ogen en make up, strakke uitdagende truitjes, jeans waarbij je kan liplezen ,dus hoe uitdagend wil je het hebben? Zo inconsequent m.i.
Snap het hele probleem niet met hoofddoeken. Als iemand het wil dragen, nou en? Je levert toch ook geen commentaar op mensen die altijd oorbellen willen dragen of een bril dragen voor de sier.
quote:anoniem1572016 schreef op 30 juni 2016 @ 11:42:

[...]





Ik vind dat echt te idioot gewoon. Als je een man tegenkomt als vrouw, om dan je ogen neer te slaan. Wordt er ooit wel eens een keer niet aan sex gedacht in de islam?? Alles is sex gerelateerd.

Is toch te gek dat een hoofddoek moet, en niet aankomen van dat dat mag, en niet verplicht is. Dat sprookje ken ik al. Dat is gewoon bull shit, want je ziet zat kleine meisjes met een doek op het hoofd. Arme kinderen. Aan de andere kant zie je net zo gemakkelijk de meest mooie opgemaakte ogen en make up, strakke uitdagende truitjes, jeans waarbij je kan liplezen ,dus hoe uitdagend wil je het hebben? Zo inconsequent m.i.Het dragen van een hoofddoek is momenteel vooral een soort symbool waarmee moslims met elkaar verbonden willen zijn en willen laten zien dat ze een community vormen. Maak je er niet druk over, misschien willen veel moslims over 10 jaar helemaal geen hoofddoek meer dragen. Of nog steeds wel, maar heb jij daar last van?
Alle reacties Link kopieren
quote:mapima2 schreef op 18 juli 2016 @ 15:09:

Snap het hele probleem niet met hoofddoeken. Als iemand het wil dragen, nou en? Je levert toch ook geen commentaar op mensen die altijd oorbellen willen dragen of een bril dragen voor de sier.Ik zie nooit commentaar op R-K nonnen die buiten een soort van hoofddoek dragen. Weliswaar in Nederland geen dagelijks verschijnsel meer, maar in veel andere Europese landen (ook in noord-Europese landen) nog steeds aan de orde van de dag. En die dragen het ook vanwege een religie. Dus ja, helemaal met je eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 18 juli 2016 @ 15:14:

[...]





Ik zie nooit commentaar op R-K nonnen die buiten een soort van hoofddoek dragen. Weliswaar in Nederland geen dagelijks verschijnsel meer, maar in veel andere Europese landen (ook in noord-Europese landen) nog steeds aan de orde van de dag. En die dragen het ook vanwege een religie. Dus ja, helemaal met je eens.Die dragen een uniform van hun 'werk'. Net zoals een militair. Hoofddoeken dragen wordt vooral als provocatie gebruikt tegen het westen, een voor hen verderfelijke maatschappij waar ze natuurlijk wel graag gebruik van maken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 15:26:

[...]



Die dragen een uniform van hun 'werk'. Net zoals een militair. Hoofddoeken dragen wordt vooral als provocatie gebruikt tegen het westen, een voor hen verderfelijke maatschappij waar ze natuurlijk wel graag gebruik van maken.+1 roerend mee eens. De vergelijking gaat volledig mank. Hoofddoeken zijn een symbool van vrouwenonderdrukking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven