Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten


De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!



Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.





Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Pff, drukke tijden hier! Gister weer een hele lange dag gewerkt en zo gaat het nog anderhalve week door tot de kerstvakantie. Snachts slaap ik weer erg slecht, lig veel wakker, te piekeren over niks. Wil niet net als vorig jaar uitvallen, dus ga vandaag overdag eens nadenken wat ik kan doen om dat te voorkomen.



Qua gewicht, dat is stabiel. Net onder de 80, dus dat is in elk geval fijn. Het laagste was idd op mijn streefgewicht, maar dat is hooguit na een stuk rennen en weinig eten overdag etc, dus niet hele aal reëel. Komende dagen werk ik hard dus dan ga ik weer die kant op, in het weekend een keer geen eetafspraken (tot nu toe, ik voorzie nog wel een uitnodiging). Ik merk dat ik overdag rond de 1400 kcal uitkom, en dan savonds nog flink ga bunkeren, eens kijken of ik dat wat kan ombuigen en daardoor niet alleen stabiel blijf maar ook nog voor die kilo's die er nog. Af moeten kan gaan.



Ik streef inmiddels naar 75, dus nog 4,5 kilo te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Rosa

Misschien werkt het bij jou wel.

Ik kreeg als tip, om een moment te pakken om te piekeren.

Dan alle piekerpunten opschrijven, daarna iets ontspannends doen.

Bij veel mensen werkt het.



Misschien ligt het extra eten in de avond wel aan het veranderende weer.

Het word kouder.





Fijn dat het kinderfeestje leuk was Lonely.

Met die kleintjes is t altijd leuk, lekker zelf activiteiten doen.

Ik deed altijd bingo en cake versieren, smincken en spelletjes.

Als ze ouder worden word het lastiger, lees duurder

Zwemmen, paintbal, disco etc.

Afgelopen 2 jaar is het er niet van gekomen dooromstandigheden.

Ben benieuwd hoe dat in de brugklas gaat, volgens mij is het dan niet meer zo dat je trakteer etc.



Suc6 met je opdracht Lonely.



Allemaal een fijne dag



Zal wederom later weer wat wissen.

Soms schrijf ik over van familie kwesties, is een beetje sneu als men dit herkent.

Veel mensen hebben daar dubbele nick's voor, maar vind dat zo lastig.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Hi Tsja,

Bedankt weer voor je lieve tekst. De kindjes die kwamen kende ik niet zo goed. Ik had 1 knutselwerkje voorbereid, en een heleboel speelgoed neergezet. Nou, er waren er een paar die alleen maar wilden spelen. Die waren ook nog heel jong en zaten nog maar net op school. Dus dan is dat ook helemaal prima. Inderdaad, trakteren kan ik mij ook niet meer herinneren op de middelbare school.

Ach joh, als je af en toe wat wist, dan is dat toch prima. Daar heeft iedereen wel begrip voor neem ik aan.



@iedereen, de tabel is bijgewerkt. Bij sommigen heb ik zelf een schatting gemaakt van het gewicht, dus als het niet goed is, probeer ik het volgende week weer recht te strijken.



Mijn gewicht blijft een beetje rond de 74 bungelen. Dus ik moet ws wat consequenter zijn en inderdaad die keer sporten echt gaan doen. Aan de andere kant, oeps het staat nog verkeerd in de tabel, heb ik nu mijn calorieinname een poosje op 1300 staan. Dus, even afwachten! Zo, pauze is voorbij. Gauw weer verder.



Succes allemaal de komende week!
Alle reacties Link kopieren
Ha Lonely,

Ja als ze nog zo klein zijn, is het spelen op zich al genoeg.

Is allemaal natuurlijk nog erg spannend voor die ukkies.



Tabel ziet er netjes uit hoor.



Ik vind dat het bij de meeste van jullie wel lekker gaat qua kg's eraf.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om toch regelmatig en verantwoord te eten in combinatie met beweging.



Ga nu voor het eerst Bulgar maken, ben benieuwd of het lekker is, ziet er zacht uit iig.



Fijne dag allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, bij leuke tas staan nu weer dat ze fit het fietsseizoen in wil verder ziet het er keurig uit!



Morgen dag van de leerkracht, mijn collega heeft al wat lekkers zien arriveren, van de goede bakker uit de buurt, dus dat wordt snoepen morgen! Verder wel moeite met sporten omdat ik helaas toch mijn knieën voel... Iig fietsen naar het werk, dus ik beweeg altijd. Wel weer met accu, maar iets is beter dan niets!



Bedankt voor de tip tsja! Ik ben gelukkig niet heel erg moe, dus wellicht voelde het wakker liggen langer dan het was? Ik ga iig proberen savonds minder te eten en te doen, niet en lezen, en tv kijken en mail controleren en, en, en...



Leuk hoor lonely, zo'n feestje! Ik heb dat nu twee jaar zo gedaan, maar kind wil nu graag naar een ballorig achtig iets... Gelukkig is ze pas over 4,5 maand jarig!



Sterkte met je herkenbare pijn Tsja. Niets zo vervelend als dat..



Tot de volgende!
Alle reacties Link kopieren
Meiden! Ik heb het gierend druk! Goed druk hoor, dat wel. Maar daardoor eigenlijk geen tijd om me hier te melden. Ook weinig ruimte in m'n hoofd om naar Mieke te luisteren dus voor nu sta ik ff stil. Ik probeer t weer op te pakken maar en/en is best lastig.

Ik lees wel mee. En juich jullie toe! Maar dus weinig meeschrijven vanuit mijn kant. Sorry! Ik onthou ook niks meer dus weet niet eens meer waarop ik ging reageren. Maar voor allemaal; goed bezig! Veel sterkte waar nodig! En zet vooral door als je even een dip hebt!
Alle reacties Link kopieren
65,9!!!!!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ha advies,

Lekker druk bezig dus.

Suc6



Leuke tas lekker hoor!



Zo ik heb mij deze week verder niet meer gewogen.

Denk dat het maar goed is lekker uit eten geweest.

En heb een chocolade vreetbui gehad, denk dat het hormonaal is en door de antibiotica in combinatie met de kou. Of zijn dit smoesjes?

Heb gisteren lekker gamba's met groente tapenade gemaakt.

Voor vandaag nog even geen inspiratie.

Ga in ieder geval vanmiddag lekker naar buiten, kijken of ik nog wat kastanjes kan vinden, leuk om te zoeken met zoon. Dus word waarschijnlijk iets makkelijks, aangezien mijn lichaam wel versleten zal zijn daarna.



Heb lekkere warme pantoffels voor mijzelf gekocht, lekker stevige grip en lekker warm.

Ik heb laminaat, en normaal had ik tijdens de koude dagen altijd een groot vloerkleed erop. Kleed was stuk, dus twijfel om een nieuwe te kopen. Is toch lastig om te stofzuigen voor mij. Maar aan de andere kant wel lekker warm en knus.



Allemaal een fijne zondag
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Geen probleem advies, leuk dat je tussendoor wat laat horen!



geweldig leuketas. Goed bezig!



Ja tsja, klinkt mij als smoesjes, maar ga jezelf nou ook geen schuldgevoel aanpraten. En was het lekker, kastanjes zoeken? Klinkt gezellig. Hier is het nu best guur.

Ik heb ook van die speciale huissokken. Lekker hoor!



Deze maand zit ik vnl in hotels. Deels voor mijn werk, deels herfstvakantie. Afgelopen weekend een bierproeffeestje gehad. Dan tikt t ook wel door. Dus braaf een koeltasje met brood(ipv ontbijtbuffet), rauwkost en fruit meegenomen. Net van het hoofdgerecht brood en krieltjes laten staan. Ik had genoeg aan het vlees en de salade. En een lekker alcoholvrij biertje. We komen er wel. En bij de klant hadden ze werkelijk een overheerlijk saladebuffet. Dat was geen straf.

Mooie week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ha Lonely,

Nee ik praat mijzelf geen schuldgevoel aan, moet een x kunnen toch

Je pakt het goed aan hoor door zelf een koelkasten mee te nemen

Oh je moet veel in hotels verblijven ivm je werk, ben benieuwd, blijven de kinderen thuis, mis je ze dan niet vreselijk, of is het wel lekker om soms uit huis te zijn een paar dagen.

Mij lijkt het me stiekem wel eens lekker relaxed, of is t minder als je dat vaker doet?

( antw niet verplicht he)

Maar mocht ik dan eens de gelegenheid hebben dan neem ik ze mee.

Maar wat lijkt het mij heerlijk om eens een weekeind te genieten in een leuke stad in een relaxed hotel.

Wie weet misschien dat ik dat toch een x ga doen



Het was heerlijk buiten, weinig kastanjes, en vind dat de bomen ook nog vrij on-herfstig zijn.

Ik kan zo genieten van die rode en gele bladeren etc.

Maar heb sws genoten hoor, t was heerlijk in het zonnetje



Fijne dag allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
quote:lonelyryder schreef op 11 oktober 2016 @ 19:53:

Afgelopen weekend een bierproeffeestje gehad. Dan tikt t ook wel door. Dus braaf een koeltasje met brood(ipv ontbijtbuffet), rauwkost en fruit meegenomen. Wat een goed idee. Zo houd je in de hand wat je eet en hoeveel. Ontbijtbuffetten zijn altijd erg verleidelijk. Ik heb maandag in een wokrestaurant gegeten met collega's. Ik heb me beperkt tot vlees, tofu en groenten.
Bedankt Elske, het werkt goed! En stiekem vind ik mijn bammetje niet de prijs van een ontbijtbuffet waard, ook al krijg ik t vergoed.



Ja, ik mis mijn gezin wel. Vooral omdat ik sinds april nauwelijks weg ben geweest. Het hangt bij mij ook af van hoe leuk de klus is en hoe makkelijk het eten/slapen geregeld is. Vorig jaar had ik een klus met veel reistijd/files, en onder 'mijn niveau', en lastig om een hotel met parkeergarage te vinden. Ik heb gemerkt dat dat mij opbreekt, omdat mij dan steeds het gevoel bekruipt dat ik het zonde vind daarvoor mijn gezin achter te laten. Met leuke klussen wordt het vooral lastiger als het langer duurt, omdat thuis meer blijft liggen.

Deze klus is erg leuk. En hierna werk ik tot de kerst thuis. Dat maakt de balans weer.



Ik heb weleens een extra luxe kamer geboekt en man en kinderen meegenomen in de schoolvakantie. Wat een feest was dat. Ze vonden het geweldig. Dus groot gelijk om ze mee te nemen.



Gisteren op bed 3 netflixafleveringen gekeken en vanmorgen mijn ontbijt in bed opgegeten met nog meer netflix. Dat lukt me thuis niet. Afwassen etc wordt gedaan. Dat is wel luxe. Als het langer dan een maand duurt, moet ik altijd opletten dat ik thuis dat gedrag niet kopieer. Skype helpt.
Alle reacties Link kopieren
Knap Elske dat je die keuze maakte in de wok



Lijkt me idd lastiger als de klus eigenlijk niet zo leuk is.

Maar leuke klussen geven ook weer energie toch.

Wat fijn dat je met je gezin in zo'n luxe kamer kon verblijven, heerlijk.

Een een leuk vooruitzicht tm de kerst lekker thuis



Hier paar dagen naweeën van afgelopen weekeind, moet ik toch weer bekopen met extra last van m'n rug etc. Maar ondanks dat had ik toch genoten vh buiten zijn.

Ik hoop in de herfstvakantie ook een activiteit te ondernemen met de kinderen.

Nog even goed nadenken hoe en wat.



Weet niet of het aan het weer ligt of aan de pubertijd, maar allemachtig, lijkt wel of er geen stop op zit.

Moet denk ik maar weer eens in de app een lijstje maken van wat hun dagelijks eten.





Fijne avond allemaal
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren




64,9 kg



Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:leuketas schreef op 21 oktober 2016 @ 08:07:





64,9 kg



Gefeliciteerd!!!!!!!!!
Goedemorgen.



Mogen nieuwe mensen zich ook aansluiten? Ik wil graag 15 kilo op een gezonde manier afvallen, dus eigenlijk mijn leefpatroon blijvend veranderen. Ik heb me aangemeld bij vandaagishetmaandag.nl en ben bezig met een boek van dieetpsycholoog Heleen Ligtelijn. Geeft echt goede inzichten in mijn gedrag. Maar ik wil me ook graag bij een forum aansluiten om op de moeilijke momenten steun te vinden. Ik ben er achter dat ik echt een verveeleter en een gezelsschapsseter ben. Als ik me verveel wordt ik rusteloos en ga op zoek naar eten. In gezelschap bijvoorbeeld met een groep vrienden bij de wok, ga ik vaak behoorlijk los om het zo maar even te omschrijven. Ik eet meer dan de meesten in de groep. Mijn man heeft helaas dezelfde problemen, dus we steken elkaar vaak aan met ons slechte gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mogen mensen zich aansluiten! De reden dat ons topic zo heet is wel dat we hier allemaal proberen af te vallen met de boeken van Mieke Kosters (oa het geheim van slanke mensen). Ik weet dus niet of dat ook aansluit bij wat je zoekt?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Welkom!quote:Datisookwat schreef op 21 oktober 2016 @ 09:52:

In gezelschap bijvoorbeeld met een groep vrienden bij de wok, ga ik vaak behoorlijk los om het zo maar even te omschrijven. Ik eet meer dan de meesten in de groep. Mijn man heeft helaas dezelfde problemen, dus we steken elkaar vaak aan met ons slechte gedrag.Ik heb laatst voor het eerst in zo'n wokrestaurant gegeten met een groep collega's. Persoonlijk zou het mijn keuze niet zijn. Waarom zou je veel eten van slechte kwaliteit willen nuttigen? Ik heb me beperkt tot wat groente en vlees. Smaak en versheid waren zeer matig. Zo'n wokrestaurant nodigt je wel uit om zoveel mogelijk te eten. Anders denk je dat je geen waar voor je geld hebt. Maar waarom zou je geld uitgeven aan dik worden?
[quote]Natuurlijk mogen mensen zich aansluiten! De reden dat ons topic zo heet is wel dat we hier allemaal proberen af te vallen met de boeken van Mieke Kosters (oa het geheim van slanke mensen). Ik weet dus niet of dat ook aansluit bij wat je zoekt?[quote]



Ok, ik wist niet dat dat daar echt een boek over bestond. Dan ga ik maar daar eerst even in verdiepen. Ik vond het een goede topic titel haha gaan eten zoals slanke mensen, dus op een gewone gezonde manier en zo langzaam aan kilo`s verliezen. Ik dach dat dat de gedachte er achter was, maar daar zou het boek waarschijnlijk ook over gaan. Het zal wel een beetje hetzelfde idee zijn als vandaagishetmaandag en het boek van Heleen Ligtelijn.
Goedemorgen dames! Ik kom alleen even gedag zeggen en jullie een fijn weekend wensen!

Ik meld me begin december weer om actief weer mee te doen. Wij gaan eerst klussen en verhuizen de komende weken.
Sorry, ik moet ook nog even uitvinden hoe ik kan quoten



Wat betreft de opmerking van Elske1975. Je hebt echt helemaal gelijk. Wok kiezen wij ook nooit zelf voor, is altijd de keus van anderen. Ik had erna ook buikpijn en mijn man vond het ook niet echt lekker eten. We hebben besloten om dit ook niet meer te doen, behalve 1x per jaar met vrienden (die hebben niet zoveel geld en vinden die wok wel helemaal leuk en lekker en is 1 van hun weinige uitjes) Maar dan ga ik daar ook geen friet meer nemen, maar alleen vis en wat salade ofzo erbij en heel langzaam eten. Dan moeten we echt als doel de gezelligheid stellen en niet het eten.
quote:Datisookwat schreef op 22 oktober 2016 @ 10:00:

Wok kiezen wij ook nooit zelf voor, is altijd de keus van anderen. Ik had erna ook buikpijn en mijn man vond het ook niet echt lekker eten. Voor mij betekent gezond eten en op gewicht blijven inmiddels vaak andere keuzes maken dan mijn omgeving. We leven echt in een dikmakende wereld waarin (slecht en overbodig) eten centraal staat.
quote:elske1975 schreef op 23 oktober 2016 @ 08:57:

[...]





Voor mij betekent gezond eten en op gewicht blijven inmiddels vaak andere keuzes maken dan mijn omgeving. We leven echt in een dikmakende wereld waarin (slecht en overbodig) eten centraal staat.Ik hoop ook zo sterk te worden. Wij hebben best vaak feestjes, verjaardagen etc. en sla al regelmatig ongezonde dingen af, de dingen die ik zelf wat minder lekker vind of het water me niet van de in de mond loopt. Maar vooral in mijn schoonfamilie kan ik er soms echt ruzie om krijgen als ik iets af sla en heb daar niet altijd zin in en neem dan toch maar. Ik moet wat minder een pleaser worden, want van ruzie krijg in geen goed gevoel, maar van die zooi eten ook niet. Het erge is dat de meeste im mijn schoonfamilie nig een stuk dikker zijn dan dat ik ben en ook de bijbehorende gezondheidsklachten hebben. En ik ook wil afvallen om niet zo te worden.
quote:elske1975 schreef op 23 oktober 2016 @ 08:57:

[...]





Voor mij betekent gezond eten en op gewicht blijven inmiddels vaak andere keuzes maken dan mijn omgeving. We leven echt in een dikmakende wereld waarin (slecht en overbodig) eten centraal staat.Ik hoop ook zo sterk te worden. Wij hebben best vaak feestjes, verjaardagen etc. en sla al regelmatig ongezonde dingen af, de dingen die ik zelf wat minder lekker vind of het water me niet van de in de mond loopt. Maar vooral in mijn schoonfamilie kan ik er soms echt ruzie om krijgen als ik iets af sla en heb daar niet altijd zin in en neem dan toch maar. Ik moet wat minder een pleaser worden, want van ruzie krijg in geen goed gevoel, maar van die zooi eten ook niet. Het erge is dat de meeste im mijn schoonfamilie nig een stuk dikker zijn dan dat ik ben en ook de bijbehorende gezondheidsklachten hebben. En ik ook wil afvallen om niet zo te worden.
quote:Datisookwat schreef op 23 oktober 2016 @ 13:26:

[...]

Maar vooral in mijn schoonfamilie kan ik er soms echt ruzie om krijgen als ik iets af sla en heb daar niet altijd zin in en neem dan toch maar. Ik moet wat minder een pleaser worden



Dat begrijp ik niet. Waarom zou jouw schoonfamilie boos worden als jij iets niet wilt eten?

Ik zou ervoor kiezen om dergelijke familiebezoeken over te slaan en dan lekker te gaan wandelen/fietsen/sporten. Heb je een win-win situatie: je eet geen ongezonde dingen tegen je zin en je verbrandt calorieën omdat je in beweging bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven