Teen gebroken. Gaan,om boeken of annuleren...

30-06-2016 11:39 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Kunnen jullie mij helpen een keuze te maken. Mijn vriend en ik hadden een vakantie geboekt, een week naar Praag (met de vriendengroep) en daarna een maand naar Zuid Amerika. Vertrek staat aanstaande zaterdag gepland.



Nu heb ik een ongelukkig scooterongeval gehad, waarbij ik mijn grote teen en die daarnaast gebroken heb. Dus daar baal ik enorm van. Nu heb ik zelf 3 optie's bedacht, maar ik kom er niet zo goed uit. Wat zouden jullie doen in mijn situatie. Pijn heb ik zo goed als niet, alleen mag ik hem niet belasten (loop op krukken).



Mocht je kiezen voor om boeken naar een andere bestemming, wat is dan een bestemming wat gipsvoet vriendelijk is. Ik hou van actief zaken bezichtigen en niet zo erg van hitte.



Alvast bedankt.



Update:

Contact gehad met mijn verzekeraar. Gelukkig ben ik goed verzekerd



Conclusie:

Ik ga wel naar Praag en Zuid Amerika, en mocht het nou blijken niet te gaan is het wel een reden om te repatriëring (voor mij en vriendlief) en krijgen we de niet genoten vakantiedagen terug. Ook kreeg ik de tip contact op te nemen met de vliegmaatschappij omdat ze me dan met een golfkarretje door de terminal konden scheuren (heb ik nu al zin in ^^)

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 46

- Lekker gaan (54%)
- Omboeken naar een latere datum (33%)
- Omboeken naar andere bestemming (maar waar ...?) Geen stemmen
- Annuleren (13%)
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook nog moet uitzoeken is, of een gebroken teen voldoende 'ziek' genoeg is om te mogen annuleren, dus check je verzekering.



Man heeft op onze laatste vakantie zijn enkel gebroken (bleek pas bij thuiskomst, breuk was zeer moeilijk te zien op de foto's). Men dacht dat het een verstuikte enkel was, dus man heeft soort fixatie laars gekregen en krukken. Was volgens verzekering niet ernstig genoeg om de vakantie ver af te breken.

Voordeel van de fixatielaars en krukken was, dat we bij alle verdere vluchten (hadden een trekvakantie met aantal vluchten) rolstoel begeleiding op de luchthavens konden aanvragen (na ja, heeft onze reisorganisatie voor ons gedaan).

Je krijgt dan voorrang bij de incheckbalie, de douane e.d. en als men in het vliegtuig wat plek over heeft, krijg je een plek met meer beenruimte of een rij van 3 voor jullie 2. Er zitten dus wel voordelen aan het reizen met gips.
quote:Schaap_Veronica schreef op 30 juni 2016 @ 12:24:

Mág je hiervoor annuleren? En dan je vriend ook? Dat zou ik als eerste uitzoeken want dat lijkt me eigenlijk helemaal niet vanzelfsprekend..Dat is idd per verzekering verschillend. Grote kans dat reisgezelschap niet -geheel- kan annuleren. Zij moeten zowieso ook een annuleringsverzekering hebben. Zelfde meegemaakt met man, moest plots examen op andere datum doen, hij kon annuleren maar ik dus mooi niet. Erg jammer.
quote:diaa schreef op 30 juni 2016 @ 12:11:

[...]





wel ns op een busstation in Bolivia proberen een wc te vinden? En dan een schone? En dan met krukken?



of in de minder veilige busstations van Brazilie met je krukken staan als live bait voor zakkenrollers en ander tuigh??



en Machu Pichu met krukken?



Prima, overal een oplossing voor maar Zuid Amerika op krukken zou ik echt niet doen.Ik ben echt iemand die daar wel uitkomt (naar de wc gaan), die dat "gewoon doet". Het is niet dat je helemaal niets meer kan met krukken he... En mijn vriend is altijd bij me, dus ik hoef op minder veilige busstations niet bang te zijn voor een overval.
Ik heb laatst mijn reis geannuleerd ivm gezondheidsproblemen van mijn vader. Zou een week mer mijn moeder weggaan en die moest dus voor de zekerheid thuisblijven. Hadden een doktersverklaring.

Bij mij werd ook gelijk de reis geannuleerd om die reden dat de meeste dan niet alleen willen of kunnen gaan maar dit ligt natuurlijk aan je verzekering.



Ik zou dus annuleren als dat voor jullie beide kan. Als je heel actief bent en veel wil doen zou ik dat persoonlijk liever doen als je wel mobiel bent.

Met krukken in Zuid Amerika bus in en bus uit is gewoon kut.
quote:Woldertje schreef op 30 juni 2016 @ 12:30:

[...]





Ik ben echt iemand die daar wel uitkomt (naar de wc gaan), die dat "gewoon doet". Het is niet dat je helemaal niets meer kan met krukken he... En mijn vriend is altijd bij me, dus ik hoef op minder veilige busstations niet bang te zijn voor een overval.Tuurlijk, alles kan op vakantie en als het moet, dan doe je het gewoon en heb je achteraf vast ook een leuke vakantie. Maar ik zou allereerst toch wel even alle mogelijkheden onderzoeken, want dat ik denk dat een rondreis als je gezond en mobiel bent, toch wel een stuk leuker en vooral relaxter is.
quote:Woldertje schreef op 30 juni 2016 @ 12:30:

[...]





Ik ben echt iemand die daar wel uitkomt (naar de wc gaan), die dat "gewoon doet". Het is niet dat je helemaal niets meer kan met krukken he... En mijn vriend is altijd bij me, dus ik hoef op minder veilige busstations niet bang te zijn voor een overval.Tuurlijk, het kan ook wel maar als je het uit zou kunnen stellen en zou kunnen doen als je weer zonder krukken loopt, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Contact gehad met mijn verzekeraar. Gelukkig ben ik goed verzekerd



Conclusie:

Ik ga wel naar Praag en Zuid Amerika, en mocht het nou blijken niet te gaan is het wel een reden om te repatriëring (voor mij en vriendlief) en krijgen we de niet genoten vakantiedagen terug. Ook kreeg ik de tip contact op te nemen met de vliegmaatschappij omdat ze me dan met een golfkarretje door de terminal konden scheuren (heb ik nu al zin in ^^)
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Tsja, toen ik mijn teen had gebroken, moest ik van de HA gewoon doorlopen. Letterlijk. Wel voorzichtig doen, maar wel gewoon doorlopen. Ook geen krukken. Ik weet niet of het een soort vakantie is waarbij dat kan?

Als je een week survivallen met Bear Grylls hebt geboekt, zou ik wel twijfelen. Maar een vakantie met strand, stadje, etc... dat zou toch moeten kunnen? Dus hoeveel lopen komt erbij kijken? En loop je echt met krukken? Dan wordt het idd. wel lastiger ja.
O mosterd, je hebt het al opgelost TO. Succes en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat wel even zwart op wit willen van mijn verzekering. Niet dat ze straks als je daar zit moeilijk doen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm: 'niet genoten vakantiedagen'. Daar moet je je niet teveel bij voorstellen, denk ik. Wat kosten nou een paar overnachtingen in een guesthouse in zuid amerika? Je kunt niet annuleren blijkbaar, en je ticket is natuurlijk je grootste kostenpost.



Maar, ik zou toch sowieso gegaan zijn, en jij blijkbaar ook :-) veel plezier dus!!



ps er wordt wel wat dramatisch gereageerd, vind ik, het gaat om een gebroken TEEN he, geen gescheurde kniebanden oid.
Alle reacties Link kopieren
quote:pechvogel303 schreef op 30 juni 2016 @ 12:37:

Contact gehad met mijn verzekeraar. Gelukkig ben ik goed verzekerd



Conclusie:

Ik ga wel naar Praag en Zuid Amerika, en mocht het nou blijken niet te gaan is het wel een reden om te repatriëring (voor mij en vriendlief) en krijgen we de niet genoten vakantiedagen terug. Ook kreeg ik de tip contact op te nemen met de vliegmaatschappij omdat ze me dan met een golfkarretje door de terminal konden scheuren (heb ik nu al zin in ^^)Maar tickets niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 30 juni 2016 @ 14:22:

[...]



Maar tickets niet?Wat ik begreep van de dame aan de telefoon (en zo staat het ook in de reactie wat ik per email van de verzekeraar heb gekregen) is dat stel: de totale reissom bedroeg 7300 euro voor 2 personen, en ik breek mijn reis op 40% af, dan krijg ik 60% van de reissom terug.
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Vaak neemt men de totale reissom.

Die wordt dan gedeeld door het aantal reisdagen.

Vervolgens krijg je dan je niet genoten reisdagen keer dat bedrag terug.



Dus bijvoorbeeld, totale reissom € 1000 voor 10 dagen.

1 dag is dan €100. Slechts 4 dagen van vakantie genoten? krijg je nog 6x100 terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:pechvogel303 schreef op 30 juni 2016 @ 14:31:

[...]





Wat ik begreep van de dame aan de telefoon (en zo staat het ook in de reactie wat ik per email van de verzekeraar heb gekregen) is dat stel: de totale reissom bedroeg 7300 euro voor 2 personen, en ik breek mijn reis op 40% af, dan krijg ik 60% van de reissom terug.klinkt goed
quote:esther766 schreef op 30 juni 2016 @ 14:13:

Hmmmm: 'niet genoten vakantiedagen'. Daar moet je je niet teveel bij voorstellen, denk ik. Wat kosten nou een paar overnachtingen in een guesthouse in zuid amerika? Je kunt niet annuleren blijkbaar, en je ticket is natuurlijk je grootste kostenpost.



Maar, ik zou toch sowieso gegaan zijn, en jij blijkbaar ook :-) veel plezier dus!!



ps er wordt wel wat dramatisch gereageerd, vind ik, het gaat om een gebroken TEEN he, geen gescheurde kniebanden oid.





Tis niet de teen maar de krukken die je reisplezier gaan vergallen. In "Zuid Amerika" (nogal vaag want er zit een groot verschil in toegankelijkheid per land) is in het beste geval de straat al voorzien van hoge stoepen of angstaanjagend verkeer, maar een lekker wandelingtje door la Paz is een marteling op krukken.



Zuid Amerika is zoo gaaf (en niet in 4 weken "te doen") ik had daar gewoon zonder die krukken ellende heen gegaan.



maar heel veel plezier TO!
Alle reacties Link kopieren
Huur een elektrisch stepje of een vouwfiets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een gebroken teen is toch niet zo'n ramp? Meestal moet je er gewoon mee doorlopen en alleen als het erg scheef staat oid gaat er gips omheen.

Als je een bergtocht met backpack gaat doen snap ik het wel maar verder.. Gewoon (wat je al doet) gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 30 juni 2016 @ 12:24:

Mág je hiervoor annuleren? En dan je vriend ook? Dat zou ik als eerste uitzoeken want dat lijkt me eigenlijk helemaal niet vanzelfsprekend..Dat vroeg ik me ook af eigenlijk, alles is zomaar niet te annuleren nl.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 30 juni 2016 @ 22:38:

[...]





Dat vroeg ik me ook af eigenlijk, alles is zomaar niet te annuleren nl.wel dus met de meest uitgebreide reis en annuleringsverzekering. Maak ik niet voor niets een bak geld over iedere maand ^^
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven