Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 23 september 2016 @ 10:00:

Regelen jullie zelf boeket of je partner?



Dat moet je lief regelen MN

Ik heb een pinterestbord gemaakt met alles wat ik mooi vind. Daarnaast heb ik m een lijstje gegeven met bloemen die ik er graag in wilde hebben.



Mijn boeket was helemaal naar wens alleen heb ik het veel te kort bij me gehad! Een van mijn bruidsmeisjes heeft m gevangen en direct meegenomen. Dat vond ik achteraf heeeeeeeeel erg jammer ! Mijn boeket was nl prachtig en rook echt heerlijk... Dus vraag je boeket weer terug of regel een klein weggooiboeketje.



Jeluze, wij hebben wel onze beider families compleet uitgenodigd, en waren daar erg blij mee! Maar doe vooral wat bij je past! Ik vind mijn familie heel leuk en mijn nichtjes waren bijvoorbeeld ook bij mijn vrijgezellen aanwezig. Dus ik zou het echt zo doen als bij jullie past! Dan wordt je dag ook het leukst!



Zoals jullie wel zullen kunnen merken, ben ik inmiddels een getrouwde vrouw whoohoo!! Ons huwelijk was een geweldig feest met heerlijk weer en fantastisch gezelschap.

Ook al is het nog maar een week geleden, ik mis het verschrikkelijk!! Het was echt het mooiste feest ever en ik het echt een paar dagen spierpijn in mijn kaken gehad van al het lachen. Geweldig toch?



Ik zal gauw uitgebreid posten over hoe onze dag geweest is, en ook vertellen waarom ik een tijdje afwezig ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
4.04 uur, ik ga trouwen vandaag en kan niet meer slapen....
Alle reacties Link kopieren
@snoizz, mooie dag vandaag!
@ Bonnieux. Ja laatst zei iemand dat mijn partner dat moest regelen. Wist ik helemaal niet.



Veel plezier Snoizz



Hier wat bruiloft stress omdat ex van vriend moeilijk doet en zegt zijn dochter om 7 te komen halen want tot het eind blijven (Lees half 10) is te vermoeiend voor 4 jarige die dag erna naar school moet. Terwijl dochter en nog niet leerplichtig is, ze 2 in eerste instantie gewoon toestemming gaf tot tien uur(tot bruiloft ivm zwangerschap verzet werd) en 3 dochter voor eigen bruiloft week van school hield. Maar nee ze mag voor onze bruiloft niet 1 dag extra school missen. Het loopt via advocaten hoor, maar onze komt maandag pas terug van vakantie. En uitspraak rechter komt te laat. Zoals wij het zien heeft zijn ex gewoon pech en mag ze haar na 9 komen halen en eerder niet. We zijn dan ook niet van plan de feestlocatie te vertellen tot het tijd is om haar te halen. Aangezien ook zwart op wit toestemming tot 10 uur staat en het mij lijkt dat ze dat niet eenzijdig kan aanpassen. Hopelijk is ze niet zo respectloos om stennis te komen schoppen op onze bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bonnieux en Roos en alle anderen die in de tussentijd getrouwd zijn!! Ben weer eens onder mijn steen vandaan, haha! Ik ben een maand geleden begonnen met mijn nieuwe baan (eerste échte baan na mijn afstuderen, fulltime ook :O ) en dat slokte even al mijn tijd op. Maar ik ben weer helemaal bijgelezen en heb geen bericht van jullie overgeslagen! Cool dat veel van jullie bruiloften al zo dichtbij komen. Voor mijn gevoel duurt het allemaal nog veel te lang!!



@Jeluze Ik ben ook bij het Say Yes Event geweest afgelopen zondag en het was leeeeuuuuk!!!!! Ben uiteraard ook op de foto geweest met Randy, zoooo gaaf!!! Echt een aardige vent zeg. En ik had natuurlijk ook mijn jurk al, dus ik voelde me eerst even alsof ik niet op de beurs thuis hoorde. Maar ik heb genoten van de catwalkshows, en inderdaad, ook ik heb geen moment getwijfeld aan MIJN jurk. Niks leek er op en die van mij bleef gewoon de mooiste! En als kers op de taart won ik 1 van de 5 luxe Bridal Goodiebags die Randy op het eind verlootte :D



Mijn verloofde en ik zijn nu steeds beter naar het kijken naar de trouwringen. Op het event heb ik meegedaan aan de trouwringen workshop en hierbij iets ontworpen. Toen ik hiermee thuis kwam vond hij het gelukkig ook erg mooi, dus binnenkort gaan we terug naar die juwelier om verder over het ontwerp te praten.



En ik ga nu direct alle aanpassingen in de tabel verwerken. Ik heb alles (hoop ik) genoteerd tijdens het lezen, dus ik ga mijn uiterste best doen om niemand te vergeten. Laat het weten als er nog iets aangepast moet worden, mag ook in PB!



anoniem_251039 wijzigde dit bericht op 24-09-2016 21:36
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mijn dag zit erop! Was prachtig en ik ben best sip dat t voorbij was. Prachtig weer met ceremonie in het bos.

Ouders waren uitgenodigd om bij het eerste moment te zijn. Ik had besloten om de deur open te doen voor mijn lief, maar onverwacht was de hele straat (lees: stuk of 50 man) uitgerukt om erbij te zijn, inclusief bellenblaas. Was overweldigend ontroerend en verrassend. 65 kindjes overdag, met meerdere meisjes van n jaar of 6 die naar me toekwamen dat ze nog nooit zo'n leuke dag hebben gehad. De hele avond een volle dansvloer.



Grappige afsluiting toen in het hotel bleek dat m'n moeder, die 2 uur voor einde weg was gegaan, de bruidssuite had ingepikt incl verrassingspakket voor het bruidspaar (ik had de kamer voor haar gereserveerd en ze heeft bij inchecken gewoon mijn achternaam genoemd..). Wel jammer, Maarja, niets meer aan te doen..
Alle reacties Link kopieren
Er waren gelukkig ok volwassenen aanwezig hoor, maar onze 3 kindjes hebben de dag van hun leven gehad
Alle reacties Link kopieren
@ Snoizz: klinkt als een fantastische dag! Wat leuk ook dat die hele straat uitrukte!



Hoe het met mij gaat: de spanning neemt toe. Ik droom elke nacht over de bruiloft, en ja, dan gaat er van alles mis. Het volgende wil ik even met jullie delen. Een vriendin van mij heeft bijna een jaar een relatie gehad, die uitging. Dat is sinds een paar maanden over. Nu belde ze me laatst dat ze goed contact heeft met een andere jongen. Ze liet me gisteren weten dat ze bijna een relatie met hem heeft en stuurde een berichtje erachteraan: 'dus hij komt ook mee naar jouw bruiloft'. Zonder overleg, ze stelde geen enkele vraag. Ik heb teruggestuurd dat hij niet welkom is op het feest, omdat dat in besloten kring is (we hebben een man of 50, inclusief daggasten). Zegt ze dat ze nergens terug kan vinden dat het in besloten kring is.. Voelt zo rot nu. Alsof wij niet gerespecteerd worden in onze keuze voor onze gasten. Destijds was ze ook ontzettend beledigd dat ze niet de hele dag mee mocht.



Ik merk dat ik zo'n situatie er dan echt even niet bij kan hebben. Lijkt wel alsof ik me extra kwetsbaar voel als bijna bruidje. Herkennen jullie dit? Bestaat er zoiets als huwelijkshormonen? :p
@Sophie, jullie betalen en hebben het dus voor het zeggen wie komen en wie niet. Ik zou ook niet een nieuwe scharrel van een vriendin op een besloten feest willen. Jammer dat je vriendin er blijkbaar wat moeilijk over doet
Ik heb maar bij 1 vriendin partner uitgenodigd. Rest niet. En eigenlijk zou ik deze partner al liever niet doen, want heb er niks mee maar ze had de uitnodiging al gekregen via haar partner. En onze groep gasten is nog kleiner
Sophie, jullie besluiten inderdaad wie er wel of niet aanwezig is op jullie bruiloft! Vervelend als je het gevoel hebt jezelf te moeten verantwoorden, want dat is natuurlijk niet nodig!



Snoizz fijn dat je een mooie trouwdag hebt gehad! En oeps van je moeder, dat ze de verkeerde kamer had genomen in het hotel, maar moest er ook wel beetje om lachen.



Goudstraal, hoe bevalt je nieuwe baan? En leuk dat jullie mogelijk zelf de ringen gaan ontwerpen.



Mn, al tot een oplossing gekomen met de ex van je verloofde? Mag zijn dochter langer blijven?



Bij ons is het nog 2,5 week tot onze bruiloft. Echt heel veel gedaan afgelopen weekend ter voorbereiding. Al zijn het veelal afvink dingetjes of dingen voor de accesoires.

Waar ik wel erg van baal is dat ik mijn knie vorige week verdraaid heb met sporten en dat ik rust moet houden. Terwijl we net bezig waren met het oefenen van de openingsdans, dus ik hoop wel snel te herstellen. En dat we nog de dans kunnen doen...
@Snoizz: Doet me denken aan Mijnn ouders. Mijn pa was vergeten te zeggen dat E bruidspaar waren dus hadden kamer met 2 losse bedden die niet naast elkaar stonden.



@Sterre: Onze advocaat heeft al haar argumenten onderuit gehaald en bevestigd dat 22:00 was toegezegd en er geen reden is tot aanpassen. Ook heeft vriend contact gehad met haar school en al mondeling toestemming dat ze dagerna gewoon vrij mag zijn. Dus als het goed is gaat het gewoon volgens afspraak want er zijn geen geldige argumenten voor haar redenering.



Hier nog maar 1,5 week. Jurk aanpassen is redelijk last minute ivm buik. Typisch wasdat ik er van voren niet zwanger uitzie in mijn jurk. Van de zijkant daarentegen
Mn, fijndat alle argumenten onderuit zijn gehaald, toch fijn als ze er volledig bij kan zijn.



Wel bijzonder dat je van voren niet zoveel ziet met jouw jurk en juist van de zijkant wel. Hoever ben je nu?
Was zaterdag precies 20 weken :-). Theoretisch op de helft dus.
Leuk! Fijn in ieder geval dat je jurk nog aangepast kan worden.



Ik mag woensdag mijn jurk weer passen voor de laatste keer. Ik ben benieuwd weer hoe het voelt.
quote:Sophie990 schreef op 25 september 2016 @ 16:28:



Het volgende wil ik even met jullie delen. Een vriendin van mij heeft bijna een jaar een relatie gehad, die uitging. Dat is sinds een paar maanden over. Nu belde ze me laatst dat ze goed contact heeft met een andere jongen. Ze liet me gisteren weten dat ze bijna een relatie met hem heeft en stuurde een berichtje erachteraan: 'dus hij komt ook mee naar jouw bruiloft'. Zonder overleg, ze stelde geen enkele vraag. Ik heb teruggestuurd dat hij niet welkom is op het feest, omdat dat in besloten kring is (we hebben een man of 50, inclusief daggasten). Zegt ze dat ze nergens terug kan vinden dat het in besloten kring is



Ik vind best brutaal en onbeschoft dat als je tegen iemand zegt dat haar bijna vriend niet welkom is, dat ze er tegenin gaat.



Soms vraag ik me af of mensen het echt zo moeilijk vinden te begrijpen dat je niet zomaar jezelf kan uitnodigen op het feest van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ahh een 2017 topic! Wij gaan ook in 2017 trouwen alleen trouwen wij niet op traditionele wijze. Wij hebben al een aantal jaar een partnerschap en zullen dat volgend jaar op 07-08-2017 laten omzetten in een huwelijk bij de gemeente. Een dag later vliegen wij naar IJsland! Ook hier zullen wij een aantal dagen later onze geloften afleggen. Onze trouwfoto's zullen gemaakt worden door een fotograaf die komt overvliegen vanuit Amerika. Bij thuiskomst vieren we op 19 augustus nog een mooi feest in een zaal met close familie/vrienden/collega's. We hebben er gigantisch veel zin in!
quote:SterreWaterman schreef op 26 september 2016 @ 20:36:

Mn, fijndat alle argumenten onderuit zijn gehaald, toch fijn als ze er volledig bij kan zijn.



Helaas is de drama nog steeds niet voorbij en zegt ze nog steeds dat ze haar om 7 uur ophaalt omdat ze dan naar bed moet. En ze niet in discussie gaat. Onze advocaat ging wederom aangeven dat ze om half 10 kan worden opgehaald en dat toestemming van school dat ze zowel bruiloft als dag erna vrij is officieel geregeld is. En dat discussie van hun kant komt want toestemming staat al zwart op wit.



Ik ga deze week voor de zekerheid waarschijnlijk nog even langs politiebureau om te kijken wat zij kunnen doen als ze zo respectloos is om om 19:00 stennis te komen schoppen op de bruiloft. Plus wat we kunnen doen als zijn ex dochter 's ochtends niet mee geeft.



Zo jammer dan mensen zo zijn en eigenbelang boven geluk kind stellen. Het is vervelender als zij als enige weg moet lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh mn wat super vervelend! Wij hebben die tijd ook gehad maar nu we gaan trouwen lijkt het allemaal rustig. De ambtenaar waarschuwde ons wel van 'wat als de ex toch langs komt' maar ik denk/hoop dat we daar geen zorgen (meer) over hebben!



Laatste maand voor ons is ingegaan! Bizar en nog een heeeele hoop te regelen voor m'n gevoel
Ze ga toestemming. Toen bruiloft verzet werd ivm zwangerschap en wij bij ons standpunt bleven dat omgangsregeling via rechtbank moet worden uitgebreid trok ze haar toestemming in. Wat natuurlijk ook niet zomaar kan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit lees word ik ook wat onrustig over de ex van mijn aanstaande. Die kan ook van die rare fratsen uithalen.



Hier de gemoederen nog niet rustig en nog geen contact met mijn ouders. Zij blijven bij een standpunt dat mensen uitnodigen voor alleen een feest, een belediging is en dat je een grote receptie moet doen waarin iedereen moet komen.

Ik vind dat echt vreselijk ouderwets.



Gewoon lastig want intussen is mijn plezier in de voorbereidingen bedorven en hebben we ook al 1,5 week niets meer daaraan gedaan :(
Hopelijk doet ex van jouw aanstaande wel normaal :-).



Ik vind receptie zelf ook helemaal niks.

Het is jouw dag Potjemetpindakaas, en waarschijnlijk jouw geld dus jouw keuze.
Mn, ik hoop voor je dat de ex van je aanstaande haar dochter op het latere tijdstip ophaalt.



Potjepindakaas, echt vervelend dat je hierdoor minder zin hebt om aan de slag te gaan voor je bruiloft. En dat je ook nog geen contact hebt gehad met je ouders.



We hebben gisteren onze dag besproken met de locatie en daar hebben we alle vertoruwen in dat alles goed komt.

Net even naar de bloemist geweest omdat ik iets in mijn haren wil in de avond, heb overdag een sluier. Maar dat mag mijn aanstaande nog niet weten, dus stiekem vandaag besproken.

En straks voor de laatste keer de jurk passen. Erg veel zin in en ben benieuwd
Onze advocaat heeft inmiddels gezegd dat half 10 vroegste is dat ze kan worden opgehaald. En ook als dit niet akkoord is met ex dat mijn vriend haar dan toch tot half 10 bij zich zal houden. En dat alle vormen van coulance vanuit onze kant in het vervolg dan onmogelijk zijn. Zij was toch al niet coulant, maar mijn vriend soms te goed in belang van kind.



Ik denk dat het heel raar is om straks ineens te zeggen mijn man in plaats van mijn vriend
Allereerst wil ik tegen iedereen die er tegenaan loopt dat hun keuzes bekritiseerd worden, zeggen: Doe het echt gewoon zoals jullie het graag willen! Ik trouw nu voor de tweede keer en sommigen vinden het 'raar'dat we geen feest geven, maar een uitgebreid diner ( loopdiner) met de daggasten. De eerste keer had ik wel een groot feest en mijn aanstaande had dat ook bij zijn eerste huwelijk. Beiden kwamen we tot de conclusie dat dat handenvol geld had gekost en je zelf nauwelijks toekomt aan feesten. Uitgebreid eten in een wat meer informele setting en met hooguit 35 personen, leek ons veel leuker en zo gaan we het ook doen. We hebben we na de ceremonie een borrel van 2 uur, waar we meer mensen voor uitnodigen. Er gaan dan ook 2 kaarten gemaakt worden, één voor de hele dag inclusief avond en één voor de ceremonie en de borrel.



Sterrewaterman: spannend, de laatste keer passen! Hoe vaak ben je geweest?



MN: hopelijk wordt het gedoe met de ex van je aanstaande snel opgelost!



Potjepindakaas: wat naar dat je ouders zo reageren, ik voel met je mee. Ik heb mijn ouders afgelopen zondag verteld dat ik weer ga trouwen en de reactie was niet erg enthousiast. Mijn moeder zei "oh leuk"om vervolgens over te gaan op een ander onderwerp, mijn vader negeerde het gewoon. Nu moet ik erbij vertellen dat zij nooit achter me hebben gestaan toen ik ging scheiden van mijn ex, ondanks het feit dat ex nu een relatie heeft en samenwoont met een man, waaruit ze toch kunnen opmaken dat ik niet 'zomaar'gescheiden ben.

Het was van mijn kant gewoon een mededeling, komen ze op de bruiloft dan zou ik dat heel fijn vinden, komen ze niet, tja dan maar niet. Wat ik dan niet goed begrijp is dat mijn ouders nogal van de oude stempel zijn. Ik zou dus verwachten dat ze blij zijn dat mijn aanstaande een 'eerzame vrouw' van mij maakt. Overigens is de band met mijn ex verder vriendschappelijk en zijn hij en zijn partner ook uitgenodigd.



Afgelopen zaterdag met mijn meiden een jurk gekocht. De jurk waar ik voor kwam werd het niet, hij liep toch te wijd uit naar mijn smaak. Ik ben maar 1.58 en heb maat 38, het model maakte het wat propperig.Daarna een jurk gepast met doorzichtig kant op de rug. de rug vonden we geweldig, maar de voorkant was één en al kant en deed een beetje tafelkleedachtig aan. Daarna had ik een vrij eenvoudige jurk met watervalneklijn aan. Die vonden we alle drie mooi. De verkoopster zei nog een jurk in gedachte te hebben waar alles inzat wat ik wilde; aparte ruglijn, geplooide top, klein beetje bling , maar niet te overdreven en een simpele rok. Die is het geworden de oudste moest huilen toen ze mij erin zag. Toen ik hem uit deed, bleek hij ook nog in de sale te zijn. Ik heb nu een jurk en schoenen voor de helft van het budget dat ik in gedachte had!



Gisteren de huwelijksdatum laten vastleggen bij de burgerlijke stand. Nu kan ik de gegevens van de getuigen opvragen en de afspraak voor de aanmelding van het voorgenomen huwelijk plannen. Grappig detail'ze voeg of ik ging trouwen met de persoon die ook op dit adres staat ingeschreven. Ja duhhhh, ik trouw met de buurman, nou goed!



Vandaag de offerte binnengekregen van de locatie, die viel weer iets duurder uit, maar dat kan gewoon, is slechts een verschuiving binnen het budget.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven