Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Hier een vent die sliepers te koop aanbiedt.







Ik dacht en tikfout maar hij blijft het maar over sliepers hebben ipv slippers.

Als iemand nou de nl taal niet helemaal machtig is ok, maar deze man heet gewoon Hennie ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jensy schreef op 28 juli 2016 @ 14:25:

Ik heb zo een hekel aan de reactie "lootje" pffff staan niet op de kermis.....Ok, welke variant van 'lootje' staat je wel aan? Gewoon nieuwsgierig...
Alle reacties Link kopieren
De beheerder van een verkoopgroep waar ik lid van ben

heeft in een post een voorbeeld gegeven van een 'onaangenaam bericht'

dat hij ontving van een rancuneus ex-lid.

Dit ex-lid , die was gebanned, heeft een nu een 'eigen verkoopgroep' .



(Yup, er is echt een wildgroei aan verkoopgroep varianten hier...

Waarvan velen opgericht uit onvrede met andere groepen..)



Hierbij het bericht van het boze ex-lid...

Let op: het is echt heel erg grof...met gebruik van ziektes enzo...



,,Zeg tegen je kankerhoer dat ze de kanker kan krijgen pottig wijfje haha

en jou bek stinkt wassen nu je groep word nagemaakt met een veel betere versie !!

Thanks voor je klanten "



(Klik hier voor het hele bericht ...)



Poeh...ik weet nu weer waarom ik die verkoop/weggeef sites

echt niet heb gemist in mijn twee jarige afwezigheid...

Wat een vreselijk negatieve atmosfeer hangt daar soms...
quote:SpeakingSilence schreef op 28 juli 2016 @ 21:27:

[...]





Ok, welke variant van 'lootje' staat je wel aan? Gewoon nieuwsgierig...



Persoonlijk vind ik het fijner als mensen in volzinnen reageren ;) gewoon aangeven dat ze interesse hebben.(geen levensverhalen haha!)

Ook bij bv kleding, hoe vaak er wel niet als reactie staat: maat.
quote:SpeakingSilence schreef op 28 juli 2016 @ 23:47:

De beheerder van een verkoopgroep waar ik lid van ben

heeft in een post een voorbeeld gegeven van een 'onaangenaam bericht'

dat hij ontving van een rancuneus ex-lid.

Dit ex-lid , die was gebanned, heeft een nu een 'eigen verkoopgroep' .



(Yup, er is echt een wildgroei aan verkoopgroep varianten hier...

Waarvan velen opgericht uit onvrede met andere groepen..)



Hierbij het bericht van het boze ex-lid...

Let op: het is echt heel erg grof...met gebruik van ziektes enzo...



,,Zeg tegen je kankerhoer dat ze de kanker kan krijgen pottig wijfje haha

en jou bek stinkt wassen nu je groep word nagemaakt met een veel betere versie !!

Thanks voor je klanten "



(Klik hier voor het hele bericht ...)



Poeh...ik weet nu weer waarom ik die verkoop/weggeef sites

echt niet heb gemist in mijn twee jarige afwezigheid...

Wat een vreselijk negatieve atmosfeer hangt daar soms... Zo dan!
Okeej, lekker dan ... Gelukkig zijn dat soort groepen hier in de buurt nog redelijk netjes. Kan ook zijn omdat het bevolkt wordt door mijn halve vriendengroep (lees: stel hele nette mensen) die massaal aan het verhuizen en opruimen zijn



@miss-h Dat valt mij ook vaak op, de mensen die het hardst roepen dat 'ze het zo slecht hebben, en de wereld is zo gemeheeeeeen!' zijn niet per se de mensen die het hardst hulp nodig hebben. Ja, hulp om te stoppen met roken en om van hun huisdier-in-huis-haal-verslaving af te komen misschien, of hulp om beter met hun geld om te gaan.
Werd hier een gratis jongensfiets aangeboden, opknappertje. Zadel en trapper moesten vervangen worden o.a.



Netjes verloot aan 1 van de beheerders van een andere groep toevallig.



Lees ik van de week een heftige discussie dat de gever wel had mogen zeggen dat de fiets niet reed, want nu had haar kleinzoon er nog niets aan. Reactie gever, je schoonzoon had hem ook kunnen laten staan toen ik het zei bij het ophalen. Dan had ik er een ander blij mee kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 28 juli 2016 @ 19:30:

Weggeefhoek vandaag



Een vrouw geeft gratis floppy disks weg.

Ze krijgt twee adviezen in de reacties.



Reactie 1: ' kan je weggooien niemand gebruik dit nog denk ik'

Reactie 2: ' Ik zou het bewaren. Over 10 jaar een waar collectors item. Wordt geld waard!'







Ik zou gaan voor advies 1...Komt meteen een oud trauma boven van Windows met floppy's installeren en dan een van de laatste 10 niet kunnen vinden...
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 28 juli 2016 @ 23:47:

De beheerder van een verkoopgroep waar ik lid van ben

heeft in een post een voorbeeld gegeven van een 'onaangenaam bericht'

dat hij ontving van een rancuneus ex-lid.

Dit ex-lid , die was gebanned, heeft een nu een 'eigen verkoopgroep' .



(Yup, er is echt een wildgroei aan verkoopgroep varianten hier...

Waarvan velen opgericht uit onvrede met andere groepen..)



Hierbij het bericht van het boze ex-lid...

Let op: het is echt heel erg grof...met gebruik van ziektes enzo...



,,Zeg tegen je kankerhoer dat ze de kanker kan krijgen pottig wijfje haha

en jou bek stinkt wassen nu je groep word nagemaakt met een veel betere versie !!

Thanks voor je klanten "



(Klik hier voor het hele bericht ...)



Poeh...ik weet nu weer waarom ik die verkoop/weggeef sites

echt niet heb gemist in mijn twee jarige afwezigheid...

Wat een vreselijk negatieve atmosfeer hangt daar soms...





Wat een triest gedoe zeg.

'Je groep wordt nagemaakt' en 'een betere versie' ... pfff en dan ook nog dat ordinaire gescheld. Hebben die mensen echt geen leven ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Positief verhaal:

Vanochtend in de supermarkt zag ik een vrouw lopen in het rokje dat ze een paar weken geleden bij mij had opgehaald

Ik twijfelde eerst of ik zin had in het gedoe van dingen aanbieden op een weggeefhoek (vooral n.a.v. verhalen over mensen die niet komen opdagen enzo), maar hier werd ik echt even blij van!
Hier trouwens ook een uiteindelijk positief verhaal: mijn vriezer is van de week ein-de-lijk wél opgehaald, door twee studentes die vol vrolijke barbecue-en-ijsjes-plannen voor de zomer zaten
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 22 juli 2016 @ 16:18:

Dit is toch lastig te bevatten: Kansloos Uppen als Dagbesteding of erger...Levensinvulling ?

Waarom doen mensen dit?!



Ergens in de lente van 2014 hield ik grote schoonmaak.

Ik was een maand lang 'intensief bezig' op weggeefsites en verkoopsites.

Na een fascinerende & frustrerende maand was het opruimen klaar!

Heerlijk! Geen gebedel, jankverhalen en tijdrovende ' ik-ben-NU- onderweg' afspraken meer...

Vervolgens meer dan twee jaar niet meer gekeken op die sites.

Tot deze maand, nu ik weer een opruim bui heb...



En serieus...

Ik kom NA RUIM TWEE JAAR gewoon DEZELFDE KANSLOZE advertentie tegen op verschillende groepen.

Deze advertentie werd in 2014 voor mijn gevoel bijna elke dag ge-upt....

Want elke keer als ik inlogde, zag ik 'Het Mooie Pak' weer...



Ik snap dat bepaalde kleding een emotionele waarde voor iemand kan hebben.

Maar als na twee jaar uppen je



Mooie Pak ( link 1)



Mooi Pak ( link 2)



nog niet verkocht is...

En je toch hardnekkig door upt...



Wat zou dan de diepere reden daarachter zijn?

Pure eenzaamheid misschien? Gierigheid? Bord-voor-je-kopheid?

Ik heb nu echt de neiging om er iets onder te posten wat deze arme man kan helpen uit zijn tijdrovende waan....

Ik ben zelfs bereid 5 euro te bieden, het op te halen en daarna naar de Kringloop te brengen!!!











Ok, dezelfde meneer die het 'Mooie pak' al twee jaar gepassioneerd aan het uppen is

heeft nog een advertentie die twee jaar geleden ook op de verkoopsite stond...



Net weer een 'up' in mijn face gehad. Om depressief van te worden .

Ik weet dat over smaak niet valt te twisten.

Maar... dit is in mijn beleving een item waar je nachtmerries van kan krijgen:

Een porseleinen pop met een doodse blik. Uit de pop komt een lieflijk creepy muziekje...

Voor de liefhebber een screenshot



Op de facebooksite is het trouwens geen foto van de pop...

Maar een filmpje met een langzaam bewegende pop

begeleid door een muziekje die past in een film als 'IT'
Alle reacties Link kopieren
quote:strandmeisje schreef op 22 juli 2016 @ 19:17:

[...]









Kun je dat niet onder die advertentie zetten van dat mooie pak? Of breekt dan de hel ongeveer los?



Hah...zou ik zelfs sneu vinden voor die man... Ik zag het pak net weeeer voorbijkomen...

Mijn vingers kriebelen nu echt hoor...om een bod van laten we zeggen vijftig cent te doen...



Maar goed...laat ik zelf maar geen 'drama' triggeren
Bij ons op een hoek.



Hoi leden wie kan mij helpen aan wat kinderspullen hen zonen van 6 en bjjna 2 het probleem is dat ik in Suriname woond is er toch ergens een hart die me wel kan helpen bij voorbaat dank serieuse reaktie



Tuurlijk, kost niets om het even op te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Keek ook even op de weggeefhoek hier. Daar heeft iemand een like en deel actie op gezet van een bedrijf. Dit bedrijf verloot kaartjes voor een dagje uit. Blijkbaar heeft de eigenaar kaartjes gewonnen bij de postcodeloterij, want die staan op de foto.
quote:miss_h schreef op 28 juli 2016 @ 15:08:

Misschien ben ik wel heel erg daarin maar wat mij ook vaak opvalt is dat juist de mensen die zeggen geen cent te makken te hebben, 5 honden op hun facebookprofiel hebben staan en bij elke foto een shaggie in hun hand hebben.



Ik heb zelf jaren gerookt en in stressperiodes heb je geen zin om te stoppen maar het kost klauwen met geld. En nog een zootje dieren erbij. Ik vraag me af waar je prioriteiten dan liggen?



Dit dus...

Snap daar echt helemaal niets van...

En dat eeuwige "het is het laatste wat ik nog heb".

Nou, ik zelf zit nu al 5 jaar thuis ivm arbeidsongeschiktheid, in de bijstand. Maar ik kom best aardig rond! Mij zie je geen zielige verhalen schrijven daarover!

(ja, nu ff om te spuien ).

Gewoon een kwestie van keuzes maken. Tuurlijk mis ik mijn auto die ik heb moeten verkopen. Tuurlijk had ik graag 2 katten gehad ipv 1.

Maar rondkomen is voor mij nu eenmaal belangrijker



Zo, dat was ff mijn frustratie over veel zielige berichten.

Nu jullie weer
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 29 juli 2016 @ 22:15:

[...]





Hah...zou ik zelfs sneu vinden voor die man... Ik zag het pak net weeeer voorbijkomen...

Mijn vingers kriebelen nu echt hoor...om een bod van laten we zeggen vijftig cent te doen...



Maar goed...laat ik zelf maar geen 'drama' triggeren



Gewoon doen.

Zo'n 'up' elke dag is erg irritant.
Alle reacties Link kopieren
Op onze weggeefhoek:



Iemand interesse in anders gooi ik het weg.

Ophalen in ......



Reactie van iemand: Gooi maar weg
Alle reacties Link kopieren
Op een weggeef/verkoophoek...



"wie o wie heeft er nog wat aan een tv. geen afstand bediening. maar doet prima. wil er wel graag 20 euro voor hebben. zit je onderhand op dertig weggeef-verkoop hoeken. niemand reageert. iedereen wil alles gratis kan toch niet."



En dan een foto van een vieze stoffige dikke oude TV.



Als je er uit principe wat voor wil, zorg je toch dat hij picobello op de foto staat? Maar dan nog, bij de kringloop kan je ze niet eens met kwijt.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Oh ja, dat zie je op MP ook.

"Heeft lekke band, moet geplakt worden"

"Moet wel schoongemaakt worden"



Dan dóe je dat toch voordat je het te koop zet??
Alle reacties Link kopieren
Deze 2 zien er ook niet uitnodigend uit.

Maar aan de andere kant, als je geen geld hebt..

Alle reacties Link kopieren
quote:winters schreef op 30 juli 2016 @ 10:45:

Op onze weggeefhoek:



Iemand interesse in anders gooi ik het weg.

Ophalen in ......

[img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 1777_o.jpg[/img]

Reactie van iemand: Gooi maar weg



En dan die voeten er bij

Zag er van de week ook eentje :

Tafel te koop. Met een foto van de tafel en als bonus twee blote voeten van de fotograferende verkoper, rustende op de tafel
Alle reacties Link kopieren
Aanbieder plaatst een moderne mooie bank op een gratis op te halen groep.

Mooi ding. Zeker een paar honderd euro waard.



De advertentietekst is vrij helder:



' ALLEEN reageren als je hem aanstaande zaterdag tussen 10:00 uur en 17:00 uur op kunt halen'



De eerste reactie van een potentiële meeloter: ' Ik wil hem vanavond halen'



Alle reacties Link kopieren
Ik zoek voor mezelf een koelvriescombinatie en een fornuis/oven, magnetron/oven.

Laminaat, vloertegels, behang, verf,vitrages/gordijnen.

best veel als ik het zo nalees...????????

En graag mensen die mij willen helpen bij het klussen en een thuis te maken voor mezelf, ik kan helaas niet alles zelf.

M'n kookkunsten zijn ok zegt men, dan wil ik als tegenprestatie een mooie maaltijd voor je bereiden, maar wel wat de pot schaft die week ????????

Ook ben ik bereid om mee te denken in mogelijkheden kwa mekaar helpen.

Alvast dank,

Lieve groet mij



Reacties:



Het begint hier nu toch echt de spuigaten uit te lopen als je het mij vraagt!



Helemaal mee eens! Blijkbaar spaart er tegenwoordig niemand meer voor zijn/haar uitzet..



Sorry hoor, ik wil er wat voor doen hoor, maar krijg volgende week de sleutel van m'n woning en zit in een opvang... Met men 43 jaar mag ik volledig vanuit het niets beginnen, maar 22jaar keihard gewerkt in nederland en mag ik nu wat hulp vragen?

Is gewoon erg omdat ik een buitenlandse naam draag deze uitspraken! Ben hier geboren hoor!



Het gaat niet om je naam, het valt me alleen op dat er steeds meer en duurdere dingen gevraagd worden hier, en dit slaat ook echt niet alleen op jou. Sommige durven zelfs eerst foto's te vragen, want het beste is nog niet genoeg. Dat verbaasd me hier, en was niks persoonlijks.



Sorry ik sta gewoon te janken als een klein meid dit soort aandacht wou ik niet

Ik heb zelfs vrijwilligers werk gedaan en met de tweede kamer continu in contact geweest in 2008 t/m 2011 ontremd vergoeding betreft werkende ouders en opvang ! Ik wil graag een maatschappij die eenheid heefd, en dat zoek ik in m'n omgeving, m'n buurt, daar sta ik voor
Wauw, wat een drama verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven