Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier wel trots op mezelf:



Tijdens mijn all inclusive vakantie heel goed met eten bezig geweest. Echt volgens het boek: genieten van lekkere dingen maar keuzes maken en niet te grote porties. Het was echt zo'n resort met enorme buffetten met lekkers. Maar het gekke was: ik vond het prima zo. De gevoelskilo (het gevoel dat je van die croissant bij je ontbijt een uur later al bent aangekomen) was het me gewoon niet waard. En heb geobserveerd wat dikke mensen doen: mijn hemel!!! Dan zag ik iemand die overduidelijk te zwaar was een salade eten en dan dacht ik: dat is toch prima? Maar dan kwam er nog een bord friet, een bord pasta, een bord taart én een bord kaas achteraan....ja hallo?!

Ik was heel tevreden met mijn kleine portie (met ook heus af en toe friet of een hamburger) en mijn dessert (waarbij ik van mezelf 1 ding uit het buffet mocht kiezen: dus of taart of ijs of...).



Daarnaast regelmatig wat gesport! Ook op dat vlak goed bezig geweest dus.



Het belangrijkste: ik voelde me er super bij! Niet zielig ('ik mag niks') maar eerder een soort medelijden met de mensen die zich wel zo zaten vol te schrokken? Ik voelde me trots in mijn bikini (ben geen Doutzen maar het is zoveel beter dan het was!!). Echt heel fijn en echt een leefstijl verandering ipv 'afzien'.



En ik ben dus volstrekt stabiel gebleven qua gewicht!!!! 68,3 kg vanmorgen!! en dan heb ik nog dikke voeten van de vlucht ook!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh @lonely: er is iets verschoven in de tabel: ik heb geen ambitie qua fietsseizoen
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Fietschick, dat is idd lastig. Knap dat je je hoofd gebruikt. Voor die hongerklop kan je bedenken hoe je dat de volgende x gaat oplossen.



mooi Leuketas! Vooral die buffeten zijn moeilijk te weerstaan. Ik geniet liever van wat ik wel eet in bescheiden porties.



ja die tabel is misgegaan. Ik zat te slapen denk ik. Ik maak het goed.



Ik ben weer bijna 100% aan het werk, maar merk dat ik goed op de balans moet letten. Vooral na het midden vd week ben ik erg moe. Mijn gemiddelde calo-inname zit nu rond de 1300 én ik ben 1 kg afgevallen sinds vorige week. Ondanks een etentje en een borrelavondje.
quote:leuketas schreef op 17 september 2016 @ 22:27:

Oh @lonely: er is iets verschoven in de tabel: ik heb geen ambitie qua fietsseizoen



Niet? Was jij niet diegene die een nagelnieuwe racefiets had besteld?



Oh ja met het mooie weer is het helemaal lastig achter de pc te zitten. Ik was er nog niet aan toegekomen en ben met iets te veel losse dingen tegelijk bezig. Adem in - Adem uit
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Sterkte met alles tsja! Soms lijkt alles wel ineen te komen..



Goed bezig leuke tas! Zo fijn als het gevoel erbij ook zo goed is!



Ach lonely, zulke momenten hebben we allemaal wel eens! En dan ook nog je werkzaamheden weer opbouwen is best pittig.



Gisteravond een leuk loopje gedaan, lekker samen gelopen met mijn beste vriendin, dus dat is leuk. We gingen niet snel, hadden allebei een hele drukke / zware dag gehad en niet het beste gegeten qua voorbereiding, maar wel uitgelopen.



Voor mezelf merk ik dat het weer zwaar is, al een paar dagen een erg stijve en pijnlijke nek, echt vanaf mijn schouders tot mijn schedel.. Sinds vannacht ook een hele pijnlijke keel, een opgezette amandel. Oorpijn bij het slikken, tja, nu toch wel duidelijke meerdere signalen dus eens kijken hoe ik de druk van mijn schouders weer wat kan verminderen. En dan deze keer niet in de valkuil stappen alle leuke dingen af te zeggen, maar juist in werkzaamheden kijken naar mogelijkheden... Vandaag staat er geen werk en geen leukigheid gepland dus vandaag maar gewoon een pyjama dag met evt koekjes bakken met kind.



Vanmorgen 80.4 had wel minder kunnen zijn, maar toen ik om kwart voor elf thuiskwam had mijn man net de oven aangezet voor een warme snack, dan lust ik dat ook wel! Vandaag weer goed verder, het blijft langzaam maar omlaag gaan, dus het gaat echt de goede kant op!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, vanmorgen 80.5 na een dagje lekker los... Dat valt me weer reuze mee, maar ik moet mijn doel niet uit het oog verliezen! Ik ben wel tevreden dat ik in het weekend nu maar 1 dag niet bijgehouden heb wat ik heb gegeten, evengoed ook wel keuzes gemaakt en bewust dingen in een schaaltje doen, dus het scheelt echt ook wel met hoe voorheen (vr)eet dagen waren.



Nu weer lekker aan de havermoutpap, een gerepareerde fiets dus deze week lekker de hele week electrisch naar het werk. Zondag een leuk loopje en die week daarna ga ik het afwisselen (heel misschien deze week ook al, dat hangt van een aantal pijntjes af).



Wel leuk om te zien dat mijn buik er echt beter uitziet (vooral in kleding), daar doe ik het toch ook wel voor!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stilletjes hier! Ik kom toch even vieren dat ik zojuist onder de 80 ben gekomen! 79.7!!!!! Ws omdat het een hele hectische dag is geweest, maar ik ben er erg blij mee!
Mooi Rosarood!

Mijn hoofd loopt over, vandaar. Per 1 oktober hebben we een hoop drukte achter de rug.

Later meer!
Alle reacties Link kopieren
Houd moed Lonely, nog even twee weken en dan kun je weer rustig ademen denk ik zo! Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gierend druk. Merk dat dat meteen ten koste gaat van de goede inzet. Je levensstijl aanpassen kost veel tijd moeite en inzet maar als je die tijdelijk niet kunt leveren merk je dat pas echt goed. Ik blijf m'n best doen, hopelijk binnenkort wat meer rust om weer goed verder te kunnen.



Rosa: wat goed!! Mooie mijlpaal!



Lonely en tsja: knuffel! Hopelijk snel weer beter vaarwater voor jullie!
Bedankt advies

Vnl positieve dingen gelukkig!
Nou, hehe, deze eerste drukke week hebben we er bijna op zitten. Straks lekker aan een intern project werken waar ik de hele dag voir heb gereserveerd.



Deze week leek wel een onneembaar fort. Zowel qua drukte als (positieve) emotie.

Ik ben voor nacontrole van mijn operatie geweest. Man was mee. En alles is goed hersteld. Pas erna, besefte ik hoe blij ik daarmee was. Vooral ook omdat we nu, na bijna een jaar wachtlijst en herstel, verder met onze kinderwens kunnen.



Mijn man heeft bij een 2e gesprek een aanbod gekregen voor een nieuwe baan! Vandaar dat ik een middag extra met de kinderen had. Natuurlijk hebben we daarna even geborreld, toen hij ons op kwam zoeken in de stad.



En, de fotograaf is geweest voor ons huis. Dat zorgde ook voor voorbereiding en een beetje stress. Ik had wel een dag vrij genomen hiervoor. Maar ook dat verliep gladjes.



Daarnaast op het werk veel nieuwe klussen voor mijn werk in opstart fase, die ook de nodige aandacht vragen.



Ik heb heel goed op mijn balans gelet en ga straks lekker een relatief rustig weekend in. Vooral omdat de gebeurtenissen van afgelopen week positieve afsluiters zijn.



Volgende week nog een kinderfeestje van de jongste, maar dat doe ik met 2 vingers in mijn neus



Met eten heb ik wat losser gedaan, maar ik ben ook veel actiever geweest. En nu we deze drukke week gehad hebben, durf ik weer aan bezoek sportschool te denken volgende week.



Fijn weekend allemaal, bedankt voor de lieve berichtjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi om te lezen allemaal Lonely! Heerlijk!



Ik was vanmorgen 78.7. Dus mijn doel is in feite gehaald, maar als ik nu kritisch voor de spiegel sta mag er nog wel wat af, mijn buik is nog niet wat ik wil..



Hier ook een hele drukke week met een flinke keelpijn als toetje. Hoewel de drukte vooral hele leuke dingen of goede dingen waren is het toch vermoeiend. Vandaag een lekker huishoudelijk dagje voor mezelf, dochter gaat met mijn broer op stap, dus ik heb alle tijd om rustig te poetsen e.d. Morgen ff rustig dagje en zondag een loopje van 10 km. Ben heel benieuwd hoe mijn blessure zich gaat houden, als dat goed gaat kan ik ook weer gewoon gaan trainen, dat heb ik deze week niet gedaan om het niet te verknoeien voor zondag.



Ben wel erg benieuwd hoe ik dit weekend mijn gewicht ga vasthouden, ik ga mijn best doen!
Ha Rosa,

Fijn als je een dagje voor jezelf hebt. Rustig aan doen met sporten vw blessure is lastig.



Deze week stond ik stil qua gewicht. Maar als ik eerlijk ben, heb ik ook best gesnackt met alle drukte. Juist afgelopen weekend heb ik rustig aan gedaan omdat we door de week wat te vieren hadden.



Aankomende week ga ik beter op letten en 1 les inplannen op de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,



Wat fijn zulke mooie resultaten te lezen. Goed bezig allemaal



Oh Lonely wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd!

En al idee qua invulling mbt kinderfeestje?



Helaas heerst er wat qua virus.

Kind is ook grieperig thuis.

Nog steeds hectisch hier.

Maar moet zeggen er komt wat meer regelmaat qua huiswerk, al minder aan het sturen.

Dus dat is wel fijn.



Verder moet ik een schop onder mijn kont krijgen want ben dingen aan het uitstellen, ik blijf dingen vooruit schuiven, heb bv nog steeds huisarts niet gebeld.

In ieder geval binnenkort gedeeltelijk verlost uit m'n lijden mbt kaakpijn, althans hoop ik.

Pluspuntje ik woog gisteren 85,5



Bedankt vd sterkte berichtjes allemaal.



Fijne dag allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Onee ik ga helemaal de mist in. Na een relatief rustige periode met veel tijd voor nadenken en goede eet-keuzes moest ik vorige week voor werk naar het buitenland incl. een drietal diners (teveel gangen, teveel wijntjes, zucht) Vervolgens ben ik nu al vier dagen snipverkouden met als gevolg niet sporten en te weinig energie/wilskracht voor verantwoord eetpatroon. Ondanks een aantal dagen onder de 70 kilo nu weer ruim er boven. Nog maar een weekje tot mijn vakantie, dus dat wordt lastig om er onder te zitten voor vertrek...
Live slow, ride fast!
Alle reacties Link kopieren
Och wat balen is dat Fietschick.

Ging zo lekker.

Gelukkig weet je waar het aan ligt.

De diners met wijn. Maar soms trekt griep ook de nodige kilo's weg.

Positief blijven denken!

Even aan de soep deze dagen, en wie weet valt het dan volgende week wel mee.

Beterschap!

En geniet sws van je vakantie!
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Hier 67,3 inmiddels!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me hier ook maar weer eens melden. Met het begin van het nieuwe schooljaar svhiet het forum er af en toe een beetje bij in.



Gefeliciteerd leuketas! Dat gaat goed.



Wat jammer fietschick. Maar Tsja heeft gelijk, griep kan ook invloed hebben op je gewicht. En ander weet je in ieder geval hoe het komt.



Zal ik je dan maar even schoppen Tjsa? De huisarts al gebeld vandaag?



Wat goed van je operatie Lonely! En ook van je man. Het klinkt alsof het vorige week inderdaad druk is geweest maar wel met allemaal goede dingen.





Ik probeer naast werk en studie zo veel mogelijk tijd vrij te maken om te sporten. Ik boks dus nu 2 en soms drie keer per week. Dat gaat nog steeds goed en ik vind het ook heel leuk. Ook merk ik echt dat mijn conditie er door verbetert en ik strakker aan het worden ben.

Verder logeren mijn schoonouders nu een maand (!) bij ons. Dat is om meer redenen lastig maar eten is er een van. Schoonmoeder kookt en wil dat liever ook niet aan ons over laten en ze eten toch flink ongezonder dan vriend en ik normaal doen. Veel frituur ook en zo. Ik hou dus balansdagen als zij ergens anders eten. En op de dagen dat ik laat ben ik eet ik niet mee maar neem 's avonds brood of een salade en lunch op mijn werk warm.
Alle reacties Link kopieren
Oh god zwartvlekje je keuken is over genomen

Is het een beetje vol te houden een maand lang over de vloer?

Een maand lang verbannen uit de keuken, oef ligt aan de keuken kwaliteiten of ik dat kan toelaten.

Anders beetje geven en nemen.



Maar bedankt vd schop, ik zal mijn best doen om maandag te bellen

Staat genoteerd! Ik heb zo,n lastige huisarts waar je perse de dag dat je langs wilt komen moet bellen, heel onhandig. Vooruit plannen gaat daar zo lastig.

Maar fijn dat t boksen goed gaat!



Leuke tas, wat een mooi resultaat!

Wat is je volgende beloning, bij welk gewicht? Weer een tas?



Ik heb een leuke jas voor tussendoor gekocht omdat ik rond de 85 zat

Als ik op 80 zit tracteer ik mijzelf op een knipbeurt bij de kapper.



Fijne dag allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
@tsja: wat goed!! En mooi dat je jezelf de beloning gunde! En bellen die huisarts he?!



Hier een



Vandaag ben ik 66,9 kg en heb ik voor het eerst sinds een jaar of 4 weer een GEZOND BMI!!!!!!!!



Mijn doel is dus deels bereikt. Ik ga voor de 65 kg (en als het goed gaat misschien ook dan nog wel even door) omdat ik een beetje marge wilde hebben.



Als dat is bereikt is mijn volgende beloning dat ik een mooie jurk mag kopen voor een heel speciale gelegenheid in december. Dat was het dorl ook op mijn moodboard helemaal in het begin.



Lonely: mocht je weer zin hebben in tabellen: hoeveel zijn we met zijn allen inmiddels kwijt? Best bizar als je je dat bedenkt?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig leuke tas!

Leuk vooruitzicht een mooi nieuw jurkje voor de decembermaand.



Ik heb gebeld! Maar moet dus weer maandag ochtend terugbellen.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend tsja! Veel sterkte want dat moet niet fijn zijn!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ach leuke tas, het is niet leuk maar ik probeer altijd positief te blijven door te bedenken dat t erger kan. Alleens soms als het een beetje teveel word, lukt het me niet om die knop gelijk om te zetten, maar komt altijd wel weer goed
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Allemaal bedankt voor de lieve reacties! Kinderfeestje ook achter de rug. Jonge kindjes, dus weinig poespas. Heel gezellig.

En mijn gewicht is nu rond de 74. Ik hoop dat ik daar zondag onder zit. Wie weet!



Met je gewicht gaat het wel goed Tsja! Vasthouden hoor! Wauw, ik lees nu de 2e update. Dat is geweldig. En alle begrip dat je wat persoonlijke informatie weghaalt. Wat een pech zeg. Ik zal geen details herhalen, maar ik hoop dat je je er door heen weet te slaan.



En dan ook nog zo een mooi bericht van leuketas. Een gezond BMI! Gefeliciteerd. Die heb je wel verdient!



Fietschick, ja die zakenreizen ken ik. Patat en brood laten liggen scheelt al heel veel. Of net dat extra glaasje. Maar ja, op het moment zelf is het wel erg verleidelijk. De laatste keer heb ik gewoon wat laten bezorgen van domino's. Een salade en een pasta.En wat Tsja zegt, groentesoepjes helpen ook goed. Ik doe vaak 1 groente, bouilon blokje peper/zout in de soepmaker en neem dat als tussendoortje.

Dit kan dan brocolli, pompoen of tomaat zijn. Werkt echt. Hoe gaat ie nou dan met jou?





Slim bezig Zwartvlekje. Maar hoe langer ze blijven, hoe lastiger het wordt om er galant omheen te eten. Succes en hou vol! Grappig dat ze frituur als koken zien. Wij zien dat echt als extra/snack of maaltijd bij een feestje/familiebezoek.



Oef, tabel bijwerken. Mmmm. Dat ga ik zondagochtend proberen. Zondag en maandag heb ik etentjes/uitjes en overdag... nou ja, ik ben gewoon weer zowat helemaal aan het werk, het is razenddruk en ik moet mensen nee verkopen. Momenteel heb ik ook een opdracht met tijdverschil, dus werk ook s avonds.

Dus weinig ruimte om tussendoor even te forummen. Maar ik doe mij best. Het helpt, als jullie dat willen, een kort pbtje sturen, dan hoef ik het niet terug te zoeken allemaal. Dan zal ik ook de tabel weer fatsoeneren. Ik had al wat regels weggehaald, mocht dat voor iemand onterecht zijn, laat maar even weten.

Fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven