Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
quote:snoizz schreef op 26 augustus 2016 @ 23:45:

En, niet te vergeten: ik heb dinsdag een proef spraytan, proefkapsel en proef make-up gehad. Allemaal mooi geworden. De make-up vond ik ook lastig omdat ik normaal niet veel meer draag dan mascara. Maar ik vind dat bij zo'n mooie jurk toch ook wel make up hoort. Hoe doen jullie dat?Ik draag normaal ook amper makeup. Dus ga bij mijn proefmakeup ook aangeven dat ik het vrij basic wil. Egalere huid lijkt me gewoon mooi voor foto's en wil ook alleen ogen mooi opgemaakt eigenlijk. Neutrale lippenkleur.
Alle reacties Link kopieren
quote:wreckitRalph schreef op 26 augustus 2016 @ 22:17:

Vandaag de eerste bezichtiging gehad. Was wel jammer want de ruimte die wij op het oog hebben was al besproken. Wel op zich een goede andere mogelijkheid alleen zitten daar geen ramen of buitendeel bij.

Verder wel een goed gevoel erbij en het eten en de mogelijkheden daarbij zagen er echt goed uit!

Hij gaf ons ook nog een lijstje met dj's waar ze goede ervaringen mee hebben en met diverse bakkerijen voor taart.



Volgende week hebben we elders nog een bezichtiging, het zal echt wel 1 van deze 2 locaties gaan worden.



Maandag willen we gaan bellen om de datum definitief vast te leggen. We wilden echt later op de middag maar na het gesprek vanmiddag bleek wel dat dat idd niet goed uit komt. We willen nu wat vroeger in de middag.



Ik meen me trouwens te herinneren dat er op het viva forum een vrij lang topic was met allerlei bruidsjurken die je kan plakken die je mooi vind daar wilde ik in neuzen maar kan het echt niet vinden helaas.



We hebben trouwens geteld en van onze gasten zullen er maximaal 3 wellicht een wat sterker drankje nemen. Mensen waarvan we zeker weten dat die het er bij max 3 zouden houden. Besloten dus dat gewoon aan te bieden.trouwjurkentopic
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen lossen zich vanzelf op... Probleempje met broer van vriend is opgelost. Z'n vriendin heeft besloten alleen op feest te komen. No hard feelings verder.:)



@ MN: echt supergoede tip!! Heb vriend bijna zover dat we gaan bestellen haha!
Haha. Ik ben nog steeds heel blij met mijne. Heb gister ook ons Gastenboek alternatief binnengekregen met hetzelfde alleen dan geupdate logo en werd er heel blij van. Als je wil kan ik in Pb foto van onze sturen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, ben erg benieuwd, MN! Als je PB wilt sturen, graag!
Ik heb je een pb gestuurd :-).



Bruiloft is gewoon al over 5,5 week.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik jullie even vermoeien met onze voorlopige dagindeling? Ik heb het idee dat het te ruim genomen is allemaal, of is dat juist goed i.v.m. uitloop? Vind het lastig :-)



8.30 aankomst fotograaf

8.30-9.45 visagist

9.45-11.00 kapper

11.00-11.30 aankleden

11.30-12.00 aankomst bruidegom

12.00-14.30 foto's maken (inclusief reistijd)

14.45-15.00 aankomst stadhuis

15.00-16.00 huwelijksceremonie

16.15-16.30 aankomst locatie

16.30-17.00 toast/receptie daggasten

17.00-17.30 gelegenheid tot opfrissen

17.30-20.00 diner

20.00 aanvang feest



Hoe ziet jullie dagindeling eruit?
Alle reacties Link kopieren
*dubbel*
Mijn dagindeling staat paar pagina's terug :-). Net als paar anderen. Ik plan liever te ruim, dan te krap. Al heb ik minder vaste dingen dus sowieso lossere planning.quote:MN-- schreef op 19 augustus 2016 @ 06:47:

Hier ook geen feest. Wij hebben ongeveer dit:

9:00 make-up

10:00 haar

11:00 even niks

11:30 jurk aan

12:00 vriend hier en even lunchen

13:00 fotoshoot

15:00 trouwen voor de wet

16:00 naar feestlocatie

16:15 taart + ruimte voor stukjes en foto's

18:00 BBQ daarna naborrelen

21:30 Einde bruiloft
Alle reacties Link kopieren
Bedankt MN! Ik had wel wat teruggelezen, maar niet ver genoeg terug. Ik ga even kijken!
Alle reacties Link kopieren
Jeluze, ik vind het er uit zien alsof je ruim gepland hebt. Ik zou mezelf het volgende voornemen: op de dag is verder de ceremonie meester verantwoordelijk voor het volgen van de planning. Als iets een kwartier te vroeg/te laat gebeurd is dat niet erg, dat veranderd niks aan de ervaring op je dag. Dus niet te druk maken.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er goed uit Jeluze, ruim de tijd voor alles. Hier zitten we er aardig doorheen, met nog 16 dagen op de teller. Allebei flink gespannen. We zijn echt heel hard toe aan vakantie, en die is over 18 dagen! Wow hee, dat gaat ineens best hard. We zijn echt een jaar hard aan het voorbereiden geweest en op het einde hadden we aardig haast, omdat ik na een blindedarmontsteking echt 4 weken goed moest herstellen. Toen hebben we dus ook niks gedaan. Baal er wel van dat die ene maand (april) is uitgevallen, maar gezondheid ging toch echt even voor trouwen.

Straks even naar het dorp, proberen wat te ontspannen. Vanavond dan een gesprek met de ambtenaar van de burgerlijke stand. Ben wel benieuwd, hoop dat het een beetje klikt.

De ouders van mijn vriend staan totaal niet achter ons huwelijk, en dat is erg vermoeiend. Ik denk dat daar vooral de spanning zit. Na onze bruiloft wensen wij ook geen contact meer met hen. Z'n ouders komen uit morele verplichting, maar gelukkig komt de rest wel omdat ze het willen. Ze kunnen ook totaal niet met mijn ouders overweg. Schoonouders...ik zou dr een boek over kunnen schrijven.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
Ceremoniemeester moeten we nog vragen/bedenken wie daar het meest geschikt voor is.



Ik vind vooral het deel van de fotoreportage lastig. De fotograaf heeft aangegeven dat 2-2,5 toch wel noodzakelijk is. Inclusief reistijd. We hebben nu 3 fotolocaties, waarvan 2 dichtbij elkaar en 1 iets verder weg. Hoe lang neem je foto's op 1 locatie? Een half uurtje?
Alle reacties Link kopieren
O spannend Roos! Kan mij die beginnende zenuwen goed voorstellen!

Wat ontzettend vervelend van je schoonouders zeg, lijkt mij zo naar! Denk je dat ze zich op de dag zelf wel normaal op zullen stellen? Niet dat jullie dag door hun aanwezigheid overschaduwt wordt?

Succes vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop en bid van wel, de moeder van mijn vriend is zijn getuige. Ik wil haar als eerst laten tekenen, en pas op dát moment, en niet eerder, kan ik ademhalen. Ik heb er ook serieus nachtmerries over. Zijn vader hebben we niet eens gevraagd, want die wil toch niet. Dat heeft hij ook tegen ons gezegd. Misschien moeten we maar eens informeren of mijn zusje mag tekenen als zijn moeder weigert. Ze is dan net een paar dagen 18, en dus volwassen.

Mijn familie vindt het helemaal geweldig en doet zoveel voor ons. Heeft ons geholpen bij de liturgie, bij de dagindeling, met het uitzoeken van de jurk en het pak. Ze gaan mee voor de tweede keer passen en volgende week hopelijk de laatste keer. Mijn moeder haalt mijn jurk de dag van tevoren op en mijn vriend gaat die dag naar een nieuw filiaal kijken van zijn werk. Omdat hij op de terugweg praktisch langs mijn ouders komt haalt hij mijn moeder op, en neemt haar (en de jurk) mee naar huis. Mijn moeder is er dus de avond van tevoren.

Het is zo'n contrast met mijn schoonouders, die echt nergens naar vragen en voor wie het niet snel genoeg voorbij kan zijn. Sorry voor de klaagzang, moet het even van me afschrijven.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Onze fotograaf zei dat 1,5 uur genoeg was voor foto's maar zijn waarschijnlijk ook grotendeels op 1 locatie denk ik. En max. 10 minuten rijden naar locatie.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel erg naar allemaal....hebben ze er, volgens hun dan, een specifieke reden voor of zijn het gewoon 'van dat soort mensen', die een ander geluk misgunnen?

Fijn dat jouw familie wél helpt waar ze kunnen!

Ik hoop hard mee dat de dag soepel verloopt. Vind het nog knap dat jouw vriend zijn moeder wel als getuige heeft gevraagd, ondanks de weerstand.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 locaties, waarvan 1 buiten, 1 binnen en 1 gecombineerd.

De gecombineerde locatie is een minuut of 20 rijden, daarentegen liggen de andere locaties slechts op 5 minuten afstand van elkaar.



Vind het plannen best lastig; ik wil niet te krap in de tijd zitten, zodat er gestress komt, maar ook niet te ruim, i.v.m. doelloos wachten tussen de onderdelen door
Lastig Roos.



Omdat wij na 16:00 alles op 1 locatie hebben en heel de dag dezelfde gasten maak ik me niet zo druk om eventuele uitloop.
Alle reacties Link kopieren
Lieve roos, wat naar. Misschien een stomme vraag: maar zou je niet sowieso een andere getuige vragen? Waarom zou je iemand laten tekenen met wie je geen contact meer wil? Ik snap dat je misschien bang bent voor ruzie. Maart in het ergste geval komen ze niet naar de bruiloft en eigenlijk wil je zo toch niet meer zien.



Sorry voor deze ongevraagde post. Jullie doen toch wat jullie hard je ingeeft en dat is altijd het juiste.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond een topic openen en dan leg ik alles uit. Nu even druk.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor Roos, ook voor je vriend denk ik. En het is ook niet zo heel vreemd dat dat een beetje z'n neerslag op jullie heeft, is niet niks.
Alle reacties Link kopieren
@Roos, klinkt heftig. Sterkte! Enne -valt waarschijnlijk bij jou in het niet- maar hier ook nachtmerries over schoonfamilie... Mn schoonzus heeft maanden geleden gedreigd dat de broer van mijn verloofde niet mag komen omdat haar jonge kinderen (als in onder de 2 jaar) niet bij de ceremonie zijn uitgenodigd (lees: wij regelen oppas voor het half uurtje ja-woord). Daarna nooit meer op teruggekomen (en ik durf niet..) dus opeens ben ik bang dat ze de kinderen meeneemt of dat verloofde zijn broer inderdaad niet komt..



@Jeluze, ik vind je dagindeling er goed uit zien maar ik snap jouw twijfel over de fotomomenten. Ik zou persoonlijk dit niet zo lang volhouden (de hele tijd lachen!) en zou zelf 3 locaties iets te onrustig vinden en te weinig toegevoegde waarde (maar kan natuurlijk goed dat jij dit anders ervaart en de locaties belangrijk voor je zijn!). Wij hebben zelf voor de ceremonie een klein uurtje ingepland voor foto's en eind van de middag ('golden hour') nog een minishoot op onze avondlocatie. En wellicht in het donker nog foto's maken met sterretjes o.i.d. Overleg ook even met je fotograaf, mijne denkt super goed mee!



Pfft hier slaat de stress ook wel toe.. nog maar iets meer dan 2 maanden te gaan. Merk dat ik er enorm mee bezig ben, ook met erover dromen en op het werk mijn privé e-mail aan het checken, etc. Van het weekend daarom even langs onze ceremonielocatie gegaan met mijn verloofde en echt even genoten van het feit dat we echt gaan trouwen! Dat helpt om alles te relativeren, als we maar getrouwd zijn straks! De stress dingen zijn hier onze trouwringen, de kaart en ik zou ook erg blij zijn als vriend zijn pak heeft geregeld.. Mocht trouwens wel vorige week mijn jurk weer aan, hij is zoooo perfect!!
Waarom komen ze dan Roos, echt?
Alle reacties Link kopieren
@ iss, ik heb het aangepast. Ik zie ook niet hoe je in 2 uur, meer dan 2 locaties kunt bezoeken, zonder dat het stresserig wordt. Ik vind 2 ook voldoende, dus daar gaan we het ook bij houden.

Spannend, nog 2 maanden, dan gaat het lekker opschieten!!



Bij ons duurt het nog lang, of korter....ligt maar net aan de verkoop van huis vriend. We hebben wel gezegd dat als het niet verkocht is, of zicht daar op, vóór 1 november, we de datum laten staan zoals hij nu is, anders wordt het stressen én is de kans ook groot dat een aantal dingen die we nu geboekt hebben voor 22 juni 2018, al vol zitten op een datum volgend jaar. De fotograaf zat voor 2017 al behoorlijk vol namelijk en ook voor de trouwauto liep het storm.

Ik denk ook dat we met het inrichten van een nieuw huis straks, genoeg bezig zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven