Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Ha Zwartvlekje,



Zonde van het eten. Van bio/vega kan je heerlijke dingen maken. Altijd fijn om met oude bekenden bij te praten. Ook familie van. Sommige vriendinnen ken ik al van kinds af aan. Die familie kijkt toch heel anders tegen je aan, dan mensen die je nu leert kennen.



Lastig om afstand te nemen. Je schreef dat hij je wel als noodnummer heeft opgegeven. Dus dan mag je wel op komen draven. Pfff, wat een gedoe.



Goed dat je bent afgevallen. Netjes hoor, 0,3 eraf!



Ja, ik had ook druiven en kersen op tafel gezet. Het verdwijnt in een keer heel hard dan.



Boodschappen doen lukt tot nu toe goed. Het scheelt dat we nog een behoorlijke voorraad hebben van vlees, broodbakmix, beleg en zelfs wat groente. Dus het voornaamste dat we nu kopen is groente, fruit, zuivel en brood. Gisterenavond heb ik een tas ingepakt en zijn we gaan picknicken. Voor zaterdag heb ik de AH box besteld met 10,- korting. Ik had daar nog wat tegoed uitstaan en met wat statiegeld inleveren denk ik dat we nog redelijk in de buurt van 0 uitkomen. Door de andere nodige dingen mee te bestellen, is het makkelijker om te bedenken of het luxe of nodig is. Ik hoop dat het wel lukt om biologisch te blijven eten/kopen.



De zomer is trouwens een ideaal seizoen om zuinig aan te doen. Bij ons gaat er al 6kg aan fruit pw doorheen had ik gisteren uitgeteld.
quote:lonelyryder schreef op 23 juni 2016 @ 20:40:

Wisselen naar koolhydraatarm heefr bij mij een jaar geduurd. Lonelyrider, ben jij ook afgevallen door koolhydraatarm te gaan eten?
Alle reacties Link kopieren
Hallo zo even weer alles bijgelezen.

Fijn dat de bruiloft leuk was zwartvlekje, jammer vh eten, maar die taart maakte het goed voor je. Mbt je vader wellicht wilt hij niet veel delen omdat hij bang is dat hij waarschijnlijk dan weer gewezen word op zijn leefwijze mbt gezondheid.



Deze week dus nog niet begonnen met het koolhydraat vrije dieet.

Eind vd week staat de afspraak met neuroloog ivm medicatie stop/afbouw.



Ben echter wel terug gegaan nd huisarts omdat ik het vorige consult gesproken had over mijn opgezette buik, dat dit volgens arts niet door slechte pap kwam.

Ben nu doorverwezen naar de internist, daar dat opzetten vd buik al aan de orde was voor ik zo aankwam in gewicht.

Wel fijn dat het even goed onderzocht gaat worden, wellicht is het ook te linken aan de medicatie, maar een goede check zal mij daar hopelijk mee gerust kunnen stellen.



Gisteren bij mijn ouders geweest, ik merk dat ik daar makkelijker alle eet momenten benut, zien eten doet eten blijkbaar.



Ik voel me momenteel net als de deelnemers van obese, ik baal van mijn spiegelbeeld.

Ik herken mijzelf niet in de spiegel.

Gisteren ging het bij dokter phil ook over overgewicht en diëten. Hij prijst zijn 20/20 dieet aan, maar houd zich er zelf volgens mij niet aan.



Wellicht help het jullie als je wat gezonde lekkere snacks maakt van te vorm, zodat je niet voor t gemak een zak chips opent of zak nootjes.



Allemaal een fijne dag
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip tsja! Ik merk idd dat als er al een salade is of een gezonde optie, ik die sneller kies. Nu ook lekker rauwkost gemaakt (heb trek en eten is niet zo snel klaar dus nu eerst rauwkost eten).



Balen dat je fysiek niet lekker gaat. Hopelijk heb je wat aan je afspraak vrijdag, ik zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Dankje rosa

Ja toch als je wat gezonds te snacken klaar hebt liggen ben je eerder geneigd om daarvoor te gaan. Salades zijn ook heerlijk. Ik gooi vaak mais bij de salade is ook lekker.



Fijne dag
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Eindelijk een momentje om even bij te schrijven!



@Zwartvlekje, ja mijn oudste is vroeg wakker en weet mij te vinden. Soms gaat de tv aan en soms gaan we al samen wat doen dan. En mijn slaapritme is nog niet helemaal goed, waardoor ik toch vaak om 0400 of 0500 al wakker ben als ik vroeg naar bed ga. Aan het eind van de dag ben ik soms zo moe, dat ik bij het avondeten al omrol. Dus, dat is even een cirkeltje wat ik moet zien te doorbreken.



Hi Rosarood, kan je niet beter proberen vooruit te plannen? Juist het later compenseren kan een behoorlijke valkuil zijn. Lekker dat je kan fietsen van en naar je werk, pak je mooi even wat extra sporten mee!



Hi Tsatsjietsjie,

Goed dat je bent doorverwezen naar de internist. En wie weet heeft die nog andere ideen.

Ja, als het je zo wordt voorgeschoven, is weigeren moeilijk natuurlijk.



Obese heb ik heel vroeger wel eens gezien, maar ik hou eerlijk gezegd niet van dat soort leedvermaak programma's. Ik kan me voorstellen dat je flink baalt dat je je binnen anders voelt dan je uiterlijk. Hopelijk vind je gauw de goede manier. Ben je nog van plan met het koolhydraatvrije dieet te starten? Of wacht je liever nog even af?
quote:elske1975 schreef op 29 juni 2016 @ 08:00:

[...]





Lonelyrider, ben jij ook afgevallen door koolhydraatarm te gaan eten?



Nou, na een lange periode in het buitenland voor mijn werk, heb ik gemerkt dat ik salades lekkerder vind voor de lunch. En zo heb ik dat meer en meer ingepast in mijn leven. Ook omdat de sportschool door Paleo koolhydraatarm adviseert.



Dit hebben we thuis toen overgenomen. En daarna weer een tijdje brood gegeten. Met het begin van dit topic, ben ik wat consequenter geworden met het weren van koolhydraten.



Wat ik een paar keer heb gemerkt, met de verschillende periodes minder koolhydraten afgewisseld met broodmaaltijden (door tijdgebrek/gemak etc) is dat mijn buik binnen 2 weken minder bol was en ik mij een stuk prettiger voelde omdat ik niet meer zo 'vol'zat. Minder last van opgeblazen gevoel.



Een reden waarom ik soms meer brood ging eten, was het gevoel dat ik niet vol genoeg was, en toch nog brood na de lunch pakte.



Sinds de start van dit topic zijn we alweer bijna 2 maanden verder. Met de hulp van Mieke en een fikse keelpijn waardoor ik nauwelijks kon eten, ben ik de eerste weken doorgekomen. Nu merk ik duidelijk dat ik aan minder pizza, pasta, brood voldoende heb.



Ook nu zag ik weer heel gauw resultaat rond mijn buik, en vanmorgen zag ik echt dat hij weer kleiner werd en mijn ribben weer zichtbaar beginnen te worden.



Heel verhaal, maar ik denk dat het inderdaad door het koolhydraatarm komt. Volgens de sportschool bevelen ze dit nu aan omdat het beter vol te houden is, als levensstijl, en dat geloof ik ook wel. Ik eet er echt niet minder lekker door.



Koolhydraat arm is voor mij:

's ochtends max 1 snee brood, soms fruit/yoghurt

tussendoor: fruit, rauwkost, soep, s avonds, in het weekend Frans kaasje zonder toast/brood, met een glaasje wijn

lunch: salade

avondeten: 2 a 3x pw koolhydraatvervanger als courgette of zoete aardappel.

Echte spagethi vind ik te lekker om dat helemaal niet meer te eten.





Verder eet ik zo puur mogelijk, dus geen pakjes en dierlijke producten bij voorkeur biologisch en 2 a 3x pw vlees, verder linzen of vleesvervangers. En drink ik soja/amandelmelk ipv melk. Daarnaast gebruiken we geen light/magere/halfvolle produkten. Dus volle melk, yoghurt, kwark, echte boter, echte kaas.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat ben jij vaak vroeg wakker Lonely, ik vind mijn 7 uur al vroeg.

Ik wacht inderdaad nog even deze week af.

Ik heb volgende vrijdag de afspraak staan met de neuroloog.

Ik heb een afspraak ontvangen van de internist dat is pas half augustus.

Gelukkig heb ik dit nu al gevraagd, was al bang voor wachtlijst.

Dus zo heb ik eerst de neuroloog en m'n medicatiestop, dan kan de internist daarna verder zoeken.



Het weer is nu matig, veel regen. Ik ga van het weekeind mijzelf even oriënteren op het maken van gezonde ijsjes. Gelijk een leuke activiteit om met de kinderen te doen.

Allemaal een fijne dag en een prettig weekeind
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 01 juli 2016 @ 09:30:

Zo wat ben jij vaak vroeg wakker Lonely, ik vind mijn 7 uur al vroeg.





Nou, mijn slaapritme is nog niet goed. Ik ben wel wakker, maar ga niet voor 0600 mijn bed uit. Normaal ben ik wel tussen 0600 en 700 wakker.



Klinkt goed die ijsjes, kan je zelf bepalen wat erin gaat. Mmm ik heb nog wat fruit in de vriezer en er komen kindjes spelen... wie weet?
Alle reacties Link kopieren
Jah precies, je kunt zelf de lekkerste combinatie maken en idd dan weet je wat je eet.

Ik heb nog wat bevroren granaatappel, maar denk dat ik een flinke watermeloen laat halen, heb op pinterest een recept daarvoor gevonden, ziet er zo heerlijk uit, beetje slushpuppy idee achtig.

Sowieso de bananen zijn erg rijp, dus die ga ik zo even in stukken snijden en invriezen.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig! Ik heb net de boodschappen gedaan en geprobeerd goede keuzes te maken. Nu lekker een hele bak kersen naast me, dan heb ik lekker wat te snoepen!



Vanavond weer lekker een rondje rennen, ik mag ongeveer 40 minuten dus dat schiet lekker op! Gister een etentje, was heel gezellig en relatief gezond. Morgen een bbq, hopen op goed weer!
@Rosa hopelijk heb je morgen mooi weer de bbq

@Lonelyryder wat sta jij vroeg op. Hoe oud zijn je kinderen?

Zelf ben ik echt een avondmens. Ik moet oppassen dat ik niet te laat ga slapen. Het wordt gauw 0100-0130.

@Tsja hopelijk kan de internist meer vertellen. Ik hoop zo voor je dat ze snel weten waar het aan ligt.



Gelukkig heb ik deze week de schade van het weekend herstelt. Een korte terugval, maar gelukkig weer snel herpakt.

Zijn we al 2 maanden bezig. Dan had ik het liefst al 4 kilo kwijt geweest, maar 3 zoals nu met een terugval vind ik eigenlijk ook prima. En ik voel mij ook wat beter. Dat is ook heel belangrijk.

Ik ben benieuwd hoe ik het in de zomervakantie ga doen. Andere zomervakanties was toch veel snaaien.
quote:fientje1982 schreef op 01 juli 2016 @ 22:42:

@Lonelyryder wat sta jij vroeg op. Hoe oud zijn je kinderen?

Zelf ben ik echt een avondmens. Ik moet oppassen dat ik niet te laat ga slapen. Het wordt gauw 0100-0130.





Gelukkig heb ik deze week de schade van het weekend herstelt. Een korte terugval, maar gelukkig weer snel herpakt.



Ha Fientje, op werkdagen sta ik vaak op om 0630 zodat ik nog koffie kan drinken met mijn man voordat hij de deur uitgaat. In het weekend rent een van ons naar beneden om koffie te halen en blijven we nog even liggen. De kinderen zijn 4 en 6. De jongste kan goed uitslapen, de oudste is standaard vroeg wakker, ook na een drukke dag of laat naar bed gaan. Wat zich s middags uit in een humeur om op te schieten.



Het lijkt me heerlijk als je zo laat kan slapen. Dan heb je nog wat aan je avond. Meestal ga ik tussen 2200 en 2230 naar boven. Als ik structureel later ga slapen, wordt ik s ochtends niet meer wakker. Vroeger heb ik dat wel eens geprobeerd op te rekken



De vakanties zijn ook zo een valkuil. De keren dat ik op gewicht bleef was ook echt omdat ik lette op de alcohol inname en de hoeveelheden avondeten. 1x ben ik afgevallen op vakantie, terwijl ik helemaal niet op eten en drinken lette. Maar dat was veel wandelen in de bergen met een 1 jarige in de buikdrager. Deze vakantie ga ik voor veel zomerfruit, groente en vlees en geen patat/rijst. En 1 glaasje wijn per dag. Ik hoef niet af te vallen in de vakantie, maar wil ook niet aankomen.



Zojuist gewogen, ruim een pond lichter dan vorige week. Ik zie ook dat ik ruim over mij calorien doel heen zit en weet ook op welke momenten dat is gebeurd Daar ga ik toch wat meer de regie overnemen. Toch ben ik blij dat ik wat ik de week ervoor was aangekomen ook weer kwijt ben.



Fijn weekend iedereen
quote:Rosa-rood schreef op 01 juli 2016 @ 14:13:

Goed bezig! Ik heb net de boodschappen gedaan en geprobeerd goede keuzes te maken. Nu lekker een hele bak kersen naast me, dan heb ik lekker wat te snoepen!



Vanavond weer lekker een rondje rennen, ik mag ongeveer 40 minuten dus dat schiet lekker op! Gister een etentje, was heel gezellig en relatief gezond. Morgen een bbq, hopen op goed weer!



Dat scheelt Rosa-rood, gezonde en lekkere dingen in huis. Had je zelf gezond besteld bij het etentje of wad het een gezond restaurant?



Bij Gauchos heb je gegrild vlees, zonder patat. Daar mag je dan 2 gerechten bijbestellen. Dat vond ik zo fijn. 2e kerstdsh zijn we daar geweest, toen heb ik dus 2x groente bijbesteld. Heerlijk.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 01 juli 2016 @ 13:33:

Jah precies, je kunt zelf de lekkerste combinatie maken en idd dan weet je wat je eet.

Ik heb nog wat bevroren granaatappel, maar denk dat ik een flinke watermeloen laat halen, heb op pinterest een recept daarvoor gevonden, ziet er zo heerlijk uit, beetje slushpuppy idee achtig.

Sowieso de bananen zijn erg rijp, dus die ga ik zo even in stukken snijden en invriezen.Helaas, het fruit heeft het ijs niet gehaald. Het zijn 2 grote mango smoothies geworden die de kinderen helemaal hebben weggeslurpt.
Yep, de oudste is wakker
En is weer naast me in slaap gevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 02 juli 2016 @ 07:06:

[...]

F,



Dat scheelt Rosa-rood, gezonde en lekkere dingen in huis. Had je zelf gezond besteld bij het etentje of wad het een gezond restaurant?



Bij Gauchos heb je gegrild vlees, zonder patat. Daar mag je dan 2 gerechten bijbestellen. Dat vond ik zo fijn. 2e kerstdsh zijn we daar geweest, toen heb ik dus 2x groente bijbesteld. Heerlijk.Het was een heel bijzonder concept, waarbij je samen kookt.ivm herkenbaarheid kan ik het niet te uitgebreid beschrijven, maar uiteindelijk kwamen er dus vooral gezonde gerechten op tafel!
quote:Rosa-rood schreef op 02 juli 2016 @ 08:53:

[...]





Het was een heel bijzonder concept, waarbij je samen kookt.ivm herkenbaarheid kan ik het niet te uitgebreid beschrijven, maar uiteindelijk kwamen er dus vooral gezonde gerechten op tafel!Wat leuk, klinkt gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 02 juli 2016 @ 08:59:

[...]





Wat leuk, klinkt gezellig.



Was het ook, erg gezellig! En je bedenkt zelf wat je maakt dus je leert andere kanten van iedereen kennen, gelukkig hebben we heel wat gezondheidsfreaks in de groep! (Schijnbaar heb ik die naam al jaren)



Nou, nu tijdens mijn bordje pap gezellig eens spelletje met dochter spelen!
Alle reacties Link kopieren
Woohoo! Voor de tabel: 71,5!!!!



Voor de magische 70 kg grens heb ik mezelf een cadeautje beloofd!

Toen ik in april begon en berekende hoe ik wilde afvallen leek 72 kg voor mijn vakantie onmogelijk...morgen ga ik weg en t is gewoon gelukt!!!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zie hier weer goede verhalen voorbij komen!



Ga vanochtend weer lekker uurtje baantjes zwemmen.



Vanavond feestje waar eten bij is. Is in een strandtent, zou bbq kunnen zijn (nog niet echt een idee over wat we te eten krijgen), maar er zijn wel mogelijkheden om nog redelijk gezond te kiezen. Locatie waar het is stond er in uitnodiging bij en kon in ieder geval beetje idee krijgen wat de mogelijkheden zijn, maar wat we precies krijgen is dus nog afwachten.



Morgen verder rustig dagje thuis.



Fijn weekend iedereen.
quote:leuketas schreef op 02 juli 2016 @ 09:16:

Woohoo! Voor de tabel: 71,5!!!!



Voor de magische 70 kg grens heb ik mezelf een cadeautje beloofd!

Toen ik in april begon en berekende hoe ik wilde afvallen leek 72 kg voor mijn vakantie onmogelijk...morgen ga ik weg en t is gewoon gelukt!!! Goed gedaan! Gefeliciteerd!
quote:Boekenwurm007 schreef op 02 juli 2016 @ 09:17:

Zie hier weer goede verhalen voorbij komen!



Ga vanochtend weer lekker uurtje baantjes zwemmen.



Vanavond feestje waar eten bij is. Is in een strandtent, zou bbq kunnen zijn (nog niet echt een idee over wat we te eten krijgen), maar er zijn wel mogelijkheden om nog redelijk gezond te kiezen. Locatie waar het is stond er in uitnodiging bij en kon in ieder geval beetje idee krijgen wat de mogelijkheden zijn, maar wat we precies krijgen is dus nog afwachten.



Morgen verder rustig dagje thuis.



Fijn weekend iedereen.Leuk Boekenwurm. Helaas heb je bbqs in alle categorien. Ik hoop dat ze wat van je keus hebben. Dat zwemmen is iig een goede start. Morgen wil ik met mijn gezin gaan zwemmen. De jongste vind baantjes trekken leuk, dus die doet ms wel met mij mee.
quote:leuketas schreef op 02 juli 2016 @ 09:16:

Woohoo! Voor de tabel: 71,5!!!!



Voor de magische 70 kg grens heb ik mezelf een cadeautje beloofd!

Toen ik in april begon en berekende hoe ik wilde afvallen leek 72 kg voor mijn vakantie onmogelijk...morgen ga ik weg en t is gewoon gelukt!!!Gefeliciteerd! Wat ga je jezelf kado doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven