Onverwachtige tegenvaller(s) aan het hebben van een kind

26-06-2016 08:43 416 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een echt onverwachte tegenvaller voor mijzelf is dat onze zoon zo ontzettend vaak op mijn tenen en voeten staat. En dat dat echt zeer doet. Dat het nog even duurt voor hij snapt dat zoiets pijn doet bij mij, dat wist ik dan weer wel.

Verder vind ik zijn wil om heel veel dicht bij mij te zijn wel heerlijk, dus het is ook niet ernstig. Ik wil hier graag een grappig topic van maken, waar we dit soort observaties delen.
En echt een nadeel aan een kind hebben. Overal plakhandjes en waarom plakken ze echt altijd? Lijken ze echt een talent voor te hebben.
Alle reacties Link kopieren
De belastingdienst… na een controle blijkt er iets niet te kloppen in een contract en moet je alles van de afegelopen jaren terug betalen… Binnenkort een rechtzaak, en wat een stress over die k*t opvang.
Alle reacties Link kopieren
quote:teletascha schreef op 26 juni 2016 @ 11:25:

Om half 9 op zondagochtend in een veel te warm zwembad zitten bij zwemles.





Ik wacht met smart tot we om 8 uur 's ochtend langs een regenachtig voetbalveld staan

Je bedoelt: tot we om 7:15 verzamelen om om acht uur bij een verregend veld te staan voor een uitwedstrijd?

Ik moet regelmatig in het weekend vroeger opstaan dan doordeweeks.
Alle reacties Link kopieren
Geen eigen kinderen, maar pas veel op.



Dat ze álles wat ze doen aan je moeten laten zien of tegen je moeten zeggen. Het gaat de hele dag zo:

- "kijk een steen." Ja leuk.

- "vogel!" Yep, een vogel...

- 'kijk dan Zana, kijk dan, Zana Zana kijk dan!!" En als ik dan kijk, dan laten ze zien dat ze over een tegel van 30cm kunnen springen. Wouw.
Dat ze het ineens fascinerend vind om de hele dag aan haar kont te krabben. En daarna lekker met dat handje in ons gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Dat je baby heel rustig bij je ligt te slapen al minstens een uur en op het moment dat je alleen nog maar denkt ik leg hem zo in zijn bed, dan wordt ie alweer wakker.
Alle reacties Link kopieren
Altijd openstaande deuren.... "deur diiiiiicht!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 27 juni 2016 @ 01:05:

Dat ze het ineens fascinerend vind om de hele dag aan haar kont te krabben. En daarna lekker met dat handje in ons gezicht.



Al gecontroleerd op wormpjes? (Tabletjes bij de drogist kosten bijna niks en schaden doen ze ook niet, dus misschien gewoon eens uitproberen).



Dat is ook zoiets. Met kinderen krijg je er een hoop extra gratis huisdieren bij. Genoemde wormpjes, luizen, meer katten dan ik ooit van plan was te nemen, konijntjes, cavias, visjes.... Goed, voor een deel ben ik er zelf bij natuurlijk, vandaar dat we geen hond en ook geen paard in huis hebben.



En het gemak waarmee dingen in de wasmand terecht komen... grrrrrrr. Die blouse, die alleen maar uit de kast is geweest om te kijken of ie leuk staat bij die broek, toch maar niet, maar het ligt op de grond en moet opgeruimd worden. De wasmand is dan het handigst.

Ik ben dan ook volledig gestopt met strijken inmiddels.



En de logica die gebruikt wordt van mij naar haar, en andersom geldt een ándere logica.

Wel vragen wat we gaan eten, maar niet melden of ze wel of niet mee eet.

Wel willen weten of ik thuis ben, maar niet even melden dat ze zelf later komt.

Wel de tv aanzetten en dan blijven hangen in een programma dat ze al 389x gezien heeft (ik kijk bijna geen tv maar ken ze alsnog van buiten), maar als ik dan op woensdagavond een nieuwe criminal minds wil kijken ´zit zij net in haar programma´. Ja daaaaag. Om vervolgens helemaal op te gaan in CM, dus ik moet het niet wagen om haar te vragen of ze een glas drinken wil pakken. Andersom gelden, uiteraard, dan wel weer andere regels.



Maar he, je krijgt er zoooooooooooveel voor terug...



Ik weet alleen nog niet wat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 27 juni 2016 @ 08:06:

[...]





Al gecontroleerd op wormpjes? (Tabletjes bij de drogist kosten bijna niks en schaden doen ze ook niet, dus misschien gewoon eens uitproberen).



Dat is ook zoiets. Met kinderen krijg je er een hoop extra gratis huisdieren bij. Genoemde wormpjes, luizen, meer katten dan ik ooit van plan was te nemen, konijntjes, cavias, visjes.... Goed, voor een deel ben ik er zelf bij natuurlijk, vandaar dat we geen hond en ook geen paard in huis hebben.



En het gemak waarmee dingen in de wasmand terecht komen... grrrrrrr. Die blouse, die alleen maar uit de kast is geweest om te kijken of ie leuk staat bij die broek, toch maar niet, maar het ligt op de grond en moet opgeruimd worden. De wasmand is dan het handigst.

Ik ben dan ook volledig gestopt met strijken inmiddels.



En de logica die gebruikt wordt van mij naar haar, en andersom geldt een ándere logica.

Wel vragen wat we gaan eten, maar niet melden of ze wel of niet mee eet.

Wel willen weten of ik thuis ben, maar niet even melden dat ze zelf later komt.

Wel de tv aanzetten en dan blijven hangen in een programma dat ze al 389x gezien heeft (ik kijk bijna geen tv maar ken ze alsnog van buiten), maar als ik dan op woensdagavond een nieuwe criminal minds wil kijken ´zit zij net in haar programma´. Ja daaaaag. Om vervolgens helemaal op te gaan in CM, dus ik moet het niet wagen om haar te vragen of ze een glas drinken wil pakken. Andersom gelden, uiteraard, dan wel weer andere regels.



Maar he, je krijgt er zoooooooooooveel voor terug...



Ik weet alleen nog niet wat.Mam, ben jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Mijn puberella ligt nog in bed, die heeft de eerste drie uur roostervrij en hoeft pas om 11.20 op school te zijn. Maar als het andersom is (ik vrij of later beginnen en zij op tijd naar school), pissig omdat ik wel een uurtje langer kan slapen en zij niet. Dat zij iets van 14 weken per jaar vakantie heeft en wij maar vijf, doet er natuurlijk weer niet toe he.



Oja. De dingen die uit mijn beurs betaald worden kosten ´maar tien euro´ maar als ze het zelf moet betalen is dat ineens best wel veel geld...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 27 juni 2016 @ 08:06:

[...]





Maar he, je krijgt er zoooooooooooveel voor terug...



Ik weet alleen nog niet wat.



De oudste twee dragen ineens elke dag een compleet verse set kleren: broek, t-shirt en hemd, ook als het 30° is



Ik heb met mezelf afgesproken dat al het extra werk dat ze mij bezorgen ze zelf mogen doen, al helemaal tijdens de vakantie (oudste is thuis van half juni tot eind september) en ik prop er ook wat van m’n eigen werk bij: als ze hun eigen strijk doen dan gooi ik er rustig een paar t-shirts van mij bij.



Ze hebben hier ook een hele lijst klusjes waar ze elke dag eentje uit ‘mogen’ kiezen: dat gaat van onkruid wieden tot mijn auto wassen.

Dat ‘krijg ik er voor terug’
Dubbel
quote:made@kate schreef op 26 juni 2016 @ 22:39:

[...]









Ooh, van zo'n opmerking zou ik ook heel lang geen was meer op gaan ruimen. Ik weet dat het gewoon niet aan de orde is bij kinderen, maar het valt heel soms wel een pietsie tegen dat je nooit enige dankbaarheid of tenminste begrip voor het vele werk hoeft te verwachten.

Was ruim ik al jaren niet meer op, valt in de categorie; leren voor jezelf te zorgen. Doordat ze het zelf in hun kasten ruimen is het nooit meer mijn schuld als ze iets niet kunnen vinden. Het zit vuil in de wasmand, hangt te drogen op het rek of licht gevouwen in je mandje in de bijkeuken. Zo niet, zoek en gij zult vinden.



Dankbaarheid leert dochter hier heel snel. Die woont tijdelijk zelfstandig, moet haar huishouden regelen met zes huis huisgenoten, moet haar eigen boodschappen doen en haar eigen was. In de appjes lees ik tussen de regels door, veel dankbaarheid.
Kinderen die om niks gaan janken.



Kan me nog herinneren: jaren geleden bij schoonouders, schoonzus en schoonkids waren er ook. Warme, zonnige dag dus zonnebrand smeren. Werd een spelletje, en ik spoot ineens wat zonnebrand op de buik van de jongen. Jánken...!!



(Hij huilt helaas vaker om niks, aanstellertje dat ie is...)
Alle reacties Link kopieren
- Dat de kinderen het ene moment heerlijk met elkaar aan het spelen zijn en dan ineens elkaar de hersens inslaan.

- Twee van mijn dochters de nare gewoonte hebben om hun elleboog in mijn borst te prikken als ze opstaan nadat ze bij mij gezeten hebben.

- Dat ze hun vieze mond/handen het liefst gewoon aan hun kleren afvegen, of erger nog... Aan mijn kleren.

- dat puberzoon denkt dat hij alles in huis alleen mag opeten.

- er overal sokken liggen want ze lopen het liefst op blote voeten

- je klaar denkt te zijn mt de was en dat een van de kinderen nog met een stapel aan komt zetten...

- het ogenschijnlijk lijkt dat ze hun kamer netjes hebben opgeruimd en je eerst op een legoblokje of playmobilonderdeel gaat staan en vervolgens ontdekt dat alles onder het bed geschoven is (maar eerlijk is eerlijk, dat deed ik zelf ook, was ook erg creatief met dekentjes)

- de hele dag: mamamamamamamamamamamamamammamamamamamamamamamammamamamamamamamammaammamamamammamama!

- dat je je zo enorm zorgen kan maken

- dat ze ook wel eens vriendjes of vriendinnetjes hebben die je niet zo geschikt vindt om mee te spelen.

- dat je nooit even snel de deur uit kan.

- dat de een net weer beter is, de ander ziek wordt, en als het hele gezin geweest is en je eindelijk denkt weer wat voor jezelf te kunnen doen, je zelf ziek wordt.

- dat ze net nieuwe kleren hebben en dan een groeispurt krijgen.

- ze lekker aan het spelen zijn en zodra je zelf eindelijk op de bank gaat zitten, ze er meteen bij komen zitten. Heel gezellig maar laat me ajb even mijn boek lezen!

- mijn dochter met add zo onvoorzichtig met haar spullen omgaat dat het me al flink wat geld heeft gekost... Tot haar tablet stiekem naar buiten nemen en daar laten liggen aan toe...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:RegretteRien schreef op 26 juni 2016 @ 21:50:

[...]





Nou was mijn kind met 20 maanden een vroegert om te stoppen met slapen, maar 90% van de kinderen slaapt toch niet meer overdag met een jaar of 3? Ik heb het kdv uitdrukkelijk verboden mijn kind in bed te stoppen, 30 minuten slaap en nog tot 22:00-23:00 gedoe. Absurd.De meeste kids hier gaan dan ook niet tussen 19 en 20 naar bed. Eerder 23 uur... Dan slapen ze s middags dus nog wel. Alleen ik ontaarde moeder heb geen zin aan kind om mij heen tot 23 uur s avonds. Die van mij gaat dan ook onder luid protest en gezeur om 20 uur erin. Als hij op school in slaap is gevallen slaapt hij alleen pas rond 21:30/22.
quote:Woldertje schreef op 27 juni 2016 @ 10:16:

Kinderen die om niks gaan janken.



Kan me nog herinneren: jaren geleden bij schoonouders, schoonzus en schoonkids waren er ook. Warme, zonnige dag dus zonnebrand smeren. Werd een spelletje, en ik spoot ineens wat zonnebrand op de buik van de jongen. Jánken...!!



(Hij huilt helaas vaker om niks, aanstellertje dat ie is...)Oooh daar kan ik niet tegen. Ik ben altijd van 'niet zo aanstellen'. En gelukkig zijn mijn jongens ook geen aanstellers.
Alle reacties Link kopieren
- baby die me 'knuffelt', lees: gezicht kapot krabt met scheefgeknipte nageltjes (ja, hier ook zo'n knipwonder) en haar speekselmond in mijn nek duwt. Schattig, ja. Maar ook pijnlijk en vies

- alle ZOOI die je verzamelt met zo'n kind, en dat is dan pas 6 maanden oud he. Speelkleed, box, duizend rammelaars en knuffels en troep, kinderstoel, bed, vijfhonderd dekentjes, drieduizend hydrofiele luiers, flessen, kleren...mijn huis stroomt over...nu al

- dat uitslapen gewoon geen optie meer is. Ik dacht dat al die ouders overdreven. Je legt je kind gewoon weer terug in bed, dacht ik. Of dat kind kan best zelf spelen. Ik neem het allemaal terug. Uitslapen is er niet meer bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:blooberrie schreef op 27 juni 2016 @ 10:53:

- baby die me 'knuffelt', lees: gezicht kapot krabt met scheefgeknipte nageltjes (ja, hier ook zo'n knipwonder) en haar speekselmond in mijn nek duwt. Schattig, ja. Maar ook pijnlijk en vies

- alle ZOOI die je verzamelt met zo'n kind, en dat is dan pas 6 maanden oud he. Speelkleed, box, duizend rammelaars en knuffels en troep, kinderstoel, bed, vijfhonderd dekentjes, drieduizend hydrofiele luiers, flessen, kleren...mijn huis stroomt over...nu al

- dat uitslapen gewoon geen optie meer is. Ik dacht dat al die ouders overdreven. Je legt je kind gewoon weer terug in bed, dacht ik. Of dat kind kan best zelf spelen. Ik neem het allemaal terug. Uitslapen is er niet meer bij.Ik zie 7 à 8 uur al als uitslapen
Alle reacties Link kopieren
- het gebonk op de ramen als ze naar binnen willen.. we hebben een deurbel!(die maakt teveel herrie volgens de kinderen)
Geweldig topic dit

Zelf (nog) geen kinderen dus heb geen bijdrage
Alle reacties Link kopieren
quote:mamamimo schreef op 26 juni 2016 @ 22:51:

- Dat ik na 10 maanden nog steeds moet overleven op soms maar een uurtje slaap per nacht. Dat vertelt niemand je van tevoren.



- Dat kind al met 4 maanden zo eenkennig is als de pest. Dochter huilt, ik troost haar, man neemt haar vervolgens over (ik krijg lamme armen van het rondsjouwen, ik moet naar de wc, verder met het eten, vul zelf maar in), kind gaat gelijk weer huilen en hoe man haar ook probeert te troosten, ze gaat alleen maar harder huilen. Ze probeert zich uit alle macht los te wurmen van papa en strekt d'r armen naar me uit. Ik neem haar weer over en kind is met twee tellen weer stil.



- Iedereen weet het opeens allemaal veel beter dan jij als je kinderen hebt, lijkt het wel. "op deze leeftijd (4 maanden) zijn ze nog helemaal niet eenkennig hoor" ja ik verzin het dat kind het altijd op een brullen zet als iemand anders dan papa of mama te dichtbij komt, nou goed.

Dochter is aan het jengelen. Ik: "volgens mij ben jij moe hè, het is ook bedtijd." Kennis: "nee het zijn vast tandjes. Ze heeft er de leeftijd voor".



- Hoe hard ik hiervoor ook riep "dat ga ik dus echt nooooit doen", de cliches zijn soms toch tandenknarsend waar. Ja ook ik heb ondertussen 164589654 foto's van dochter die weer eens een broodje naar binnenpropt, onder de aardbeivlekken zit, een brede grijns trekt, met haar blokjes speelt, papa's bril afpakt, etc.





Omg zo ontzettend herkenbaar en waar!

Hier ook zon wurm die al heeeel vroeg eenkennig was en alleen maar mij wilde.

Was ook niet Mogelijk volgens sommige (ze is nu bijna 2 en helaas is ze nog steeds zo al is het nu wel wat beter omdat ze wat meer snapt)



En idd die foto's hahaha
Alle reacties Link kopieren
7 uur beschouw ik ook als uitslapen. 8 uur is alleen haalbaar als hij in de nacht flink gespookt heeft. Dus dat is alsnog heel fijn en geeft een gevoel van uitslapen en luxe, maar levert dus meestal niet echt een betere of langere nachtrust op.
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn jongste er een sport in heeft om mij te laten schrikken. Hylarisch vindt ze het, maar ik niet

Staat ze weer eens achter een deur en roept BOE en mijn hart slaat meteen 5 slagen over.
quote:aquarium schreef op 27 juni 2016 @ 17:01:

Dat mijn jongste er een sport in heeft om mij te laten schrikken. Hylarisch vindt ze het, maar ik niet

Staat ze weer eens achter een deur en roept BOE en mijn hart slaat meteen 5 slagen over.

Ik ga, als ik erg schrik, heel hard huilen.

Ik huil verder echt nooit, dus kinderen schrokken zich werkelijk het lazarus.

Nooit meer voorgekomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven