Mode & Beauty alle pijlers

Pittige kleding moet mogen?

24-06-2016 01:04 125 berichten
Zojuist heb ik een aflevering van hotter than my daughter gezien. Wauw, wat een lef.



Ik heb daar toch wel respect voor. Lekker schijt aan alles, heerlijk. Misschien moet ik dat ook eens gaan doen, als ik nu iets aantrek denk ik vaak wat zou een ander daarvan vinden. Wat ik vaak hoor is dat 'maarjaatje je ziet er altijd netjes uit'.



Ik vind die kledingadviezen in dat programma trouwens totaal waardeloos. Ik denk eerder dat we met zn allen wel wat pittiger gekleed mogen gaan eigenlijk, wat vinden jullie?
quote:Blondie456 schreef op 26 juni 2016 @ 09:35:

Als je het schijt hebt aan je eigen kinderen die zich voor je schamen en terecht niet met je over straat willen omdat iedereen je moeder aanstaart dan ben je toch echt wel egoistisch en alleen maar met jezelf bezig.

Zo is dat.

Je ziet die kinderen eronder lijden.
Zit nu weer te kijken. Nou, lekker pittig hoor. Kan zo achter het raam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dyron schreef op 24 juni 2016 @ 09:56:

Je zult dan precies de soort mannen vanwaar je het liefst aandacht zou willen krijgen, diegene die echt leuk zijn en hoger op de sociale ladder staan, gigantisch sterk afstoten.



Ik begrijp dat als je een bepaalde leeftijd bereikt en je opeens niet meer aandacht krijgt die je zelfvertrouwen geeft je dat terug wilt. Durf eerlijk naar jezelf te kijken en denk hierover na.. alles komt voort uit onderliggende verlangens. Waar verlang je.. ergens diep en diep in je onderbewuste naar?

En is dit echt de juiste bron om dit te krijgen of een valse, oppervlakkige bron die je op den duur nog erger - denk even na op welke gevoel ik doel - zal laten voelen?



Als je de borsten/vlees kaart moet spelen is dat een teken dat je weinig inhoud hebt en dat probeert te compenseren met de bloot-kaart. Dat stoot kwalitatief sterke mannen af die dus niet seksueel gefustreerd zijn en dus keuze hebben.



Mannen die hongerig zijn naar seks (alleen seks, en die minder gewilde mannen zijn) zul je aantrekken en je een valse gevoel van gewildheid en daarbij zelfvertrouwen geven.



Dit is natuurlijk niets nieuws en weten we allemaal, maar het is wel de harde waarheid. De vraag is wat wil je uitstralen.. wanhoop en geen inhoud met lage zelfbeeld?Pfff de huis tuin en keukenpsycholoog is ook aanwezig
Alle reacties Link kopieren
Vanille noira

Ik koop ook veel bij de large geweldig

Tja ik kan me voorstellen dat het aanstoot gevend kan zijn ging eerst ook alleen maar om moeders en dochters en voornamelijk ordi toen konden ineens vaders tante en zo ook mee doen vond ik al nergens op slaan

En ik vond al helemaal nergens meer over gaan toen ze ineens mensen in punkstijl eb gotich erbij gingen halen...vind helemaal niet bij passen.en die stilisten vind ik vaak zelf niet eens mooie kleding aan hebben

En dat gezeur als iemand een spijkerbroek en thirts aan heeft dat zich te jong kleden ??

Was met dat vrouwtje ook was 20 zag ze na de hand eruit als 35 waarom ?

Snap ook wel dat je er niet uit moet zijn als 16 als je 35 bent maar ik vind juist leuk als mensen mij jonger schatten

Daarbij hou ik van disney jurken superhelden

En gotic achtig dingen.maar op mijn werk inderdaad spijkerbroek en thirts.

Daarom.zou ik ook aangehouden worden Door de mode politie
Alle reacties Link kopieren
Iemand schrijf dat je egotich bent

Als je in een bepaalde kleding stijl over straat gaat en je kinderen willen niet met je over straat

Maar als iemand voor mij moet veranderen

Is dat toch net zo goed egotich?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje33 schreef op 28 juni 2016 @ 09:01:

Iemand schrijf dat je egotich bent

Als je in een bepaalde kleding stijl over straat gaat en je kinderen willen niet met je over straat

Maar als iemand voor mij moet veranderen

Is dat toch net zo goed egotich?

Even vooropstellen dat er geen acties zijn die niet egoistisch zijn. En dat kinderen altijd wel een periode hebben waar ze zich schamen voor de ouders of er niet mee gezien willen worden.

Je bewust helemaal niets aantrekken van de omgeving is op zijn minst gezegd raar. Er zijn nu eenmaal regels/normen/waarden, deze zijn om er voor te zorgen dat er niet te veel wrijving in de maatschappij ontstaat en men weet waar men aan toe is.



Dus al je je dusdanig apart kleed dat er veel aanstoot aangenomen wordt of dat bijvoorbeeld je kinderen ermee gepest worden (of er op aan gekeken worden), dan is het egoistischer als ouder om zo 'apart' te blijven, dan de wens van de omgeving (of kind) om je aan te passen.



Je hoeft je natuurlijk niet aan te passen, maar je kunt niet verwachten dat anderen daar geen aanstoot aan nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Elfje33 schreef op 28 juni 2016 @ 09:01:

Iemand schrijf dat je egotich bent

Als je in een bepaalde kleding stijl over straat gaat en je kinderen willen niet met je over straat

Maar als iemand voor mij moet veranderen

Is dat toch net zo goed egotich?Egoïstisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 24 juni 2016 @ 09:10:

Op het station loopt een man achter haar die haar een flinke pets op haar kont geeft met de woorden `wat een lekkere billen`.



Dat hij dat deed, niet netjes, maar met zo´n laarzen .... Maar buuf stond net voor een trap en die is ze afgedonderd. Onder de blauwe plekken en meneer haalde zijn schouders op en maakte dat ie wegkwam. Wees dan verd*mme ook mans genoeg om de vrouw weer op te rapen.Ik kan me niet voorstellen dat je de laarzen ergens een rechtvaardiging vindt voor het op de billen slaan van een volslagen vreemde vrouw op een trap. Klinkt als: "ze droeg een rokje dus ze vroeg erom".
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
In me buurt lopen de meeste er zo bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 26 juni 2016 @ 09:35:

Als je het schijt hebt aan je eigen kinderen die zich voor je schamen en terecht niet met je over straat willen omdat iedereen je moeder aanstaart dan ben je toch echt wel egoistisch en alleen maar met jezelf bezig.Lijkt me ook niet dat je dit uit onzekerheid doet, neen....
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosawinde schreef op 24 juni 2016 @ 09:43:

[...]





Ik vind "Love lust or run" (ook met Stacy London, in ben fan!) ook goed, daar wordt ook meer gekleed in dezelfde stijl die de dames hebben.

Zoals hier:



Love lust or runDe Engelse versie heet "snog, marry, avoid". Ook een geweldig programma. Bij de make-overs proberen de stylisten de persoonlijkheid te benadrukken. Beslist geen "eenheidsworst".
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje33 schreef op 28 juni 2016 @ 09:01:

Iemand schrijf dat je egotich bent

?Ik denk echt dat niemand dat woord schreef
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vraag me écht af bij zulke volkse types in kwadraat als ik ze weer eens zie lopen op de Albert Cuyp wat ze nou 's morgens dachten toen ze zich gingen aankleden en opmaken. Iets van:' meid ik trek m'n kekste pakkie aan, lekkah veel blingbling, pantertje erbij, bruine lipliner, huidkleurige coverstick op de lippen en getoupeerd stuk geblondeerd haar, lange glitter punt nagels en flink bruin vd zonnebank. Ik ken er weer tegen an'.



Want in deze subcultuur vinden ze dit écht mooi. Lycra. Rollen in zicht. Blubber putten in billen doorschijnend in de panter of fluor legging. Korte topjes met rimpel decolletés, gouden neuspiercings en grote gouden ringen in de oren, te blond of zwart geverfd haar. Strak getekende wenkbrauwen en goedkope lelijke tatoeages door de neef van de achterbuurman gratis gezet.



Het wordt oprecht mooi gevonden. En ik vind het wel grappig. Ik genoot ook altijd van my big fat gipsy wedding :-)



Pittig wil ik deze stijl niet noemen trouwens. Daar zie ik een iets te stevige kortgeknipte 40 plusser met driekwart broek, teva's en klein leren rugzakje of heuptasje bij voor me.
Ik ken ook mensen die er zo bijlopen. Glitter, strakke lycra over hun broodmagere of supergevulde lijf. Decolleté tot je navel ongeacht of je nu wel of geen tieten hebt, lipliner, grote sieraden, laklaarzen, Gucci, Dior op je shirt. Zij vinden dat echt mooi en vinden dat ik met mijn onopvallende uiterlijk een metamorfose kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk gaandeweg de jaren een enorme teringhekel aan het woord "pittig" gekregen.

Het is in de praktijk meestal andersom van wat er eigenlijk bedoeld wordt..neem nou een pittig kind....dat is in wezen gewoon een k*tkind, net zoals het pittige korte rode kapsel in 11 van de 10 gevallen lillijk is.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Helemaal mee eens!!
Net als dat een 'probleem' ineens een 'uitdaging' wordt genoemd.

Ik vind t nogal gek allemaal: zij zijn blij met hoe ze eruit zien. Dat is toch wat we allemaal willen voor, stel, je zus of beste vriendin? Dat zij zich mooi voelt. Waarom moet die vrouwen dan een probleem aangepraat worden als er in eerste instantie vanuit hun geen enkel probleem was. En ja, ik vind t egoïstisch om te eisen (dan wel willen dan wil opgeven voor n programma) dat iemand zich anders gaat kleden omdat jij er een probleem mee hebt. Meer pittigheid! Ja!
quote:sprokkelientje schreef op 28 juni 2016 @ 19:20:

Ik heb eigenlijk gaandeweg de jaren een enorme teringhekel aan het woord "pittig" gekregen.

Het is in de praktijk meestal andersom van wat er eigenlijk bedoeld wordt..neem nou een pittig kind....dat is in wezen gewoon een k*tkind, net zoals het pittige korte rode kapsel in 11 van de 10 gevallen lillijk is.
Ik ken een dame met hoogblond, bijna wit haar en een berg vol krullen (permanent?), veel te veel make up en nogal gezet. Die vind zichzelf heel wat en ik laat haar maar in die waan .
Alle reacties Link kopieren
Er waren ooit twee aflevering waarin 1 vrouw gekleed ging in de gothicstyle maar dan niet de variant SM-kleding en een vrouw met een rockabilly achtige look en die kwamen beiden nog normaal over en daar vond ik hun eigen outfits mooier dan de outfits die waren samengesteld door een 'styliste'. Verder vind ik het niets en snap ik niet dat je veelal mensen die al zoveel problemen hebben negatief in de schijnwerpers zet.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 29 juni 2016 @ 18:12:

Ik ken een dame met hoogblond, bijna wit haar en een berg vol krullen (permanent?), veel te veel make up en nogal gezet. Die vind zichzelf heel wat en ik laat haar maar in die waan .





Dolly heeft goed geboerd met die omschrijving.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 29 juni 2016 @ 19:46:

[...]





Dolly heeft goed geboerd met die omschrijving.



[afbeelding]

Dolly weet inderdaad heel goed hoe ze zichzelf als product moet verkopen .

Deze dame is dan weer een heel ander geval, nogal triest in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:violetskies schreef op 29 juni 2016 @ 18:44:

Er waren ooit twee aflevering waarin 1 vrouw gekleed ging in de gothicstyle maar dan niet de variant SM-kleding en een vrouw met een rockabilly achtige look en die kwamen beiden nog normaal over en daar vond ik hun eigen outfits mooier dan de outfits die waren samengesteld door een 'styliste'. Verder vind ik het niets en snap ik niet dat je veelal mensen die al zoveel problemen hebben negatief in de schijnwerpers zet.Er is inderdaad een verschil tussen een stijlvolle andere look en trash (vind ik). Ik zie wel eens gothics lopen, dat ik denk, wow/gaaf. Omdat het klopt, omdat de kleding gewoon mooi is en het gehele plaats misschien apart is, maar wel stijlvol. En anderen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Misschien heb ik het in mijn to niet goed beschreven, sorry. Waar ik zeer veel respect/bewondering voor heb is voor dames zo als ik die zag in Italie. Misschien was het woord pittig ook verkeerd gekozen lees ik.



Ik heb echt respect voor dames, zoals in Italie die chique & een beetje stout kunnen mixen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven