Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
'Kaasdingetjes' heb ik ook weleens gegeten. (gebakken kaasplak klinkt echt zo onaantrekkelijk). Ik vind het wel lekker, maar ook een beetje studenten eten. Is zo'n stuk gebakken feta niet enorm zout?



Thnx Moos, voor het typen. Dat dus.



Kaat, sterkte met de laatste loodjes. Waardeloos dat je zoveel kwaaltjes hebt.



En Mare, kan me voorstellen dat jij ook blij zal zijn als je duidelijkheid hebt. Dat scheelt al zoveel.



Raisin, gefeliciteerd met je tijdelijke baan!



En Teig, fijn dat je je meteen zo thuisvoelt op je nieuwe plek. Klinkt goed.



Ik ga vanavond lekker ouderwetsch pasta met spinazie en blauwe kaas maken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik eet vanavond de rest van de couscous met runderchipolatas erbij.



Voel me niet zo lekker maar dat heb ik eigenlijk al een tijdje. Niet ziek maar moe en last van zij/rug. Bleh gevoel.

Volgende week eens kijken of ik ergens naar de huisarts kan. Moet ze toch maar eens verder kijken naar die zij want ondanks fysiotherapeut schiet dat gewoon niet op.
Goedemorgen! Oude huis is gisteren officieel overgedragen aan de woningbouw, dus hoi, daar zijn we vanaf. We hebben er gisteravond op geklonken met wat lekkere hapjes (truffelmayo is hier favoriet op het moment) en een lekkere frizzante rosé.



Vanavond maak ik kruidige gehaktballetjes, roerbakgroenten en rijst. En morgen komt m'n buffetkast, dus zondag kan ik eindelijk de 'keuken'- verhuisdozen gaan uitpakken. De keuken is nml. veel te klein voor al onze spullen, dus er moet veel in de buffetkast zodat alles uit de dozen kan. Ik kijk ernaar uit
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk truffel mayonaise . Fijn dat alles geregeld is Teig.

Wat voor buffetkast krijg je? Ik wil er volgend jaar nl ook 1 kopen en dan de boekenkast en dressoir vervangen. Dus ik ben vast aan het rondkijken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vandaag thuiswerkdagje. Vanavond komen de voetbalkijkende buren bij ons maar ik heb geen zin om de BBQ aan te steken dus ik wil voorstellen dat we Thais aan laten rukken.



Teig, fijn dat je je nu echt thuis voelt. Zo hoort het.



Dolf, wat balen dat je je zo voelt. Hoop dat de huisarts een oplossing heeft.



Bubbelwijn, klinkt heerlijk die groene aspergeschotel.



GB en Moos, lekker menuutje.



Raisin, gefeliciteerd met je baan!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond een nieuwe buren borrel gehad. Met een aantal toekomstige buren gezellig wat gedronken op een terras in ons toekomstige durp. Hebben tot laat buiten kunnen zitten en leuk om iedereen wat beter te leren kennen.

Nu wel een beetje gaar, want lag om 1 uur in bed vannacht en dat ben ik niet meer gewend. Gelukkig hoef ik vandaag niet zo heel veel, want vaste vrije dag vandaag. Zit nu te wachten op Post.nl, ze komen twee pakketjes afleveren. Daarna ga ik even richting de visboer voor 2 stukjes tonijn, dat eten we vanavond met sesamnoodles, sugar snaps, shiitakes en lente-ui en wat wasabi-mayo.

Morgen de weekboodschappen samen met lief doen. Doe normaal gesproken het liefst alleen boodschappen, gaat veel sneller en efficiënter dan wanneer we samen gaan. Maar goed, tillen lukt helaas steeds slechter.



Voor de komende dagen dus nog geen idee wat we gaan eten.



Fijne dag allemaal!
????????????
Laat je nu maar even helpen Mare, met de boodschappen enzo! Niet te eigenwijs doen



Koreveen veel plezier met het voetbal vanavond. Denk niet dat je echt moeite hoeft te doen om je vrienden over te halen niet te barbecuen, het is toch helemaal geen lekker weer!



@Dolfje: linkje naar de kast.
Alle reacties Link kopieren
Mooie kast! Lekker veel ruimte!



Dolfje: Balen dat je niet zo lekker bent! Hopelijk niks ernstigs en kan de huisarts er wat mee.



Koreveen: Thais klinkt goed! Er schijnt hier in de buurt een goeie afhaalthai te zitten, nog nooit geweest eigenlijk, maar dat is best een keer een idee.



Mare: Rustig aan! Gewoon accepteren die hulp.



Ik ga vanavond met een aantal studiegenoten uit eten, het wordt tapas. Vieren dat de propedeuses binnen zijn en dat we allemaal een baan hebben volgend schooljaar.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig stemt iedereen inderdaad voor Thais. Ik ga deze voor het eerst uitproberen maar hoor er goede dingen over. Duimen!



Wauw, dat jullie allemaal een baan hebben is wel supergaaf, Raisin.



Mooie kast, Teig.



Leuk dat je de buren hebt leren kennen, Mare. Wij hebben dat toen ook met een paar luitjes gedaan en met 4 daarvan zijn we echt goede vrienden geworden.
Alle reacties Link kopieren
Mooie kast Teig! Ik zoek een iets kleinere en dan in licht hout.



Lekker Thais Koor!



Balen van je rug Mare!
Alle reacties Link kopieren
wauw Teig, wat een mooie kast.



Ik was tomatensoep aan het maken. Helaas liet ik het super scherpe koksmes een beetje onhandig soort en met vallen en nu zit er een dikke snee in mijn duim. Ik heb net 20 minuten zitten huilen (lachen joh, hormonen) en nu heb ik helemaal geen zin meer om te koken. Is ook niet zo gemakkelijk met een rechterduim ingepakt in pleisters....
Alle reacties Link kopieren
voor Kaat.
Aaaaaaah arme Kaaaaaaaatje! Het gaat echt over , dat gehuil.



(voordat het eerst nog even erger wordt, als je eenmaal bevallen bent)
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje lekker wat te eten halen hoor. Ik weet het zelf niet uit ervaring hoe het met die zwangerschaps hormonen voelt maar als ik een soort PMS in het kwadraat doe kom ik denk ik wel in de buurt en heb ik wel een idee hoe dat gaat.



Ik heb twee dagen niet echt gekookt en alleen maar snelle troep gegeten vanwege logistieke problemen en ziekenhuisbezoek (niet voor mij hoor) dus morgen moet het echt beter.



Mooie kast Teig!



Nou ja, tot zover dan maar sorry ik ben nog niet helemaal bij, en komende week wordt ook een beetje gek dus ik zal me af en toe in verwarde staat melden denk ik,,,
Alle reacties Link kopieren
Och Kaaaat Laatste loodjes, hou vol, en lief zijn voor jezelf. Huilen mag echt.



Ik kwam vandaag eindelijk de man met de Oerol-hamer een beetje tegen geloof ik. Had een klus voor een opdrachtgever maar die bleek minder groot dan gedacht, dus ik moest wel wat dingetjes koken maar er zat totaal geen tijdsdruk achter. En toen kreeg ik m'n ene poot zo ongeveer niet meer voor de andere. Nou ja, hoort erbij. Zo nog even een paar recepten uitwerken voor een workshop die ik morgen geef (toch weer spannennnnnnd, dat koken met die lui komt vast goed, maar een verhaal houden blijft een ding. Terwijl ik dat verhaal toch echt wel graag kwijt wil!) en dan met de pootjes omhoog een aflevering Downton Abbey kijken.



Ik had de hele middag een beetje lopen snaaien (verveling en moe en de hele tijd eten onder handbereik, funest) dus had eigenlijk geen honger meer. Heb wel wat restjes meegenomen, kan zo nog wat soep opwarmen als ik daar zin in krijg.



Prachtige kast Teig!
Alle reacties Link kopieren
Thanks!



Mijn lief kwam binnen nadat ik op verzenden had gedrukt dus die heeft het eten afgemaakt. Voel me al beter doordat hij er gewoon is. Nu nog even voetbal kijken en dan lekker slapen.



Ik voel me sowieso weer wat labieler de afgelopen week. Gelukkig de laatste loodjes idd.



@mooi, wat voor workshops geef je?

@ras, niet verwonderlijk. Ik zou ook niet aan koken toekomen.



Gisteren trouwens diploma uitreiking van het zusje van mijn lief. Was met diner;

- amuse van garnalen met mdm jeanette piccalilly (lekker maar scherp daardoor maagzuur)

- gazpacho van watermeloen

- zoete aardappelsalade, geroosterde aubergine salade en rijstsalade

- aardbeien in een chocolade jasje



Was lekker!



Morgen ga ik echt iets voor de diepvries koken :X
Alle reacties Link kopieren
Morning all!



Gelukkig ben je "gered" gisteren Kaat. Diner van de diploma utreiking klinkt lekker. Mme Jeanette piccallilly, yum. Heb van die periodes dat ik dat overal op en bij eet. Ook op mijn tosti's een dikke laag en zo en op een gebakken eitje. Ja heel fout maar zoooo lekker.



Ik maak vanavond een linzensalade met heel veel verse kruiden, paprika, komkommer, gepofte tomaatjes met knof (dank voor het idee GB die heb je weken geleden al eens gepost en ik heb nog een behoorlijke schaal roma tomaatjes die op moeten want bijna "over") en gegrillde halloumi. Even iets gezonds. Vandaag even een hele normale zaterdag, markt, even sporten etc. Lekker hoor ben ik echtwel aan toe.



Moos waar gaat je workshop over - ja over eten duh maar specifiek? Veel plezier en succes iig, joh echt niet twijfelen aan jezelf hoor, jemig als jij het al niet kan, nou.



Hele fijne dag dames, hier zie ik een waterig zonnetje, ik hoop dat t even droog blijft vandaag want het was wel erg mistroostig de afgelopen dagen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik was om 5 uur dus gewoon al wakker. Zwaar irritant. Daarna nog een beetje liggen dutten.

Dadelijk werken en vanmiddag / vanavond naar een verjaardag waar we ook eten. Bbq was de planning...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Het was gisteravond erg gezellig en het Thaise eten was heerlijk. We hebben nog wat over voor nog een avondje.

Zometeen sporten en vanavond een feestje van een vriend. We gaan BBQ'en. Ik hoop dat het door kan gaan. Ben dit weer echt wel zat.

Inderdaad mistroostig, Rast. Ik las net pas je berichtjes. dikke



En ook een voor jou Kaaatje. Niet fijn.
Goedemorgen. Beroerde nacht achter de rug vanwege de katten. Die dan frut weer wakker maakten met hun gevecht en gedoe, dus uiteindelijk was dan het hele huis wakker. Heel vervelend, maar wel begrijpelijk: de katten mogen nog niet naar buiten (en dat willen ze wel) en ze moeten in dit nieuwe huis hun onderlinge rangorde weer even vaststellen. Maar helaas heeft dat vannacht geresulteerd in een gevallen koffiezetapparaat, dus vanochtend moest ik eerst opruimen / schoonmaken en toen kon ik daarna géen koffie zetten



Vanavond wil ik een variatie hierop maken 'linkje' maar dan niet de kip en chorizo vermalen tot een burger, voornamelijk omdat m'n keukenmachine nog ingepakt zit, maar gewoon los op het broodje serveren.
Alle reacties Link kopieren
Balen Teig, van je nachtrust en de koffiepot. Slechte combi ook



Ik geef een workshop Duurzaam Koken. Dus eerst een verhaal over de herkomst van eten en de druk die het produceren van eten op de planeet legt, en dan gaan we een fijn duurzaam menu koken (lekker makkelijk in deze tijd van het jaar, zoveel mooie groenten die nu net van het land komen!) Heb een beetje een variatie gemaakt op het menu van vorige week:



brood met boontjes-gremolata-hummus

raviolo met ricotta-raapsteel-hazelnootvulling

citroen-tijmrisotto met geroosterde worteltjes en walnoot-saliekruim en een prachtige salade met gegrilde courgette, verse peulvruchten, asperge en bosui, en een gepocheerd ei

carrotcake met mascarponetopping en aalbessen



Nu m'n verhaal nog maar ns even doorlezen.
Je menu klinkt top, Moos. En met dat verhaal komt het ook wel goed. Weet je wat voor groep het is?



Zag al iets over de kattenruzie op FB, Teig. Grr. Kan me voorstellen dat je nu juist behoefte had aan koffie. Nou ja, hopelijk is het uit de lucht nu.



Goede timing van je lief, Kaat. En zet 'm op nog even.



Leuk dat je die salade gaat maken, Rast. En lekker.



Ik weet nog niet wat ik eet vanavond. Er komt een vriendin en ik denk dat we wel uit eten gaan. Maar er is nog totaal geen plan.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vanavond een salade (rucola-rode bieten - feta) met een randburger.
Frietjes! Is bij ons standaard op zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
We hebben nog wat gele paprikasoep over van gisteravond. Dus dat eten we als we zo de tv en soundbar hebben opgehangen aan de muur. Ons kleine harige draakje heeft uitgevonden dat hij over de tv heen kan hangen en voordat die van het kastje afklettert...



Daarna maakt lief broodjes hamburger. Heb geen zin en geen energie om het klaar te maken dus lief is de sjaak.
????????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven