Ik wil weg bij hem, waar moet ik heen?

25-09-2016 02:56 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen..

Met lood in mijn schoenen ben ik dit bericht aan het typen maar weet mij geen andere raad..

Ik heb een zoontje van bijna 8 maanden en momenteel nog in een "relatie" met de vader van mijn zoon. We wonen samen maar het gaat echt niet meer. Hij heeft eerder een alcohol probleem gehad dit goed aangepakt maar helaas toch weer gefaald.. Hij scheld mij regelmatig uit, als hij weer dronken is slaat hij mij. Hij kleineert mij ook als hij nuchter is en bedreigd hij mij.

Toen ik zwanger was ben ik ontslagen en door de slechte start van mijn zoontje en door mijn eigen gezondheid niet instaat geweest om te werken.

Ook heb ik alles al geprobeerd om er met hem uit te komen, gesprekken met een relatie therapeut etc. Maar daar houd hij schijn op of zegt hij dat ik de boos doener ben.. Ik heb geen mogelijkheid om ergens een langere tijd te logeren.. Wie weet raad? Ik ga er zolangzamerhand aan onderdoor..
Alle reacties Link kopieren
Blijf van mijn lijfhuis of andere vrouwenopvang.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Of bel anders met Sensoor, daar kun je je verhaal kwijt en hebben ze goede tips om hieruit te komen. Sterkte
Ab imo pectore
Ga eerst als de wiedega werk zoeken zodat je een inkomen hebt. Maakt voor nu even niet uit wat en waar, als je eenmaal een baan hebt kan je van daaruit weer verder zoeken. Met een inkomen kan je in elk geval alvast een studio/kamer huren voor jou en je zoontje. Breng ook even een bezoekje aan je huisarts zodat h/zij op de hoogte is van de situatie en je door kan verwijzen naar een maatschappelijk werkster, deze kan je helpen je zaakjes weer op de rit te krijgen.



Denk alsjeblieft aan dat kleine mannetje, hij is de de dupe van juliie keuzes dus je bent het aan hem verschuldigd om aan een mooie toekomst te bouwen voor jou én dus voor hem, jij bent z'n voorbeeld. Hij heeft recht op een goede start en onbezorgde gelukkige jeugd. Zet hem op, je kan het!
Alle reacties Link kopieren
Vaak krijg je na je verblijf bij de vrouwen opvang een dikke rekening, heb ik van dichtbij meegemaakt.
http://mens-en-samenlevin ... f-van-mijn-lijf-huis.html
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 25 september 2016 @ 03:18:

Ga eerst als de wiedega werk zoeken zodat je een inkomen hebt. Maakt voor nu even niet uit wat en waar, als je eenmaal een baan hebt kan je van daaruit weer verder zoeken. Met een inkomen kan je in elk geval alvast een studio/kamer huren voor jou en je zoontje. :



Alsof de banen voor het opscheppen liggen. Er zitten niet voor niets zoveel mensen in de ww of de bijstand. Dat kan maanden duren. Te lang dus. Alsof een kamerverhuurder ooit een kamer gaat verhuren aan een moeder met een kind.



En als ze die baan toevallig wel vindt komt ze waarschijnlijk niet door haar proeftijd heen omdat ze zovel vrij moet om huisvesting en de scheiding en kinderopvang en weet ik allemaal nog wat meer te regelen. Plus dat zehet emotioneel erg moeilijk zal hebben.



To je kan beter proberen te regelen dat je in een blijf van mijn lijf huis terecht komt. Woonruimte heeft sowieso prioriteit boven werk als je in een onveilige situatie zit. Je kan altijd een bijstandsuitkering aanvragen om die woonruimte te kunnen betalen.



Ga maandag naar het maatschappelijk werk die kunnen je helpen?
Kun je tijdelijk bij familie en/of vrienden verblijven en vanuit daar zoeken naar een eigen woonplaats met behulp van instanties die hierboven genoemd zijn? Of een andere instantie weg?



Knap dat je voor je zoontje en jezelf kiest! Niemand behoort te worden uitgescholden! En Alcoholisten zijn echt vreselijk moeilijk om mee te dealen.
Kun je hem er niet uitzetten?

Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging ?
quote:sugarmiss schreef op 25 september 2016 @ 07:10:

[...]





Alsof de banen voor het opscheppen liggen. Er zitten niet voor niets zoveel mensen in de ww of de bijstand. Dat kan maanden duren. Te lang dus. Alsof een kamerverhuurder ooit een kamer gaat verhuren aan een moeder met een kind.



En als ze die baan toevallig wel vindt komt ze waarschijnlijk niet door haar proeftijd heen omdat ze zovel vrij moet om huisvesting en de scheiding en kinderopvang en weet ik allemaal nog wat meer te regelen. Plus dat zehet emotioneel erg moeilijk zal hebben.Dat bekijk je wel erg negatief. Je kunt het allebei proberen. Familie/vrienden en maatschappelijk werk benaderen, zodat je snel stappen kunt nemen. Verder bekijken hoe je voor jezelf kunt zorgen. Solliciteren, huisvesting zoeken (sociale huur, kleine studio, andere particuliere opties).
Heb je al zijn fysieke reacties richting jou gemeld bij bv de wijkagent?
Alle reacties Link kopieren
Toen je ontslagen werd tijdens je zwangerschap, heb je toen juridisch advies gevraagd? Heb je WW aangevraagd?
quote:divadevil schreef op 25 september 2016 @ 03:54:

Vaak krijg je na je verblijf bij de vrouwen opvang een dikke rekening, heb ik van dichtbij meegemaakt.Dan is er iets mis gegaan, want de eigen bijdrage hoort direct in rekening te worden gebracht. En dat je inderdaad naar vermogen bijdraagt aan de kosten voor onderdak en hulp, dat lijkt me heel vanzelfsprekend.
quote:otis schreef op 25 september 2016 @ 08:09:

[...]





Dat bekijk je wel erg negatief. Je kunt het allebei proberen. Familie/vrienden en maatschappelijk werk benaderen, zodat je snel stappen kunt nemen. Verder bekijken hoe je voor jezelf kunt zorgen. Solliciteren, huisvesting zoeken (sociale huur, kleine studio, andere particuliere opties).TO schrijft al dat ze nergens terecht kan. Bovendien wordt je alleen geholpen als je dak- en thuisloos bent. Als je elders opgevangen wordt, bijv bij familie of vrienden, ben je wel thuisloos maar niet dakloos, en wordt je dus niet meer met huisvesting geholpen. Een BVML-huis is daarom de betere optie als je thuis mishandelt wordt. Bovendien krijg je daar niet alleen praktische hulp, maar ook begeleiding bij het verwerken van de situatie en inrichten van een betere toekomst.
quote:Niceday76 schreef op 25 september 2016 @ 08:06:

Kun je hem er niet uitzetten?

Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging ?Dit. woonruimte is zo belangrijk, probeer die te behouden. Er is tegenwoordig een regeling rond een tijdelijk huisverbod voor plegers van huiselijk geweld. Dat kan jou tijd em ruimte geven om je zaken verder te regelen. Informatie van de Rijksoverheid.
Alle reacties Link kopieren
Morgen afspraak maken met de huisarts. Vertellen hoe het thuis gaat. Vragen om hulp en stappenplan voor jou. Zodat je weet wat je kan doen.



Goed dat je voor jouw zoon en jezelf wil zorgen.
Wat kan de huisarts doen dan? Ze is niet ziek!
Alle reacties Link kopieren
Www.vooreenveiligthuis.nl of 0800-2000.



Deze instantie is specifiek gericht op huiselijk geweld en kindermishandeling. Zij kunnen je helpen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Snel inschrijven bij de woningbouw,weet niet hoe lang de wachtlijsten zijn waar je woont?

Kun je proberen weer werk te zoeken?

Verder geen nuttige bijdrage, wel een dikke
Alle reacties Link kopieren
quote:divadevil schreef op 25 september 2016 @ 03:54:

Vaak krijg je na je verblijf bij de vrouwen opvang een dikke rekening, heb ik van dichtbij meegemaakt.



Daar verblijven kost logischerwijs geld ja, zoals elk huis. Is toch niet gek? Die rekening krijg ne niet achteraf, dat wordt direct duidelijk gemaakt. Als je geen inkomen hebt wordt je direct ondersteund bij de aanvraag van je uitkering.



Desalniettemin... TO de juiste weg is dag je contact opneemt met Veilig Thuis. Daar kun ne advies vragen, overleggen en evt hulpverlening krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Van wie is het huis?
quote:Agaphantus schreef op 25 september 2016 @ 09:41:

Snel inschrijven bij de woningbouw,weet niet hoe lang de wachtlijsten zijn waar je woont?

Kun je proberen weer werk te zoeken?

Verder geen nuttige bijdrage, wel een dikke



Dit vind ik een super nuttige bijdrage.

Inschrijven bij woningnet, werk zoeken, kind opgeven voor kinderopvang.

Als je dat allemaal voor elkaar hebt kun je kijken naar eigen woonruimte en ben je van niemand (meer) afhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
En TO er worden hier goede en minder goede adviezen gegeven, maar juist iemand van Veilig Thuis kan met kou doornemen wat in jouw situatie passend en mogelijk is.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ben je getrouwd? Geregistreerd partner? Samenlevingscontract?
werk zoeken is 1e prioriteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven