Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
******
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik dacht dat ik al gereageerd had..

Ik vind het heel knap van je corina dat je zo druk bezig bent met de verhuizing.

Hebben jullie nu ook vakantie dan of gebeurt dit alles naast het werk?

Zou mooi zijn als je gesetteld bent in het nieuwe huis en dan wat time-off hebt om wat op een rijtje te gaan zetten.. Komt miss een hoop op je af als het huis klaar is.

Zie je op tegen de nacontrole maandag?



Succes nog deze laatste dagen van drukte
Alle reacties Link kopieren
Lieve corina goedemorgen, het is vandaag 1/8.

Jullie kunnen de sleutels van jullie oude huis inleveren en verder gaan in het nieuwe huis. Ik hoop dat je nacontrole goed is en meevalt.

Vanaf nu hopelijk alleen nog goed nieuws en rust voor jou en je man. Zal aan je denken vandaag!



Flipje jij een hele fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Corina: hopelijk een nieuw begin in het nieuwe huis! Sluit mij volledig aan bij Cookie! Flipje: enjoy! Liefs Baggal
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie cyclus in ieder geval weer van start is gegaan Flipje en Corina. Wel erg dubbel blijft t.



Fijne vakantie Flip.



Ik zal ook aan je denken vandaag Corina. Blijft dubbel een soort afsluiten van een periode maar ook zullen er misschien wel traantjes gelaten worden.
Alle reacties Link kopieren
Sleutels zijn vandaag ingeleverd, vandaag is het begin van een nieuwe start...



Ik vind het vandaag wel erg moeilijk om na bijna 6 weken het ziekenhuis weer binnen te lopen, en dan zie je vooral zwangere vrouwen en baby's...ik was een half uur te vroeg maar werd gelukkig wel gelijk binnen geroepen...het was vooral praten over de bevalling en dat ik wel weer mocht proberen om zwanger te raken..wij hebben besloten om het eerst n paar maanden zelf te gaan proberen en als het in december nog niet geluktis dat we het dan weer via het ziekenhuis gaan doen...



Nu maar hopen dat het ons nog een keer gegund is om zwanger te worden en een gezond kindje te mogen krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Ik gun het jullie van harte Corina! Dat het nu maar een dubbele, mooie nieuwe start mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Die confrontatie in het zkhuis is ook ff heel moeilijk.. Iedereen lijkt altijd het geluk te hebben van een makkelijke zwangerschap, lijkt, want er zijn genoeg stellen die in het zwanger zijn en de weg ernaar toe veel verdriet en/of angstige momenten hebben gehad., dat gaf mij altijd wat 'troost' als ik zo geconfronteerd met zwangeren om me heen.



Fijn dat jullie het weer mogen proberen als jullie eraan toe zijn, ik weet zeker dat het jullie strax ook gegund is! In welk traject zaten jullie in het zkhuis als ik vragen mag?



Ik hoop dat jullie fijn kunnen genieten in jullie nieuwe huis, dat jullie veel geluk en liefde mogen delen! En natuurlijk dat alles strax bekroond word met een kleine uk van jullie! Veel geluk in jullie nieuwe huis
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 02 augustus 2016 @ 06:15:

Die confrontatie in het zkhuis is ook ff heel moeilijk.. Iedereen lijkt altijd het geluk te hebben van een makkelijke zwangerschap, lijkt, want er zijn genoeg stellen die in het zwanger zijn en de weg ernaar toe veel verdriet en/of angstige momenten hebben gehad., dat gaf mij altijd wat 'troost' als ik zo geconfronteerd met zwangeren om me heen.



Fijn dat jullie het weer mogen proberen als jullie eraan toe zijn, ik weet zeker dat het jullie strax ook gegund is! In welk traject zaten jullie in het zkhuis als ik vragen mag?



Ik hoop dat jullie fijn kunnen genieten in jullie nieuwe huis, dat jullie veel geluk en liefde mogen delen! En natuurlijk dat alles strax bekroond word met een kleine uk van jullie! Veel geluk in jullie nieuwe huis



Wij zaten in het IUI traject...en dat traject word dan ook weer opgestart als het zelf niet lukt...



Dank je wel voor al jullie steun en lieve woorden, dat heeft me er al die tijd wel doorheen geholpen
Alle reacties Link kopieren
quote:corina36 schreef op 02 augustus 2016 @ 12:26:

[...]





Wij zaten in het IUI traject...en dat traject word dan ook weer opgestart als het zelf niet lukt...



Dank je wel voor al jullie steun en lieve woorden, dat heeft me er al die tijd wel doorheen geholpen



Ik hoop dat het jullie zonder iui gegund is. Wij zouden ook het iui traject ingaan, alles was besproken en ik zou de menstruatie afwachten en van daaruit de uitgangsecho's plannen, vrijdagochtend werd ik ongesteld dus zkhuis gebeld en de afspraak genaakt voor eerste echo. Maandags kon ik deze afzeggen, menstruatie zette toch niet door en zaterdags had ik spontaan een positieve test. Dit gun ik jou ook!



Fijn dat dit topic je geholpen heeft! Je bent samen met Flipje veel in m'n gedachten geweest.. Als je het moeilijk hebt kom dan hier nog even, miss helpen de virtuele hugs je dan ook weer. En ik zal ook nieuwsgierig blijven hoe het met jullie verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het wachten tot de tijd voorbij gaat. Nu op vakantie gaat dat gelukkig wel wat sneller. Half september gaan we ons weer melden bij het IVF centrum en ik hoop dan begin oktober een terugplaatsing te kunnen krijgen. Als alles goed gaat.

Wat staat ons dan nog veel te wachten...



Is er dan plek beschikbaar voor ons?

Ontdooit het embryo goed?

Dan die wachtweken....

Is het weer raak?

Zien we een hartje op de eerste echo?

Is de NIPT uitslag goed?

Zien we geen gekke dingen op de 20-weken echo....?



Ik vrees dat het nog lang duurt voor het echte genieten zal komen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Cookie! Dat is super nieuws ! Wens je een voorspoedige zwangerschap...



Flipje: dat gevoel herken ik wel hoor. Zelfs al zou het weer raak zijn dan nog durf ik er niet meer vanuit te gaan dat alles wel goed zit, integendeel. Geniet van je vakantie
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 03 augustus 2016 @ 19:36:

Gefeliciteerd Cookie! Dat is super nieuws ! Wens je een voorspoedige zwangerschap...



Flipje: dat gevoel herken ik wel hoor. Zelfs al zou het raak zijn dan nog durf ik er niet meer vanuit te gaan dat alles wel goed zit, integendeel. Geniet van je vakantie



Sorry, ik heb het miss niet zo duidelijk staan, die positieve test was oktober vorig jaar.. Ben al 11weken smoorverliefd op het resultaat

Dank je wel iig! Was voor ons ook een lange weg.

Wij zijn in het zkhuis gekomen omdat we al 5jaar bezig waren en 2miskramen hadden gehad. De spontane zwangerschap was een complete verrassing, ben ook niet gerust geweest in mijn zwangerschap, erg bang dat het weer mis kon gaan.

Ik ken sommige van jullie uit het icsi topic waar ik in het begin even meeschreef onder mijn oude nick nog..
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik kom nog even een knuffel brengen.

Ach Flipje, zoveel vragen en vooral zoveel 'als'-en, ik begrijp dat de drempel naar een goede afloop zo hoog lijkt en oktober nog ver weg. Gelukkig dat de tijd wat sneller lijkt te gaan op jullie vakantie. In de tussentijd wachten je mooie cryootjes ook op jou. Ik gun het je zo dat daar een goede zwangerschap uit komt. Onbezorgd is te veel gevraagd, maar daarom kan het nog wel goed komen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel genieten van je vakantie Flipje? Je zorgen zijn zo begrijpelijk! Hopelijk krijg je daarmee strax steun vanuit het zkhuis.

Ik hoop voor je dat jullie in september mogen starten weer en dat het dan allemaal goed mag gaan! Het is je zo gegund! Iedereen trouwens waarbij het zwanger worden niet vanzelf gaat..

Hadden we daar maar iets meer controle over en vertrouwen durven hebben dat het goed gaat.



Jullie zijn kanjers, allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook nog heel vaak aan jullie. Corina ik hoop dat je snel weer in verwachting bent. En dat het iui traject jullie bespaard blijft.

Flip ik hoop dat je wel van je vakantie kunt genieten en een beetje tot rust kan komen.



Hier gaat alles redelijk. Heel gek om de uitgerekende datum voorbij te zijn. Voorlopig ook nog geen zicht op een nieuwe zwangerschap wil eerst settelen in ons nieuwe thuisland. Mijn vakantie zit er bijna op, komende week vlieg ik weer terug naar het midden oosten. Met gemixte gevoelens.. vorige keer ben ik echt in een roes gegaan en nu heel bewust. Moeilijk om weer afscheid te nemen van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Sparood ook voor jou een

Moeilijk is dat dat die uitgerekende datum in je hoofd blijft, die gedachtes als 'wat als' en 'hoe zou het zijn'

Verstandig dat je je eerst wilt settelen in het nieuwe thuisland, hoop voor je dat dat goed en vlotjes gaat en jullie er dan ook opnieuw voor mogen gaan.



Geniet nog van de komende week, je vrienden en familie bij je. Hoop dat jullie een fijne week nog hebben samen
Alle reacties Link kopieren
@sparood wauw, het midden oosten? Dat lijkt me wel een wereld van verschil tov NL of BE. Of valt dat mee? Ik hoop dat jullie snel goed gesettled zijn daar.

De uitgerekende datum is de eerste grote drempel, de eerste 'verjaardag' van je kindje lijkt me ook heel erg lastig. Gelukkig duurt dat nog weer een tijdje.



@cookie haha, oude nick... nu word ik natuurlijk nieuwsgierig. IUI en toen toch zwanger, ik denk dat ik het dan weet.

Ja hoor genieten lukt wel hier. Had even 2 hele nare dagen maar nu ben ik weer ok.



@botanietje dat denk ik ook, en geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...



@baggal Ik denk dat je je in principe geen zorgen hoeft te maken wanneer je de 10-12 weken voorbij bent. Wat mij en corina is overkomen is gelukkig maar vrij zeldzaam. Nu had jij de eerste echo ook nog niet gehad toch? Als je dat hartje eenmaal hebt zien kloppen voelt het al een heel stuk beter hoor!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je wel een beetje kan genieten van de vakantie flipje.

Ik hoop dat dit niet alleen het rotste jaar ooit maar ook maar positief eindigd door successen in Q4.



Corina ik hoop dat het jullie ook gegund is zonder hulp en anders mooi resultaat.

Zodat jullie ooit net als Cookie uren boven de wieg kunnen hangen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames hoe gaat het met jullie? Zat ineens ff aan jullie te denken..



Flipje alweer terug van vakantie?, hoe was het thuiskomen en heb je alles wat kunnen 'loslaten'?



Corina kun je wennen in het nieuwe huis? Hoop dat je hier een fijn plekje hebt en je op adem kan komen



En sparood, weer terug in het nieuwe thuisland? Hoe was de laatste week hier en het afscheid?



Fijn dat we hier ook nog wat zon krijgen, begon al te denken dat de herfst begonnen was.. Strax eerst maar een fijne wandeling maken.



voor degene die m nodig heeft

Alle reacties Link kopieren
Wat lief cookie!

Gisteren terug gekomen, blij om weer thuis te zijn. Op vakantie een paar hele moeilijke momenten gehad (angsten, verdriet), maar misschien is dat wel goed. Ik ken mezelf en zo ben ik niet, dus er is duidelijk nog van alles aan de gang. Maar in de dagelijkse cadans merk je dat denk ik gewoon minder snel.

Wij hebben al het slechte weer 'gemist' (bij ons steeds 30 graden), en nu we terug zijn wordt het geloof ik ook in NL weer lekker, dus dat is leuk!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Alles is nog heel vers natuurlijk en je zit ongetwijfeld nog in het rouwproces. In het dagelijkse leven doe je alles weer uit gewenning/ automatische piloot.. Goed dat het op vakantie er even uitkwam, klinkt iig niet of het je vakantie overgenomen heeft.

Fijn dat jullie mooi weer hebben gehad!, jullie zijn op precies het juiste moment thuisgekomen haha, hier was het maar droevig. Je hebt nog een weekje of moet je gelijk weer aan de bak?
Alle reacties Link kopieren
Klopt wel wat je zegt. Ik denk ook dat ik er wel even goed 'doorheen' moet zijn gegaan om het een plekje te kunnen geven.

En verder hebben we erg genoten!

Helaas morgen meteen weer aan de slag, ben best moe. Maar ik wil er ook echt weer even goed tegenaan gaan. Weer echt mijn best doen op mijn werk.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het al eens gezegd maar echt respect voor je hoe je het doet! Je komt zo sterk en positief over.

Als ik kijk hoe ik me voelde na die miskramen, het moeilijk kunnen genieten in de zwangerschap die wel goed ging uiteindelijk en me daar soms schuldig over voel..

Ik weet dat je uiteindelijk altijd sterker bent dan je denkt, maar je 'moet er even doorheen'



Succes morgen met werken, zal weer even vreemd zijn
Alle reacties Link kopieren
Haha cookie, de zwangerschap daarna moet voor mij nog komen hè... Dat lijkt me weer een hele uitdaging. Maar dat zien we dan wel weer.

Ben bang dat ik het nog heel erg moeilijk ga krijgen als het straks misschien niet zo snel wil lukken met onze embryo's...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 17 augustus 2016 @ 09:49:

Goedemorgen dames hoe gaat het met jullie? Zat ineens ff aan jullie te denken..



Flipje alweer terug van vakantie?, hoe was het thuiskomen en heb je alles wat kunnen 'loslaten'?



Corina kun je wennen in het nieuwe huis? Hoop dat je hier een fijn plekje hebt en je op adem kan komen



En sparood, weer terug in het nieuwe thuisland? Hoe was de laatste week hier en het afscheid?



Fijn dat we hier ook nog wat zon krijgen, begon al te denken dat de herfst begonnen was.. Strax eerst maar een fijne wandeling maken.



voor degene die m nodig heeft





Ben al helemaal gewend in mijn nieuwe huis, ben ook weer begonnen met werken en probeer alles n plekje te geven..het gaat me redelijk af wel..

We hebben samen ook weer besloten om het n paar maanden te proberen om zwanger te raken, als het niet lukt dan gaan we in december weer via het ziekenhuis proberen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven