Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
Nog een laatste vraag voordat ik aanstaande donderdag in het vliegtuig zit. Boeken jullie de binnenlandse vluchten er plekke of van te voren op internet?
Everybody need some lunacy!
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 21 juni 2016 @ 12:28:

Iemand ervaring met tickets regelen voor de nachttrein naar Chiang Mai? Wij wilden deze nemen op 16 juli vanaf Ayutthaya naar Chiang Mai. Eerder had ik gelezen dat ik dat ter plekke op het station moest regelen. Later vond ik ook een bureau via wie je ze kon bestellen thailandtrainticket.com. Volgens mij gaan zij voor je naar het station daar. Ondanks dat je geen tickets online kunt bestellen, blijken alle tickets rondom die datum al uitverkocht, volgens hun dan. Zij raden aan om op de dag zelf naar het station te gaan om te kijken of er annuleringen zijn. Ik zie dat niet erg zitten, aangezien we met 4 zijn, stel dat het niet lukt, dan ben ik intussen misschien ook te laat om nog een vliegticket te boeken, of die zal dan op zijn minst heel erg duur zijn.



Heeft iemand nog andere tips wat ik kan proberen? En heeft iemand ervaring met het bemachtigen van tickets op de dag zelf? Ik wil ook niet dat we verspreid over de hele trein slapen natuurlijk (zijn met de kinderen).Veel goede info over treinen: http://www.seat61.com/Thailand.htm#.V407rJOLSXQ (ook voor andere landen).



Ik had zelf een ticket in het station geboekt voor de nachttrein van Bangkok naar Nong Khai (op de grens met Laos), ik geloof dat ik het een dag van tevoren boekte. De bedden beneden met raampjes waren toen allemaal al vergeven. Alleen nog bedden boven te krijgen. Ik vond dat eerst jammer vanwege het naar buiten kunnen gluren. Maar later vond ik het juist fijner want in het donker zie je toch niks, en het voelde ook wat prettiger, alsof toch net wat minder mensen dan naar mij zouden komen gluren als ik lag te slapen.



Ik vond het wel een hele belevenis, toch zo anders dan Europa. Kijken hoe die mannetjes de bedden opmaakten (is ook een video van te zien op de Seat61 website), wat mensen allemaal nog aten aan boord, welke spullen ze mee hadden...

Ik lag in een coupé met airco, koud man! Ik legde mijn sarong en trui en nog wat kleding over me heen om niet te bevriezen. En als ik dan even naar de wc ging, liep ik 'de sauna in' (normale Thaise buitentemperatuur).

Ik sliep met mijn normale broek aan omdat ik dan in de zakken met klepjes en knopen nog wat spullen kwijt kon. Ik had mijn moneybelt daaronder met paspoort en creditcard enzo, dus als ik naar de wc ging had ik dat bij me. Camera enzo lagen in mijn lakenzak, ik weet niet meer of ik die meenam naar de wc.

Mijn backpack had ik in het speciale metalen bagagerek bij mijn bed, en met een dun kabelslotje vastgemaakt, en de ritssluitingen dicht met kleine slotjes die ik uit het zicht had verstopt om onnodige extra aandacht te voorkomen.



De trein schudde zo erg dat ik af en toe dacht dat we zouden ontsporen , misschien leek dat extra erg doordat ik boven lag. Het duurde wel een paar uur voordat ik in slaap kom komen met al dat schudden. Maar ook dat vond ik wel onderdeel van de belevenis, helemaal niet erg.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Matsuru schreef op 18 juli 2016 @ 22:06:

Nog een laatste vraag voordat ik aanstaande donderdag in het vliegtuig zit. Boeken jullie de binnenlandse vluchten er plekke of van te voren op internet?Ik boek ze ter plekke van te voren op internet
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vooruitzicht: vanavond stap ik in het vliegtuig naar Bangkok! We gaan daarna door naar Cambodja, wellicht eindigen we nog met een paar dagen strand in Thailand. Dus zal er niet lang zijn, maar het vooruitzicht op een Singha biertje & een curry bij een eetstalletje morgen is heerlijk! Wellicht gaan we zaterdag nog eenfietstocht in de avond doen, in ieder geval overdag naar de markt.



Tips voor Cambodja zijn uiteraard welkom!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is er een whaleshark gespot op Tao...just saying



Kampot vond ik leuk. Gebeurt geen hol, maar leuk om rondje te wandelen en een scooter te huren om naar Kep te rijden. En Kratie en Banlung vond ik ook leuk, Kratie door de irrawaddy dolfijnen en omdat we op sleeptouw werden genomen door een onderwijzer die ons meenam naar zijn dorp en onderweg van alles en nog wat liet zien en Banlung omdat dat ook weer zo'n dorp is waar geen flikker te doen is. Ik hou daarvan!



Veeeeeeel plezier in Bangkok en de rest!
Alle reacties Link kopieren
Oh, klinkt heerlijk Mayou! En die whaleshark op Tao.... Zucht! Ik mag helaas een jaar niet duiken door 2x ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan, anders gad ik direct mijn plannen omgegooid...!
Alle reacties Link kopieren
Ah da's kut zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwager heeft tegenwoordig een Thaise vriendin.

Nu kriebelt het nog meer om toch een keer die kant op te gaan.

Wat is een fijnere periode qua temperatuur en lucht vochtigheid.

Juli/augustus of december? Als ik op diverse sites kijk zou ik zeggen december.
Alle reacties Link kopieren
Klopt
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 21 juli 2016 @ 13:08:

Ah da's kut zeg!Ja.... Inderdaad! Februari mag en ga ik weer, kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Vanaf woensdag ben ik 1,5 dag in Bangkok...hebben jullie nog tips voor de perfecte sky-bar? En hebben jullie verder nog tips? Mijn vriend en ik houden niet van uitgaan, maar vinden het wel leuk om dingen te bekijken/zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Skybar at Lebua en Vertigo geweldig en anders heb je er hier nog een paar.
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Lebua ziet er mooi uit. Net te horen gekregen dat een studiegenoot ziek is geworden en naar het ziekenhuis moest in thailand. Ik ben best wel een schijtluis af en toe, maar ook nog steeds heel veel zin om vandaag te vertrekken .
Alle reacties Link kopieren
De ziekenhuizen in Thailand zijn anders uitstekend. Ik lig liever hier in het ziekenhuis dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Niks mis mee inderdaad.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 21 juli 2016 @ 15:22:

Mijn zwager heeft tegenwoordig een Thaise vriendin.

Nu kriebelt het nog meer om toch een keer die kant op te gaan.

Wat is een fijnere periode qua temperatuur en lucht vochtigheid.

Juli/augustus of december? Als ik op diverse sites kijk zou ik zeggen december.Februari. Zit je net na druk hoogseizoen en buiten de regentijd.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn weer thuis, inmiddels al weer een kleine week. Cambodja was geweldig, wat een vriendelijke mensen. Uiteindelijk zijn we in Hua Hin geëindigd, normaal niet mijn eerste keus maar prima voor het doel dat we hadden: paar dagen ontspannen op een (wit) strand redelijk in de buurt van Bangkok. Heel anders dan bijv de eilanden en ook stuk drukker dan ik graag zie, maar prima voor een paar dagen! We waren gelukkig net op tijd weg, die eerste 2 bommen donderdag waren om de hoek van een restaurantje waar we 2 dagen daarvoor nog hadden gegeten....! Komt het toch dichtbij. Hoop dat alles nu weer rustig wordt/blijft, dan kan ik februari gaan boeken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik wil in december graag 2/3 weken naar Thailand, samen met mijn peuterzoon van 3.



Omdat ik met mijn zoon reis, zou ik het graag rustig houden.

We starten in Bangkok en blijven daar een dag of 6 denk ik bij vrienden van ons in huis.

In Bangkok willen we lekker struinen, bootje huren, fietstocht, etc. En natuurlijk met onze vrienden zijn! Of een dagje Ayuthaya.



Daarna zou ik graag met mijn knul naar Kanchanaburi. Ik zou graag met hem naar Elephantsworld willen. Waar oude en mishandelde olifanten (die werden misbruikt voor ritjes en kunstjes)opgevangen worden. Je kunt daar een dagje helpen en van de kosten die je betaalt kopen ze weer eten voor de olifanten.



Daarna zou ik naar een eiland willen.



Mijn vragen:

- is er nog meer aan te raden in/rond Kanchanaburi?

- ik zou graag een paradijselijk eiland zien maar ik kan niet goed tegen niks doen. Hebben jullie tips voor een eiland dat én heel mooi is én waar leuke dorpjes zijn, markjes, cultuur zonder dat het een party eiland is?



Verder zijn meer tips uiteraard welkom!
quote:Vinyl schreef op 17 augustus 2016 @ 13:09:

Daarna zou ik graag met mijn knul naar Kanchanaburi. Ik zou graag met hem naar Elephantsworld willen. Waar oude en mishandelde olifanten (die werden misbruikt voor ritjes en kunstjes)opgevangen worden. Je kunt daar een dagje helpen en van de kosten die je betaalt kopen ze weer eten voor de olifanten.

Niet om te zuurpruimen, maar is een jochie van 3 daar wel op zijn plek? Je komt dichtbij de olifanten en een ongeluk is zo gebeurd, zeker met een jong kind dat het gevaar niet inziet en je nog lastig kunt instrueren (vanwege beperkte concentratie).
Alle reacties Link kopieren
Eens met Erizon. Is best link met zo'n kleintje.



Voor wat betreft een zeer kindvriendelijk eiland: Koh Lanta.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er naar geïnformeerd bij ze want ik vroeg me hetzelfde af, maar ze schijnen veel met peuters en zelfs baby's te verwelkomen.

Maar uiteraard is eten klaarmaken en voeren achter een hek (zie ik ook op foto's) en kan hij niet met olifanten het water in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 17 augustus 2016 @ 14:08:

Eens met Erizon. Is best link met zo'n kleintje.



Voor wat betreft een zeer kindvriendelijk eiland: Koh Lanta.Ja las ik ook over maar is er ook wat te doen qua cultuur oid?
Ik ben nu in Thailand. Over een paar dagen eindigen we in Bangkok. Hier zijn we gestart en zijn we tussendoor ook nog een dag geweest. Nu willen we met de kinderen naar een pretpark, aangezien we alle tempels e.d. al gezien hebben en even iets totaal anders willen.

Nu willen we kiezen uit de volgende drie en hopelijk kan iemand hier wat ervaringen delen. De websites zien er alledrie wel leuk uit namelijk.

- Kidzania (Heb al mail gestuurd met vraag of dit zin heeft met kinderen die geen Thai of Engels spreken. Is wel echt iets wat we in Nederland niet hebben, geloof ik.)

- Dreampark

- Fantasia Lagoon

Iemand dus tips?
Alle reacties Link kopieren
Vinyl, ik denk dat je dan het beste naar koh Chang kunt gaan (5 uur met de bus van BKK). Dat is best paradijselijk en heeft ook nog wat cultuur
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 18 augustus 2016 @ 00:06:

Vinyl, ik denk dat je dan het beste naar koh Chang kunt gaan (5 uur met de bus van BKK). Dat is best paradijselijk en heeft ook nog wat cultuurIk ga Googlen, thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven