Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
quote:impala schreef op 29 juli 2016 @ 14:17:

[...]





Heb hem gevonden. https://www.16personalities.com/nl

En scoor hetzelfde als toen: ISTP.



De Nederlandse uitleg is een samenvatting, maar je kunt doorklikken naar de Engelse en die is erg uitgebreid (werk, liefde, vriendschap, ouderschap..) Het lijkt zo op het eerste gezicht griezelig goed te kloppen.De mijne is ISFJ , ik ben een softy maar wel uniek
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een INFP, mediator.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn hypothese dat autisten istp zijn klopt dus voor geen meter, dat kreeg ik al door toen ik de uitgebreide uitleg las. Het enige dat we gemeen hebben is de I van introvert.

Klopt de omschrijving bij jullie ook zo goed? Zelfs het werk dat ik heel lang gedaan heb en waar ik idd goed in ben, wordt expliciet genoemd.
.
Ja klopt best goed, sociaal ben ik best goed op mijn werk, met klanten en collega''s en daar is inderdaad weleens misbruik van gemaakt.

Ik heb hart voor de zaak , werk er ook al 25+ jaren, belangrijke structuur in mijn leven.
Hier nog een ISFJ, zijn we beiden uniek Ik herken me in heel veel punten van de omschrijving, behalve het stukje over openstaan voor veranderingen en nieuwe ideeën Das nou net een van mijn struikelblokken...
Mij te moeilijk die test. Ik snap de vragen niet goed en weet ook niet altijd het antwoord.
quote:Lea32 schreef op 29 juli 2016 @ 20:33:

Hier nog een ISFJ, zijn we beiden uniek Ik herken me in heel veel punten van de omschrijving, behalve het stukje over openstaan voor veranderingen en nieuwe ideeën Das nou net een van mijn struikelblokken...







De mijne ook hoor, zolang ik zelf mee mag denken over veranderingen en nieuwe ideeen heb ik er nog wat controle erover en dan gaat het wel.

Laatst een grote verandering op het werk gehad en daar ben ik ook behoorlijk op vastgelopen met mezelf en dat heeft me doen besluiten om nu eens te gaan onderzoeken of mijn vermoedens kloppen.
quote:duende12 schreef op 29 juli 2016 @ 20:48:

Mij te moeilijk die test. Ik snap de vragen niet goed en weet ook niet altijd het antwoord.Zitten ook lastige vragen bij, ik heb van sommige woorden ook eerst de betekenis opgezocht
Alle reacties Link kopieren
quote:Lea32 schreef op 29 juli 2016 @ 20:33:

Hier nog een ISFJ, zijn we beiden uniek Sorry, ik maak je nog iets minder uniek, want ik kom ook uit op ISFJ
You don't have to fit into the format
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 21:13:

[...]

Laatst een grote verandering op het werk gehad en daar ben ik ook behoorlijk op vastgelopen met mezelf en dat heeft me doen besluiten om nu eens te gaan onderzoeken of mijn vermoedens kloppen.Daar is bij mij het balletje ook mee begonnen te rollen. Verandering op het werk afgelopen najaar, vastlopen, hulp zoeken uiteindelijk. Alleen had ik zelf niet in de verste verte richting autisme gedacht...
quote:Lea32 schreef op 29 juli 2016 @ 21:41:

[...]





Daar is bij mij het balletje ook mee begonnen te rollen. Verandering op het werk afgelopen najaar, vastlopen, hulp zoeken uiteindelijk. Alleen had ik zelf niet in de verste verte richting autisme gedacht...



En nu je het weet vallen er dan meer dingen op hun plaats als je terug kijkt in je leven?



@ Lotte, welkom bij de club
Ja, nu ik wat meer geïnformeerd raak vallen er zeker dingen op hun plaats: mijn hang naar duidelijkheid en structuur, het moeilijk hebben met veranderingen/omgaan met onverwachte gebeurtenissen, niet altijd snappen wat mensen bedoelen, snel geïrriteerd zijn door anderen omdat ze anders denken/doen dan ik doe etc. En hoe vaak ik, zeker als kind, niet hoorde: kijk me eens goed aan.... vind ik nog steeds moeilijk om te doen.
quote:Lea32 schreef op 29 juli 2016 @ 21:50:

Ja, nu ik wat meer geïnformeerd raak vallen er zeker dingen op hun plaats: mijn hang naar duidelijkheid en structuur, het moeilijk hebben met veranderingen/omgaan met onverwachte gebeurtenissen, niet altijd snappen wat mensen bedoelen, snel geïrriteerd zijn door anderen omdat ze anders denken/doen dan ik doe etc. En hoe vaak ik, zeker als kind, niet hoorde: kijk me eens goed aan.... vind ik nog steeds moeilijk om te doen.



Deze dingen zijn wel herkenbaar ja.

Weten ze op je werk er ook van ?
Nee, ik heb het nog niet verteld. Ik wil voor mezelf eerst meer duidelijkheid hebben.
quote:Lea32 schreef op 30 juli 2016 @ 07:34:

Nee, ik heb het nog niet verteld. Ik wil voor mezelf eerst meer duidelijkheid hebben.Heel begrijpelijk, hopelijk geeft het je wat meer rust straks.
Maandag zijn de 4 weken om. Dan zal ik eens bellen met de huisartspraktijk of er uberhaupt een verwijsbrief verstuurt is.
quote:Mother_Earth schreef op 29 juli 2016 @ 13:09:

Huishouden heb ik nog nooit op orde gehad, het lukt me gewoon niet en is me in al die jaren ook nog nooit gelukt.

Toen ik nog getrouwd was toen lukte het nog enigzins met hulp van partner maar ook niet helemaal.

Ik heb zelf voordat we gingen trouwen tegen hem gezegd, je accepteert me zoals ik ben , ook als rommelkont en anders moet je niet met me trouwen en ik wil daarna ook niets meer daarover horen.

Tja hij heeft toch ja gezegd toen



Nu besteed ik mijn uitgespaarde geld van het stoppen met roken aan een poetsvrouw en wat een rust geeft dat, zo blij mee.Ik heb ook een interieurverzorgster.. 1x in de twee weken komt ze mijn hele huis doen. Ik heb een heel klein huis maar ik ben er heel blij mee! Het is me het geld wel waard. Niet meer in het weekend dat knagende gevoel dat ik niks doe in huis, maar gewoon kunnen genieten van mijn luie tijd
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag met mijn collega die ook ASS heeft in een Belgische stad gaan shoppen. Heel gezellig en niet aan onze lijn gedacht.

Wel een asociaal mens tegengekomen in de Mac Donalds. Er waren geen zitplaatsen. Te onhandig om het staand op te eten omdat die frietbakjes zo vol zitten. Er was nog 1 tafel bijna vrij. Er zat alleen een vrouw die haar tas op de stoel naast haar gezet had. Dus wij maar aan die tafel aanschuiven op de stoelen tegenover haar. Ze mopperde wat in een taal die wij niet verstonden. Gevraagd of ze in het Nederlands kon praten. Dat kon ze niet. Ze liep weg en gaf 2 keer een flinke duw tegen ons dienblad zodat een beker drinken omviel. Er viel gelukkig niks uit omdat er een deksel op zat. Echt he, sommige mensen hebben zo'n kort lontje.
Alle reacties Link kopieren
-
Misschien zat die vrouw wel op dr vrienden te wachten helemaal blij dat ze een tafeltje nog had gevonden, en hebben jullie dat zeer vakkundig om zeep geholpen
quote:biobitch1984 schreef op 30 juli 2016 @ 22:35:

[...]





Ik heb ook een interieurverzorgster.. 1x in de twee weken komt ze mijn hele huis doen. Ik heb een heel klein huis maar ik ben er heel blij mee! Het is me het geld wel waard. Niet meer in het weekend dat knagende gevoel dat ik niks doe in huis, maar gewoon kunnen genieten van mijn luie tijdDat dus
@ Hondenmens,



Heb je gevraagd aan haar of die stoelen vrij waren ?

Ik denk ook dat wat Biobitch zegt het kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dubbele post
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 31 juli 2016 @ 10:41:

@ Hondenmens,



Heb je gevraagd aan haar of die stoelen vrij waren ?

Ik denk ook dat wat Biobitch zegt het kan zijn.Nee niet gevraagd omdat we met onze handen vol stonden en nergens anders konden gaan zitten. Toen we aankwamen zat ze helemaal verdiept in haar telefoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 31 juli 2016 @ 10:41:

@ Hondenmens,



Heb je gevraagd aan haar of die stoelen vrij waren ?

Ik denk ook dat wat Biobitch zegt het kan zijn.

Het is inderdaad netjes om te vragen of die stoelen vrij waren. Maar ik vind haar wel een beetje agressief. Ik zou schrikken, hoewel ik in zo'n situatie in zou zien dat ik fout zou zijn.



quote:Ze liep weg en gaf 2 keer een flinke duw tegen ons dienblad zodat een beker drinken omviel.Hoewel ze misschien kwaad is omdat haar twee stoelen werden ingepikt, vind ik dat ze niet zo moet reageren.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven