Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 30 september 2016 @ 13:58:

[...]



En hier ben ik het mee eens. De gigantische bevolkingsgroei in Afrika is een zeer groot probleem. Dat probleem moet daar opgelost worden. Dan kan ik iets controversieels als geboortebeperking noemen. Een andere oplossing zie ik niet zo snel. Het gaat simpelweg niet opschieten als zowel Afrika als Europa onleefbaar worden. Dat staat los van dat ik het begrijp dat iemand naar Europa komt voor een beter leven. Het wordt tijd dat andere landen ook een aanzuigende werking hebben. Hoe zit het met een land als Dubai of Abu Dhabi, waarom nemen zij geen vluchtelingen op? Antwoord: eigen belang eerst. Steenrijke landen waar nog groei mogelijk is. Maar goed, de explosieve bevolkingsgroei op de aarde zorgt voor problemen en dat gaat alleen maar erger worden. Als het geen oorlog is, dan wel het milieu.Precies, laten die mensen naar Amerika gaan, alleen California is al 8x zo groot als Nederland!!!!!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Bron TPO:



Het Westen zit in de nasleep van de crisis nog altijd op een soms eng trillende vulkaan van schulden en er is nauwelijks economische groei. Voorts is de bevolking van Afrika inmiddels bijna tweemaal zo groot als die van Europa en de demografische explosie is voorlopig niet ten einde. De Verenigde Naties voorspellen rond 2050 zo’n 2500 miljoen Afrikanen, en in 2100 4200 miljoen. Dat is respectievelijk zo’n 3,5 en 7 maal de Europese bevolking van dat moment. Hoeveel vredesmissies met ‘robuust mandaat’ zouden er nodig zijn om al die facties en etniciteiten en religies uit elkaar te houden? Hoeveel voedsel moet erheen om de honger te stillen? Hoeveel zou de Europese belastingbetaler moeten ophoesten om al die mensen zo tevreden te houden dat ze thuis blijven? En dan hadden we het nog niet eens over het zuidwesten van Azië, waar bv. Irak, Syrië en Afghanistan liggen. Vergeet het maar: dat schaffen wij dus ook niet.



Op dit moment worden de migratiestromen nog niet ervaren als echt apocalyptisch. De Haagse elite kan zich vast nog wel vier of acht jaar ongestraft vastklampen aan de fantasie dat we migratie kunnen beperken door mensen elders meer kansen, meer welvaart, meer democratie en meer veiligheid te bieden. Zo draaide minister Ploumen het electoraat recent een rad voor ogen door 50 miljoen euro (ruim vier eurocent per Afrikaan!) ter beschikking te stellen voor hulp aan Afrikaanse landen; jawel, expliciet bedoeld om te voorkomen dat arbeidsmigranten als vluchteling naar Europa komen. En dan, over 20 of 40 jaar, als Nederland veel trekken vertoont van het huidige Libanon of Nigeria, het sociale stelsel is afgeschaft en de laatste joden ons land zijn ontvlucht, kunnen mensen als Ploumen vanuit een veilige gated community oprechte verbazing veinzen dat het allemaal zo anders liep dan ze in gedachten hadden.



Zullen we de hand dan maar op de knip houden? Nou neen, geld kan wel degelijk helpen. De kleptocraten die in veel migratiehaarden de touwtjes in handen hebben, tonen zich vaak bereid in ruil voor een goed gevulde enveloppe plus wat horloges, autobahncruisers, militaire hardware en blonde hoeren de bevolking binnenboord te houden en ontsnapte onderdanen terug te nemen. Dat zou voor politiek realisten een acceptabele, zij het onzekere manier kunnen zijn om migratie te beperken.



Voor anderen is dat te cynisch. Bijvoorbeeld omdat zij overspannen altruïsten als Singer of schuldbewuste filosofen als Pogge hebben gelezen en uit hun aanvechtbare argumenten hebben opgemaakt dat grenzen niet legitiem zijn, dat wij schuld dragen aan alle leed elders, en dat degenen die het beter hebben een onvoorwaardelijke en vrijwel onbeperkte zorgplicht hebben ten opzichte van de rest.



We hebben ook nog een verantwoordelijk tegenover onze eigen kinderen
anoniem_118070 wijzigde dit bericht op 30-09-2016 14:06
Reden: kan dik gedruk niet wegkrijgen
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 30 september 2016 @ 13:29:

[...]





En je denkt dat het hier in Nederland nog leefbaar is als we 50 miljoen mensen zouden hebben? Het is nou eenmaal zo, dat er een grens zit aan het aantal mensen wat je kunt huisvesten, en hoeveel voedsel je kunt produceren. Maar er zijn maar weinig mensen die het snappen en die die relatie zien.



Nee, natuurlijk niet. Maar daar ging het niet over. Het ging over de beweegredenen van de mensen van aldaar om te komen naar hier. Niet om ons absorptievermogen om mensen op te vangen.



Ik ben tegen opvang in Nederland, want ook ik zie net als jij in dat er een plafond is aan de hoeveelheid mensen die ons land en verzorgingsstaat aan kan. Daarom ben ik voor hulp ter plaatse.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 30 september 2016 @ 14:00:

[...]





Maar dat kan je dan toch bij alles wel gaan zeggen, "Goh, die man heeft mijn auto gejat" maar ach, ik snap het ook wel....want hij had er zelf geeneen.Begrip hebben voor iets betekent niet automatisch dat je het goedkeurt. Overigens ligt het in deze specifieke situatie niet aan de personen die hierheen komen, maar aan het beleid dat wij hier voeren. Zolang wij deze mensen blijven opnemen, zullen zij blijven komen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 30 september 2016 @ 15:38:

[...]





Begrip hebben voor iets betekent niet automatisch dat je het goedkeurt. Overigens ligt het in deze specifieke situatie niet aan de personen die hierheen komen, maar aan het beleid dat wij hier voeren. Zolang wij deze mensen blijven opnemen, zullen zij blijven komen.jah , zeker weten!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Kortom, het zou dus pas gaan werken als er nergens meer uitkeringen worden verstrekt aan mensen die uit een land komen waar, voornamelijk vanwege overbevolking, armoede heerst.



Iedereen heeft uiteraard het recht om elders op de wereld, volledig op eigen kracht, een bestaan op te bouwen.



Maar zolang het argument "zielig want daar is overbevolking en daarom laten we ze allemaal naar Europa komen en dan gaan we hun bestaan in een rijk land volledig financieren" genoeg is om ergens anders neer te mogen strijken, is er dus geen enkele prikkel om in Afrika zelf ook maar iets te doen aan de overbevolking en/of om je energie te steken in het opbouwen van een prettig leefbare samenleving.



Ik zei het al eerder: Ploumen kan, in plaats van 50 miljoen euro, veel beter 50 miljoen condooms meenemen als zij weer eens die kant op gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebruna schreef op 30 september 2016 @ 20:06:

Kortom, het zou dus pas gaan werken als er nergens meer uitkeringen worden verstrekt aan mensen die uit een land komen waar, voornamelijk vanwege overbevolking, armoede heerst.



Iedereen heeft uiteraard het recht om elders op de wereld, volledig op eigen kracht, een bestaan op te bouwen.



Maar zolang het argument "zielig want daar is overbevolking en daarom laten we ze allemaal naar Europa komen en dan gaan we hun bestaan in een rijk land volledig financieren" genoeg is om ergens anders neer te mogen strijken, is er dus geen enkele prikkel om in Afrika zelf ook maar iets te doen aan de overbevolking en/of om je energie te steken in het opbouwen van een prettig leefbare samenleving.



Ik zei het al eerder: Ploumen kan, in plaats van 50 miljoen euro, veel beter 50 miljoen condooms meenemen als zij weer eens die kant op gaat.



Nee, niet iedereen heeft het recht zich elders te vestigen, probeer maar eens om de VS in te komen, of Aaustralie of saudi arabie, europeanen kunnen zich vestigen in andere EU landen. Verder zijn er gewoon grenzen en moet je een visum hebben, zelfs op vakantie!



Die condooms is een goed idee, maar ik heb het gevoel dat ze die toch niet gaan gebruiken, waarom zouden ze ook...alles wordt toch voor ze opgelost!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Een heel erg controversieel en ook bizar idee natuurlijk, maar wel interessant om over na te denken in verband met de bevolkingsgroei, met name in bepaalde gebieden op aarde; in het boek Inferno van Dan Brown wordt er geschreven over een virus dat in het geheim over de wereldbevolking wordt verspreid, waarna ongeveer 1/3 van de mensen onvruchtbaar wordt zonder dat ze het doorhebben. Heel erg natuurlijk, maar het zette me wel aan het denken; ergens denk ik wel dat er iets moet gebeuren voordat de mensheid aan zichzelf ten onder gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 01 oktober 2016 @ 10:08:

Een heel erg controversieel en ook bizar idee natuurlijk, maar wel interessant om over na te denken in verband met de bevolkingsgroei, met name in bepaalde gebieden op aarde; in het boek Inferno van Dan Brown wordt er geschreven over een virus dat in het geheim over de wereldbevolking wordt verspreid, waarna ongeveer 1/3 van de mensen onvruchtbaar wordt zonder dat ze het doorhebben. Heel erg natuurlijk, maar het zette me wel aan het denken; ergens denk ik wel dat er iets moet gebeuren voordat de mensheid aan zichzelf ten onder gaat.



Schijnt niet nodig te zijn, de vruchtbaarheid is al teruggelopen door het plastic in het drinkwater.



zie: http://www.volkskrant.nl/ ... astics-in-water~a3354521/
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
http://www.elsevier.nl/bu ... naal-zijn-voor-eu-371624/



Morgen het referendum in Hongarije over het verplicht opnemen van migranten
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 01 oktober 2016 @ 20:17:

http://www.elsevier.nl/bu ... naal-zijn-voor-eu-371624/



Morgen het referendum in Hongarije over het verplicht opnemen van migrantenHet werd besproken bij een vandaag, interviewer probeerde wel xenophobie in hun schoenen te schuiven, maar de bal werd teruggekaatst want Hongarije heeft over de 10.000 opgenomen in de Yoegoslavische oorlog, dus interviewer stond wel een beeetje met de bek vol tanden!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:hollebollegijs schreef op 01 oktober 2016 @ 20:17:

http://www.elsevier.nl/bu ... naal-zijn-voor-eu-371624/



Morgen het referendum in Hongarije over het verplicht opnemen van migranten







https://twitter.com/judithineuropa/stat ... 4441797632
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 01 oktober 2016 @ 09:13:

[...]





Nee, niet iedereen heeft het recht zich elders te vestigen, probeer maar eens om de VS in te komen, of Aaustralie of saudi arabie, europeanen kunnen zich vestigen in andere EU landen. Verder zijn er gewoon grenzen en moet je een visum hebben, zelfs op vakantie!

Jahoor iedereen heeft het recht om zich elders te vestigen, als je maar wat te bieden hebt. Vind dat een heel goed uitgangspunt. Het pamperen van mensen weerhoudt ze mijn inziens om in actie te komen. Als je in staat bent om vanuit Irak o.i.d. hier naar toe te lopen, dan ben je ook in staat te werken. Waar 'n wil is, is een weg. Ik denk dat veel migranten gewoon geen, en dan kun je ze niet kwalijk nemen, idee hebben hoe de westerse wereld werkt. Het cultuurverschil is vaak gewoon te groot. Maar goed, ik zou zeggen als economische migrant, kom je alleen binnen, als je jezelf kunt bedruipen (dus aantoonbaar x bedrag geld voorradig of een baan). Geen steun of wat dan ook van de overheid. En ook aan mensen uit oorlogsgebieden mag m.i. best wat verwacht worden. Verplicht taalcursus, verplicht vrijwilligerswerk of liever betaald werk natuurlijk. Natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan, maar ik zit persoonlijk niet op meer steuntrekkers te wachten. Heb je als vluchteling geen paspoort? Sorry maar dan ben je ook niet welkom. Maar goed nogmaals......makkerlijker gezegd dan gedaan. Erg complex verhaal allemaal. Maar ook ik ben van behoorlijk links doorgeschoten naar behoorlijk rechts.......
Alle reacties Link kopieren
quote:Petekind schreef op 01 oktober 2016 @ 21:16:

[...]





Jahoor iedereen heeft het recht om zich elders te vestigen, als je maar wat te bieden hebt. Vind dat een heel goed uitgangspunt. Het pamperen van mensen weerhoudt ze mijn inziens om in actie te komen. Als je in staat bent om vanuit Irak o.i.d. hier naar toe te lopen, dan ben je ook in staat te werken. Waar 'n wil is, is een weg. Ik denk dat veel migranten gewoon geen, en dan kun je ze niet kwalijk nemen, idee hebben hoe de westerse wereld werkt. Het cultuurverschil is vaak gewoon te groot. Maar goed, ik zou zeggen als economische migrant, kom je alleen binnen, als je jezelf kunt bedruipen (dus aantoonbaar x bedrag geld voorradig of een baan). Geen steun of wat dan ook van de overheid. En ook aan mensen uit oorlogsgebieden mag m.i. best wat verwacht worden. Verplicht taalcursus, verplicht vrijwilligerswerk of liever betaald werk natuurlijk. Natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan, maar ik zit persoonlijk niet op meer steuntrekkers te wachten. Heb je als vluchteling geen paspoort? Sorry maar dan ben je ook niet welkom. Maar goed nogmaals......makkerlijker gezegd dan gedaan. Erg complex verhaal allemaal. Maar ook ik ben van behoorlijk links doorgeschoten naar behoorlijk rechts.......50 miljoen immigranten in Europa en 80 procent zit in de bijstand...waarom pikken wij dat eigenlijk?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Het giftige referendum



Ja de stem van het volk, dat moeten we niet hebben, al die files die Groen links gecreeerd heeft door de bouw van snelwegen tegen te houden, dat is pas giftig!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 01 oktober 2016 @ 21:38:

[...]





50 miljoen immigranten in Europa en 80 procent zit in de bijstand...waarom pikken wij dat eigenlijk?Als die cijfers kloppen, dan is dat een terechte vraag. Zou het een diepgeworteld schuldgevoel zijn, omdat wij het zo goed hebben? Als ik eerlijk ben, snap ik de vluchtingen / migranten wel. We willen per slot allemaal het beste voor onszelf. Ik heb veel van de wereld gezien en ook heel veel armoede. Als je zo'n uitzichtloos bestaan hebt, is een bijstandsuitkering in Nederland echt wel al een gigantische verbetering op persoonlijk niveau. Of het op maatschappelijk niveau ( dus voor ons allemaal) nu een verbetering is, dat denk ik persoonlijk niet. Het zal pas veranderen als het beleid zal veranderen.......
Hoi, het is weer de eerste van de maand, dus ik kwam even posten dat ik het niet met jullie eens ben. Veel plezier verder!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 01 oktober 2016 @ 21:44:

Hoi, het is weer de eerste van de maand, dus ik kwam even posten dat ik het niet met jullie eens ben. Veel plezier verder! ah een gevoel voor humor! Daar hou ik van!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 01 oktober 2016 @ 21:44:

Hoi, het is weer de eerste van de maand, dus ik kwam even posten dat ik het niet met jullie eens ben. Veel plezier verder!Ach, goed onderbouwd dat wel, veel plezier verder
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Bron, bron, brooon!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 01 oktober 2016 @ 21:44:

Hoi, het is weer de eerste van de maand, dus ik kwam even posten dat ik het niet met jullie eens ben. Veel plezier verder!Ik praat nog niet zolang mee in dit topic, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw standpunten. Je zegt het niet met iedereen eens te zijn, maar de standpunten in dit topic zijn volgens mij behoorlijk divers...
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:mienietjefietje schreef op 01 oktober 2016 @ 21:42:

Het giftige referendum



Ja de stem van het volk, dat moeten we niet hebben, al die files die Groen links gecreeerd heeft door de bouw van snelwegen tegen te houden, dat is pas giftig!Ja die Judith in Europa dat is me er eentje
Alle reacties Link kopieren
Mijn Hongaarse kennissen hebben weinig op met het referendum en Orban. Zij zijn zelf al een aantal jaren geleden naar Nederland gekomen om hier te wonen en werken. Ze noemen het referendum hypocriet. Zgn. doet Orban alsof hij voor zijn volk en de democratie is, maar ondertussen. Deze beste man wordt door zijn eigen volk een 'autocraat' genoemd die de belastingbetaler vooral gebriikt om zijn eigen luxe leventje te financieren. In plaats van te zeuren over een paar vluchtelingen kan hij beter werk maken van fatsoenlijk onderwijs eb goede zorg voor burgers. Volgens de Hongaren die ik ken is Orban de reden dat al meer dan een miljoen Hongaren elders zijn gaan wonen voor een beter leven.



Ik was wel even benieuwd hoe zij zich hier kunnen vestigen en hoe dat in zijn werk gaat. Omdat ze lid zijn van de EU mogen ze hier werken. Echter, om zich hier te kunnen vestigen moeten ze een bepaald bedrag op de spaarrekening hebben zodat ze zichzelf kunnen redden. Huisvesting is de eigen verantwoording. En pas na twee jaar te hebben gewerkt hebben zij recht op toeslagen etc. Hier zit denk ik wel een groot verschil in met vluchtelingen. Die worden vanaf dag 1 gepamperd. Terwijl andere migranten echt moeten 'vechten' voor hun plaats in onze maatschappij en daardoor -denk ik- beter integreren.
quote:opisop91 schreef op 02 oktober 2016 @ 11:36:

[...]





Ik praat nog niet zolang mee in dit topic, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw standpunten. Je zegt het niet met iedereen eens te zijn, maar de standpunten in dit topic zijn volgens mij behoorlijk divers...



Mwah, dat valt nog best mee. Maar goed, je kunt me altijd loepen mocht je je heel erg vervelen.

Dit topic is onderhand een soort reservaat geworden en alhoewel ik iedereen een veilige habitat gun, is het niet zo verkeerd dat er af en toe iemand komt zeggen dat er ook andere meningen bestaan. Als ik echter mijn mening formuleer, dan krijg ik meestal een facepalmsmiley. Nu wil ik mijn gewaardeerde reageerders hier niet dwingen zich telkens te herhalen in hun eenvormige afwijzing van mijn afwijkende standpunten, derhalve houd ik het bij deze zin.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 02 oktober 2016 @ 11:36:

[...]





Ik praat nog niet zolang mee in dit topic, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw standpunten. Je zegt het niet met iedereen eens te zijn, maar de standpunten in dit topic zijn volgens mij behoorlijk divers...Divers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven