Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:winters schreef op 30 juli 2016 @ 11:36:

Deze 2 zien er ook niet uitnodigend uit.

Maar aan de andere kant, als je geen geld hebt..

[afbeelding]Die dingen koop je voor minder dan 15 euro, als je geen geld hebt voor fatsoenlijke zitjes dan heb je geen geld voor een auto lijkt me. Ik ben erg voor hergebruik maar ik zou mijn kind nooit in een aftands zitje zetten waarvan de veiligheid me erg discutabel lijkt. Dat vind ik echt onbegrijpelijk.
Als ik dit soort verhalen lees, ben ik weer blij dat ik geen lid ben van zulke groepen wat een droevigheid!
Slaapbank aangeboden, zit nog prima maar de gaten die de hond gemaakt heeft zitten dicht met duct tape. Er is nog interesse in ook. Dat kan toch ook niet fris ruiken..



Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 31 juli 2016 @ 10:49:

Slaapbank aangeboden, zit nog prima maar de gaten die de hond gemaakt heeft zitten dicht met duct tape. Er is nog interesse in ook. Dat kan toch ook niet fris ruiken..



[img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58323F3C[/img]Misschien alleen voor het frame ?
Alle reacties Link kopieren
quote:bommetjebom schreef op 31 juli 2016 @ 14:32:

[...]



Misschien alleen voor het frame ?



Het zou kunnen inderdaad dat een geïnteresseerde nog bruikbare onderdelen ziet.

Maar in deze advertentie gaat de weggever er dus vanuit dat 'ie nog prima zit'. Ranzig hoor.



Over lelijke, maar bruikbare items geproken.

Ik zie soms oproepjes van kunstenaars of andere creatievelingen die om ogenschijnlijke meuk vragen. Van kapotte spijkerbroeken tot cassettebandjes. Ik zag eens een vrouw die vroeg om het leer van oude bankstellen om mooie tassen mee te maken. Leuk om te zien wat voor creatiefs mensen allemaal met afgedankt materiaal kunnen doen!



Zo heb ik zelf ook weleens een oerlelijke cd standaard gratis opgehaald om deze te verbouwen tot een plantenstandaard.



Beauty is in the eye of the beholder...
Alle reacties Link kopieren
Situatie van deze week...

Zouden jullie hier nog energie aan besteden? :



- Vrouw wil 'heeeeeel graag' een opbergbox van mij kopen.

- Afspraak gemaakt voor meteen de volgende dag, op haar initiatief.

- Ze komt niet op afgesproken tijd. Geen bericht gehad.

- Ik stuur vervolgens zelf een berichtje met de vraag of ze nog komt...wellicht later?

- Ze reageert met: ' Shiiiiiiiiiiiiiiiiiittttttt sorryyyyy helemaal vergeten!'

Wat ben ik toch ook een oen...' ' Dat heb ik weer...( <---bij die slachtoffermentaliteit opmerking gaan

de alarmbellen af bij mij )

- Ok kan gebeuren... Ze stelt een nieuwe afspraak voor. Prima...

- Op tweede afspraak komt deze mevrouw weer niet. Opnieuw zonder enig bericht.

- Ik stuur haar vervolgens weer een berichtje...om te weten te komen hoe of wat...

- Mevrouw: 'Kon helaas niet komen. Lig ziek op bed' .

- Zou het een smoes zijn?Ok, dat kan gebeuren... Ik wens beterschap en vraag haar heel duidelijk of ze de opbergbox eigenlijk

nog wel wil kopen, of dat ze het 'voorbij laat gaan'. Ik geef aan dat er nog een bieder is.

- Ik verwacht zoiets als: ' Ja laat maar, succes met de verkoop' .

Maar haar antwoord is: 'Ja ik wil het echt heeeeeeeel graag van je kopen!'

- Gevraagd of ze, 'als ze beter is' mij dan voor een bepaalde dag wil berichten voor een derde afspraak.

- Mevrouw: 'Zeker!Dank je wel! Gaan we doen! '

- De 'deadline dag' is inmiddels voorbij. Niets gehoord.

- Ik heb nu mijn laatste bericht gestuurd: 'Ik heb niets meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat je geen interesse meer hebt.'

- Ik zie dat ze het heeft gelezen, maar verder geen response.

Tsja...verrassend



Het gaat trouwens om een opbergbox van 4 euro!

Ik heb eigenlijk geen zin meer om de andere bieder te benaderen.

Vandaag een nieuwe regel voor mezelf bedacht: Items onder 5 euro gaan naar de Kringloop!



Enkele verkoop/weggeefhoek ervaringen rijker constateer ik het volgende:



Hoe goedkoper het item, des te onverschilliger zijn kopers/meeloters in het nakomen van afspraken.

Het gaat hierbij vaak om spullen die men eigenlijk niet echt nodig heeft.

Meeloten, gewoon omdat het kan. Niet omdat je het nodig hebt.

Kopen, gewoon omdat het goedkoop is. Niet omdat je het nodig hebt.

Bij duurdere, meer nuttige items, heb ik dit soort onverschilligheid nooit gemerkt bij kopers.
Ik zou daar geen energie meer aan besteden.
Alle reacties Link kopieren
Soms zie ik dingen op de verkoopgroepen voorbij komen die gewoon 'nep' lijken,

omdat het cliché of ongeloofwaardig klinkt.

Maar... dan blijken het toch gewoon mijn schaamteloze plaatsgenoten te zijn in hun natuurlijke habitat .



Gisteravond bijvoorbeeld op een van de verkoopgroepen komt er ineens een Knalpaarse Vibo ( zie foto) voorbij op mijn scherm. ' Nieuw in verpakking' .



Hierbij een greep uit oneindig veel reacties:



Reageerder A: 'Heb je gebruikt'

Verkoper: Zoals er staat nieuw in doos. Dus nee niet gebruikt.

Reageerder B: "Nieuw" in doos.

Verkoper: Jij bent zeker de leukste thuis

Reageerder C: Het kan ook nieuw in doos zijn. Je kunt het wel ook gebruikt hebben en dan netjes weer in de verpakking ( doos) gedaan hebben. Dat komt veel voor. Zie Radar uitzending.







Ik vind de profielfoto van de verkoper trouwens ietwat ongemakkelijk in combinatie met deze advertentie: Een foto van zichzelf met een klein minderjarig dochtertje.

Hij heeft de advertentie ook op z'n eigen facebook pagina gezet.

Pontificaal tussen de foto's van zijn spelende dochtertje...

waaronder een foto van hem onder douche met dochtertje op arm...

Beetje weird gevoel krijg ik bij dit profiel en de advertentie combi...



Screenshots voor liefhebber: Nieuw In Doos
Alle reacties Link kopieren
Oh noooo...

wat een drama nu...op een gezocht en weggeef groep:



Een vrouw post de volgende oproep:

'Voor een vriend uit Iran zoek ik dringend een baan.

Hij spreekt engels. Is er iemand die heb een baan kan bieden?

Hij staat voor praktisch alles open."



De hel die nu is losgebarsten in de snel binnendruppelende comments is echt vermoeiend.

Een kleine greep uit de vele comments, want dat zijn er nogal wat:



Mevrouw A:

' Wij Nederlanders willen ook werk'



Mevrouw B:

'Laat de gemeente hem lekker helpen..

genoeg Nederlanders die net zo hard werk nodig hebben

en worden allemaal ingenomen door die gelukzoekers...

belachelijk dat het via hier gevraagd moet worden'



Mevrouw C :

'Lekker naar eigen land daar werken

hier geen werk niet voor ons eigen volk wij gaan voor'



Waarop iemand reageert op mevrouw C:

' Nederlands zat zeker vroeger niet in het vakkenpakket op de huishoudschool? '



En een ander reageert op mevrouw C:

' Zo te zien heeft jou kleindochter ook geen Nederlandse vader of moeder..

ook terug sturen naar eigen land?



En dan deze boze reactie van een 'pro vluchtelingen' -reageerder :

' Ik vind het zo ongelofelijk walgelijk al die reacties elke x!

Mensen die andere proberen te helpen durven straks niet eens meer een oproep te plaatsen!

Willen jullie ruilen met die mensen???

Jullie hun hulp ontvangen maar dan wel inclusief het oorlogstrauma dat ze hebben!!

Durf te wedden dat de helft van jullie zelfmoord pleegt

want zo'n trauma kunnen jullie niet eens dragen!!!

Vraag even aan overlevers van de jaren 40 45

van joodse komaf wat de oorlog met ze heeft gedaan...

dan stop je wel met bitchen op vluchtelingen!!

Hoop dat het beheer op deze groepen eens wat strenger gaat optreden

tegen die haatzaaiers en misgunners,

en oh ja nog wat...als hier straks de pleuris uit breekt

en jullie je gezin in veiligheid willen brengen hoop ik dat je bootje lek gaat"







Ben benieuwd hoe lang deze oproep blijft staan...

Er staan trouwens ook vrij neutrale reacties bij van mensen die tips geven over een baan.
Alle reacties Link kopieren
Iemand bied een printer aan, alleen met zwarte toner en onbekend of ie het nog doet. vandaag ophalen

Bovenstaande was op 9 juli. wordt de 26ste nog een keer geupt en op 28 juli staat er: ik zal hem verwijderen hij is inmiddels naar de kringloop. Vandaag staat hij er nog op.
Alle reacties Link kopieren
Hier had de oprichtster van de site het idee om voor de mooiste foto van je hond een prijs te geven. Met het gevolg dat er nu ook kattenfoto's geplaatst kunnen worden. Vraag me af wat het volgende is: konijnen , vissen of kinderen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 01 augustus 2016 @ 20:46:

Hier had de oprichtster van de site het idee om voor de mooiste foto van je hond een prijs te geven. Met het gevolg dat er nu ook kattenfoto's geplaatst kunnen worden. Vraag me af wat het volgende is: konijnen , vissen of kinderen



Ik zou er denk ik foto's onder zetten van insecten of ratten (echte, niet van die huisdierratten).



Aanvulling: ik heb geen hond, maar als ik een hond zou hebben, dan zou ik er een foto van maken



https://www.youtube.com/watch?v=dVXUqrLgWy0
Alle reacties Link kopieren
o leuk was dat altijd , Alles kan beter.

In de spelregels van ons groepje staat: na 14 dagen worden oude aanbiedingen verwijderd. Nu is zo ongeveer alles geüpt door de beheerster om te vragen of het artikel al weg is en de foto weg kan, Hoezo, niks anders te doen hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hier ook een relletje op de verkoophoek.

Iemand biedt een kitten aan, uitgebreide beschrijving, lief, tam, leeftijd, foto's.. Vraagprijs tien euro.



Eerste reactie: ik wil hem wel hebben, maar zit in bewind, heb geen tien euro.



Verkoper: geeft niks, het gaat erom dat hij een goed huis krijgt, met veel liefde.



Zelfde vrouw reageert: ja, hij komt in een goed huis en kan dan spelen met mijn andere kitten.



Verkoper: goed, dan reserveer ik hem voor u.



Derde persoon: ik wil me er niet mee bemoeien hoor, maar als ze geen 10 euro heeft, hoe gaat ze dan voer kopen?



Volgen heel veel boze reacties met: iedereen heeft recht op een fijn leven met huisdier, het gaat niet om het geld, maar om de liefde, ze heeft al een kitten dus ze weet wat ze doet, er zijn ook goede doelen die de castratie willen betalen, als ze onder bewind staat wordt er juist goed op gelet dat er genoeg geld is voor de dieren, er zijn potjes/ voedselbank om je dan te helpen..



Kon het niet laten en heb ook gereageerd dat een dier niet kan leven van de liefde, maar gewoon geld kost etc.



Verkoper: Ik denk er nog even over na.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet heel zeker, maar ik geloof dat je , als je onder bewind staat geen huisdieren mag aanschaffen ?



Of, dat lijkt me niet meer dan logisch ;)
Dus.
Ik snap ook niet goed dat wanneer je onder bewind staat dan ook nog huisdieren wilt hebben. Ik snap wel dat je huisdieren wilt hebben. Maar je staat onder bewind, hebt per week een klein bedrag om van te leven. Van dat kleine beetje moet je ook nog een gedeelte inleveren voor huisdieren. En wat als het dier ziek wordt of gewoon naar de dierenarts toe moet, hoe wil je dat gaan betalen?



Natuurlijk, een beestje heeft ook liefde nodig. Maar heeft ook zeker een baasje nodig die financieel sterk staat.



Mijn 2 cavia's kosten per maand al zo'n €50,- misschien ook nog wel iets meer. En daarnaast heb ik voor mijn dieren ook een spaarpotje waar ik elke maand geld inleg voor dierenarts en andere kosten buiten de verzorging om.
quote:ZombieQueen schreef op 02 augustus 2016 @ 23:35:

Ik snap ook niet goed dat wanneer je onder bewind staat dan ook nog huisdieren wilt hebben. Ik snap wel dat je huisdieren wilt hebben. Maar je staat onder bewind, hebt per week een klein bedrag om van te leven. Van dat kleine beetje moet je ook nog een gedeelte inleveren voor huisdieren. En wat als het dier ziek wordt of gewoon naar de dierenarts toe moet, hoe wil je dat gaan betalen?



Natuurlijk, een beestje heeft ook liefde nodig. Maar heeft ook zeker een baasje nodig die financieel sterk staat.



Mijn 2 cavia's kosten per maand al zo'n €50,- misschien ook nog wel iets meer. En daarnaast heb ik voor mijn dieren ook een spaarpotje waar ik elke maand geld inleg voor dierenarts en andere kosten buiten de verzorging om.1 van mijn broers heeft onder bewind gestaan. Benodigdheden coor zijn hond kocht hij idd van zijn leefgeld en dat deed hij met alle liefde ( en ach wij gaven hem ook altijd van alles) en de dierenarts werd door de bewindvoerder gewoon betaald.
quote:Lovely1987 schreef op 02 augustus 2016 @ 23:49:

[...]

1 van mijn broers heeft onder bewind gestaan. Benodigdheden coor zijn hond kocht hij idd van zijn leefgeld en dat deed hij met alle liefde ( en ach wij gaven hem ook altijd van alles) en de dierenarts werd door de bewindvoerder gewoon betaald.Maar hij had die hond zeker al? Ik denk niet dat een bewindvoerder erg blij wordt als je een nieuw huisdier neemt. En als je al geen cent te makken hebt kan je ook niet voor een huisdier zorgen zoals je dat zou moeten doen.
quote:ZombieQueen schreef op 02 augustus 2016 @ 23:54:

[...]





Maar hij had die hond zeker al? Ik denk niet dat een bewindvoerder erg blij wordt als je een nieuw huisdier neemt. En als je al geen cent te makken hebt kan je ook niet voor een huisdier zorgen zoals je dat zou moeten doen.Ja klopt hij had zijn hond toen al ja. En in mijn familie kunnen we niet zonder dieren. Stel dat de bewindvoerder er helemaal op tegen zou zijn dan had 1 van ons die periode wel alles voor de hond betaald.
quote:neener-neener schreef op 30 juli 2016 @ 17:56:

Als ik dit soort verhalen lees, ben ik weer blij dat ik geen lid ben van zulke groepen wat een droevigheid!Had me er bij 2 aangemeld maar al snel weer afgemeld vanwege alle irritaties die het bij me opriep. Wat een tokkies zeg!
quote:winters schreef op 30 juli 2016 @ 11:36:

Deze 2 zien er ook niet uitnodigend uit.

Maar aan de andere kant, als je geen geld hebt..

[afbeelding]Dan nog niet. Gadver. Als je een auto hebt heb je vast nog wel 7,50 voor een nieuwe bij de Aldi of Lidl. Dan fiets je maar een weekje om benzine uit te sparen. JAK.
quote:Lovely1987 schreef op 02 augustus 2016 @ 23:49:

[...]

1 van mijn broers heeft onder bewind gestaan. Benodigdheden coor zijn hond kocht hij idd van zijn leefgeld en dat deed hij met alle liefde ( en ach wij gaven hem ook altijd van alles) en de dierenarts werd door de bewindvoerder gewoon betaald.



Als hij die hond al had snap ik het nog wel een beetje maar anders nee.



En als je echt niet kan rondkomen en gaat bedelen op weggeefhoeken ( dus extra zielige verhalen ophangen om het maar te krijgen) dan is het heel erg maar dan zou ik een huisje zoeken voor ze bij iemand die er wel geld voor heeft.
Alle reacties Link kopieren
Geen weggeefgroep story, maar wel marktplaats.



Gister de hele middag gewacht op een koper van een stuk antiek.

We hadden rond 14:00 uur afgesproken.

Hij kwam uit een andere plaats, anderhalf uur rijden.

Kwam hij uiteindelijk rond een uur of vijf...



Het antieke stuk stond in de hal bij de voordeur, waar ook het toilet zit.

Juist toen ik lekker rustig alles op het toilet aan het deponeren was,

en ik dacht dat de man niet meer zou komen,

ging ineens toch die bel!

Geweldige timing...

In die hal hangt meestal een minuut of 10 nog een lucht als iemand naar het toilet is gegaan.

Bah.



Hij belde nogal indringend. Dus ik gehaast afvegen.

Daarna als een gek parfum gespoten, lucifer aangestoken en raam open gegooid.

Vervolgens al glimlachend de deur opengedaan. ( Ja , ik had mijn handen gewassen! )



Ik weet zeker dat mijn ' warme bedopte walm' hem tegemoet trad...Arme man

Genant !
quote:Lovely1987 schreef op 03 augustus 2016 @ 00:01:

[...]



Ja klopt hij had zijn hond toen al ja. En in mijn familie kunnen we niet zonder dieren. Stel dat de bewindvoerder er helemaal op tegen zou zijn dan had 1 van ons die periode wel alles voor de hond betaald.Als je in de financiele shit zit heb je niet zoveel te willen, ook al "kun" je niet zonder.
quote:Coco87 schreef op 03 augustus 2016 @ 19:49:

[...]



Als je in de financiele shit zit heb je niet zoveel te willen, ook al "kun" je niet zonder.Precies, een huisdier is nog altijd een luxe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven