Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 23 augustus 2016 @ 15:25:

[...]



Ja precies! ik ken iemand wiens broer ontslagen is omdat hij mensen in zijn vrachtwagen bleek te hebben op weg naar Engeland. Deze mensen worden dus helemaal niet beschermd of geholpen.

Precies!

Niks Nada Noppes, die mensen lopen zware trauma's op.

Wat te denken van de torenhoge boetes die worden opgelegd, bij het aantreffen van gelukzoekers in je wagen?

Hèlden zijn het die met gevaar voor eigen leven er voor zorgen dat onze produkten in de schappen liggen.

Vogelvrij verklaarde helden,

Vogelvrij verklaard door een prutspresident, die te laf is om passende maatregelen te nemen.

Ik mag hopen dattie in 2017 ophoepelt. BAH!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Krijgen we weer Sarkozy. Hij keek gisteren heel stoer bij zijn persconferentie.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 23 augustus 2016 @ 15:42:

Krijgen we weer Sarkozy. Hij keek gisteren heel stoer bij zijn persconferentie. Ik heb het gezien, met vrouwlief leuk koppel !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:shalimara schreef op 23 augustus 2016 @ 12:44:

[...]





O ging het je daarom? Waarom zeg je dan dat er linkse partijen zijn die de grenzen dicht willen timmeren?



Kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb.

Ik had het over de ACHTERBAN niet over de partijkaders
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 23 augustus 2016 @ 15:25:

[...]



Ja precies! ik ken iemand wiens broer ontslagen is omdat hij mensen in zijn vrachtwagen bleek te hebben op weg naar Engeland. Deze mensen worden dus helemaal niet beschermd of geholpen.



Klopt. Die chauffeurs zijn vogelvrij. Ze mogen zelf opdraaien voor enorme boetes als er mensen in hun vrachtwagen worden gevonden, of zelfs ergere consequenties dragen. Maar de bewaking stelt geen fluit voor, en zo lang de EU het toestaat dat enorme groepen illegalen tentenkampen stichten bij de grensovergang, en het elke dag weer opnieuw proberen, kan je die vrachtwagenchauffeurs niet de schuld geven.



Ik snap niet waarom die kampen niet allang opgeruimd zijn en die mensen terug op het vliegtuig gezet naar hun land van herkomst. Waarom laten we dat gewoon doorgaan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 12:23:

[...]





Omdat het een pruts president is.Hij heeft het gewoon te druk met het knuffelen van Mutti Merkel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 23 augustus 2016 @ 14:28:

[...]





Hollande is aan juridische regels gebonden.

Net als Merkel, rutte en noem maar op.



Europa kent zoiets als het EVRM.



Welke?

Ze vragen geen asiel aan, hij kan wel degelijk een registratie verplichten op basis van Dublin2

Veel hebben geen legitimatie dus hij mag arresteren op grond van legitimatieplicht

Wegen verkeerswet verbied voetgangers op de snelweg te komen.



Verder geld in Frankrijk de noodtoestand, gronden genoeg.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 17:41:

[...]





Kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb.

Ik had het over de ACHTERBAN niet over de partijkadersDan nog overdrijf je schromelijk door te stellen dat zij in een spagaat zit!

Gemiddeld 25% van de linkse achterban zeg de grenzen te willen sluiten, wat is dat dan voor 1 spagaat?

Voor rechts geldt hetzelfde, alleen de achterban van de PVV is merendeel voor het sluiten van de grenzen.

Klopt dus hoe dan ook niet wat je beweerde.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 00:36:

[...]





Moet dat? Ze zijn illegaal en moeten dus retour Afrika



Het is onwenselijk dat er honderdduizenden ongeregistreerde Afrikanen illegaal door Europa reizen

Kijk naar Calais aanvallen op vrachtwagens etc.



Ik zie ze heel graag vertrekken, sterker nog ik zou er een voorstander van zijn als de EU taxi dienst ze naar Libië terug brengt

in plaats van af te zetten in Italië



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... agfalp.jpg[/IMG]

Dit moeten we niet willen in Europa migranten breken door grens afzettingen





In de meeste landen is illegaliteit niet strafbaar. Europees recht schrijft bed, bad, brood voor. En dan heeft Nederland nog de karigste versie daarvan.



Dus hoe wil je dit oplossen?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 21:03:

[...]





Welke?

Ze vragen geen asiel aan, hij kan wel degelijk een registratie verplichten op basis van Dublin2

Veel hebben geen legitimatie dus hij mag arresteren op grond van legitimatieplicht

Wegen verkeerswet verbied voetgangers op de snelweg te komen.



Verder geld in Frankrijk de noodtoestand, gronden genoeg.



Illegaliteit is niet strafbaar.

Hoe wil jij registratie verplichten zonder mensen te arresteren?



Die Fransen kijken wel uit. Dan komt er helemaal een opstand. Van 100.000 illegalen. Daar kan de politiemacht echt niet tegenop en krijgen ze nog meer gezeik in de EU,.Want er zijn amper middelen/mogelijkheden tot uitzetting.



't is nogal makkelijk om te roepen dat leiders maar zwak zijn. Heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:shalimara schreef op 23 augustus 2016 @ 09:07:

[...]





Dat zijn details, Gijs! Ik lees hier niets meer terug over het dichttimmeren van grenzen of een gedeelte ervan!

Flauwekul dat je hiermee aan komt zetten, !



Nederland heeft een tamelijk strikt asielbeleid. Veel minder ruimhartig dat Duitsland.

Maar overal zie je dat er nu maatregelen genomen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 23 augustus 2016 @ 22:18:

[...]





In de meeste landen is illegaliteit niet strafbaar. Europees recht schrijft bed, bad, brood voor. En dan heeft Nederland nog de karigste versie daarvan.



Dus hoe wil je dit oplossen?



Illegaliteit is niet strafbaar maar registratie wel verplicht en dat willen ze niet in Calais omdat ze naar Engeland willen.

Je mag gewoon arresteren en registreren, identiteit vast stellen, vingerafdrukken nemen etc.



En dan zet je ze wel vast? En dan? Dan stuurt de EU een leger?

Ligt momenteel niemand wakker van.



In Calais zitten tussen de 7 tot 10 migranten die vliegen alle kanten op als een registratie dreigt, die komen niet in opstand.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nu naar het programma Oplichters in het buitenland, wat vreselijk, al die illegalen die bij de bezienswaardigheden rondlopen en er alleen maar op uit zijn om toeristen op te lichten en te bedreigen, bah bah bah
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 22:27:

[...]





Illegaliteit is niet strafbaar maar registratie wel verplicht en dat willen ze niet in Calais omdat ze naar Engeland willen.

Je mag gewoon arresteren en registreren, identiteit vast stellen, vingerafdrukken nemen etc.



En dan zet je ze wel vast? En dan? Dan stuurt de EU een leger?

Ligt momenteel niemand wakker van.



In Calais zitten tussen de 7 tot 10 migranten die vliegen alle kanten op als een registratie dreigt, die komen niet in opstand.



En op basis waarvan wil je mensen arresteren?

En waar wil je ze dan laten?

Wat ga je er vervolgens mee doen?

Hoeveel geld kost dat? En wie gaat dat betalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 23 augustus 2016 @ 22:21:

[...]





Illegaliteit is niet strafbaar.

.



Ik lees net dat in Frankrijk illegaliteit WEL strafbaar is.



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 23 augustus 2016 @ 22:31:

[...]





En op basis waarvan wil je mensen arresteren?

En waar wil je ze dan laten?

Wat ga je er vervolgens mee doen?

Hoeveel geld kost dat? En wie gaat dat betalen?



Illegaliteit is in Frankrijk strafbaar

Gesloten kampen

Optie 1 = ze vragen asiel aan

Optie 2 = Ze vertrekken

Optie 3 = ze worden oud in het kamp



De belastingbetaler betaald nu ook al containerwoningen in Calais







En heel veel politie-inzet om de snelwegen te bewaken







Financieel zal het niet veel uitmaken, hoogstens wat extra prikkeldraad
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 22:34:

[...]





Ik lees net dat in Frankrijk illegaliteit WEL strafbaar is.



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... ghge0k.png[/IMG]



Dat is dan nieuw.



Maar dan nog. Volgens Europese rechtspraak mag je iemand niet van zijn vrijheid beroven enkel omdat deze illegaal is. Er moet dus een strafbaar feit zijn gepleegd. Maar....



Daarnaast kost het ontzettend veel geld: cellen, advocaten, druk op het rechtssysteem. Celstraf schrikt niet af.

Boetes hebben geen effect. Uitzetten kan vaak niet of mislukt. Illegalen zijn hier om te blijven.



Illegaliteit aanpakken heeft dus geen gewenst effect behalve dat het de samenleving ontzettend veel geld kost.

Meer dan mensen illegaal laten zijn.



Denk je nu echt dat dit allemaal al niet uitgezocht en bedacht is? Dat dit nieuw is?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 23 augustus 2016 @ 22:42:

[...]





Dat is dan nieuw.



Maar dan nog. Volgens Europese rechtspraak mag je iemand niet van zijn vrijheid beroven enkel omdat deze illegaal is. Er moet dus een strafbaar feit zijn gepleegd. Maar....



Daarnaast kost het ontzettend veel geld: cellen, advocaten, druk op het rechtssysteem. Celstraf schrikt niet af.

Boetes hebben geen effect. Uitzetten kan vaak niet of mislukt. Illegalen zijn hier om te blijven.



Illegaliteit aanpakken heeft dus geen gewenst effect behalve dat het de samenleving ontzettend veel geld kost.

Meer dan mensen illegaal laten zijn.



Denk je nu echt dat dit allemaal al niet uitgezocht en bedacht is? Dat dit nieuw is?Geval TINA there is no alternative



Los laten lopen kost geld / mensenlevens / rellen en ellende.





Vastzetten kost geld maar voor de bewoners van Calais en omgeving + chauffeurs veel veiliger.

Verder kost gesloten opvang niet veel meer dan politie inzet en container woningen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren




Vorige week becijferde verladersorganisatie EVO al dat handelaren en producenten zo'n half miljoen euro schade per dag oplopen als gevolg van de problemen met vluchtelingen bij de Kanaaltunnel.

http://www.nu.nl/ondernem ... sten-miljoen-per-dag.html

Het zou kunnen zijn dat de kosten inmiddels iets anders zijn maar geld kost het.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 23:15:

[...]





Geval TINA there is no alternative



Los laten lopen kost geld / mensenlevens / rellen en ellende.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... bz7pvu.jpg[/IMG]



Vastzetten kost geld maar voor de bewoners van Calais en omgeving + chauffeurs veel veiliger.

Verder kost gesloten opvang niet veel meer dan politie inzet en container woningen.



Het gaat niet enkel om de opvang.

Op basis waarvan zet je mensen vast?

Het kost politie-inzet, cellen, advocaten, rechters, hoger beroep etc. Etc.

En uit onderzoek blijkt dat dit eigenlijk geen effect heeft.

Dus het kost honderden miljoenen aan overheidsgeld zonder effect.



Nogmaals, denk je nu echt dat hier niet over nagedacht is? Illegaliteit is niet een nieuw verschijnsel. Het bestaat al lang.

Er is geen kant en klare oplossing en gedogen is de goedkoopste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 23:48:

[img]http://www.irishtimes.com/polopoly_fs/1 ... /image.jpg[/img][img]http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/06/ ... 422685.jpg[/img]



Vorige week becijferde verladersorganisatie EVO al dat handelaren en producenten zo'n half miljoen euro schade per dag oplopen als gevolg van de problemen met vluchtelingen bij de Kanaaltunnel.

http://www.nu.nl/ondernem ... sten-miljoen-per-dag.html

Het zou kunnen zijn dat de kosten inmiddels iets anders zijn maar geld kost het.



Maar dat is amper overheidsgeld. En daar heb ik het over. Als je goed leest trouwens spelen andere problemen ook een rol, wegblokkades door stakend personeel van veerdiensten ivm mogelijke overname en verlies van baan. Dat staat los van de migranten in calais etc.

En zoiets noemt men collateral damage. Ongewenst effect, wat erbij hoort.

Zoals er meer ongewenste effecten zijn.



Dit is allemaal ingecalculeerd.



Overigens beweert stena line juist 10% meer te vervoeren in Calais. Die verdienen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 augustus 2016 @ 21:03:

[...]





Welke?

Ze vragen geen asiel aan, hij kan wel degelijk een registratie verplichten op basis van Dublin2

Veel hebben geen legitimatie dus hij mag arresteren op grond van legitimatieplicht

Wegen verkeerswet verbied voetgangers op de snelweg te komen.



Verder geld in Frankrijk de noodtoestand, gronden genoeg.Precies, waar een wil is zijn mogelijkheden zat daar. Waaruit ik de conclusie trek, laat maar wegrotten die zooi , na mij de zondvloed. Hollande handelt als een persoon die er totaal geen trek meer in heeft. Geen leiding geen daadkracht geen actie niks. Een slapjanus, de naam President niet waardig.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 24 augustus 2016 @ 00:18:

[...]





Het gaat niet enkel om de opvang.

Op basis waarvan zet je mensen vast?

Het kost politie-inzet, cellen, advocaten, rechters, hoger beroep etc. Etc.

En uit onderzoek blijkt dat dit eigenlijk geen effect heeft.

Dus het kost honderden miljoenen aan overheidsgeld zonder effect.



Nogmaals, denk je nu echt dat hier niet over nagedacht is? Illegaliteit is niet een nieuw verschijnsel. Het bestaat al lang.

Er is geen kant en klare oplossing en gedogen is de goedkoopste oplossing .Natuurlijk, alles samen laten klonteren, en uitstoten met alle gevolgen van dien. Daar hebben we toch wel voldoende ellende van gezien. En hoezo kan een land met 67 miljoen inwoners 100.000 illegalen er niet uit knikkeren? Het is toch om te gillen ? Laten ze net als eventueel in Duitsland de dienstplicht ( mits afgeschaft ) weer instellen. Ongelofelijk dat zo'n natie zich zo laat ringeloren door mensen die illegaal in het land aanwezig zijn. Ik zou bijna de artikelen van E.J. Bron , Xander nieuws en consorten voor waar aannemen waarin wordt beweerd dat er veel veel meer zit achter deze invasie van mensen .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 24 augustus 2016 @ 00:18:

[...]





Het gaat niet enkel om de opvang.

Op basis waarvan zet je mensen vast?

Het kost politie-inzet, cellen, advocaten, rechters, hoger beroep etc. Etc.

En uit onderzoek blijkt dat dit eigenlijk geen effect heeft.

Dus het kost honderden miljoenen aan overheidsgeld zonder effect.



Nogmaals, denk je nu echt dat hier niet over nagedacht is? Illegaliteit is niet een nieuw verschijnsel. Het bestaat al lang.

Er is geen kant en klare oplossing en gedogen is de goedkoopste oplossing.De goedkoopte oplossing voor wie precies? Voor de overheid die aan inzet en mankracht spaart, of voor de gewone burgers die dagelijks last hebben van die illegalen op allerlei manieren? Ofwel: wie betaalt uiteindelijk de rekening die er tóch is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 24 augustus 2016 @ 00:18:

[...]





Het gaat niet enkel om de opvang.

Op basis waarvan zet je mensen vast?

Het kost politie-inzet, cellen, advocaten, rechters, hoger beroep etc. Etc.

En uit onderzoek blijkt dat dit eigenlijk geen effect heeft.

Dus het kost honderden miljoenen aan overheidsgeld zonder effect.



Nogmaals, denk je nu echt dat hier niet over nagedacht is? Illegaliteit is niet een nieuw verschijnsel. Het bestaat al lang.

Er is geen kant en klare oplossing en gedogen is de goedkoopste oplossing.Gedogen zuigt aan, het aantal groeit weer.

http://www.nu.nl/buitenla ... lais-weer-toegenomen.html



Consequent vastzetten geeft een duidelijk signaal af.

Zoals ik schreef je mag aanhouden om te registreren, illegaliteit is strafbaar in Frankrijk en er is de een noodtoestand



Verder is cellen overbodig, barakken volstaat en een paar advocaten want er is geen haast, ze hoeven nergens heen





http://www.telegraaf.nl/b ... stand_in_Frankrijk__.html



Op basis van de Noodtoestand kunnen:



- De bewegingsvrijheid van mensen kan worden ingeperkt

- Bepaalde gebieden kunnen worden ingericht als veiligheidszone

- Grotere verzamelplaatsen afgesloten kunnen worden



Kom je een heel eind mee
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven