Boerkini verbieden of toestaan?

23-08-2016 23:33 639 berichten
Wat vinden jullie nu van die boerkini? Ik zie de discussie bij Pauw. De linkse dames overtuigen mij niet. Die moslima in het zwembad zat in een trainingspak in het zwembad zich vrij te voelen. Ik vind zwemkleding onder de knie verbieden.

Boerkini verbieden of toestaan?

Totaal aantal stemmen: 227

Verbieden (27%)
Toestaan (73%)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 28 augustus 2016 @ 12:43:

[...]



In Nederland is naaktrecreatie toegestaan op elke "daarvoor geschikte plek". Dit hoeft niet persé een aangewezen naaktstrand te zijn. Rechters zijn behoorlijk soepel in het interpreteren van deze regel. Boetes worden vaak geseponeerd.



Klopt als een bus, al merk je in de praktijk vaak dat er bepaalde stranden erom bekend staan dat er uitsluitend naakt gezond wordt zonder dat het ergens bepaald is dat men er alleen bloot mag vertoeven en niet gekleed. Officieel mogen er dan ook nog steeds mensen in badkleding tussen komen liggen, al wordt dat niet echt gewaardeerd en gebeurt het ook vrij weinig.



Het mag en kan op veel plaatsen, maar er zijn er, naar verhouding, weinig waar het officieel exclusief ervoor bestemd is.



Edit: het ging mij er ook meer om dat hoewel toe-eigenen hard en agressief klinkt. Het niet per definitie zo hoeft te zijn enzo.
Alle reacties Link kopieren
Op reguliere naaktstranden is badkleding ook toegestaan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 28 augustus 2016 @ 13:37:

Op reguliere naaktstranden is badkleding ook toegestaan.



Ja, dat vind ik een van de mooie dingen ervan. Dat zelfs als het ervoor aangewezen is, het afwijken ervan niet direct niet toegestaan is



Er zitten wel eens engerds tussen die daar misbruik van willen maken en op z'n Duits kuiltjes gaan graven maar goed, engerds en andere gekkies zitten overal tussen.
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel is echter wel dat populaire naaktstranden overgenomen kunnen worden door textielbaders. Je zag dit bij de laatste twee paviljoens op het Zandvoortse naaktstrand en bij "Uit de Kunst" in Bergen aan Zee.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Het heeft ook zeker een keerzijde, al vind ik het als vrouw zijnde toch ook prettig om wanneer ik ongesteld ben en geheel bloot in het zand onprettig vind, ik toch maar mijn vaste en favoriete stuk strand kan gaan op deze manier.



Maar alles heeft natuurlijk twee kanten helaas.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin knipte het touwtje van de tampon af :-)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 28 augustus 2016 @ 13:57:

Mijn vriendin knipte het touwtje van de tampon af :-)



Slim! Bedankt voor de tip, maar mij gaat het echt om het schuren van het zand wat dan zoveel storender is. En stiekem zou ik bang zijn dat ik de tampon dan "kwijt" zou raken en op moet duiken zonder/met een kort touwtje haha.



Vaak sla ik het strand dan ook gewoon over maar met weer als de afgelopen dagen vind ik dat een te grote opoffering
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 28 augustus 2016 @ 12:43:

[...]



In Nederland is naaktrecreatie toegestaan op elke "daarvoor geschikte plek". Dit hoeft niet persé een aangewezen naaktstrand te zijn. Rechters zijn behoorlijk soepel in het interpreteren van deze regel. Boetes worden vaak geseponeerd.Sterker nog, ik had het niet eens in de gaten toen we lekker in de duinen (voor bescherming tegen de harde wind) zaten te genieten van het uitzicht over zee, toen bleek dat het door naakte mensen/mannen werd 'bevolkt'. Je zag geen kip, alleen zo nu en dan liepen wat mensen heen en weer. Niemand zegt iets en je hoort niks. Ze zaten allemaal tussen de duinen. En in eens is het duidelijk.En toen kreeg ik het gevoel dat ik het had moeten weten want blijkbaar weten mensen dat. Heb mijn boeltje opgepakt en ben weg gegaan. Nergens had ik een bordje gezien, dus hoefde ik me zelf geen schuld te geven dat ik het niet wist.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Dormouse schreef op 28 augustus 2016 @ 11:13:

Dan weer te bedekt, en is dat eng/geeft een vekeerd signaal; dan weer te bloot en is dat ook eng/geeft dat ook een verkeerd signaal...



Zo aan de koffie kan ik al drie mogelijke oplossingen verzinnen voor deze uitdaging voor de Franse overheid:

- alles lekker toestaan;

- stranden voor bloot, voor badpakken, voor bikini's en voor boerkini's met sub-secties voor de badkleding van de man (speedo, onder de knie en boven de knie);

- strikte richtlijnen opstellen over welke percentages van de vrouwelijke derrière en decolleté te zien mogen zijn en deze laten controleren door een meetlinten task-force met dienst-rekenmachine.



Optie een lijkt mijn het makkelijkst

Alle stranden controleren gaat niet lukken, het zou veel te veel geld kosten.

Alles toestaan is eigenlijk de enige optie en dan maar hopen dat de mensen elkaar accepteren, met en zonder kleren aan op het strand.
Alle reacties Link kopieren
quote:shisha schreef op 28 augustus 2016 @ 14:34:

[...]



Alle stranden controleren gaat niet lukken, het zou veel te veel geld kosten.

Alles toestaan is eigenlijk de enige optie en dan maar hopen dat de mensen elkaar accepteren, met en zonder kleren aan op het strand.Precies. En dat wanneer ze het niet accepteren ze hun handen beschaafd thuishouden en het ten minste tolereren.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 28 augustus 2016 @ 11:06:

Vrouw (26) op Frans strand aangevallen omdat ze te wéinig aan had



Wel.nl Désirée du Roy

2 uur geleden



Op een strandje bij een zwemplaats in het Franse dorp Châteauneuf-sur-Charente zijn een vrouw en haar man gemolesteerd omdat de vrouw geen bovenstuk van haar bikini droeg. De drie kinderen van het stel waren er ook bij.



[foto:© wel.nl Vrouw (26) op Frans strand aangevallen omdat ze te wéinig aan had]



Een dame op het strand nam de vrouw kwalijk dat ze een monokini droeg: er waren ook andere kinderen op het strand en die zouden schrikken van blote vrouwenborsten. De vrouw in de monokini dacht dat dat wel mee zou vallen en zei dat er ze niet de enige op het strand was met blote borsten.



Er gingen zich gaandeweg meer mensen bemoeien met de kwestie, schrijft Le Dauphine Libere. En tenslotte werd er geslagen. Volgens sommige lezingen scheurde bij de vechtpartij het broekje van de vrouw, zodat ze helemaal niets meer aanhad. Pas toen de intussen naakte vrouw een bloedneus was geslagen en ook haar man klappen had opgelopen bedaarden de boze fastoenrakkers.



Haar man overtuigde haar tenslotte dat het beter was weg te gaan en met drie intussen huilende kinderen verliet het gezin het strand.



Enkele getuigen verwittigden enkele agenten. De lokale politie bevestigt dit verhaal, maar voegt er ook aan toe dat er nog geen officiële klacht is ingediend.Ben benieuwd of dit maandagavond bij Pauw en andere actualiteitenprogramma's aan bod komt.
Alle reacties Link kopieren
Het protest zet ook niet echt zoden aan de dijk



http://www.telegraaf.nl/b ... kini_s_bij_protest__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 28 augustus 2016 @ 15:09:

[...]



Ben benieuwd of dit maandagavond bij Pauw en andere actualiteitenprogramma's aan bod komt.





Vast niet, aangezien het stuk verzonnen is, inclusief spelfouten.



Maar dat is niet wat je wil lezen, hè?
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik TEGEN een boerkiniverbod ben (daar gaat de overheid) niet over, snap ik islamitische vrouwen niet die voor de boerkini zijn.



Komt op mij over als een slaaf die zijn baas vraagt om een extra ketting.



Zoals de westerse vrouwen in de jaren 60 hun BH verbrandde zouden moslima's in bikini hun BOERKINI moeten verbranden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 28 augustus 2016 @ 17:00:

Ondanks dat ik TEGEN een boerkiniverbod ben (daar gaat de overheid) niet over, snap ik islamitische vrouwen niet die voor de boerkini zijn.



Komt op mij over als een slaaf die zijn baas vraagt om een extra ketting.



Zoals de westerse vrouwen in de jaren 60 hun BH verbrandde zouden moslima's in bikini hun BOERKINI moeten verbranden.Dat mag niet van allah hè Gijs, en van de koran niet en van de imam niet en hun echtgenoot niet te vergeten.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:missie_m schreef op 28 augustus 2016 @ 11:06:

Vrouw (26) op Frans strand aangevallen omdat ze te wéinig aan had



Wel.nl Désirée du Roy

2 uur geleden



Op een strandje bij een zwemplaats in het Franse dorp Châteauneuf-sur-Charente zijn een vrouw en haar man gemolesteerd omdat de vrouw geen bovenstuk van haar bikini droeg. De drie kinderen van het stel waren er ook bij.



[foto:© wel.nl Vrouw (26) op Frans strand aangevallen omdat ze te wéinig aan had]



Een dame op het strand nam de vrouw kwalijk dat ze een monokini droeg: er waren ook andere kinderen op het strand en die zouden schrikken van blote vrouwenborsten. De vrouw in de monokini dacht dat dat wel mee zou vallen en zei dat er ze niet de enige op het strand was met blote borsten.



Er gingen zich gaandeweg meer mensen bemoeien met de kwestie, schrijft Le Dauphine Libere. En tenslotte werd er geslagen. Volgens sommige lezingen scheurde bij de vechtpartij het broekje van de vrouw, zodat ze helemaal niets meer aanhad. Pas toen de intussen naakte vrouw een bloedneus was geslagen en ook haar man klappen had opgelopen bedaarden de boze fastoenrakkers.



Haar man overtuigde haar tenslotte dat het beter was weg te gaan en met drie intussen huilende kinderen verliet het gezin het strand.



Enkele getuigen verwittigden enkele agenten. De lokale politie bevestigt dit verhaal, maar voegt er ook aan toe dat er nog geen officiële klacht is ingediend.is dit echt gebeurd? Ik hoop dat ze aangifte gaat doen en de daders aangepakt worden. Wat een tokkies om zo in een leuke omgeving een vrouw met gezin te terroriseren. Jeetje topless is niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 28 augustus 2016 @ 15:09:

[...]



Ben benieuwd of dit maandagavond bij Pauw en andere actualiteitenprogramma's aan bod komt. Nee, en vooral om dat het verhaal van A tot Z verzonnen is.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2016 @ 17:05:

[...]





Dat mag niet van allah hè Gijs, en van de koran niet en van de imam niet en hun echtgenoot niet te vergeten.....



Ja het is knap bedacht, vrouwelijke IMANS heb je niet en die leggen de regels zo uit dat het gunstig is voor de man en vrouwen hebben nauwelijks mogelijkheden zich te verzetten.



Heb gisteren dit artikel gelezen over Sharia rechtbanken in Engeland

https://www.vn.nl/zo-werken-de-shariaraden-in-engeland/



Mooi systeem voor mannen, je kan je vrouw eenvoudig dumpen maar je vrouw kan niet eenzijdig scheiden, veel mannen vragen een flink geldbedrag voor krabbel onder de scheidingspapieren.



Ook makkelijk, als man mag ik meer vrouwen maar als vrouw maar een man.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 28 augustus 2016 @ 18:07:

[...]





Ja het is knap bedacht, vrouwelijke IMANS heb je niet en die leggen de regels zo uit dat het gunstig is voor de man en vrouwen hebben nauwelijks mogelijkheden zich te verzetten.



Heb gisten dit artikel gelezen over Sharia rechtbanken in Engeland

https://www.vn.nl/zo-werken-de-shariaraden-in-engeland/



Mooi systeem voor mannen, je kan je vrouw eenvoudig dumpen maar je vrouw kan niet eenzijdig scheiden, veel mannen vragen een flink geldbedrag voor krabbel onder de scheidingspapieren.



Ook makkelijk, als man mag ik meer vrouwen maar als vrouw maar een man.Hieronder de reden/oorzaak dat een man met maximaal vier vrouwen mag trouwen:

http://www.vragenenislam. ... -vier-vrouwen-te-trouwen.



Toch begint er wat te rommelen in de moskee : http://m.metronieuws.nl/n ... elijke-imams-aan-het-roer



De vrouwen willen gelijke rechten, zoals makkelijker kunnen scheiden van hun man.
Alle reacties Link kopieren
quote:shisha schreef op 28 augustus 2016 @ 18:42:

[...]



Hieronder de reden/oorzaak dat een man met maximaal vier vrouwen mag trouwen:

http://www.vragenenislam. ... -vier-vrouwen-te-trouwen.



Toch begint er wat te rommelen in de moskee : http://m.metronieuws.nl/n ... elijke-imams-aan-het-roer



De vrouwen willen gelijke rechten, zoals makkelijker kunnen scheiden van hun man.http://www.volkskrant.nl/ ... en-tweede-vrouw~a4363117/

Er loopt momenteel een rechtszaak over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:shisha schreef op 28 augustus 2016 @ 18:42:

[...]



Toch begint er wat te rommelen in de moskee : http://m.metronieuws.nl/n ... elijke-imams-aan-het-roer



De vrouwen willen gelijke rechten, zoals makkelijker kunnen scheiden van hun man.



Wow, dat is nog eens een gunstige ontwikkeling! Wel een unicum, dat wel, maar toch, erg hoopgevend!



Citaat uit die link: „Deze patriarchale structuur zijn we als normaal gaan beschouwen”, aldus Kahankan tegen het Deense Politiken en de Britse kwaliteitskrant The Guardian.

„Dat speelt niet alleen in de islam, maar ook binnen het jodendom, christendom en andere religies. We willen dat gesprek graag aangaan: het is een feministisch project.” Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het bijzonder dat gelovige moslims naar een vol strand gaan waar de meeste mensen schaars gekleed zijn. Als je dan zo kuis wilt zijn, vermijd dan ook de plekken waar de verleidingen zo dichtbij zijn. Helemaal als jij in je boerkini zit en je man heerlijk in zijn zwembroek tussen al die schaars geklede europese vrouwen… zo krom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:welie schreef op 29 augustus 2016 @ 23:56:

Voor mij is het bijzonder dat gelovige moslims naar een vol strand gaan waar de meeste mensen schaars gekleed zijn. Als je dan zo kuis wilt zijn, vermijd dan ook de plekken waar de verleidingen zo dichtbij zijn. Helemaal als jij in je boerkini zit en je man heerlijk in zijn zwembroek tussen al die schaars geklede europese vrouwen… zo krom allemaal.+10
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De burkini is in 2004 ontworpen door een Australische moslima. Islamitische vrouwen die het zat waren om geheel gekleed aan het strand te zitten en niet lekker te kunnen zwemmen, kregen dankzij haar uitvinding meer vrijheid. De burkini biedt ze de mogelijkheid om te gaan zwemmen, zelfs in zwembaden - voor hen dus een flinke stap vooruit!



We zouden moslima's juist moeten ondersteunen en aanmoedigen om lekker zo'n pak aan te trekken, te genieten van de vrijheid en zorgeloos het water in te duiken!



Wisten jullie trouwens dat 40 procent van de 700.000 verkochte burkini's, aangeschaft is door niet-moslima's die simpelweg een goede bescherming willen tegen de zon?
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 30 augustus 2016 @ 08:50:

De burkini is in 2004 ontworpen door een Australische moslima. Islamitische vrouwen die het zat waren om geheel gekleed aan het strand te zitten en niet lekker te kunnen zwemmen, kregen dankzij haar uitvinding meer vrijheid. De burkini biedt ze de mogelijkheid om te gaan zwemmen, zelfs in zwembaden - voor hen dus een flinke stap vooruit!



We zouden moslima's juist moeten ondersteunen en aanmoedigen om lekker zo'n pak aan te trekken, te genieten van de vrijheid en zorgeloos het water in te duiken!



Wisten jullie trouwens dat 40 procent van de 700.000 verkochte burkini's, aangeschaft is door niet-moslima's die simpelweg een goede bescherming willen tegen de zon?



Dus het pak bestaat al 12 jaar en dan nu ineens alle opwinding?



Zal wel komen door de over/gespannen toestand in Frankrijk. Al die aanslagen daar zijn ook bepaald niet niks om te behappen en het zet de verhoudingen wel op scherp. Maar wel zonde dat onschuldige moslima's die ook graag naar het strand willen, maar dan in een boerkini, daar de dupe van worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven