Fitbit

25-07-2016 23:16 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Door een auto ongeluk en "mislukte" operatie is het voor mij moeilijk om te sporten. Hierdoor ben ik helaas de afgelopen jaren ook 15kg door aangekomen.



Omdat mijn conditie achteruit dendert en ik gewoon gezond wil zijn ben ik sinds een paar maanden begonnen met dagelijks wandelen en fietsen.



Wat voor mij werkt is doelen stellen en ik ben op zoek naar iets wat mij hier bij kan helpen. Graag wil ik weten hoeveel ik heb gelopen, hoeveel stappen, wat mijn hartslag is et cetera. Via internet kom ik nu uit op de fitbit maar nu ben ik op zoek naar ervaringen. Is een fitbit handig en zo ja welk type of moet ik op zoek naar iets anders?



Graag zou ik in de toekomst gaan hardlopen, echter of dit haalbaar is weet ik niet.



Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik TomTom Runner 2 Cardio & Music

Ik zweer hierbij. Je kan er ook mee zwemmen (meet alleen dan je hartslag niet) maar voor de rest is dit toch wel de meest veelzijdige sporthorloge die je kan krijgen. (Lees: Geen smartwatch, dat is het 'net' niet)

Ik gebruik hem tijdens het sporten en speel hierbij ook mijn muziek er op af. Een smartphone heb je dus niet nodig als je hier gebruik van maakt. Achteraf kan je alles exporteren naar een willekeurige fitness app (Zoals MyFitness Pal) maar ook in de gezondsheid-app die in een iphone ingebakken zit.



Ik fiets, loop, hardloop en zwem ermee. Registreert alles en na een paar weken gebruik kan ik niet meer zonder.
Love bubbles....
Goeie tip Woordenaar, en winterqueen ook, ik vind dingen om mn pols vervelend maar in mn bh is een goed idee. Ik ga eens googlen, thnx!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 26 juli 2016 @ 09:35:

En je hebt inderdaad gelijk, je zou er niet mee mogen zwemmen. Oeps... Dat heb ik dus al wel een aantal keer gedaan. Tot nu toe is het goed gegaan, maar dat moet ik dus voortaan maar niet meer doen. Nou met de Fitbit Charge HR heb ik 1 keer gezwommen per ongeluk dus vorige week. Waren lekker op vakantie naar Noordwijk beetje zwemmen, iedere keer afgedaan, laatste keer even zwemmen na fietsen, oeps niet gedaan en einde verhaal. Laad opeens niet meer op. Nieuwe onderweg voor mij maar ja dat is niet voor iedereen een optie even zomaar nieuwe halen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 26 juli 2016 @ 06:21:

Of je gaat Pokémonnen?! ik weet niet of dat helemaal mijn ding is. En eigenlijk wil ik er niet aan beginnen want ben bang dat ik het stiekem leuk vind en dan hooked ben
Alle reacties Link kopieren
quote:Woordenaar schreef op 26 juli 2016 @ 10:25:

Als je je afvraagt of een fitband iets voor jou is kun je misschien beginnen met de Miband. Ik heb de Miband pulse, zonder schermpje. Spotgoedkoop ding, voor 25 euro gekocht inclusief levering. Er is nu een nieuwere versie en die is iets duurder, maar nog steeds belachelijk goedkoop in vergelijking met Fitbit, Garmin, Misfit en de andere merken.

Dank voor je tip! Ik fiets veel dus zoek echt iets wat ook fietsen meet maar wellicht voor anderen goed idee om te proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elizaar schreef op 26 juli 2016 @ 11:41:

[...]



Dank voor je tip! Ik fiets veel dus zoek echt iets wat ook fietsen meet maar wellicht voor anderen goed idee om te proberen.Ik los dat op door mijn telefoon mee te nemen bij het fietsen. Google Fit meet wel fietsactiviteit en integreert alle data. Maar het is niet heel handig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
ik heb de fitbit chargeHR en vind het erg fijn.

De app gebruik ik er ook goed bij, calorien bijhouden, drinken bijhouden, gewicht bijhouden, sporten bijhouden, slapen bijhouden.

Veel activiteit leest hij al zelf, als ik een training doe, of ga hardlopen dan zet ik hem "aan".

Fietsen en wandelen vind hij automatisch.

trilt even als ik word gebeld. Maar krijg (gelukkig) geen berichten binnen.



Ik heb juist voor deze gekozen vanwege de hartslag meter.

Ik maak hem schoon met brillendoekjes.



Ik ben er erg blij mee, heb hem in het paars :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel blij met mijn Fitbit charge HR. Ik draag hem veel alleen soms als hij leeg is blijft hij een paar dagen leeg liggen. Volgens mij kloppen de metingen wel aardig. Hij merkt ook of ik loop of fiets. Dat klopt steeds perfect! Afgelopen zaterdag zelfs 20.000 stappen gezet, super trots en het motiveert me om actiever te zijn.



Wat betreft de slaapregistratie, weet niet of die altijd klopt. Soms weet ik dat ik wakker ben geweest maar als je stil blijft liggen merkt ie dat niet op. De nachten op mijn fitbit zien er best goed uit terwijl ze behoorlijk gebroken zijn met een baby.



Nadelen: gaat best snel leeg (ongeveer 5 dagen batterij) en oplaadkabeltje kan alleen aan de laptop of computer en is super kort. Verder jammer dat je er niet mee kunt zwemmen en douchen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woordenaar schreef op 26 juli 2016 @ 11:45:

[...]





Ik los dat op door mijn telefoon mee te nemen bij het fietsen. Google Fit meet wel fietsactiviteit en integreert alle data. Maar het is niet heel handig inderdaad.Ik vrees dat mijn iPhone te oud is en geen bewegingsmeter heeft. Anders was dat prima!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlammetje-1 schreef op 26 juli 2016 @ 11:55:





Nadelen: gaat best snel leeg (ongeveer 5 dagen batterij) en oplaadkabeltje kan alleen aan de laptop of computer en is super kort. Verder jammer dat je er niet mee kunt zwemmen en douchen.



Ik doe dat kabeltje in een USB stekker (van bv je telefoon)

Hoeft de laptop niet aan en laad sneller op.
Alle reacties Link kopieren
In vergelijking met de Jawbone klopte er niets van de stappen die de Fitbit deed meten. Ik had soms wel 5000 stappen meer op een dag terwijl ik wist dat ik dat niet had gelopen.

De Jawbone meet ook heel exact je slaap: diepe slaap, REMslaap en wakker. De Fitbit gaf gewoon aan dat ik niet wakker was geweest snachts terwijl ik bijv 2 op ben geweest om naar het toilet te gaan. Daarnaast moet je hem handigmatig aan/uit zetten terwijl de Jawbone dat zelf merkte. En ja, ik had de tracker onder andere om goed inzicht in mn slaap te krijgen. Hartslag bijv vind ik weer niet interessant om te weten. Maar dat is voor iedereen anders.



En de Fitbit ging ook korter mee qua batterij. 4 dagen tegenover de 6 a 7 dagen van de Jawbone. Was hij opeens dood zonder dat ik een allert had gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:pioenrooske schreef op 26 juli 2016 @ 08:24:

Yoshe de Jawbone Up is volgens mij nog gewoon verkrijgbaar, ik ben hem gewoon tegen gekomen. Ziet er heel mooi uit maar sluiting schijnt slecht te zijn en hij heeft helaas geen hartslagsensor.

Klopt dit zijn de laatste modellen die wordt uitverkocht. Jawbone heeft de productie stopgezet en de hele inventaris verkocht aan een 3e partij.

Als ik er nu 1 koop a €180,- dan wil ik er wel support bij en de garantie dat ze er iets aan gaan doon als hij stuk is.
Mijn Fitbit is redelijk accuraat hoor. Ik tel regelmatig mee en dan klopt het aantal stappen altijd. En ook detecteert hij zelf wanneer ik in slaap val en weer wakker word. Je kunt zelf aangeven wanneer je gaat slapen en weer wakker bent, of achteraf de periode instellen waarin je sliep, maar dat hoeft dus niet.

Qua batterij ben ik het met je eens; vroeger kon ik er een week mee doen, sinds ze de software hebben aangepast nog maar een paar dagen. Maar ik laad 'm nu gewoon standaard elke dag op, als ik het dan een keer vergeet is 'ie tenminste niet gelijk leeg.
Alle reacties Link kopieren
Het is met de moderne batterijen (Li-Ion dus) sowieso beter om die gewoon elke dag even aan de oplader te leggen. Ipv helemaal leeg laten lopen en dan weer vol. Ik krijg nu dus een nieuwe Fitbit en ben benieuwd hoe die het doet, mijn oude deed het prima en slapen ook. Die begreep alleen niks van mijn slapen als ik aan boord (zeevarende) ben. Middag slaapjes ach jee dat kent die niet en dan ook nog slecht weer ja dan beweeg je ook maar slaap je wel. Dus dat mooi handmatig doen. Mijn slapen zowel aan boord als thuis als waar dan ook is toch al bagger met heel heel veel lichtblauwe streepjes.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Mijn fitbit geeft aan wanneer de batterij bijna leeg is en dan nog houd hij het wel een tijdje vol.
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 26 juli 2016 @ 12:03:

[...]





Ik doe dat kabeltje in een USB stekker (van bv je telefoon)

Hoeft de laptop niet aan en laad sneller op.Wat een goede tip, gewoon helemaal nog niet aan gedacht!
Alle reacties Link kopieren
Een fitbit hr. En nadat ik steeds onverklaarbare open gaten op mijn polsen had en dat ding niet droeg ging mij een lichtje op. Voor een paar euro een andere sluiting erop en nu draag ik hem vanaf ik opsta tot ik ga douchen na het avondeten.

Fijn, hij meet de hartslag, mijn loopafstand en telt stappen. Minder fijn het materiaal van het bandje en de sluiting met nikkel.



Maar net heb ik de hele voortuin op de kop gezet, zonder fitbit. Zand, zweet en dat bandje leveren bij mij kapotte stukjes huid op. Straks als ik ga wandelen doe ik hem om.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woordenaar schreef op 26 juli 2016 @ 10:28:

O, en wat ik heel vervelend vind: fietsen registreert hij niet als beweging. Geen idee of dat aan mijn goedkope band ligt?



Ik had mijn One gisteren aan mijn beha zitten want ik droeg een jurkje-> geen zakken.



Op en neer naar werk gefietst, dat is 6 km heen en 6 km terug. Ben zo'n 20-25 minuten onderweg dus totaal zou je denken minimaal 40 actieve minuten die dag. nee hoor, volgens Fitbit One slechts....14 minuten! Vandaag weer broek aan en ding zit in broekzak, nog steeds 'maar'16 minuten activiteit. Wel stuk meer stappen dan gisteren.



Wandelen/lopen meet ie veel nauwkeuriger. Vanavond op de terugweg maar de activity tracker op de app aanzetten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchsuzanne schreef op 26 juli 2016 @ 15:16:

[...]





Ik had mijn One gisteren aan mijn beha zitten want ik droeg een jurkje-> geen zakken.



Op en neer naar werk gefietst, dat is 6 km heen en 6 km terug. Ben zo'n 20-25 minuten onderweg dus totaal zou je denken minimaal 40 actieve minuten die dag. nee hoor, volgens Fitbit One slechts....14 minuten! Vandaag weer broek aan en ding zit in broekzak, nog steeds 'maar'16 minuten activiteit. Wel stuk meer stappen dan gisteren.



Wandelen/lopen meet ie veel nauwkeuriger. Vanavond op de terugweg maar de activity tracker op de app aanzetten denk ik.



Ik heb verschillende fitbits gehad. Maar elke keer was het net niet.

Ik gebruik nu de TomTom sportwatch (ik heb wel degene met muziek erin genomen maar je hebt ze ook zonder) Die is erg nauwkeurig en is nog eens waterdicht. In mijn ogen op dit moment de meest complete sporthorloge die je nu kan vinden.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 26 juli 2016 @ 12:19:

[...]



Klopt dit zijn de laatste modellen die wordt uitverkocht. Jawbone heeft de productie stopgezet en de hele inventaris verkocht aan een 3e partij.

Als ik er nu 1 koop a €180,- dan wil ik er wel support bij en de garantie dat ze er iets aan gaan doon als hij stuk is.Ah op die manier. Inderdaad wil je wel ondersteuning als je zo een duur ding koopt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de Fitbit chatge hr gekocht, deels op ratio, deels onderbuik en beetje advies van de meneer in de winkel. Ben hem nu aan het opladen. Als mensen geïnteresseerd zijn kan ik wel vertellen hoe het me bevalt!
Ik heb de charge HR en ben er erg blij mee. Vooral aangeschaft om het slapen, het geeft mij veel rust in mijn hoofd nu ik mijn slaappatroon goed leer kennen en daardoor slaap ik ook beter.

En het is zeker een stok achter de deur om toch even te gaan lopen, dingen die ik eerst met de auto deed (kleine boodschap, naar de dokter, bibliotheek) doe ik nu lopend. Ik probeer een minimum van 11000 stappen aan te houden en ik zit lekkerder in mijn vel door het bewegen sinds ik het ding heb!
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zie je dan aan je slaappatroon Mavelle, een klein streepje als je een keer wakker bent geweest. Maar er staat niet bij om hoe laat en hoe lang. Ook weet je niet hoeveel diepe of REM slaap hebt gehad. Vond ik echt een nadeel, dat je dan eigenlijk nog niks weet behalve de duur (want je moet hem zelf aan/uit zetten bij je slaap).
quote:yoshe schreef op 27 juli 2016 @ 14:17:

Maar wat zie je dan aan je slaappatroon Mavelle, een klein streepje als je een keer wakker bent geweest. Maar er staat niet bij om hoe laat en hoe lang.Als je doorklikt kun je dat wel zien. Maar wat je verder met die wetenschap moet weet ik ook niet hoor. Soms merk ik wel dat ik 's ochtends nog brak ben, en dan blijkt dat ik inderdaad vaak onrustig ben geweest. Meer kan ik er ook niet uit afleiden.
quote:yoshe schreef op 27 juli 2016 @ 14:17:

(want je moet hem zelf aan/uit zetten bij je slaap).Dat hoeft tegenwoordig toch niet meer? Tenminste, ik heb de Flex, en die detecteert dat sinds een aantal maanden (?) zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven