Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een periode met een onrustige baby.

Zoonlief is weer zwaar verkouden, ademt moeilijk en had een paar dagen koorts. Afgelopen 4 nachten zijn drama. Heel onrustig, slecht slapen en veel huilen. Hij zit zichzelf echt in de weg en wil niets weten van alle troost die geboden wordt.

Ergens vermoed ik ook tandjes, maar er is niets te zien.



Overdag merk ik aan zoonlief dat hij snel gefrustreerd is. Hij wil heel veel, maar het lukt hem nog niet. (Het hoeft ook nog niet, maar hij is net zo eigenwijs als zijn moeder.) Als het hem niet lukt gaat hij heel hard huilen, totdat we hem afleiden met iets wat zijn aandacht trekt en dan kalmeert hij weer wat.



Zelf heb ik op het moment ook moeite om tot rust te komen. Ik heb sterk het gevoel geleeft te worden en heb constant (het gevoel van) tijd te kort. Geen idee nog hoe ik dit gevoel moet doorbreken.



Wel ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mijn werk op het moment als niet prettig ervaar. Ik wil het tot het einde van het jaar aankijken. Mocht er dan te weinig veranderd zijn in mijn gevoel dan ga ik serieus verder kijken. (Ergens hoop ik dat het negen maanden na de bevaling opeens weer klikt) De sollicitatie is helaas niet succesvol geweest.



Vriendlief heeft aangegeven dat hij eind oktober de "eerste versie" (van dit college jaar dan, nogmaals zucht.. ) van zijn master scriptie in gaat leveren. Dus duim duim dat het ook echt gebeurt en dat hij aan het einde van het jaar misschien klaar is.



Wat is er gebeurt met je paard, Laura?



Fleet. Soms kan het plotseling te veel zijn voor zo'n ukkie. Zoonlief doet het het beste als elke dag hetzelfde gaat. Uitstapjes en feestjes leveren altijd onrust op, al herstelt hij zich nu, sneller dan een paar maanden terug. Hij vind alles ook steeds interessanter worden. Zo heeft hij zondag op de kinderboerderij voor het eerst echt een kat gezien. Mega interessant!



Verder blijft de uk maar groeien. Opeens zijn broekjes weer te kort en shirtjes te smal. Dus we schuiven weer door in maat. Ik hoop wel, ga ik dit echt schrijven, dat het wat meer herfstweer wordt. De kleertjes zijn wat dikker en met 20 graden buiten echt te warm. Maar over een maand misschien te klein. En ze zijn zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog geen tandjes te zien. Dochter kwijlt wel enorm maar dat doet ze eigenlijk al weken. Zoon kwijlde ook altijd zoveel haha.

Dochter doet sinds een aantal dagen ook erg korte slaapjes. Sliep ze voorheen zeker 2 uur, nu is het ineens 3 kwartier tot een uur met enkele uitschieters van 1,5/2 uur. Het inslapen gaat zonder problemen maar ze is gewoon niet uitgeslapen. Na 5 minuten wrijft ze alweer in haar oogjes.

De nachten zijn nog steeds slecht. Het is een aantal nachten goed gegaan (ze kwam toen 1 x). Nu is het weer zo'n 4 x per nacht!! Ze krijgt nu groente, bv en soms een fles met rijstebloem in de avond maar toch wordt ze steeds wakker. Snap er niks van maar het is behoorlijk pittig!! Gelukkig slaapt ze vooralsnog meestal direct verder maar ik slaap vaak max 2/3 uur aan een stuk.

Zoon is de laatste tijd ook enorm aan mij geplakt. Was altijd al een mama's kindje maar hij hangt momenteel enorm aan me. Super lief maar vind het wel lastig want heb steeds het gevoel dat ik beiden tekort doe. Dan besef ik hoe relaxt het was met 1 kind haha.
Alle reacties Link kopieren
Hai! Hier was het de afgelopen periode wat pittig met onze kleine meid, 6 maanden sprongetje en een fikse verkoudheid achter de rug. En daardoor ook weer hele slechte nachten, waarvan een aantal met maar 2 uurtjes slaap per nacht. En toen werd ik zelf ook nog ziek, dus erg gezellig was het niet ook nog een flinke productiedip in de bv gehad door combinatie van ziek zijn, slaaptekort en stress en toen bijna de hele vriezer voorraad opgebruikt... Maar een aantal nachten weer nachtvoedingen gehad en dat lijkt weer op orde te zijn :-)

Gelukkig nu weer beter, en de nachten lijken ook weer iets normaler te gaan. Hopelijk houdt ze dat vol!



Overdag slapen varieert nog steeds heel sterk, op goede dagen doet ze 2 lange dutten, één korte en vaak nog een hazenslaapje rond etenstijd. Op minder goede dagen slaapt ze soms maar 1,5 uur over de hele dag



Verder heb ik een Avent babyvoedingmaker besteld en gaan we starten met de eerste hapjes! Ben heel benieuwd wat ze daarvan gaat vinden :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het allemaal goed gelukkig. Tandje komt mooi door. Grappig dat ze zo'n ander koppie erdoor krijgt.



De hapjes gaan ook erg goed, ook al komt e. e.a. soms door haar neusje terug naar buiten. Maar meestal heeft ze daar geen last van.



Verder rolt ze er lustig op los, heen en weer. En als ze bijvoorbeeld onder de babygym klem ligt gaat ze kreunen, haha.



Ze zit ontzettend goed in haar vel, is een heel vrolijke open baby. Ze straalt als ze lacht, horen we ook van vreemden. Erg bijzonder!



En ze slaapt de nacht het klokje rond. Ze ligt tussen zeven uur / half acht in bed. En vanmorgen werd ze pas kwart voor acht wakker. Meestal net iets eerder rond zeven uur.



Gister was vriend met dochter naar het consultatiebureau. De arts vond haar een erg gezonde baby doe zich goed ontwikkelt. Fijn om toch die bevestiging te krijgen.



Draakje, die Avent hebben wij ook. Heel erg tevreden over! Soms moet je alleen wel wat kookvocht eruit halen voordat je gaat pureren, omdat je anders een erg waterig papje krijgt.
Bobo, welke maat gaat je zoon nu in? Jammer dat het nog zo druk voor je is. Wel weet ik van mijn oudste dat de 'lucht klaart' als je weer ontzwangert bent, ik hoop dat het voor jou ook zo zal zijn.



Ach odsm, nog zo'n zware nachten? En een zwaardere pap misschien? Je hebt bij de Etos ook zwaardere pappen vanaf zes maanden.



Draakje, leuk, ook aan de hapjes! Gelukkig gaat alles beter nu. Wat het ineens je hele ritme kan omgooien, he?



Despie, ze lijkt me echt zo'n heerlijk meisje!





Dochter is weer helemaal d'r happy self. Het heeft haar toch goed gedaan gisteren thuis te blijven. Ik had eerst het plan de oudste nog een plezier te doen en nog een keer over de kermis te gaan, maar gelukkig is ze nog maar twee en weet zij veel dat de kermis bijna een week duurt in plaats van een middag. Ik vond het welzijn van de jongste wat belangrijker, en heeft haar echt goed gedaan.



Slapen gaat hier verrassend goed. Ze maakt nu twee lange rukken per dag van twee uur en slaapt dan zo'n elf uur 's nachts, met nog een flesje midden in de nacht. Alleen gisteren had ze minder goed geslapen, maar ik kwam er vanochtend achter waarom: man was vergeten d'r romper dicht te knippen en heeft dus waarschijnlijk niet lekker op de knoopjes gelegen. Man zijn blunder, overigens. Normaal ben ik de onhandige van ons twee.



Ik moet morgen nog een deel hapjes maken met de Avent. Ik ga een weekend naar Parijs met mijn vriendin en moet man het drie dagen zonder mij doen. Ik ga die meisjes enorm missen, mijn lieve vent ook (blegh, houd echt niet van alleen slapen zonder hem). Aan de andere kant, het zal me ook goed doen. Het afgelopen jaar is heel turbulent geweest en er komen wat emotionele tijden aan (mijn moeders verjaardag, mijn eigen verjaardag, de eerste Kerst zonder haar...). Dus om even een beetje te bekomen van alles, en me weer voor te bereiden op wat komen gaat, zal dat het beste voor me zijn. En thuiskomen is het mooiste dat er is.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik niet de enige met zware nachten.



Balen Osdm dat ze na een wat rustigere periode s nachts weer zo vaak komt. Wel fijn dat ze direct verder slaapt. Mijn uk gaat juist spoken, hij wordt niet wakker van de honger, maar meestal door een poepbroek. Vervelend dat je het gevoel hebt beiden te kort te doen. Het lijkt me ook echt een uitdaging 2 kleintjes. Ik hoor wel eens dat anderen met elk kind apart individueel iets leuks gaan doen, om zo lekker de tijd te hebben voor het kind. Quality time zeg maar.



Zo dat lijkt me echt wel lastig als de BV opeens terugloopt, Draakje. Ik zou er echt gestresst van raken. Gelukkig lijkt het weer op orde. Wij maken hier ook met grote regelmaat rondjes met verkoudheid en andere kwaaltjes. Meestal begint de uk, dan ik, dan papa en dan beginnen we weer opnieuw. De ene keer iets heviger dan de andere keer, maar rottig is het wel.



Despie. Wat fijn dat je zo'n tevreden meisje hebt. Heerlijk lijkt me dat. Zeker om de lastige momenten van de operaties e.d. uit te balanseren. Hier wordt er ook gekreunt uit klagen of om de aandacht te trekken. Gisteren zaten we samen aan tafel en mijn vriend gaf de uk zijn groente. Toen hij afgeleidt was en even geen hapjes gaf. Zag ik gewoon hoe zoonlief naar hem kijkt, na lijkt te denken, naar zijn bakje kijkt en vervolgens ongeduldig gaat kreunen/mompelen. Toen het geen resultaat had, deed hij het harder en nog sneller/ongeduldiger. Handjes zwaaiden in het rond en voetjes stampen nog net niet op kinderstoel. Ik lag dubbel van het lachen.



Wat gaaf Parijs, Fleet. Hopelijk wordt het niet zo regenachtig als vandaag. Zoonlief gaat naar 74/80. Qua rompertjes zat hij al in die maat, sommige shirts ook al 74. Beetje merk en model afhankelijk. Maar gisteren had hij een Hema trui maat 74 aan en die was al wat krap, terwijl dat bijna altijd ruim valt. Ik merk dat broekjes snel kort zijn, terwijl hij bij de taille ruimte over heeft. (En dan heeft hij best nog wel een bol buikje, vind ik.) Nu dus 2 dikkere sweaters en een gebreide trui in de kast liggen in maat 74 en een kleine 80. Ik hoop dat hij die nog wel aan kan de komende tijd.

Ik vind het echt wel lastig de juiste items in de juiste maat op voorraad te hebben. Wie weet dat het makkelijker wordt als hij minder groeit.
Alle reacties Link kopieren
Fleet, gelukkig heeft de rustige dag van gister dan nut gehad!

Ai, het ligt ook niet echt lekker op van die drukknoopjes, haha! Grappig. Zo heeft mijn vriend dochter eens aangekleed met alleen een maillot en truitje. Hij vond het wel handig, zo'n strakke broek

Ik heb het maar zo gelaten (choose your battles..) en toen ik haar die ochtend naar het kdv bracht maar even gezegd dat papa haar had aangekleed. Dat vermoeden hadden ze al :-)

Ga je morgen al naar Parijs? Geniet ervan, dat heb je wel verdiend na het afgelopen roerige jaar. En idd, dat zal heel fijn thuiskomen zijn! Moet er zelf nog niet aan denken om een nachtje zonder dochter weg te gaan
Alle reacties Link kopieren
Bobo, goh, jullie zoon gaat hard met de kledingmaten! Dochter is nu 64 cm en de meeste kleding past ze nog in maat 68. Maar ik vind het ook moeilijk hoor. Had vorige week wat kleertjes bij next besteld in maat 68/74, maar dat is echt nog veel te groot. En het is wel echt najaarskleding, voor de winter zijn de broekjes te dun. Maar ik trek het haar vanaf volgende week toch maar gewoon aan. Ik verkijk me er iedere keer weer op hoe groot ze toch al is. Dan past ze de kleertjes precies en kan ze ze maar een paar weken aan.

Wat aandoenlijk hoe je zoontje om aandacht vroeg met zijn hapje. Ik zie dochter heel veel naar de kat kijken en geluidjes richting de kat maken. Niet dat de kat zich daar ook maar iets van aantrekt... Kat moet eigenlijk niets van kinderen hebben, maar als ik met dochter op de bank zit, komt ze er wel regelmatig bij zitten.

Dochter heeft haar ook al regelmatig op haar manier geaaid. Lees: open handje op rug of kop leggen, dan handje dicht knijpen en een heleboel haren t pakken hebben... Gelukkig vindt onze kat alles prima, ook al zal ik ze nooit met elkaar alleen laten in 1 ruimte.



Nog 1 dag werken en dan weer lekker weekend!
Alle reacties Link kopieren


Wat leuk met die kat. Dat gebeurt hier met mijn haar of papa's baard.



Herkenbaar ook met die kleertjes. Op vrijdag is het papadag en dan heeft zoonlief de meest verschrikkelijke outfits ooit aan. Ook de kledingstukken die ik zo ver mogelijk verstop in de kast omdat ze zo lelijk zijn.



Alleen de kleine maat 80 hoor. (Zeeman, Zara e.d.) Verder dus over naar maat 74. Sommige kleine maten past hij nog wel, zoals inimini korte broeken in maat 62 van h&m. Maar nu de zomer over is kunnen die de kast in.



Hier ook nog 1 dag en dan weekend. Jipee!
anoniem_285079 wijzigde dit bericht op 29-09-2016 23:23
Reden: Halverwege plots verzonden
% gewijzigd
Zo Bobo, die gaat hard! Dochter zit hier net in 74, volgt de maten netjes. Maar het wordt gemakkelijker. Na het eerste jaar doen ze al wat langer over de kleding. Nu is dochter twee en heeft truien van Next die nog een ronde mee kunnen. Maar zij loopt en dan kun je pas echt heel veel leuke kleding kopen, dus moet regelmatig op mijn handen zitten. Voor de jongste koop ik echt alleen wat ze nodig heeft en kan ik na een jaar ook eens wat extra's kopen.



Despie, misschien is het merk Mango wat voor jou. Ik heb een shirtje binnen gekregen deze week, voor de jongste, en maat 74 zat eh... goed strak! Herkenbaar van de kat, die van ons is precies zo!
@Fleet: hier ook al maat 74, het gaat zo snel allemaal. hij is echt binnen mum van tijd alweer toe aan maatje groter, al vind ik wel dat er grote verschillen zitten tussen merken. maar ik heb gekregen kleding waarop staat 9-12 maanden, en zelfs die heeft hij al vrolijk aan hoor... (volgens mij zijn Nlse baby's gewoon relatief groot). Heel veel plezier in Parijs!



@bobo: Haha, ik herken dat. Met name kleding die ik zelf niet heb uitgezocht en die in de kast ligt, die ik alleen aantrek wanneer er verder echt echt écht niets anders is wat hij op dat moment aan kan.



@odsm: pas je wel een beetje op jezelf? zelfs gevangenen moeten minimaal vier uur aan een stuk mogen slapen, anders is het officieel marteling geloof ik... wel pittig dat je er kog steeds zo vaak uit moet. hier is het nog altijd twee keer per nacht en zelfs dat vind ik al zwaar



@draakje: hier ook hoor, verkouden/tandje/sprongetje/alles. en dan nog een familiedag die je niet af kan zeggen en dan maar hopen dat het goedkomt. en dan slaapt hij eindelijk en dan droomt hij heftig en wordt hij weer overstuur wakker. ik vind het zo zielig voor 'm...



@despie: hier ongeveer hetzelfde met de hond. En ja, als man zoon aankleedt dan komen er ook de meest rare vloekende setjes tevoorschijn. gelukkig is man wel iemand die veel afkijkt, dus vaak maakt hij maar na wat hij eerder heeft gezien



Hier gaat het redelijk. Ik was zondag erg gelukkig, misschien een beetje te gelukkig. Maandag stond mijn paard met een dik been op stal en die blijkt een vrij ernstige blessure te hebben. Over twee weken weten ze meer, als de ergste zwelling is gezakt kunnen ze meer op de scan zien. Maar áls het nog goed kan komen, dan kijk ik aan tegen duizenden euro's aan medische kosten en maanden van revalidatie. Man is gelukkig wel lief, maar ik heb het er heel zwaar mee. Vooral met de onzekerheid. Ik weet dat het echt in het niet valt met wat jullie hier meemaken met ouders en zus, maar ik heb de afgelopen dagen echt heel veel gehuild. Wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
Fleet, mango.. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Kan ik idd wel eens gaan kijken of dat wat is! Tnx voor de tip!



Laura, wat erg van je paard. Je moet je zorgen niet gaan vergelijken met die van anderen. Dit is voor jou heel heftig. Kunnen jullie de zorgkosten financieel wel opbrengen? Of is dat nog een extra zorg erbij?

Veel sterkte voor jou
Alle reacties Link kopieren
Hai dames



Gaat hard he hier ookal richting maat 74 !

@laura wat heftig voor jou en je paard.. weer een zorg erbij..

Hier zijn de nachten een drama. 4u slaap achter elkaar? Ik zou wel willen .. ventje is van een sprong zo een flinke verkoudheid ingerold wat hem in de nachten erg overstuur kan maken.. slaapt nog steeds bij ons op de kamer want anders is t geen doen joh
Alle reacties Link kopieren
@despie herkenbaar van de kat haha

Hier allerlei geluiden om aandacht van kat te trekken en een dikke smile soms kan kat het niet laten want die heeft nogal een dwangmatige manier van geaaid willen worden en besluit dan toch altijd maar de kleine een kans te geven. . Gaat niet altijd goed



@fleet lekker genieten in parijs!
@despie: qua kosten krijg ik een deel van mijn ouders, en voor de rest moeten we maar spaargeld aanspreken. ik doe dat allebei liever niet, maar het is niet anders.



@fruzzle: hier hetzelfde. hij lag op eigen kamer maar we hebben hem teruggehaald naar slaapkamer. hij slaapt wel goed in, maar wordt vervolgens een of twee uur later totaal overstuur wakker (nachtmerrie?). nu heeft hij dat bij ons op de kamer ook, maar dan krijgt hij iig geen negatieve associaties ten aanzien van zijn eigen kamertje. het is echt zo zielig allemaal. ben door reflux wel wat gewend, maar wat moeten die kleintjes veel verwerken allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Fruzzle, wat sneu van de verkoudheid en het slechte slapen. Voor jullie niet fijn, maar voor de kleine man zelf ook niet natuurlijk. Beterschapvoor je zoontje!

Dochter is ook een beetje verkouden, maar doordat de ene helft van haar gehemelte nog open is denk ik dat ze er minder last van heeft dan kindjes met een normaal mondje en neusje.



Laura, gelukkig is het financieel wel op te brengen met hulp van je ouders. Wel erg balen natuurlijk. Bij paarden zijn de kosten meteen torenhoog.. Hopelijk herstelt je paard weer helemaal.



Grappig hier: vriend zou gister de ochtendfles doen en ik vandaag. Normaal wordt ze rond zeven uur wakker. Gister begon ze alleen al rond half zeven te pruttelen. Omdat ze nirt meer leek te gaan slapen, is vriend maar met haar naar beneden gegaan. Wordt zecandaag pas half acht wakker. Heerlijk, haha



Vanmiddag waren broer, schoonzus en neefje van twee hier. Neefje zat bij schoonzus op het randje van de bank en ik zei net iets als 'pas op, hij zit niet goed', toen hij achterover viel. Precies met zijn achterhoofd op de rand van de tafel. Meteen keihard bloeden. Vriend en ik bleven wonderwel kalm en vriend heeft de huisarts van twee huizen verderop gehaald. Poeh, was even schrikken en heftig. Neefje kalmeerde na een tijdje gelukkig weer. Verbazingwekkend hoe snel kinderen schakelen.



Nu aardig moe. We moesten helaas zelf heel goed opletten dat neefje niet in 1 keer alle toastjes en olijven opat, niet met zijn autootjes over onze ramen, muren en deuren racete en ramde... Ik voel me dan zo'n zeur, maar ik hoef toch ook niet onze woonkamer zo te laten uitwonen?



Hoe doen jullie dat als er kinderen op bezoek komen die iets te ver gaan in jullie ogen. Zeg je er zelf iets van, of laat je dat aan hun ouders over, in de hoop dat ze überhaupt er iets van zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Verder trouwens toch vandaag haar nieuwe kleertjes van de Next aangetrokken, en het zit toch al best goed!

Volgens mij houd ik dochter onbewust klein ofzo...
Jeetje Laura, dat is niet niks! Ik kan geloven dat je hier overstuur van bent. Hopelijk gaat het allemaal goed komen.



Fruzzle, ach... Dat is niet fijn. Beterschap voor je zoon. Hopelijk gaat het snel beter.



Oh Despie, wat zal het schrikken zijn geweest. Ik heb ook een neefje, van man, die is nu zes. Maar tussen de leeftijd van 2-5 was het een behoorlijk draakje. De telefoon van het aanrecht pakken, een beeldje van de vensterbank (dat zwaar was voor zijn leeftijd, levensgevaarlijk natuurlijk), eisen over eten en drinken (cola met twee jaar, zijn ouders vonden dat oké ). Dat soort dingen. Ik heb eigenlijk 'mijn huis, mijn regels' aangehouden bij hem. Dus er gewoon wat van zeggen. Nu kunnen daar niet alle ouders tegen, maar kom op hé, ik laat toch niet vrijwillig mijn huis verbouwen? Daardoor hebben neefje en ik wel eens wat wrijving gehad, maar nu met zes komt hij op bezoek en is een voorbeeldig kind. Nu is het zelfs leuk om hem op bezoek te hebben.



Ik let altijd op mijn oudste (en dadelijk ook jongste natuurlijk) als we op bezoek gaan, ze luistert gelukkig heel goed, maar wordt ze gecorrigeerd door iemand anders vind ik dat ook geen probleem. Ze mogen ook best weten dat niet alleen bij ons regels gelden, maar bij anderen ook, en dat het daar anders aan toe gaat.
Enne, ik ben weer terug!



Parijs was fijn en leuk en een mooie stad om tijd door te brengen met je beste vriendin. Maar... oh, wat ben ik blij weer thuis te zijn! Bij iedere baby of vrolijke peuter moest ik aan mijn meiden denken en had ik soms echt moeite het droog te houden, zeker toen een meisje aan de hand van d'r moeder liep met eenzelfde hoofd krullen als mijn oudste...



Het thuiskomen was dan ook erg fijn. De oudste sliep al, maar de jongste werd wakker en kreeg een heerlijk vrolijke lach toegeworpen en voelde met haar kleine knuistjes aan mijn gezicht. Ze was duidelijk blij me weer te zien.... Bij de Disney Store heb ik voor beiden een mooie pluche pop meegebracht, waar ze beiden heel blij mee waren. Met heel veel liefde uitgezocht. Het was duidelijk dat ze beiden de pop prachtig vonden en het fijn vonden dat mama er weer was. Wat wil je dan nog meer?



Ik heb nu een week vrij en zó welkom, ik ben helemaal op. De meisjes zijn naar de opvang en ik heb een gat in de dag geslapen. Het was heel overweldigend, zo'n stad. Normaal kan ik er goed mee om, maar met de heimwee naar mijn man en de meisjes was het best heftig soms. Merk nu goed dat ik toch nog aan het ontzwangeren ben en dat er toch nog wat weggestopt verdriet zit van het afgelopen jaar. Misschien is het dus goed dat ik nu vrij heb en er even van kan bijkomen.



Ik heb me in ieder geval nu voorgenomen een volgende citytrip zonder de meisjes héél lang voor me uit te schuiven. Ik kan het gewoon niet goed, zonder ze zijn. Dat wist ik al, maar dat ik het zó moeilijk zou vinden... dus nee, de eerste citytrips de komende jaren doe ik met ze samen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Fleet!

Echt wel dapper dat je weggeweest ben. Ik trek dat voorlopig nog niet, èèn dag zonder de uk vind ik al lang.

Fijn dat je nog een weekje vrij hebt en daarin ook wat tijd voor jezelf en je gevoel gereserveerd heb.

In november heb ik vrij. Ik heb gelijk maar 2 weken opgenomen. Afgelopen vakantie heb ik gemerkt dat 1 week niet genoeg is om los te laten en in de ontspanningsmodus te komen. We overwegen zelfs om een mid-weekje naar een vakantiepark te gaan, zodat we er echt even uit zijn. (En ik niet stiekem problemen op het werk aan het oplossen ben. Alles gaat deze keer ook uit.)



Laura, balen van je paard. Alle reden om overstuur te zijn! Is er al zicht op het mogelijke revalidatie termijn. Fijn dat je partner je steunt en je ouders financieel bijspringen.



Fruzzle; zo zielig hè, zieke kindjes. Mijn uk is al bijna 2 weken verkouden. Hij hoest zo hard en veel dat zijn stem weg is. Huilen gaat zelfs niet meer, zo zielig. Gisteren langs de huisarts geweest om iets ernstigers uit te sluiten. Zijn de nachten alweer iets beter geworden? En hoe gaat het nu met jou?



Despie; er komen hier in huis niet zo vaak kleine kinderen op bezoek. Meestal ga ik bij anderen op bezoek. Maar ik kan me het gevoel voorstellen. Ik zou er aardig gefrustreerd van raken en achteraf een heleboel klagen tegen mijn partner.

Grappig dat er toch ook een voordeel aan haar gehemelte zit.

Klein houden gaat hier bijna niet meer. Niets is meer veilig in huis. Bizar hoe vlug zoonlief zich van de ene kant maar de andere kant van de kamer verplaatst. Hij pult en trekt overal aan. Opeens heeft hij een stuk plint in zijn mond of zijn handjes op de ovendeur die warm is. Ook heeft hij een voorkeur om tussen de stoelpoten of onder lage randen te liggen. Geen idee hoe ik het huis dan echt babyproof krijg.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Fleet! Wat een heerlijke reactie van je jongste, wat lief!!! Dochter is de laatste dagen hier ook in de van van mijn gezicht en vooral ook m'n sjaaltje als ik die om heb. Helemaal gefocust en met haar handjes voelen, schattig!

Kan me voorstellen dat je het lastig vond om weg te zijn. Een mooie bevestiging dat je het thuis met elkaar heel fijn hebt!

Geniet nog even van je vrije week thuis, lekker bijkomen!



Bobo, lekker vooruitzicht dat je in november nog twee weken vakantie hebt! Kan me voorstellen dat het fan fijn is om echt even weg te gaan. Anders gaan de dagelijkse dingen thuis ook maar door! En goed plan om je dan volledig af te sluiten van je werk. Anders rust je toch niet volledig uit.

Jemig, je zoontje gaat echt hard! En misschien voelt hij zich onder stoelen lekker geborgen ofzo? Hoe oud is hij nu? Dochter is van 17 maart, maar nog niet zover! Is jouw zoon een stukje ouder? Ik weet het niet meer..

Ze rolt sinds deze week pas echt heen en terug. Ze lag maandag voor het eerst buiten het kleed van haar babygym.



Sinds maandag poetsen we haar tandjes. Ze vond de eerste keer heel interessant. Mondje goed open en toen ik klaar was bleef ze zo nog even liggen



Misschien een rare en vieze vraag.. Maar we merken bij een peer-hapje, dat ze het bijna niet verteert. Als ze na de peer poept, is het geen echte poep, maar komt de moes er bijna net zo uit... Ze lijkt er geen last van te hebben, maar zou het beter zijn om nog even te wachten met peer? Morgen even met het consultatiebureau bellen denk ik. Herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Hier komen de sperziebonen en doperwten er in zijn geheel weer uit. Al schijnen deze ook voor volwassenen moeilijker te verteren te zijn. Sowieso zie je altijd aan de uk zijn poep wat hij gegeten heeft, kleur en consistentie. Hier dus niet in het bijzonder door peer. Smakelijk verhaal.



Zoonlief is nu 7 maanden en een dag. Dus 2 weken ouder. Hij kruipt nog niet hoor. Het is echt verplaatsen door het rollen. Ook zet hij zich af met zijn armen waardoor hij naar achteren glijdt. Vervolgens maakt hij een draai om zijn as en gaat weer verder in de rich ;-)ting die hij op wil.

Hij wil gewoon zoveel meer dan hij kan of hij eigenlijk aan toe is. Een beetje een ongeduldig tiep, van wie zou hij het toch hebben.





Vandaag op bezoek geweest bij mijn zus. Samen naar het park geweest waar de uk heerlijk op schoot in de elektrische rolstoel heeft gezeten. :-$Meneer moest vervolgens niets meer hebben van de kinderwagen.
Alle reacties Link kopieren


Volgens mij is er iets misgegaan met mijn bericht. Op een of andere manier staan er onbedoelde smileys in..

Geen idee hoe dat kan.
Hier komen de worteltjes er net zo uit



(zeurpost verwijderd)
Alle reacties Link kopieren
Laura

Waarom heb je het idee dat zoon je niet leuk vindt?! Voor hem ben je waarschijnlijk de allerleukste! Mss zie je dat niet omdat je hele situatie gewoon zwaar is! Hij heeft ook al veel te verstouwen gehad maar het wordt echt beter! Ik snap dat het soms uitzichtloos lijkt maar er komt een keer een omslagpunt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf ook op wacht met de pittige nachten met dochter. Wordt gewoon nog 3/4 x wakker. Net uit frustratie dochter laten huilen omdat ze heel de tijd aan m'n borst wilde sabbelen. Zo blijf ik in de vicieuze cirkel dus heb haar laten huilen. Voelde me ook een ontaarde moeder maar dit houd ik ook niet vol. Duurde gelukkig nog geen 10 minuten maar leek uren



Fleet, wat fijn dat Parijs leuk was. Snap dat je de meiden hebt gemist maar denk dat het ook even heerlijk geweest moet zijn even zonder al die verantwoordelijkheid. En wat lekker nog een week vrij.



Bobo, wat fijn dat je bij je zus bent geweest. Hoe gaat het nu met haar?



Fruzzle, hoe is het met je vader?



Despie, wat een heerlijk kind hebben jullie. Hier heeft dochter oranje poep haha.



Vandaag cb geweest. Dochter is nu 6 maanden (en 2 dagen) en is 7360 en 64,2 cm. Groeit goed dus! Ze eet de hapjes ook goed alleen doet ze nu moeilijk met de fles bij oma en op de crèche. Gisteren bij oma over de hele dag met geweld 80 cc gedronken. Ze prefereert duidelijk de borst. Erg lastig met weggaan dus voor mij. Had afgelopen vrijdag een etentje. Op de crèche had ze al slecht gedronken en bij m'n man weigerde ze ook de fles. Heeft 2 uur lang gehuild en viel van ellende in slaap. Niks wilde ze! Arm kind en arme man Thuis meteen uit bed gehaald en aangelegd en ze dronk direct m'n borst leeg. Ze weet wel wat ze wilt haha. Goede eigenschap maar voor mij erg vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven