Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:minnimouse schreef op 30 augustus 2016 @ 17:36:

Meteen weer de bewindvoerder in een slecht daglicht proberen te zetten

Waarschijnlijk is er gewoon geen geld, moet je niet zielig gaan doen op internet."Ik had me er op verheugd, want zeg nou zelf, €65 per jaar, das toch niks," met deze mentaliteit verbaast het me niets dat de bewindvoerder hier niet in mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:VanilleNoire schreef op 30 augustus 2016 @ 18:04:

[...]



"Ik had me er op verheugd, want zeg nou zelf, €65 per jaar, das toch niks," met deze mentaliteit verbaast het me niets dat de bewindvoerder hier niet in mee gaat.Ja het is zijn toon die me irriteert. Tuurlijk wil hij ervoor werken, maar de manier waarop dat bericht geschreven is, is vervelend. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanmorgen ook nog een leuke:



Advertentie:

Ik ben op zoek naar een kenting zaag

GRATIS



De reacties:

meneer 1: Wat voor een

Adverteerder: Kettingzaag

meneer 1: motor ketting zaag of een op stroom

Adverteerder: Ja

Meneer 1: welke van de 2?

Adverteerder: Wat is ie 2

Meneer 1: Een die op stroom gaat

Meneer 1 (10 min later): En je heb ook 1 die op benzine gaat

Adverteerder: met strom

Meneer 1: oke wat moet je ermee?

Adverteerder: Want in de tuin te snoeii

Meneer 1: Dat kan je niet met een ketting zaag doen

Meneer 1: Legt er aan wat

Adverteerder: Die boompjes

Meneer 1: Welke boompjes

Adverteerder: Water over ons hek hangt

Meneer 1: Dat moet je met een heggen schaar doen

Adverteerder: Oke

Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Het is vooral de manier waarop het is geschreven inmiddels heeft die een leuk aanbod van iemand gehad die deze schaakclub wil betalen in ruil voor een aantal uur werk bij deze persoon.

Wat ik mij dan weer afvraag is als je onder bewindvoering staat mag jij dit dan zomaar doen een klusje bij iemand thuis en die regelt dan die contributie? Ik ga er vanuit dat die het geld niet zo mee krijgt.
Ach, er mag zoveel niet. En het hangt echt van je bewindvoerder af of je wat krijgt voor iets uit je zelf gespaarde reserves. Naast een pot voor de boedel is er ook een reservepot die je na 3 jaar of zo uitgekeerd krijgt. Je moet toch wel roomser dan de paus zijn als je in deze situatie jezelf af gaat vragen wat wel of niet mag. Man wil graag op schaken, zet er wat klusjes tegenover; iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
Schaken kan toch ook zonder club ?

Gewoon op facebook ( de weggeefhoek bijv. ) vragen naar schaakmaatjes.



Schaken is nou niet een eerste levensbehoefte. En als deze meneer een bewindsvoerder heeft is dat niet zonder reden.

Die 65 euro, daar kunnen ook schulden mee afgelost worden. Of rekeningen van betaald worden.



Het is een aardig idee van deze meneer, maar ik snap zijn bewindsvoerder wel. Als een schaakclub je prio1 is dan heb je je prioriteiten niet op orde.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
plus dat hij met een 'zielig' verhaal wat voor elkaar probeert te krijgen.

Als hij zonder dat hele lul verhaal gewoon had geschreven : Voor een kleine vergoeding kom ik uw huiskamer witten, dan zou het al beter overkomen. ( jaja, zwart werken enzo, maar liever dat dan verkapt bedelen )
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Er is iemand die een hoekbank weggeeft,Nu zitten er inderdaad wat kleine beschadigingen op de bank.Wat ik op zich nog mee vind vallen.Een foulard erover of een hoes en je ziet er niks meer van.een student of iemand die krap zit is er vast bij mee.

Nu krijgt de weggever een lading verwijten over zich heen dat hij zich dood moet schamen om zoiets weg te geven.Dan denk ik,er is iemand net blij gemaakt met een bank,dat je hem zelf niet wil vanwege de beschadigingen is daar nog aan toe maar hou dat verwende gedrag voor je.Zo sneu.



mevr1 Ik loot graag mee



Vind ik leuk · Beantwoorden ·

mevr 1 Nee sorry verkeerde

Vind ik leuk · Beantwoorden · 10 uur



Vind ik leuk · Beantwoorden · 10 uur

men 1 Ik loot graag mee



weggever U mag hem komen halen men 1

Vind ik leuk · Beantwoorden · 4 uur



men 1 Wanneer zou ik langs kunnen komen?

Vind ik leuk · Beantwoorden · 3 uur



weggever Roep maar wanneer u kunt!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 3 uur



men 1 Kan de bank los van elkaar?

Vind ik leuk · Beantwoorden · 3 uur



weggever Ja ze kunnen los

Vind ik leuk · Beantwoorden · 3 uur



men 1 Ik kan morgen tussen half 8 en 8uur

Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 uur



weggeverJa dat kan wel

Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 uur



weggever Stuur je een pb

Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 uur



klager Ik hoop dat je haar geld toe geeft dat ze de bank ophaal

Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 uur



men 1 ?? Hoe bedoel je??

Vind ik leuk · Beantwoorden · 51 minuten



men 1 Waarom dat arm ben dan zo'n bank weg geef dat scheelt je een rit naar het gemeente ik snap het best dat ze er blij mij is maar het doet mij wil zeer

Vind ik leuk · Beantwoorden · 45 minuten



men 1 ik snap je niet zo goed? Ik volg het niet hellemaal!? ????

Vind ik leuk · Beantwoorden · 42 minuten



weggever Hoezo!!!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 46 minuten



klager Dat je moet schamen dat je zo'n bank durf weg te geven

Vind ik leuk · Beantwoorden · 41 minuten



mevr 2 Als je er geen belang bij hebt heeft het ook weinig zin om te reageren... beetje flauw!

Een kleedje over de zitting en je ziet niets meer van de beschadiging en zo kan er iemand anders toch nog heel gelukkig mee zijn!!

Vind ik leuk · Beantwoorden · 3 · 24 minuten · Bewerkt



weggever Zo is het mevr 2, sommige mensen

Vind ik leuk · Beantwoorden · 21 minuten



mevr 2 Cursus Nederlands was anders ook niet slecht voor deze meneer geweest. Want snap echt niet wie hij nu zielig vind en wie hij nu iets gunt...





Alleen de laatste reactie van mevr 2 is weer zo sneu.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 30 augustus 2016 @ 20:26:

Ik las vanmorgen ook nog een leuke:



Advertentie:

Ik ben op zoek naar een kenting zaag

GRATIS



De reacties:

meneer 1: Wat voor een

Adverteerder: Kettingzaag

meneer 1: motor ketting zaag of een op stroom

Adverteerder: Ja

Meneer 1: welke van de 2?

Adverteerder: Wat is ie 2

Meneer 1: Een die op stroom gaat

Meneer 1 (10 min later): En je heb ook 1 die op benzine gaat

Adverteerder: met strom

Meneer 1: oke wat moet je ermee?

Adverteerder: Want in de tuin te snoeii

Meneer 1: Dat kan je niet met een ketting zaag doen

Meneer 1: Legt er aan wat

Adverteerder: Die boompjes

Meneer 1: Welke boompjes

Adverteerder: Water over ons hek hangt

Meneer 1: Dat moet je met een heggen schaar doen

Adverteerder: Oke





Haha...Zo droog.

Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 30 augustus 2016 @ 18:00:

[...]





Wat is dat? Fikkie, het hondje van de brandweer?



Ik dacht dat het Sranang Tongo ( Surinaams) was.

Maar kon niets vinden online. Ik kwam wel tegen dat het woord 'tatti' in het Hindi 'shit' betekend...



,,Tatti: bodily waste discharged through the anus"



Maar goed, 'tatti' is geen 'tatoe'.

Al lijkt het er het er wel op.

Die mevrouw schreef sowieso wat gebrekkig.

Dus zou goed kunnen dat ze 'shit' bedoelde.



Ofwel 'shit hond'.

Gezellig zo'n verkoopsite...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die meneer tattoes heeft en ze hem uit probeert te schelden door zijn mogelijk vele tattoes?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 31 augustus 2016 @ 05:51:

Ik denk dat die meneer tattoes heeft en ze hem uit probeert te schelden door zijn mogelijk vele tattoes?



Oh haha je hebt gelijk denk ik ! Ik had z'n profiel niet nader bekenen, maar nu dus wel...

Zijn profiel foto is er een met een ontbloot bovenlijf. En hij heeft een paar tattoos inderdaad!



Die mevouw zag er Hindoestaans uit, vandaar dat ik gokte op ' tatti'



De moderator van die site heeft het trouwens nog niet weggehaald.

Er is inmiddels ook al door anderen verder geboden alsof er niets aan de hand is.

Een conversatie als dit is dan ook 'te standaard' in deze regio. Het valt niet meer op blijbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dit op de weggeefhoek staan



Een halve tweepersoons matras!

Was dus tweepersoons maar is Door de midden gezaagd.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
@jennie77,

Bijzonder .

Heb je een foto erbij?

Ik ben vooral benieuwd wie dat 'graaaaaaag ' wil hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:boro_ schreef op 30 augustus 2016 @ 22:30:

Schaken kan toch ook zonder club ?

Gewoon op facebook ( de weggeefhoek bijv. ) vragen naar schaakmaatjes.



Schaken is nou niet een eerste levensbehoefte. En als deze meneer een bewindsvoerder heeft is dat niet zonder reden.

Die 65 euro, daar kunnen ook schulden mee afgelost worden. Of rekeningen van betaald worden.



Het is een aardig idee van deze meneer, maar ik snap zijn bewindsvoerder wel. Als een schaakclub je prio1 is dan heb je je prioriteiten niet op orde.



Mensen in armoede vereenzamen vaak, want alles wat je doet kost geld.

Dus dan snap ik dat die schaakclub voor die meneer wel een manier kan zijn om onder de mensen te komen zonder dat het pakken geld kost.



De manier waarop hij dat probeert te bereiken is idd wel wat minder, ik hou niet van mensen die vinden dat hun ellende de schuld is van een ander, zoals hij praat over zijn bemiddelaar.

Hij had imo idd meer sympathie kunnen vinden door dat hele zielige verhaal achterwege te laten en iets te zetten à la 'om mijn lidgeld voor de schaakclub te kunnen betalen ben ik op zoek naar klusjes. Ik kan goed tuinieren/behangen/koken/..."

Dan laat hij zich zien als iemand die het heft in eigen handen neemt ipv verongelijkt te doen dat zijn bemiddelaar hem dat niet gunt.
Alle reacties Link kopieren
quote:jennie77 schreef op 31 augustus 2016 @ 12:00:

Ik zie net dit op de weggeefhoek staan



Een halve tweepersoons matras!

Was dus tweepersoons maar is Door de midden gezaagd.Iemand die gescheiden is er waar alles eerlijk verdeeld is? Het volgende is een halve kledingkast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 31 augustus 2016 @ 13:28:

@jennie77,

Bijzonder .

Heb je een foto erbij?

Ik ben vooral benieuwd wie dat 'graaaaaaag ' wil hebben Nee helaas geen foto erbij,en nog geen reacties.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 31 augustus 2016 @ 14:19:

[...]





Iemand die gescheiden is er waar alles eerlijk verdeeld is? Het volgende is een halve kledingkastDat dacht ik ook gelijk.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren












Ik verbaas mij op dit moment over het feit dat er blijkbaar slecht word gelezen in die hoek. Er word gevraagd voor een hulp in de huishouding met duidelijk de woonplaats er bij. De eerste 2 reacties "waar woont u?"
net ook aangemeld op een weggeefhoek. Eerste die ik tegenkom:



Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar de volgende producten:

- Een koelkast met diepvries erin

- Een Dolce Gusto Picollo ( liefste rode kleur)

- Een damesfiets

Wie o wie kan mij hierbij helpen?
Nog geen reacties zoals GRAAG want ik hep geen zin in dat stomme huishouden * alle kwalen van a t/m z* ?
quote:friezinnetje2014 schreef op 31 augustus 2016 @ 20:33:

net ook aangemeld op een weggeefhoek. Eerste die ik tegenkom:



Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar de volgende producten:

- Een koelkast met diepvries erin

- Een Dolce Gusto Picollo ( liefste rode kleur)

- Een damesfiets

Wie o wie kan mij hierbij helpen?
quote:single1985 schreef op 31 augustus 2016 @ 20:28:





Ik verbaas mij op dit moment over het feit dat er blijkbaar slecht word gelezen in die hoek. Er word gevraagd voor een hulp in de huishouding met duidelijk de woonplaats er bij. De eerste 2 reacties "waar woont u?"



Ik heb wel eens om een huishoudelijke hulp geveaagd op een facebookgroep die specifiek voor mijn wijk was. Zeg dat de wijk 'Zuiderbuurt' heet.

Kreeg ik als vraag: waar woont u?

Mijn antwoord: helemaal achterin de Zuiderbuurt, bij het sportveldje.

Haar antwoord: Zuiderbuurt? Waar is dat?



Dan denk je, wat doen zulke mensen dan in een specifieke Facebookgroep over die wijk?!
Ik lig echt dubbel soms hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven