Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
******
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Klinkt positief corina!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Idd, positief corina!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een heel positief dagje vandaag! Nog ongeveer 6 weken, dan is de terugplaatsing hopelijk al. Nu gewoon even lekker vooruitkijken.

Terugblikken doe ik een andere keer wel weer...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Mooie opstelling flipje.
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je er zo in kunt staan, Flip!
Alle reacties Link kopieren
Positief mens ben je Flip! Jullie toekomstige kindje treft het om jou als moeder te krijgen

Blijf aan je denken hoor, net als aan corina en zal voor jullie blijven duimen
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Flip!



Ik denk ook nog vaak aan jullie, Flipje en Corina!
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, ik mis hem opeens even zo erg. Zou ik hem nog maar heel even kunnen vasthouden..
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Het ging zo goed, maar vanavond is het echt even super kut. Ons jongetje weg, nog steeds geen kind.

En ik wil niet eens een kind, ik wil dat kind.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 26 augustus 2016 @ 23:49:

Het ging zo goed, maar vanavond is het echt even super kut. Ons jongetje weg, nog steeds geen kind.

En ik wil niet eens een kind, ik wil dat kind.





Lieve Flip, Weet niet goed wat ik moet zeggen, zo begrijpelijk! Je kleine man was er al, hij groeide in je, je was al een band aan het bouwen met hem, je hield van hem en bovenal hij was zo ontzettend gewenst!

Dit verdriet is zo intens..

Kan alleen maar zeggen dat je het verdriet toe moet laten en dat hij altijd bij jullie zal zijn en een plek in je hart heeft. Maar dat zijn (hoewel waar) zulke dooddoeners.. Je hebt een zoontje, maar leg het maar uit als je weer gevraagd word of je ook kinderen hebt..

Het is fucking moeilijk en zo oneerlijk! Ik had het zo graag anders gezien voor je, gunde het je zo erg!

Vanaf mij een flinke virtuele hug voor je :hug:Morgen steek ik een kaarsje aan voor jou F

Succes vannacht, hoop dat je wat kan slapen. Ik kom strax nog wel even terug hier
Alle reacties Link kopieren
Logisch Flipje! En daarnaast zit je nu in een rottige fase. Denk aan je
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Flip,



T is ook allemaal zo fucking oneerlijk...
Alle reacties Link kopieren
Heb je wat kunnen slapen Flipje?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Flipje, het is ook verschrikkelijk verdrietig dat je hem moet missen.
Alle reacties Link kopieren


Herkenbaar. Dat intense verdriet kan je zo overvallen. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve meid, wat naar. Ook al is het niet vreemd, het is zo moeilijk als het verdriet je ineens zo overvalt. Het is ook verdrietig dat je hem moet missen in plaats bij je te hebben. Denk aan je en wat je doormaakt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lekker tegen manlief aan gekropen. Hij zat in een hele andere vibe (hij kwam net thuis van een gezellig avondje bier) dus ik heb het maar even voor mezelf gehouden.

Er lag een klein boekje met foto's wat ik deze week heb laten drukken, en hij zei toen ineens dat hij die foto's heel mooi vindt maar dat hij er zo intens verdrietig van wordt. Toen hebben we elkaar maar even goed vastgehouden.



Ja, hebben jullie kinderen. Binnenkort een buurtfeest hier, dan zal die vraag wel weer 20x gesteld gaan worden (wij zijn nog vrij nieuw hier en veel anderen ook).



Het overviel me inderdaad opeens enorm. De laatste tijd vooral bezig met aftellen naar de volgende embryo terugplaatsing, en nu kreeg ik hem dus even extra hard in mijn gezicht...



We hebben de urn intussen gekregen, die is echt geweldig mooi. Nu de as nog. In de b brief van het crematorium stond dat het minimaal 2 weken (???!!!) duurt vanaf het moment dat de afspraak wordt gemaakt. Waarom?? De wettelijke bewaartermijn snap ik, maar die is nu ook al dubbel en dwars voorbij. Dus nu branden we onze kaarsjes maar naast een lege urn, het gaat tenslotte om het idee.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet zo gek Flip, je zat in een roes en ging maar door en door en als de stilte komt dan krijg je een extra harde klap.
Flip
Alle reacties Link kopieren
Flip! Het is zo oneerlijk.
Ach Flipje, wat een verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal. een virtuele knuffel doet ook alweer wonderen.

Ik bedenk me altijd maar dat het de volgende dag alleen maar beter kan zijn, wanneer ik me zo klote voel.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lieve Flip wat ben je sterk! wat een ontzettend fijne man heb je en wat mag je trots zijn op jezelf hoe je hier mee omgaat. Ik denk dat het aangeeft hoe sterk je bent dat je jezelf ook toe laat soms heel verdrietig te zijn, want dat is het ook gewoon!



Heel veel liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven