Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Fairfax als het echt te gek wordt, heb je dan een plek waar je zsm heen kan? Belangrijke spullen bij elkaar liggen zodat die voor het grijpen zijn?
Fairfax, probeer vast na te denken over hoe te handelen straks en wat je zou kunnen zeggen. Probeer sterk in je schoenen te staan en niet compleet over je heen te laten walsen door hem straks als hij terug is. Kun je niet vast mensen inseinen, je ouders bijvoorbeeld?

Wat vreselijk om niet te weten waar je kind is!

Sterkte lieverd
En belangrijke papieren en spullen vast in een tas stoppen, stel dat je snel weg zou willen/moeten.
What the hell! Hij is weg met mini en jij weet niet waarheen of voor hoe lang…. Lieve schat, gaat hij morgen werken? Pak je spullen (denk aan paspoort, bankpas, verzekeringspas etc.) en je kinderen en ga weg. Ga tijdelijk bij je ouders zitten (als dat een optie is) en ga van daaruit dingen regelen. Dit kan toch niet! Misschien reageer ik heel overdreven hoor, dan sorry daarvoor, maar dit zou mijn man echt niet hoeven flikken. Ik zou je heel graag willen helpen...
Ik vind het niet overdreven Momo. Ik zit hier enorm boos te zijn, hoe haalt hij het in zijn hoofd!
Hypotheekakte, verzekeringspapieren, trouwboekje, whatever. Ik zou het gewoon in een tas doen, voor het geval dat.
Nou ik ook Isabella!
Alle reacties Link kopieren
Fairfax , wat is dat nu voor een actie, je laat het toch even weten als je weggaat (waarheen en hoe laat weer terug...).



Isabella, heerlijk he zo'n windje, hier ook alle ramen en deuren open, lekker de wind erdoor. Kwik inmiddels gedaald tot 26 binnen

Moet zeggen dat het hier qua bliksem wel meeviel, wel wat flitsen maar geen donder (Dat betekent dat t ver weg is toch?). Maar hopelijk viel het idd ook mee waar je zoon was!



Gisteren gezellige verjaardag gehad, was fijn om weer bij te praten met wat familieleden, die zie je toch een stuk minder vaak als je niet meer thuis woont. Savonds lekker chinees gegeten, niet helemaal volgens mijn lifestyle maar ach



Lijstje van vandaag:



O: rijst (was over van de chinees) met 150 gr zalm en himalayazout

L: 1 avocado, 2 grote wortels, 1/3 komkommer, zakje macadamianoten en paar blokjes pure chocolade

D: Brokkoli in de wok met wat kruiden en braadlap suddervlees (wat al bijna 2 uurtjes opstaat nu )

T: ?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Friction, zoon zei: het geluid van de donder was harder dan de muziek. En dat zegt wat op zo'n festival Maar het was wel meegevallen met het onweer verder geloof ik.

Als er geen donder is, is het ver weg ja.

Fijn dat je een gezellige verjaardag had gisteren. Chinees is lekker!
Alle reacties Link kopieren
Alle belangrijke papieren etc heb ik al weken in mijn handtas zitten..

Ik weet niet waar hij mee bezig is momenteel. Heb tot net non stop gehuild omdat ik het ook niet meer weet. Morgen is hij inderdaad werken en dan ga ik wat belletjes plegen. Ik kan niet meer..
De oudste is wel thuis? Had je nou wel goed contact met je ouders? Meis toch...
Meisje toch...Zou je ergens per direct (morgen als hij weg is) heen kunnen? Je ouders? Dit kan echt niet meer zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja die is gelukkig bij me, had bij een vriendinnetje gespeeld en was nogal verontwaardigd dat mini er niet was . Contact met mijn ouders is gelukkig heel goed
Je ouders weten dit allemaal niet dacht ik hè?
Alle reacties Link kopieren
Fairfax, ik schrik van de berichten! Ben het helemaal met de anderen eens: dit gaat echt een grens (ver) over, en volgens mij moet je wegwezen daar. Ik snap dat dat eng is, en dat je je erge zorgen maakt over je kinderen en hoe en wat, maar de eerste stap is nu om te erkennen dat het echt niet meer gaat zo.

Als je ouders inderdaad niet op de hoogte zijn van de toestand, kun je ze dan nu vast inseinen? en inderdaad morgen naar ze toe gaan met de kinderen en wat van hun spullen? heb je een eigen auto, eigen vervoer?



Ik neem aan dat je man geprobeerd hebt telefonisch te bereiken waar hij uithangt? het is echt van de gekke om zomaar te verdwijnen met mini en niet te zeggen waarheen.



tip van belangrijke papieren in de tas is een goede.

ben je bang dat je man mogelijk ook fysiek gewelddadig zou kunnen worden? of is het vooral de emotionele mishandeling/manipulatie waar je bang voor bent?



ik wilde dat ik wat voor je kon doen. blijf hier spuien in elk geval als je daar behoefte aan hebt, we leven allemaal mee met je.
Alle reacties Link kopieren
Fairfax hopelijk gaat het goed. Ik denk dat ik namens iedereen kan spreken. We denken aan je!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Nou ik kijk de hele avond steeds of er al bericht van Fairfax is, ik maak me ook wel zorgen hoor…



Fairfax, onder het hond uitlaten had ik het er met mijn man over dat ik je zo graag zou willen helpen. Maar 3 mensen erbij in huis, die we ook niet kennen, is niet zo handig. Het enige dat ik je kan aanbieden is dat je onze tent met kampeerbenodigdheden zou mogen lenen, mocht je echt weg willen en niet bij je ouders terecht kunnen bijvoorbeeld.
Fairfax, bericht niet gelezen maar snap er wel wat van ben ik bang. Lieverd pak je spullen en meld je morgen bij het maatschappelijk werk voor crisisopvang als je bij niemand anders terecht kan.
Ik maak me ook zorgen. Fairfax ik hoop dat mini weer thuis is en het goed met je gaat.
Fairfax hoe is het? Is mini weer thuis inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief! Sorry dat ik niks heb laten horen gisteren, maar was helemaal kapot van de stress.

Ze waren rond half 7 eindelijk thuis, heb hem niks gezegd maar mini gepakt en niet meer losgelaten. Heb de meisjes gedoucht en nadat ze allebei in bed lagen ben ik er ook bij gaan liggen en heb geslapen tot vanmorgen.

Vanavond word er hoe dan ook gepraat, kon het gisteren niet meer opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Fairfax hoe gaat het? Man&mini weer thuis?



Pff regen! Zijn we niet meer gewoon! Straks toch even wandelen. Heb ergens gelezen over tandplakverklikker waardoor je kinderen beter kan leren poetsen. FF vragen of ze dit hebben.



Man eerste dag werken. Was nog moe vanmorgen. Ondanks al een paar dagen vroeger opstaan om te wennen. Gelukkig ochtendmens dus was snel weer op z'n positieven.



Kids ook wakker gemaakt zodat ze een beetje wennen voor donderdag. Oudste zei "waarom maak je mij wakker mama?". Ben benieuwd, eerste leerjaar voor oudste.



O: chiapudding

T: suikervrije wafel

L: tonijn met gebakken ei, gedroogde ajuin en goji bessen (heeft man gisteren in elkaar geflanst toen wij bth aten, was lekker!)

T: fruit

L: fishsticks met wortelpuree

T: geen idee
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Oh gelukkig is ze er weer Fairfax!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat ze weer thuis is Fairfax!

Is man naar z'n werk? heb je je ouders ingelicht, de praktijkondersteuner gebeld?

heel veel sterkte... ik snap dat het een heel moeilijke situatie is waar je in zit. Maar geen koudwatervrees krijgen en standvastig blijven. Het gaat zo echt niet langer volgens mij.



Isabella, hoe is het? het wordt wat koeler deze week geloof ik, prettig voor jou.



Momo, je bent zo'n zorgzame lieverd, ik vind het gewoon roerend dat je er met je man over hebt gesproken om fairfax eventueel onderdak te bieden. Begint het alweer een beetje te wennen dat de kinderen weer naar school zijn?



Friction, heb je de voorraden weer aangevuld het weekend ?



Finjie, wat goed zeg dat je man weer aan het werk is. Zal wel heel erg wennen voor hem zijn. Wanneer begint jouw stage?



Leighton, hoe is het bij jou? wat lief van je man dat hij die zonnebril wilde kopen om je te troosten. Heb je al wat meer duidelijkheid van je werk? en ben je al om je heen aan t vragen voor eventueel een nieuwe baan?



Ik had een rustig weekend, lekker in de tuin gezeten en mijn huis een beetje gepoetst en door laten luchten.



Lijstje vandaag:

ontbijt: 2 rijstwafels met brandnetelkaas, rijstwafel met jam, yoghurt met pruim en rode bessen

tussendoor: bramen

lunch; 2 pompoenpitcrackers met kaas, worteltjes, mini komkommer, tomaatjes

avondeten: pastasalade met broccoli, paprika, gedroogde tomaatjes, olijven, kappertjes, peterselie en pompoenpitten
Alle reacties Link kopieren
Lief aanbod van je Momo! Ben er gewoon stil van ..

****

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven