spinnen-feit/fabel

31-08-2016 08:04 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Precies een week geleden trof ik in de douche zo'n vies dik exemplaar aan, na een hele rondedans hij rechts ik links enz heb ik hem kunnen overmeesteren.Zie ik vanmorgen in de keuken weer zo'n apparaat

Nu heb ik weleens gehoord dat als er 1 spin zit,dat de 2de enkele dagen later te voor schijn komt,na mijn ervaring zeg ik 't klopt of is dat toeval?
quote:Sabeltandcavia schreef op 31 augustus 2016 @ 09:03:

Let op. Straks komt iemand hier een plaatje plakken van een enge spin. Ik plak voor de zekerheid alvast maar een lief konijntje.



[img]http://www.knabbelhuis.nl/wp-content/up ... ijntje.jpg[/img]
Alle reacties Link kopieren
En spinnen zijn alleen met z'n tweeën als het paartijd is. Het slechte nieuws is: dat is nu.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
1500 spinnen??? Waar zitten die dan? Ik zie er gelukkig zelden een, heb wel katten dus misschien worden ze opgegeten voor ik ze zie.

Dat is maar goed ook want ik ben als de dood. Paar keer flauwgevallen van angst. Over het algemeen ben ik geen bangerd. Achtbanen zijn me niet te gek, skydiven etc ook niet. Maar echt... Spinnen... Het wordt overigens beter sinds ik moeder ben. Sla nu een spinnetje op de kinderwagen weg waar ik eerder wegsprong. Maar die grotere dikkere ... Nee!
quote:nina1966 schreef op 31 augustus 2016 @ 08:26:

Grote spinnen kunnen wel degelijk bijten hoor. Je gaat er niet dood aan maar bv een dikke hand kun je er wel van krijgen met een beetje pech.

En ja leuk dat ze vliegen en muggen eten maar ik ben pagus voor spinnen dus hier moeten ze toch echt weg.

Ik kan me niet heugen door een spin gebeten te zijn.

Wel door muggen en wespen.



Ik laat de huisspin dus lekker met rust.
Alle reacties Link kopieren
Is hier iemand weleens behandeld voor zijn angst voor spinnen?



Zelfs dit topic lezend krijg ik rillingen,brrrr
Alle reacties Link kopieren
Missmanhattan, heb het overwogen. Heb ooit een ongeluk gemaakt door zon beestje. Maar weet hoe die behandeling gaat en ik trek het niet om blootgesteld te worden aan spinnen.

Ik check altijd en overal waar ik ben/zit/loop/sta op spinnen. Steek nooit zomaar mijn hand ergens in. Kijk altijd omhoog als ik deur binnen ga, achter toilet/bed/bank etc. Anders kan ik niet rustig zitteb. Schuur en zolder zijn off limits... No way dat ik daar binnen ga. Bij hoge nood ren ik naar binnen met een capuchon op. Triest wel maar weet niet beter. Al mijn hele leven zo. Ouders zijn er niet bang voor en voor ik die angst had wat ik me kan herinneren niks naars meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmanhattan schreef op 31 augustus 2016 @ 09:14:

Is hier iemand weleens behandeld voor zijn angst voor spinnen?



Zelfs dit topic lezend krijg ik rillingen,brrrr

Dat kun je heel goed zelf.

Ik was ooit echt panisch voor spinnen en wilde die angst vooral niet overdragen op mijn kinderen.

Met mijn kinderen samen heb ik alle spinnen die we tegenkwamen uitgebreid bestudeerd en bewonderd ( , met knikkende knieën, dat wel) en na verloop van tijd werd mijn angst steeds minder.

Nu ben ik niet meer bang voor spinnen, maar ik wil ze niet in huis hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Stoer solomio. Ik zou dat ook moeten doen ivm zoontje. Ik wil niet dat hij net zo wordt als ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 31 augustus 2016 @ 09:39:

Stoer solomio. Ik zou dat ook moeten doen ivm zoontje. Ik wil niet dat hij net zo wordt als ik.

Het werkte heel goed.

Helaas is mijn oudste inmiddels panisch voor spinnen.

Tot zover mijn optimistische bijdrage.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Sabeltandcavia schreef op 31 augustus 2016 @ 09:03:

Let op. Straks komt iemand hier een plaatje plakken van een enge spin. Ik plak voor de zekerheid alvast maar een lief konijntje.



[afbeelding]
Er was een keer eerder een spinnentopic en daar vertelde iemand dat bij haar altijd van die grote spinnen in de wc rollen zaten. Sindsdien check ik alle rollen voor ik ze oppak. Weer een dwangneurose erbij
Alle reacties Link kopieren
Hier zat er vorige week eentje ter grootte van de lichtknop... (zo´n knop van 8x8 cm). Die is toch in de stofzuiger verdwenen hoor. Spinnen is één ding, maar als er eentje telt voor zes dan had ie toch echt buiten moeten blijven.



En ze blijken te ademen door een soort huidmondjes in hun lijf, dus in de stofzuigerzak stikken ze, tenzij je er net een nieuwe in hebt.



Alle andere spinnen hier in huis worden door mijn man buiten gezet, alleen moet je ze wel redelijk ver weg brengen anders zijn ze eerder thuis dan jij.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:SallySpectra schreef op 31 augustus 2016 @ 08:07:

En ze doen niks hè... ze eten hoogstens vliegen en muggen op waar jij last van hebt.



Heb ik de mijne weer 'ns niet goed afgericht, want muggen eten: ho maar.



Je kan je bergen TO, najaar staat weer voor de deur, spinnenseizoen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt panisch van die beesten. Tot nu toe dit jaar heb ik geluk gehad. Nog geen gezien, in tegenstelling tot vorige zomers. Maar in mijn geval klopte het wel wat je zegt. Een paar dagen na de 1e vond ik de 2e. Sommigen waren gemiddeld van grootte. En ik heb er ook 2 gehad waarvan de poten zo'n 8 cm waren.

Maar ik heb tot nu toe wel allemaal zelf kunnen vangen. Doe ik met zo'n veger en blik op een stil. Eerst naar beneden halen met de veger en dan doodtrappen. Voor de zekerheid doe ik handschoenen en jas met capuchon aan. Voor het geval hij op mijn hoofd of tussen mijn kleren valt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bang van spinnen, maar ze weten mij wel af en toe te verrassen. Ik zet ze altijd buiten, ik denk altijd dat ze binnen dood zullen gaan, want ik zie nooit muggen of zo (misschien doen ze hun werk wel heel goed).

Ik moet wel zeggen, mijn moeder is ook niet bang voor spinnen. Dit pakte ze gewoon met haar handen en zette ze buiten. Dát doe ik meestal niet, omdat ze vaak veel te snel zijn en alsnog ontsnappen, en er heeft al eens een pootje afgelegen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
die dikke zwarte leven in kolonies, vaak in de kruipruimte van je huis. Als er eentje verdwijnt gaan de anderen op zoek. en ze zullen boos zijn, heel boos
quote:Starshine-2 schreef op 31 augustus 2016 @ 09:05:

[...]



Ik kan me niet heugen door een spin gebeten te zijn.

Wel door muggen en wespen.



Ik laat de huisspin dus lekker met rust.waarschijnlijk woont nina in het tropisch regenwoud
quote:S-Meds schreef op 31 augustus 2016 @ 10:57:

die dikke zwarte leven in kolonies, vaak in de kruipruimte van je huis. Als er eentje verdwijnt gaan de anderen op zoek. en ze zullen boos zijn, heel boos

Klopt, ik zou maar oppassen.

Ze hebben het geheugen van een olifant en zijn nogal wraakzuchtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 31 augustus 2016 @ 10:57:

die dikke zwarte leven in kolonies, vaak in de kruipruimte van je huis. Als er eentje verdwijnt gaan de anderen op zoek. en ze zullen boos zijn, heel booslol
very metal
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 31 augustus 2016 @ 08:07:

En ze doen niks hè... ze eten hoogstens vliegen en muggen op waar jij last van hebt.Nou ja, die vliegen en muggen vangen ze middels een web. Dus dat doen ze in ieder geval. Webben spinnen. Die ik weer op moet stofzuigen. En de gevangen vliegen en muggen worden ook, na vertering, weer deels uitgepoept. In huis. Dus niks doen, mwoah.
Alle reacties Link kopieren
komt er straks ook weer iemand met dat bullshit verhaal dat je jaarlijks een x aantal spinnen eet terwijl je slaapt?
very metal
quote:hondenmens schreef op 31 augustus 2016 @ 10:17:

Ik ben echt panisch van die beesten. Tot nu toe dit jaar heb ik geluk gehad. Nog geen gezien, in tegenstelling tot vorige zomers. Maar in mijn geval klopte het wel wat je zegt. Een paar dagen na de 1e vond ik de 2e. Sommigen waren gemiddeld van grootte. En ik heb er ook 2 gehad waarvan de poten zo'n 8 cm waren.

Maar ik heb tot nu toe wel allemaal zelf kunnen vangen. Doe ik met zo'n veger en blik op een stil. Eerst naar beneden halen met de veger en dan doodtrappen. Voor de zekerheid doe ik handschoenen en jas met capuchon aan. Voor het geval hij op mijn hoofd of tussen mijn kleren valt. Heldhaftig. Maar dat is niet genoeg bescherming hoor. En wel schoenen met stalen neus hè? Die tandjes gaan zo door leer heen.
quote:-KING- schreef op 31 augustus 2016 @ 11:11:

komt er straks ook weer iemand met dat bullshit verhaal dat je jaarlijks een x aantal spinnen eet terwijl je slaapt?Nee, ze leggen eitjes in je oor. Dat weet iedereen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 31 augustus 2016 @ 08:06:

In een gemiddeld huis zitten ongeveer 1500 spinnen.



Maar dat zijn niet alleen die dikke monsters, met van die harige poten. Dat zijn vaak die kleine, met dun lijfje en poten, die al die spinnenwebben maken, nét nadat je ze weggehaald hebt (de webben)



De grote komen inderdaad in tweeën..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er ook geen zak van dat je dpinnen opeet in je slaap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven