Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
Ha ha. Ja yasmijn ;). Maar mede door alle tips hier zo'n super vakantie gehad. En dat was heel fijn. Ik kon alles weerleggen en bij thuiskomst "zie je wel ".



Ach. Het zijn altijd dezelfde die zeuren
Alle reacties Link kopieren
Echt niks van aantrekken.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Chiang Rai is zo leuk, het is een dorps soort Chiang Mai, mooie omgeving ook. Jr ku t er bijv overnachten in de bergen op een theeplantage. Waanzinnig uitzicht! En je kunt er naartoe per bootje vanuit Thaton (niet ver van Chiang Mai), is een uur of 4-5 varen .



Voor snorkelen op Tao zit je goed in Aow Leuk,Tanote, of Shark Bay, hoewel er absoluut niets te beleven valt 's avonds. Het zijn stille baaitjes met hier en daar een restaurantje. Voor wat meer reuring kun je beter in Chalok of Mae Haad (Sensi Paradise bijv) gaan zitten. Sairee vind ik persoonlijk mwah. 's avonds is het er megadruk, maar wel leuke tentjes, waar je lekker op het strand kunt hangen met een drankje. Ik woon zelf een aantal maanden per jaar in Chalok, daar vind ik de combi druk/rust het prettigst.



Op Phangan is het eigenlijk alleen rond de full moon party druk en dan alleen nog in Haad Rin (en Haad Rin is klein!), de andere feesten trekken veel minder mensen. Vrienden van mij hebben een resort 1 baai verderop en daar is echt de hele maand geen bal te doen behalve yoga, lekker eten en veel massages!
Voor Vietnam en Cambodja komen er kosten bij voor een visum, tenminste 30-40 dollar per persoon. Maleisië is gratis visum on arrival.



Wat wil je in drie weken perse zien? Als je alleen Vietnam of Cambodja wilt bezoeken dan is dat mogelijk, maar als je sowieso ook je rondje door Thailand wilt doen is drie weken niet genoeg voor een extra land. Dan ren je overal doorheen en mist alsnog de helft.



Als eiland, heb je hier iets aan?
quote:poldervrouw schreef op 07 februari 2017 @ 17:36:

Nu is planning



Bangkok, sukhothai, chiang mai, pai, en dan weet ik het even niet en dan als laatste relaxen en dan naar bangkok en naar huis..



Chiang Rai twijfel ik wat over, trekt me niet enorm





Als je je rondje zo plant dat Chiang Mai de laatste bestemming in het noorden is, dan kun je rechtstreeks naar het zuiden vliegen. Anders zit je sowieso vast aan een tussenstop op BKK/DMK en dat kost tijd. Sukothai ligt toch al niet direct aan de treinlijn richting het noorden (via Phitsanulok).



Heb je ook gekeken naar Mae Hong Son?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze zomer in Cambodja geweest, was echt heel indrukwekkend! En goed te combineren met Thailand.



Ik ben heerlijk aan het luieren op Lanta. Weer is heerlijk, eten goddelijk en perfect gezelschap. Ik hoef niets, dat is zo fijn!
Polderman en de twee andere kinderen zijn nog niet eerder in Thailand geweest, dan zou ik ze eerst dat laten ontdekken voordat je weer een ander land introduceert. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie een mooi rooftop infinity pool in bangkok? Dan ga ik die morgen eens even uittesten geen probleem als ik een bijdrage moet betalen om erin te dobberen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tripadvisor.c ... nity-Pools-zfp622060.html
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kris33 schreef op 08 februari 2017 @ 04:13:

Ik ben deze zomer in Cambodja geweest, was echt heel indrukwekkend! En goed te combineren met Thailand.



Ik ben heerlijk aan het luieren op Lanta. Weer is heerlijk, eten goddelijk en perfect gezelschap. Ik hoef niets, dat is zo fijn!
Al een account? Log dan hier in.
Op het dak van Avani Riverside:



[img]https://1.bp.blogspot.com/-rktLD-wrCvo/ ... G_3686.jpg[/img]



De rooftop bar is ook fijn, maar die van het Riva Arun vlakbij Grand Palace heeft een spectaculairder uitzicht.



Edit: dacht dat ik wel plaatjesplakrechten had?! Maar het lukt me niet. Kan iemand misschien de foto voor me plaatsen? Dank!
Alle reacties Link kopieren
Erizon, dit deel zit vol, er is reeds een deel 3. Heb in het modtopic gevraagd om deze te sluiten.
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven