afzwemmen À diploma

21-09-2016 21:03 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie, de oudste mag zaterdag afzwemmen voor zijn A diploma. We zijn natuurlijk super trots op hem vooral omdat hij een lastige start had en nu binnen 10 maanden mag afzwemmen. Hebben jullie iets speciaals gedaan met het afzwemmen van jullie kind? Zoals cadeutje, taart etc? Iemand misschien nog een leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
Vieren!!! Heb echt het gevoel dat de vlag uit mag als hij z'n zwemdiploma heeft. Veel plezier alvast!
quote:tonkje schreef op 21 september 2016 @ 21:18:

En nou heb ik meerdere nichtjes, in Amsterdam en Wageningen. Het viel me heel erg op dat de aanhang in Amsterdam met spandoeken, bloemen, ballonnen kwam aanzetten, terwijl daar in Wageningen totaal geen sprake van was. Terecht vind ik dan. Het is maar A hoor, geen afstuderen van de universiteit.Ach, ik ben nooit huilend naar colleges gegaan terwijl ik zoon nu al vier weken huilend weg breng, dus als hij straks zijn A heeft, mag er best een klein feestje gevierd worden. Dan vind ik idd taart en een klein cadeautje en/of kiezen wat hij mag eten ook heel feestelijk, maar in ieder geval iets. Voor zo'n kind is het namelijk echt wel een ding en ik vind het ook echt knap dat hij doorzet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gefeliciteerd is niet genoeg meer? Tjonge..
Alle reacties Link kopieren
feliciteren en trots zijn vind ik persoonlijk genoeg, het afzwemmen op zich is al een feestje en het grootste kado is het diploma natuurlijk. Toch zijn er hier in de loop van de tijd ook wel wat kleine kadootjes bij gekomen: puur omdat ik het toch wel sneu vind als mijn kinderen al die (soms bizar grote) kado's van andere kinderen zien, en zelf niets krijgen. Wij trommelen ook al niet voor ieder afzwemmen (kind 2 gaat binnenkort voor C, dat is dus afzwemsessie nr 6) alle familie op, dus ook dat is al een verschil.

Toch weet ik dat onze kinderen - ondanks hun piepkleine fanclubje en gebrek aan overdadige kado's - enorm genieten van het behalen van hun diploma!
Grappig Lilla, evt cadeautjes werden hier thuis gegeven. Dan zal de rest mijn zoon wel zielig hebben gevonden dat hij niks kreeg.



Eerlijk gezegd dacht ik er eerst ook zo over. Maar door gedoe en gekluns op de zwemschool, veel wisselingen met de juffen veranderde mijn kind van gemotiveerde, zwemmer/beste van de groep naar eentje die er een hekel aan kreeg en met moeite de les doorkwam. Hij heeft bijna 2 jaar lang 2x in de week moeten zwemmen. Die snorkel had ie toen echt wel verdiend.



En we lichtten een wisselend groepje mensen in, van als je het leuk vindt...niet verplicht en zo was er iedere keer een wisselend ploegje. Oma was er altijd bij, maar die heeft zoon ook 1x in de week ruim een jaar naar zwemles gebracht.



Familie van ver is er niet bij alle verjaardagen bij. Dus als die net komen, maken we er wel wat van. En ach, een fototaartje bij de Hema is ook zo duur niet.
quote:Lilla schreef op 26 september 2016 @ 11:28:

feliciteren en trots zijn vind ik persoonlijk genoeg, het afzwemmen op zich is al een feestje en het grootste kado is het diploma natuurlijk. Toch zijn er hier in de loop van de tijd ook wel wat kleine kadootjes bij gekomen: puur omdat ik het toch wel sneu vind als mijn kinderen al die (soms bizar grote) kado's van andere kinderen zien, en zelf niets krijgen. Wij trommelen ook al niet voor ieder afzwemmen (kind 2 gaat binnenkort voor C, dat is dus afzwemsessie nr 6) alle familie op, dus ook dat is al een verschil.

Toch weet ik dat onze kinderen - ondanks hun piepkleine fanclubje en gebrek aan overdadige kado's - enorm genieten van het behalen van hun diploma!



Eens met je eerste zin. Voor ons was het eerste zwemdiploma ook het moment dat we na zijn gaan denken over hoe we dit in de toekomst wilden aanpakken. Geen cadeautjes voor diploma's en rapporten werd het. Maar wel altijd een vakantiecadeautje, kinderen zijn in de winter jarig en kregen elke zomer iets voor buiten. Na het diploma werd dat dus een bootje omdat dat toen kon. Of een hengel oid.



Verder vond ik het heel raar dat iedereen die cadeaus ook mee had naar het zwembad. De diploma's werden in de sporhal uitgereikt en sommige kinderen konden amper hun diploma aanpakken omdat ze al een arm vol cadeautjes hadden. Oma's die de overvolle kleedkamers in kwamen om het half aangeklede kind alvast zijn cadeau te brengen. Later is gelukkig ingevoerd dat er maar één begeleider mee de kleedkamer in mocht. Niet dat mijn kind niet mocht zien dat anderen cadeaus kregen, het hield de boel gewoon enorm op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven