Zika-virus Zwanger Getuige

24-08-2016 11:19 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Forummers,



In november gaan vrienden van ons trouwen op Curaçao. Super leuk en fijn, ik ben getuige van de bruid.

Nu is het zo dat ik in verwachting ben en niemand er over nagedacht heeft dat het Zika-virus actief is. Ik heb me rot gegoogled en ben wel te weten gekomen dat deze echt nog actief is op Curacao.



Ik twijfel zo erg wat ik nu moet doen! Mijn familie woont zelf op Curacao en die geven aan van 'ja ach gewoon insmeren met muggenspul en het komt wel goed'.



Nu wil ik graag aan jullie advies vragen en vragen of jullie bekend zijn met het zika-virus, de kracht ervan en of het daadwerkelijk erg is op Curacao.



De verloskundige wist er weinig vanaf, GGD zei van we raden het wel af maar er gaan genoeg zwangere vrouwen toch daarnaartoe, een andere zwangere vriendin heeft haar reis geannuleerd daarintegen heb ik 4 zwangere nichten op Curacao die doen alsof er niks aan de hand is.



Daarom vraag ik graag advies aan jullie, even peilen wat men zo zegt.



Alvast bedankt! En een zonnige middag gewenst.
Angels are often daughters in disguised
quote:Pientjexxxx schreef op 24 augustus 2016 @ 14:11:

[...]





Stemmingmakerij? Jij hebt het over kansenberekening en er luchtig over doen. Volgens mij begrijp je weinig van de ernst van een Zika-besmetting. Voor mensen die daar wonen. ligt het natuurlijk heel anders dan als je er voor een bruiloft naar toe gaat. Dat hebben andere forummers hier ook al uitgelegd. Beetje rare overreactie van je.Ik heb het niet over kansberekening en luchtig doen. Je leest niet.
quote:MwTheelepel schreef op 24 augustus 2016 @ 14:11:

[...]





Ik snap de vergelijking met alcohol trouwens wel hoor. Het is niet hetzelfde maar het gaat erom dat je een risico neemt. .Nee, want di vrouwen die daar wonen hebben geen keus. Vrouwen die alcohol drinken hebben wel een keus. De vergelijking gaat dus simpelweg niet op.
quote:Dubbz schreef op 24 augustus 2016 @ 15:28:

[...]





Nee, want di vrouwen die daar wonen hebben geen keus. Vrouwen die alcohol drinken hebben wel een keus. De vergelijking gaat dus simpelweg niet op.En het is dom, grof en beledigend naar de vrouwen waar de opmerking over gericht was.
En wat ik dus bedoel, ik zal nog een poging doen om het uit te leggen:



De zwangere vrouwen daar doen er ogenschijnlijk 'luchtig'over. Woorden van TO, of ze luchtig zijn weet je niet. Ze hebben er, ondanks dat er een risico is, een zekere modus in gevonden om te dealen met dit risico. Er lijkt (lijkt!) vertrouwen te zijn in dat het goed zal komen. En dáár zou ik benieuwd naar zijn. Welke informatie krijgen zij in hun land? Vertrouwen zij op de maatregelen die ze nemen op advies van hun artsen/verloskundigen (en welke dan?), is het een houding omdat ze er nu eenmaal toch niks aan kunnen veranderen? Of zien/weten/beseffen ze de ernst van het Zika-virus niet helemaal?



Op welke wijze krijgen zij hun voorlichting en waar bestaat deze uit? Welke maatregelen en wat krijgen zij te horen door de deskundigen daar.



Simpeler kan ik het niet uitleggen.
quote:SchaapjeM schreef op 24 augustus 2016 @ 14:22:

Je zwangere nichten zullen overigens veel minder vaak gestoken dan 'vers bloed' uit Nederland. Je kunt altijd zien wie er op vakantie zijn op t eiland en wie er langer wonen. Vakantiegangers hebben vaak hele plakaten op hun benen.

DEET kan inderdaad niet, vind t een goed besluit zo TO!



Wel echt onwijs balen!!!!!!!



Ik las net dit:

"Extra uitdaging hierbij is dat de blanke toeristen voor de muggen interessanter zijn vanwege de dunnere huid."
quote:Dubbz schreef op 24 augustus 2016 @ 15:40:

En wat ik dus bedoel, ik zal nog een poging doen om het uit te leggen:



De zwangere vrouwen daar doen er ogenschijnlijk 'luchtig'over. Woorden van TO, of ze luchtig zijn weet je niet. Ze hebben er, ondanks dat er een risico is, een zekere modus in gevonden om te dealen met dit risico. Er lijkt (lijkt!) vertrouwen te zijn in dat het goed zal komen. En dáár zou ik benieuwd naar zijn. Welke informatie krijgen zij in hun land? Vertrouwen zij op de maatregelen die ze nemen op advies van hun artsen/verloskundigen (en welke dan?), is het een houding omdat ze er nu eenmaal toch niks aan kunnen veranderen? Of zien/weten/beseffen ze de ernst van het Zika-virus niet helemaal?



Op welke wijze krijgen zij hun voorlichting en waar bestaat deze uit? Welke maatregelen en wat krijgen zij te horen door de deskundigen daar.



Simpeler kan ik het niet uitleggen.Door verschillende nieuwsberichten heb ik geleerd dat ze in sommige landen afraden zwanger te worden en aanraden om kleding met lange mouwen/broekspijpen te dragen, reizen naar deze landen uit of af te stellen, te zorgen dat er om hun huizen geen stilstaand water is te vinden (plasjes regenwater, bloempotjes, etc.), te slapen onder een klamboe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 24 augustus 2016 @ 15:28:

[...]





Nee, want di vrouwen die daar wonen hebben geen keus. Vrouwen die alcohol drinken hebben wel een keus. De vergelijking gaat dus simpelweg niet op.





Dat is zo, ze hebben geen keuze. Je kan niet zeggen van 'zo nu gaan we even voor 9 mnd naar nederland' zo werkt het niet.



In curacao wordt er bijna niet over gecommuniceerd maat wel dat je voorzichtig moet zijn en bepaalde maatregelen moet volgen.
Angels are often daughters in disguised
quote:MwTheelepel schreef op 24 augustus 2016 @ 12:33:

Het risico op afwijkingen geld vooral voor het eerste trimester wanneer alles zich nog moet ontwikkelen. Daarna is het kindje eigenlijk klaar en moet vooral nog groeien, als de aanleg goed is krijgt het kind dan niet ineens een kleinere schedel meer. Verder is de kans dat als je al ziek zou worden in het eerst trimester 1 op 100 ofwel 1% dat de baby een afwijking heeft. De kans op een gehandicapt kind door Zika is in dit geval denk ik eigenlijk verwaarloosbaar maar toch zou ik ook geen risico nemen en niet gaan. Als er wel iets gebeurd (door onbekende reden) dan blijf je je de rest van je leven afvragen of het niet te voorkomen was geweest.Nieuw onderzoek laat zien dat dat dus niet meer opgaat, de schedel ziet er nog normaal uit en ogenschijnlijk is er niets aan de hand maar in 3e trimester zika kan hersenen dus wel aantasten ('opeten'), zie mijn link eerder. Lijkt dus aan buitenkant goed, maar van binnen is hersenen deels weg.
quote:mariposita schreef op 24 augustus 2016 @ 15:56:

[...]





Door verschillende nieuwsberichten heb ik geleerd dat ze in sommige landen afraden zwanger te worden en aanraden om kleding met lange mouwen/broekspijpen te dragen, reizen naar deze landen uit of af te stellen, te zorgen dat er om hun huizen geen stilstaand water is te vinden (plasjes regenwater, bloempotjes, etc.), te slapen onder een klamboe.en dichte schoenen, ze prikken rondom de enkels wordt er geschreven, enkelbijtertjes..
quote:linjmh schreef op 24 augustus 2016 @ 13:00:

Als mijn man wel zou gaan zouden wij dus wel tot de baby geboren is alleen sex hebben met condoom, NOOIT zonder. Ik zou t risico niet willen lopen dat je dan zelf niet gaat hij je alsnog besmet.

Ik denk wel dat ik dat echt heel goed in zijn oren zou knopen: ga je, dan is t vanaf dat je terug komt aan de kapotjes. Geen gezeur achteraf. Onomkeerbaar.

En zelf zou ik dus niet gaan. Ze hebben zo geen idee hoe dit virus werkt, daar ga ik met mijn eigen baby niet aan mee werken om dat uit te vinden...



Dan zou hij wel, omdat de meeste zika besmettingen klachtenvrij verlopen, in kritieke periode wel zich moeten laten testen op zika vrij zijn, het is dacht ik niet altijd in bloed te zien. En het blijft dus nog 6 maanden minstens in je sperma, dus dat is minstens 6 maanden geen seks. Of je moet je sperma ook laten testen. Maar afgaan van, ik ben niet ziek geweest is niet afdoende om je zika vrij te verklaren. Ingewikkeld gedoe hoor.



Ik weet niet of mannen/vrouwen luchtig gaan doen over een half jaar geen seks..
Is deze bruiloft jou en/of je man meer waard dan wellicht aan een 'mismaakt' kind vast zitten?

Ik zou lekker thuis blijven als ik jullie was en het zekere voor het onzekere nemen. Het zijn ook nog eens vrienden, geen familie waar je minder makkelijk vanaf kunt maken.

Wat je man doet, moet hij weten, maar dan ook niet mopperen dat hij minimaal een half jaar condooms nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet gegaan zijn als ik jou was. Ik zou nog wel een goed gesprek voeren met je man. Misschien weet hij niet wat de risico's zijn als hij wel gaat. (Dat wist ik zelf namelijk ook niet) En als hij toch gaat, zou ik de rest van de zwangerschap condooms gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het verstandig is om niet te gaan inderdaad.

Maar even een heel andere vraag, waarom heb je tegen je vriendin gezegd dat je getuige op Curacao zou zijn als je zwanger probeerde te raken? Dat wist je dan toch al dat je niet mee zou willen/kunnen? Dan had je beter kunnen wachten tot na November met zwanger raken. Het stukje 'dat niemand erover nagedacht heeft dat het Zika virus daar actief is' vind ik wel een beetje vreemd. Zij hoeft daar namelijk ook niet over na te denken, zij is niet de zwangere en weet niet dat jij zwanger bent.



Toevoeging: tenzij het natuurlijk een ongeplande verrassing was
quote:Dubbz schreef op 24 augustus 2016 @ 15:31:

[...]





En het is dom, grof en beledigend naar de vrouwen waar de opmerking over gericht was.Je begrijpt dus helemaal niets van de context waarin ik de opmerking over risico's nemen plaatste. Ik begrijp niet waarom je telkens zo agressief reageert. Heb je soms last van de warmte?
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 24 augustus 2016 @ 18:16:

Ik denk dat het verstandig is om niet te gaan inderdaad.

Maar even een heel andere vraag, waarom heb je tegen je vriendin gezegd dat je getuige op Curacao zou zijn als je zwanger probeerde te raken? Dat wist je dan toch al dat je niet mee zou willen/kunnen? Dan had je beter kunnen wachten tot na November met zwanger raken. Het stukje 'dat niemand erover nagedacht heeft dat het Zika virus daar actief is' vind ik wel een beetje vreemd. Zij hoeft daar namelijk ook niet over na te denken, zij is niet de zwangere en weet niet dat jij zwanger bent.



Toevoeging: tenzij het natuurlijk een ongeplande verrassing was Nou dat heb ik dus niet.. Haar bruiloft zou in Italië zijn volgend jaar!! Ineens switched zij van plan om het zsm in curacao te doen, daarnaast laat ik m'n kinderwens niet liggen omdat zij in curacao gaat trouwen, maar dat hoorde we een paar weken geleden en toen was ik dus al zwanger. In Italië had ik nergens last van.
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 24 augustus 2016 @ 16:35:

[...]





Nieuw onderzoek laat zien dat dat dus niet meer opgaat, de schedel ziet er nog normaal uit en ogenschijnlijk is er niets aan de hand maar in 3e trimester zika kan hersenen dus wel aantasten ('opeten'), zie mijn link eerder. Lijkt dus aan buitenkant goed, maar van binnen is hersenen deels weg.Wat akelig klinkt dit ???
Angels are often daughters in disguised
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 24 augustus 2016 @ 13:34:

[...]





Lijkt me ook niks, maar als je het risico een belangrijke factor vindt, lijkt dit me de beste manier om te gaan. Geen drol aan, maar bijna 100% veilig.Ehm... Dat je zelf ook een beetje plezier moet hebben in het leven dat is bij jou geen criterium?
T
quote:swifty schreef op 24 augustus 2016 @ 16:40:

[...]





Dan zou hij wel, omdat de meeste zika besmettingen klachtenvrij verlopen, in kritieke periode wel zich moeten laten testen op zika vrij zijn, het is dacht ik niet altijd in bloed te zien. En het blijft dus nog 6 maanden minstens in je sperma, dus dat is minstens 6 maanden geen seks. Of je moet je sperma ook laten testen. Maar afgaan van, ik ben niet ziek geweest is niet afdoende om je zika vrij te verklaren. Ingewikkeld gedoe hoor.



Ik weet niet of mannen/vrouwen luchtig gaan doen over een half jaar geen seks..Mijn man zou daar niet luchtig over doen, en dus thuis blijven. Omdat hij ook niet luchtig zou doen over de gevolgen van Zika
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan.



Natuurlijk moeten vrouwen die daar wonen dealen met de risico's, zij hebben geen keuze, en zij zullen vast maatregelen kunnen nemen om het risico te verkleinen, maar ze kunnen het niet uitsluiten. Wij kunnen er wel voor kiezen het risico uit te sluiten door daar niet heen te gaan. Ik snap werkelijk waar niet waarom je het risico dan alsnog op zou zoeken.



Dat man wel wil gaan vind ik raar. Klinkt alsof hij bang is dat zijn uitstapje hem door de neus geboord wordt. Ik zou hem dat best kwalijk nemen, en als hij het doorzet zou ik zelf geen risico willen nemen en tot aan de geboorte geen onbeschermde seks willen. En ook geen discussie daarover dat het wel meevalt, gewoon niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 24 augustus 2016 @ 20:04:

TO, je opent wel vaak topics om je eigen gevoel te verifieren en te vragen wat 'normaal' is. En dan suggereert iemand het meest belachelijke uit dit hele topic, namelijk 'waarom heb je je zwangerschap niet uitgesteld' en dan ga je je daarvoor nog verdedigen ook...



Het leven wordt echt veel gemakkelijker als je leert je eigen gevoelens over dingen serieus te nemen en die gewoon te volgen. Dat doet iedereen om je heen namelijk ook. Je probeert je steeds maar te meten en aan te passen lijkt het. helemaal mee eens. Die opmerking van elisabethrose is echt te zot voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 24 augustus 2016 @ 20:01:

[...]





Ehm... Dat je zelf ook een beetje plezier moet hebben in het leven dat is bij jou geen criterium?Jawel hoor! Maar als de vraag is of en hoe je veilig naar zika-gebied kunt, dan is dit het antwoord. Ik noem het enkel als optie en het is aan TO om te bepalen of ze er zo veel voor over heeft. Ik zou het persoonlijk niet doen, denk ik. Maar dat is niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 24 augustus 2016 @ 20:49:

[...]





helemaal mee eens. Die opmerking van elisabethrose is echt te zot voor woorden.



Hallo, ik zeg nergens dat ze dr zwangerschap uit moet stellen. Beter lezen, ik zeg dat ik niet snap waarom je NU zwanger raakt als de bruiloft ook nu zon big deal is dat je zelfs overweegt een risico voor je ongeboren kind te nemen en toch te gaan. Dan kun je inderdaad beter wachten tot na de bruiloft dan gaan en je kind misschien zwaar gehandicapt laten eindigen. TO, dat het eerst in Italie is zeg je nu ook pas voor t eerst. Het blijkt nu dat je pas te horen kreeg dat het in Curacao was toen je al zwanger was. Maar vind het inderdaad wel vreemd dat ze eerst dus tegen dr vriendin ja zegt bij getuige zijn in Curacao, en dan nu begint over 'waarom niemand over het Zika virus nadenkt'. Haar vriendin weet niet eens dat ze zwanger is! Bovendien kan ik me echt wel voorstellen dat het voor vriendin ook niet bepaald leuk is dat ze al die tijd al weet dat ze zwanger is - en dus niet mee kan - en dat nu pas deelt nu bijna alles al rond is. Een huwelijk is net zo goed iets heel belangrijks in iemands leven hoor, net zoals een zwangerschap.

Bovendien is de Zika mug ook al aan het optrekken rond Zuid Italie en Zuid Spanje hoorde ik een paar maanden terug op het nieuws.



Ik snap best dat een zwangerschap een heel belangrijk iets is maar andermans leven gaat ook door he. De bruid hoeft geen rekening te houden met TO's wens voor een kindje lijkt me, het is haar dag en die mag zij invullen zoals zij dat wil toch?
Ze is 7 weken zwanger! (en daar zit nog een nepweek bij omdat je telt vanaf de vorige menstruatie). Dus zo lang heeft ze haar vriendin nog niet aan het lijntje hoor...
Alle reacties Link kopieren
wow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven