Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 26 juli 2016 @ 23:29:

[...]





Ik ben er eerlijk in, ik haat Merkel en als ik werkelijk zou zeggen wat ik van haar vind krijg ik een permaban



Laat ik het voorzichtig zeggen, ach nee laat maar, ik ga de staf Brigade zit achter de knoppen.Als je dat maar weet ..............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 26 juli 2016 @ 23:29:

[...]





Ik ben er eerlijk in, ik haat Merkel en als ik werkelijk zou zeggen wat ik van haar vind krijg ik een permaban



Laat ik het voorzichtig zeggen, ach nee laat maar, ik ga de staf Brigade zit achter de knoppen.





Merkel heeft de zaken enorm uit de hand laten lopen, het had vast honderdduizenden economische vluchtelingen gescheeld zonder haar welkomstcommite. Maar geen van de Europese landen heeft zn grens op slot gegooid voor mensen zonder niet vervalste identificatie, dus terroristen zouden toch wel binnen zijn gekomen. Daar heb je er immers maar een paar honderd van nodig om heel Europa te kunnen ontwrichten. De gehele EU is dom geweest en heeft dom gehandeld. Mijn complimenten gaan naar Oost Europa waar men tenminste geprobeerd heeft met hekken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 26 juli 2016 @ 23:40:

[...]





Haha. Maak je geen zorgen, je mening is ook zonder dat je het werkelijk zegt duidelijk.



Maar wanneer ik jou berichten op de pijler zo lees krijg ik de indruk dat je haar wel een deel van het probleem vind, maar niet, zoals de 100x waar ik het over had, haar als de enige factor ziet die aan de problematiek heeft veroorzaakt.



En dat maakt best een verschil tussen een nuttige/zinvolle/intressante discussie; een genuanceerde mening met uitleg waar het op gebaseerd is tov. losse/lege one-liners.





Ik maak altijd combinaties, zinvolle bijdrages voorzien van cijfers en on-liners die lekker weg lezen.

Daarbij is het natuurlijk belangrijk dat je een kop van jut hebt, Merkel is een prima kop van jut, en als ik de actualiteitenprogramma’s mag geloven zijn ze daar in Duitsland ook achter.



Overigens vermoed ik dat ze daar geen seconde wakker van ligt en de kans dat ze op dit forum leest is ook niet groot
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2016 @ 06:25:

[...]



. Mijn complimenten gaan naar Oost Europa waar men tenminste geprobeerd heeft met hekken.



Hongarije heeft het goed gedaan, hekken en een streng toelatingsbeleid, ze laten er na controle 5 per dag binnen.



Er komen nog wel mensen illegaal (hekwerk kapot knippen)

Maar de stroom is nagenoeg opgedroogd





Dit zien de Hongaren niet meer als ze uit het raam kijken
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Merkel ligt internationaal enorm onder vuur. Krijgt zware kritiek op haar asielbeleid.



Las ook dat in Duitsland de seksuele aanranding in zwembaden.niet eens meer in het nieuws komen, zo normaal zijn die inmiddels geworden. Soort van collateral damage voor de eigen bevolking.



Hongarije heeft Merkel seriemoordenaar genoemd



Welt.de
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 27 juli 2016 @ 08:10:

[...]





Hongarije heeft het goed gedaan, hekken en een streng toelatingsbeleid, ze laten er na controle 5 per dag binnen.



Er komen nog wel mensen illegaal (hekwerk kapot knippen)

Maar de stroom is nagenoeg opgedroogd



[img]http://media.nu.nl/m/s8ex6aka7x6s_wd640 ... nroute.jpg[/img]

Dit zien de Hongaren niet meer als ze uit het raam kijken Die oostenrijks-hongaarse coalitie heeft volgens mij de stroom eerder op doen drogen.dan het duivelspact met turkije
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 08:14:

[...]





Die oostenrijks-hongaarse coalitie heeft volgens mij de stroom eerder op doen drogen.dan het duivelspact met turkijeDaar kon je wel eens een goed punt hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 27 juli 2016 @ 08:12:

Merkel ligt internationaal enorm onder vuur. Krijgt zware kritiek op haar asielbeleid.



Las ook dat in Duitsland de seksuele aanranding in zwembaden.niet eens meer in het nieuws komen, zo normaal zijn die inmiddels geworden. Soort van collateral damage voor de eigen bevolking.





Welt.de



De volgende verkiezingen komt de eindafrekening, mede veroorzaker van de BREXIT haar eigen volk overgeleverd aan een oncontroleerbare stroom migranten.

In de middeleeuwen was ze voorzien van pek & veren het land uitgezet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Net op het journaal, Servië doet huilie omdat ze ongeveer 300 migranten per dag (Afghanen en Pakistanen) per dag binnen krijgen en de grenzen met Kroatië en Hongarije potdicht zitten.



Tja ik zou zeggen, bouw ook een hek in plaats van allerlei jankverhalen de wereld in te sturen.

Wees blij dat ze niet allemaal asiel aanvragen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.trouw.nl/tr/nl ... ands-paspoort-geven.dhtml



VVD wil migrant pas na tien jaar Nederlands paspoort geven



De VVD wil de lat hoger leggen voor nieuwkomers die Nederlander willen worden. Anders stelt de Nederlandse nationaliteit niets meer voor en dreigt de samenleving te ontwrichten, stellen de liberalen.



VVD-Kamerlid Malik Azmani is de enige die ik wel serieus neem want die roept dit al langer maar anders zou ik denken aan een verkiezingsstunt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 28 juli 2016 @ 07:40:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... ands-paspoort-geven.dhtml



VVD wil migrant pas na tien jaar Nederlands paspoort geven



De VVD wil de lat hoger leggen voor nieuwkomers die Nederlander willen worden. Anders stelt de Nederlandse nationaliteit niets meer voor en dreigt de samenleving te ontwrichten, stellen de liberalen.



VVD-Kamerlid Malik Azmani is de enige die ik wel serieus neem want die roept dit al langer maar anders zou ik denken aan een verkiezingsstunt.



Heel goed initiatief, hulde VVD



Trouwens gister gezien een Syrische vrouw (Lopende Zaken) met voorlopige VV voor 5 jaar.

Ook goed, is de situatie verbeterd in het land van herkomst kun je terug en helpen opbouwen.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Levensgevaarlijk:



http://www.telegraaf.nl/b ... _Wir_schaffen_das___.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 juli 2016 @ 11:47:

[...]





Heel goed initiatief, hulde VVD



En als het kan alleen voor mensen met een inkomen, als je na 10 nog in de steun loopt heb je hier ook niets meer te zoeken/brengen.



Trouwens gister gezien een Syrische vrouw (Lopende Zaken) met voorlopige VV voor 5 jaar.

Ook goed, is de situatie verbeterd in het land van herkomst kun je terug en helpen opbouwen.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hollebollegijs schreef op 28 juli 2016 @ 07:40:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... ands-paspoort-geven.dhtml



VVD wil migrant pas na tien jaar Nederlands paspoort geven



De VVD wil de lat hoger leggen voor nieuwkomers die Nederlander willen worden. Anders stelt de Nederlandse nationaliteit niets meer voor en dreigt de samenleving te ontwrichten, stellen de liberalen.



VVD-Kamerlid Malik Azmani is de enige die ik wel serieus neem want die roept dit al langer maar anders zou ik denken aan een verkiezingsstunt.Goed plan,meteen invoeren.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 juli 2016 @ 14:27:

Levensgevaarlijk:



http://www.telegraaf.nl/b ... _Wir_schaffen_das___.html





Ach het "Wir schaffen das" heeft inmiddels zo'n negatieve bijklank gekregen dat ze het beter niet dan wel kan gebruiken, uiteindelijk zullen ze het best gaan "schaffen" maar hoeveel Duitsers liggen er dan al onder de groene zoden.



Toch triest dat een knotsgekke mutti zo'n puinhoop kan aanrichten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het mens is knetter-knettergek.
Ik heb net in de Telegraaf dat stuk over de persconferentie van Merkel gelezen. Het is compleet van de pot gerukt dat ze nu weer dat idiote "Wir schaffen das" gebruikt na alles wat er gebeurd is. Zij is echt raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 28 juli 2016 @ 16:27:

Ik heb net in de Telegraaf dat stuk over de persconferentie van Merkel gelezen. Het is compleet van de pot gerukt dat ze nu weer dat idiote "Wir schaffen das" gebruikt na alles wat er gebeurd is. Zij is echt raar.





Past naadloos in het rijtjes van Rutte's "onderste steen boven" en €1000,-

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Och ja, Rutte. Ook zo'n natte wind. Hij is nogal stil wat de vluchtelingen, aanslagen in buurlanden en alle andere misere betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 28 juli 2016 @ 17:00:

Och ja, Rutte. Ook zo'n natte wind. Hij is nogal stil wat de vluchtelingen, aanslagen in buurlanden en alle andere misere betreft.Wat zou hij dan moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 28 juli 2016 @ 16:27:

Ik heb net in de Telegraaf dat stuk over de persconferentie van Merkel gelezen. Het is compleet van de pot gerukt dat ze nu weer dat idiote "Wir schaffen das" gebruikt na alles wat er gebeurd is. Zij is echt raar.



Een paar gekken op ruim een miljoen vluchtelingen... Er worden nog altijd veel en veel en veel meer mensen "normaal" vermoord in Duitsland (afgelopen jaren zo tussen de 800...1000).



Mensen die cijfers niet in perspectief kunnen zien zijn echt raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 28 juli 2016 @ 17:45:

[...]





Een paar gekken op ruim een miljoen vluchtelingen... Er worden nog altijd veel en veel en veel meer mensen "normaal" vermoord in Duitsland (afgelopen jaren zo tussen de 800...1000).



Mensen die cijfers niet in perspectief kunnen zien zijn echt raar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2016 19:34
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Aanslagen zijn niet het enige probleem.Maar eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om daarop in te gaan.

Ik word deze discussie een beetje moe,merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs de Dalai Lama zegt het: het is teveel,Duitsland moet wel Duitsland blijven.
Mien,haal weg want de stafbrigade slaapt nooit,straks heb je weer een ban voor 'op de man spelen'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven