Laatste weken zwangerschap

26-06-2016 21:22 2971 berichten
Alle reacties Link kopieren


Ik vraag me af of er meer dames zijn die in hun laatste weken van de zwangerschap zitten en het leuk zouden vinden om met anderen in deze situatie te babbelen...

Klagen, tips, ervaringen delen, "heb ik wel genoeg van het een of ander", de bevalling, leuke kleding en babykamer items showen, "Ik verveel me tijdens mijn verlof", rare hormonen, slapeloze nachten, bedenk het maar.

Ik ben nu 31 weken zwanger en heb niet veel vriendinnen om me heen die het leuk vinden om alles aan te horen/of begrijpen waar ik allemaal mee bezig ben zo op het eind van de zwangerschap. Ik mis dit nu wel een beetje, zo op het eind...

Ik hoop dat er anderen zijn die gezellig met me mee willen praten



NaamLeeftijdKind Nr.uitgerekenddochter/zoonBijzonderhedenGwen30123-08DochterLeonie33122-09ZoonSuperwijf36223-08zoonDeadpool33121-08DochterCrazyCatLady27130-08ZoonJuliejetje292 (heeft al een zoontje) 9-09zoonKittymeisje3332-10ZoonGraag thuis bevallenFog30115-08Zoonmedische indicatie voor ziekenhuis bevalling. Bamboebeer 30 2 (zoon van 3,5) 19-09 Zoonmedische indicatie voor ziekenhuis bevalling.Melbourne8828116-09ZoonHertjeHertje362 (Heeft al een Dochter)19-09 verrassingmedische indicatie voor ziekenhuis bevallingWoman1983271?ZoonBubje2512-09DochterJustLikeSnow24115-10ZoonMedische indicatie ivm lichte hersenafwijkingLys25128-9Dochter



Milnita en Poosje zijn uit de tabel omdat we niets meer van ze lazen, ik hoop dat ze ondertussen aan het genieten zijn van hun baby.



Inmiddels bevrijd van de dikke buik, maagzuur, bekkenpijn, foodcravings, dikke voeten en handen en aan het genieten van de nieuwe kleine mensjes;



NaamLeeftijdKind Nr.uitgerekenddochter/zoonBijzonderhedenTinkeltje3031119-07zoon Bevallen 12-7 Xster29123-07zoon Bevallen 18-7 Lovely292 (heeft al een zoontje)16-06Zoon Bevallen 27-06 Bianchi 23 11-08 Dochter bevallen 28-07 Chryssa343 (een zoon van 5 dochter van 3)31-07 verrassing Bevallen van dochter Flappie 25 2 (zoon van 1,5) 31-07 Zoon bevallen 30-07 ZonZonZon - 2 (heeft al een Zoon) - Dochter bevallen 5-8 Ukkie291Dochter bevallen 4-8 Kitschy3217-08Dochter Bevallen 9-8 Donkey2519-08 verrassing Bevallen van Dochter 10-08 Sandy2917-08Zoon bevallen 11-8 Beschuitje262 (dochter van 2,5)17-08zoon bevallen 12-8
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!!



Allereerst gefeliciteerd voor allen die reeds bevallen zijn!



Ik lees al een tijdje met jullie mee en ben nu toch ook echt aan het einde aangekomen, dus zou graag meeschrijven.



29 sept ben ik uitgerekend, we krijgen een zoontje. Het is ons eerste kindje. Donderdag alweer 36 weken, dus nu druk bezig met de laatste dingen in orde maken voor de baby (nog wat wassen draaien en de tas voor het ziekenhuis in orde maken). Wegens bekkeninstabiliteit zit ik al een poosje thuis, ongeveer vanaf 22 a 23 weken denk.. Dankzij de vele rustmomenten is dit echter redelijk stabiel gebleven en niet verder verergerd, waardoor ik gelukkig nog wel wat zelf in huis kan doen!!



Ik vind het nu toch wel echt spannend worden, maar ergens ben ik er toch ook wel klaar voor en kan ik niet wachten om mijn zoontje voor de eerste keer te mogen ontmoeten!



Sandy, bij het lezen van jouw post: dat klinkt inderdaad heerlijk zeg! Ik kan ook niet wachten, geniet er van!!
quote:Leonie1983 schreef op 29 augustus 2016 @ 20:28:

Ik heb vandaag de liggingsecho gehad. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger, maar baby is nog niet ingedaald. En de verwachting is >8 pond.... Oeps.... Het word allemaal best heel spannend nu!

Indalen kan tijdens de bevalling nog gebeuren, en ingeschatte gewicht zegt weinig. Ze zitten er zo vaak naast, mijne werd ingeschat als ondergemiddeld maar bleek ook >8 pond. Vorige week geboren met 40+2. En weet je, de bevalling ging zo makkelijk, het is echt niet zo dat een groot kindje per definitie een zware bevalling oplevert. Hij kwam er nog nét niet op de parkeerplaats van het ziekenhuis spontaan uitgevallen; heb hem binnenboord kunnen houden tot op de verloskamer maar toen was het ook zo gepiept. Iedereen -inclusief ikzelf!- hoogstverbaasd dat er zo'n groot kind tevoorschijn kwam. Mijn eerste was véél kleiner maar dat was me toch een zware bevalling, pfoeh, krijg het nog benauwd als ik er aan terugdenk.



Het zegt allemaal weinig (tenzij er natuurlijk op de groeiecho echt iets zorgwekkend afwijkends wordt gezien) en je gaat je er alleen maar zorgen door maken. Bovengemiddeld? Oei, hoe moet dat met de bevalling?! Ondergemiddeld? Oei, gaat het wel goed daarbinnen?! Het is ook nooit goed...



Ik wens jou -en alle andere zwangeren hier- een voorspoedige bevalling toe, en tot die tijd: geen zorgen!
Alle reacties Link kopieren
36 weken en koorts geen pretje! ;(

Verder moet ik morgen naar t ziekenhuis omdat ze dus nog in stuit ligt. Denk dat we dan meer horen over de ks! Door hertje ben ik wel gerustgesteld!



Fijne dag alle!
quote:Lys__ schreef op 30 augustus 2016 @ 10:44:

36 weken en koorts geen pretje! ;(

Verder moet ik morgen naar t ziekenhuis omdat ze dus nog in stuit ligt. Denk dat we dan meer horen over de ks! Door hertje ben ik wel gerustgesteld!



Fijne dag alle!



Heb 8w geleden een geplande ks gehad en 2 jaar terug een spoedkeizersnede. Beide ontzettend anders ervaren.

Spoed was heftig omdat ik alles van een bevalling al 20 uur aan het ervaren was. En geplant was met zo veel rust. Ik ben nu ook veel eerder hersteld. Vorige week nog zo'n 15km gefietst en ik wandel al weer veel en sjouw alles ook al weer. Het gaat prima



Hoop dat je er niet tegen op zult zien!
Alle reacties Link kopieren
Appeltjesgroen gefeliciteerd!! Wat fijn dat het zo voorspoedig is gegaan. Hoe gaat het nu met jullie?



Welkom sunshine, Leuk dat je meeschrijft. Wat balen van je bekken, hopelijk ben je daar na je bevalling snel vanaf



Lys Beterschap en succes in t ziekenhuis!



Hier alles nog super rustig. Vandaag lekker aangerommeld met zoon!



Deadpool Hoe is t met jou??
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 30 augustus 2016 @ 23:10:

[...]





Heb 8w geleden een geplande ks gehad en 2 jaar terug een spoedkeizersnede. Beide ontzettend anders ervaren.

Spoed was heftig omdat ik alles van een bevalling al 20 uur aan het ervaren was. En geplant was met zo veel rust. Ik ben nu ook veel eerder hersteld. Vorige week nog zo'n 15km gefietst en ik wandel al weer veel en sjouw alles ook al weer. Het gaat prima



Hoop dat je er niet tegen op zult zien!Wat fijn dat t alweer zo goed gaat! Ik vond het zaterdag best een klap, denk ook doordat allee al niet zo soepel verloopt met deze zwangerschap.Maar nu laat ik t meer los en denk ik ik kan er toch niet al teveel meer aandoen, ze moet er toch uit
Sorry al wel in t andere topic geschreven maar hier nog niet. 29 augustus is onze dochter Kathy geboren. Het gaat super met haar al is ze vandaag huilerig omdat we nog aan het opstarten zijn met de bv. Maar wat een ervaring en wat een liefde kan je voelen ongelofelijk. Ik ben helemaal verbijsterd.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd deadpool!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Deadpool!! Fijn dat alles goed gaat. Goede bevalling gehad?



Ik werd net wakker van mijn dochter die in haar slaap huilde/riep. En nu moet ik plassen, maar wacht heel eventjes zodat ik dochter niet wakker maak.
Alle reacties Link kopieren
Lys, blij om te horen dat de spanning er wat af is bij je. Ik vond het vooral omschakelen in mijn hoofd qua idee over de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Deadpool!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Deadpool! Wat een intens geluks gevoel kan dat geven hè! Daar verbaasde ik mij ook over.



Gister had ze voor het eerst een gemeende lach naar me, ik schoot meteen vol.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Deadpool!!
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die nog niet bevallen zijn heel veel succes en vergeet niet te genieten dat was ik wel vergeten maar ik hoop net als jullie dat de wolk er bij allemaal zo mooi kleurt ik weet alleen dat niet iedereen het zo kan ervaren maar probeer je heerlijk te laten verwennen als je kindje er is is het ook allemaal snel weer gewoon
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Deadpool!!! Lekker genieten van jullie kleine meid!!



Lys, fijn dat je idd minder spanning voelt. Maar ik kan het me wel voorstellen. Bij de vorige controle bleek dat bij mij beide kindjes in stuit lagen ipv 1 in stuit en 1 met t koppie richting bekken. Een ks komt dan onverwachts dichtbij. Volgens mij is het kindje dat ineens in stuit lag weer terug gedraaid, maar ik hen nu zelf ook wel zoiets van als het een ks word, dan is dat maar zo. Ik denk dat het zoals hierboven ook beschreven is veel uitmaakt of het een geplande of spoed ks word.



Ik ben zo blij met het minder warme weer! Ik heb gewoon zin om weer wat dingen te doen. De ramen buiten en binnen zijn weer schoon, alle was is weg en zelfs onder ons bed is er stofgezogen. Heerlijk! Vorige week heb ik nog geroepen hoe goed ik slaap 's nachts. Helaas is dat nu wat minder. Mijn buik is gewoon te groot om normaal te kunnen liggen, laat staan draaien. Morgen alweer 35 weken met 2 Kids!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bleek opeens mijn bloeddruk te hoog. Echt zo flauw, heel de zwangerschap bang voor geweest en hij bleef maar zo netjes. Mijn man zei al gekscherend 'het ging ook al te lang goed met jou!'. Uiteindelijk dus aan de ctg gelegen gisteren, bloed geprikt, urine laten checken en een echo gehad.



Al met al is het echt puur en alleen de bloeddruk. Op het toppunt was hij 150/100 maar hij zakte ook regelmatig naar 130/80, wat aardig bij mijn standaard in de buurt ligt. Omdat mijn bloed, urine, baby en vruchtwater allemaal nog geen afwijkingen vertonen kon ik gelukkig weer even lekker naar huis en testen ze het vrijdagmorgen opnieuw.



Ik merk wel dat ik er een beetje zenuwachtig van wordt. Ik durf me niet al te actief bezig te houden, want wie weet stijgt mijn bloeddruk dan? Tis zo'n verraderlijk iets! En aangezien ik direct moet bellen bij klachten probeer ik dat zeker te voorkomen. Vrijdag ben ik 38 weken en als mijn bloeddruk weer is gestegen of in elk geval zorgwekkend is ben ik benieuwd of ze overgaan tot inleiden!
Alle reacties Link kopieren
Wat rot van je bloeddruk! Ik ben ook benieuwd wat het beleid is als het te hoog blijft. Gelukkig is het nog niet enorm hoog (vind ik..) sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Miss wat doen jij en de boykes het toch goed he!! 35 weken alweer, dat is echt super.



Melbourne spannend zeg! Ik dacht dat ze hier een onderdruk van 90 aanhouden als grens, ga je daar overheen dan wordt je overgedragen aan t zkh. Hoe t dan verder gaat geen idee, maar kan me voorstellen dat ze met het oog op zwangerschapsvergiftiging /help geen risico's nemen toch? Ik duim voor je dat het allemaal niet nodig is en dat je bloeddruk vrijdag helemaal oke is.



Hier vanavond ook ff overlegd met de dienstdoende verloskundige. Baby de hele dat weinig en niet krachtig gevoeld. Omdat ik het door de dag heen op verschillende momenten nog wel heb gevoeld geen reden tot actie. Mocht het vanavond en morgenochtend nog zo zijn dan krijg ik een CTG. Gelukkig is dat zeker niet nodig want vanavond was t gewoon disco in mijn buik

Gezien de termijn dacht zij eerder aan veranderde houding of stilte voor de storm. Ik hoop stiekem om dat laatste! Laat maar komen, ik vind 1-9 wel een mooie dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wakker. Klaar wakker! En morgen moet ik weer fit zijn voor het gezin. Heb al melk op en rondje gewandeld in huis. Echt irritant!



Wat spannend een hoge bloeddruk! Je bent gelukkig al 38 weken dus de baby is stel genoeg! Sterkte met rustig aan doen!



Gek hè? Dan voel je de baby de hele dag niet en maak je je zorgen en in de avond is het ineens een drukte in je buik! Heb ik ook een x gehad!

De buurvrouw kwam beu het argument dat de baby die dag zijn energie nodig had voor een groeispurt. Klinkt wel aannemelijk maar of het ook echt zo is....?
Alle reacties Link kopieren
Oja dat heb ik ook eens gehad! Je schrikt je rot!



Hier gesprek gehad gisteren alles soepel verlopen en hebben goede uitleg gelegen, ook zei meneer de gynaecoloog dat ze nooit een versie afraden of stuitbevalling als de baby in onvolkomen stuit ligt maar dat t bij mij een ander geval is.... Maar voel me wel beter over een kiezersnede!
Alle reacties Link kopieren
Dus jouw kindje ligt in kleermakerszit? Begrijp ik dat nu goed, Lys?



Ik ben net voor de vijfde keer gaan plassen, ik slaap onrustig, droom over de bevalling.... Van mij mag het komen! Ook al ben ik nog maar 37w3d



Morgen/straks heb ik een extra check, wegens het vasthouden van vocht en pijn er van. Ben benieuwd wat ze precies allemaal gaan checken. Verder redelijk wat steken, denk dat kind gaat indalen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hertje!

Jij ook al zo'n rotnacht! Bah!

Heeeel veel succes straks, lijkt me heel vervelend om vocht vast te houden!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeeeej niet de enige nachtbaker .

Nou kitty ik hoop eigenlijk niet meer op een groeispurt, ben morgen 33weken en voor mijn gevoel zit ik al zo vol.



Lys fijn dat het gesprek positief was. Heb je nu ook een datum? Dat lijkt me een bijzonder iets dat je gewoon weer wanneer je baby'tje komt.



Hertje wat vervelend van dat vocht. Ben ook benieuwd wat ze zullen checken. Heel veel kunnen ze niet doen toch tegen het vasthouden van vocht?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter lag ook zo, maar bij mij hebben ze wel een versie-poging gedaan. Die overigens niet gelukt is. Toen de gyn mij vroeg of ik al had nagedacht over wat ik zelf het liefste zou willen, toen het niet bleek te lukken, antwoorde ik: een keizersnee.

'Oh gelukkig', reageerde de gyn. Want deze ligging leek wel een erg grote uitdaging te worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Juliejetje! Ook wakker?



Ze willen checken hoe het met mijn bloeddruk is, dat kán in combinatie met mijn vocht duiden op beginnende zwangerschapsvergiftiging. Zoals bij Melbourne (als ik me niet vergis).



Nou ja, dochter gaat naar het kdv, ik heb alle tijd voor het ziekenhuis.

(Zul je zien dat ik in 10 min weer buiten sta)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven