Harde schijf verdwijnt langzaam maar zeker uit laptops

20-07-2016 08:17 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een laptop met minimaal 12 GB en 1 TB harde schijf. Het liefst heb ik dat de laptop rond de duizend euro kost of anders een paar honderd euro meer, maar toch echt niet meer dan 1500 euro (dat zou me te gortig worden).



Maar het valt mij op dat er steeds meer laptops komen met SSD (256 GB of 512 GB) en dat ze nogal prijzig willen zijn. Hardeschijflaptops waren zeer aantrekkelijk in prijs (dat laptops extreem duur waren, ligt al weer een tijdje achter ons), vooral een paar jaar geleden.



Om opslagproblemen op te lossen zal ik misschien vaker gebruik moeten maken van cloud of van een externe harde schijf. Cloud is gratis tot een zeker niveau, en daarna moet je opslagruimte bijhuren.



Wie (van de forummers die op zoek zijn naar een laptop) ervaart hetzelfde, of heeft informatie hierover?
World of Warcraft: Legion
Ik heb er niet dezelfde ervaring mee. Tijdens de zoektocht naar mijn nieuwe laptop vond ik genoeg laptops met 1TB harde schijf, nvidia videokaart en 6GB ram (wat mijn eisen waren). Misschien kun je beter wat verder zoeken dus bijvoorbeeld via een internetdhop bestellen ipv een fysieke winkel
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo even rondkijk, zijn er genoeg laptops die aan jouw eisen voldoen en tussen de 1.200 en 1.500 euro kosten. Maar als je zoveel intern geheugen wilt, zit je al gauw aan een topper (inclusief i7-processor), dus ja....dan zijn ze prijzig.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gan voor een laptop met een SSD (512) en een harde schijf. Volgens mij moeten die goed te vinden zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dan denk dat ik verder en beter moet kijken en naar de winkel gaan. Als het vandaag niet zo heet zou zijn, zou ik inderdaad zijn gegaan.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 20 juli 2016 @ 10:01:

Dan denk dat ik verder en beter moet kijken en naar de winkel gaan. Als het vandaag niet zo heet zou zijn, zou ik inderdaad zijn gegaan.Een winkel? Zo'n ding van steen? Geen idee of je daar gaat slagen. Ik heb gewoon bij Coolblue gekeken.
Oh dear, how sad, never mind.
Onlangs heb ik mijn man een laptop voor zijn verjaardag gegeven. Voordeel van SSD vind ik dat de crashkans kleiner is. Muziek en documenten staan hier al jaren op de NAS.



Op amazon uk heb ik een 2tb seagate portable hd gekocht. Hier heb ik los een tripmate bij aangeschaft, waardoor je altijd wifi bij je hebt en het hele gezelschap van de extra harde schijf kan streamen.



In ons volgende huis wil ik een nieuwere en grotere nas die ik via internet kan benaderen. En zo een private cloud maken dus. Heb je er zo uit met de gem kn van clouddiensten. TransIP biedt gratis 1 TB cloud aan, maar daar ben ik niet heel kapot van.



Dit gezegd hebbende: als je de laptop veel buitenshuis gebruikt en je de enige bent die bij de bestanden moet kunnen, is een grote interne schijf handiger. Hoe doe je dat dan met de back up van al die data?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Informatique. Hebben eventueel ook nog een winkel in de buurt van Rotterdam. Maar gewoon kiezen op hun website.
Coolblue heeft veel info op de site staan. Mediamarkt heeft niet de meest nieuwe modellen was onze ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Bij Informatique kun je goed filteren. Als je daar kiest voor 16gb werkgeheugen heb je meer keuze dan met 12.

Maar dan is de goedkoopste 1299
Alle reacties Link kopieren
Kopen jullie nou serieus een product van meer dan 1000 euro zonder het ook maar even te kunnen zien?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Tja, ik wil het product wel zien en eventueel vragen stellen aan de verkoper. Ik ben het eens met de mogelijke reden waarom Merano die vraag stelt.
World of Warcraft: Legion
Bij informartique en Coolblue kun je ook langsgaan en de verkopers daar vind ik persoonlijk 10x meer verstand van zaken hebben dan bij de mediamarkt.

En ja, ik koop een laptop ook ongezien.

Een bank moet mooi zijn, een laptop alleen maar voldoen aan mijn specs en ik lees veel reviews. Daar heb ik honderd keer meer aan.
quote:merano schreef op 20 juli 2016 @ 15:31:

Kopen jullie nou serieus een product van meer dan 1000 euro zonder het ook maar even te kunnen zien?Ik zou werkelijk waar niet weten waarom niet. Via internet heb je altijd betere voorwaarden om te ruilen dan in een winkel. Als je iets op specs kan vergelijken kan dat prima. Desnoods bestel je het via internet kan je het soms ook in de winkel laten afleveren als je twijfelt.
quote:Ik_ben_Moppie schreef op 20 juli 2016 @ 17:22:

Bij informartique en Coolblue kun je ook langsgaan en de verkopers daar vind ik persoonlijk 10x meer verstand van zaken hebben dan bij de mediamarkt.

En ja, ik koop een laptop ook ongezien.

Een bank moet mooi zijn, een laptop alleen maar voldoen aan mijn specs en ik lees veel reviews. Daar heb ik honderd keer meer aan.+1
SSD is fijn. Lekker snel en crasht niet makkelijk. Voor een laptop ook beter, want de ouderwetse draaiende harde schijf kan slecht tegen bewegen.



Capaciteit vind ik ook nog beperkt hoor Hans. Gewoon maar nog een SSD externe eraan hangen zolang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik_ben_Moppie schreef op 20 juli 2016 @ 17:22:

Bij informartique en Coolblue kun je ook langsgaan en de verkopers daar vind ik persoonlijk 10x meer verstand van zaken hebben dan bij de mediamarkt.

En ja, ik koop een laptop ook ongezien.

Een bank moet mooi zijn, een laptop alleen maar voldoen aan mijn specs en ik lees veel reviews. Daar heb ik honderd keer meer aan.



Gewoon langsgaan?



Coolblue :

Amsterdam

Eindhoven

Groningen

Rotterdam

Utrecht

Informatique: Berkel & Rodenrijs, Steenbergen





En dan woon je in Winterswijk, Vaals of Sneek. Da's 100 km rijden.



Ik wil gewoon een winkel in de buurt waar ik niet alleen de specs kan navragen, maar juist ook de touch en feel kan testen.

Hier in de periferie is alleen nog maar een Mediamarkt omdat iedereen zo lekker on line shopt.
óu sont les neiges d'antan

quote:merano schreef op 20 juli 2016 @ 15:31:

Kopen jullie nou serieus een product van meer dan 1000 euro zonder het ook maar even te kunnen zien?Ja als het een betrouwbare webshop is en de laptop aan mijn eisen voldoet wel
quote:merano schreef op 20 juli 2016 @ 18:49:

[...]





Gewoon langsgaan?



Coolblue :

Amsterdam

Eindhoven

Groningen

Rotterdam

Utrecht

Informatique: Berkel & Rodenrijs, Steenbergen





En dan woon je in Winterswijk, Vaals of Sneek. Da's 100 km rijden.



Ik wil gewoon een winkel in de buurt waar ik niet alleen de specs kan navragen, maar juist ook de touch en feel kan testen.

Hier in de periferie is alleen nog maar een Mediamarkt omdat iedereen zo lekker on line shopt.



Ik geloof er niks van dat dat alleen aan online shoppen te wijten is. Vroeger maakten lokale winkeliers misbruik van het feit dat ze een van de weinige aanbieders waren. Ik herinner mij nog de sigarenboer die 1,20 per foto vroeg. Een veelfout van de prijs bij het Kruidvat. Hetzelfde met mijn walkman of later frituurpan of fietsonderdelen, minder keus, hogere prijzen.



Dankzij internet heb je iig meer informatie beschikbaar.



7 vd 10x als je een vraag stelt bij de mediamarkt leest de verkoper het kaartje op, heeft minder kennis dan ik op dat moment of verwijst mij naar internet om zelf de info te vergaren.
quote:merano schreef op 20 juli 2016 @ 18:49:

[...]





Gewoon langsgaan?



Coolblue :

Amsterdam

Eindhoven

Groningen

Rotterdam

Utrecht

Informatique: Berkel & Rodenrijs, Steenbergen





En dan woon je in Winterswijk, Vaals of Sneek. Da's 100 km rijden.



Ik wil gewoon een winkel in de buurt waar ik niet alleen de specs kan navragen, maar juist ook de touch en feel kan testen.

Hier in de periferie is alleen nog maar een Mediamarkt omdat iedereen zo lekker on line shopt.



Sorry.



Boek je reizen trouwens ook nog steeds bij een reisbureau?
Alle reacties Link kopieren
Het grote voordeel van SSD is niet de geringere kans op crashen maar het enorme snelheidsverschil. Een PC welke van SSD opstart doet dit binnen seconden i.p.v. binnen minuten.quote:Ik_ben_Moppie schreef op 20 juli 2016 @ 17:22:

Bij informartique en Coolblue kun je ook langsgaan en de verkopers daar vind ik persoonlijk 10x meer verstand van zaken hebben dan bij de mediamarkt.

Vergeet ook vooral Alternate niet. Ook een webshop ( www.alternate.nl )en een fysieke winkel (Barendrecht meen ik). Desgewenst kan je je PC zelfs volkomen naar jouw wensen samen laten stellen.
bitje93 wijzigde dit bericht op 20-07-2016 21:34
Reden: Witregel toegevoegd welke vervolgens niet getoond wordenn
% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 20 juli 2016 @ 21:32:

Het grote voordeel van SSD is niet de geringere kans op crashen maar het enorme snelheidsverschil. Een PC welke van SSD opstart doet dit binnen seconden i.p.v. binnen minuten.

Precies, 1 van de voordelen waar mijn man heel blij mee is!
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 20 juli 2016 @ 21:08:

[...]





Sorry.



Boek je reizen trouwens ook nog steeds bij een reisbureau?



Wel als ik wil vliegen.



Voor huisjes bel ik rechtstreeks met de verhuurder, campings altijd op de bonnefooi.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Welkoop vraagt voor een broodbakmachine 180 euro, bol.com 120 euro.

Voor 130 euro had ik hem nog wel in de Welkoopwinkel gekocht, maar dit verschil werd me te groot.



Rugzak kopen bij Beversport. Andere kleur op voorraad in centraal magazijn, maar willen ze alleen laten overbrengen als ik vooruit betaal, dan is het er ergens volgende week woensdag ongeveer. Het is donderdag, jullie hebben bijna een week om failliet te gaan en ik mijn centjes kwijt ? Dacht het niet.

In de trein voor dezelfde prijs besteld via bol.com en vrijdag al in huis. Achteraf betalen bij bol.com, nooit een probleem.



Hetzelfde een tijdje terug met kindersandalen bij Beversport. Ze jagen zelf de trouwe klanten weg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 20 juli 2016 @ 22:58:

[...]





Wel als ik wil vliegen.



Voor huisjes bel ik rechtstreeks met de verhuurder, campings altijd op de bonnefooi.Dat hebben we welgeteld 1x gedaan. En dat was in 2000.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven