Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Gember ik wist gewoon dat je Lubach erg zou waarderen

Hier ook druk. Man begint maandag met nieuwe baan. Allebei ook vaker overwerken nu vanwege de drukte en bijeenkomsten 's avonds. Met de meisjes gaat het goed gelukkig, maar 's avonds zitten we wel uitgeteld op de bank.



Momo fijne avond en fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
quote:gemberpannekoek schreef op 30 september 2016 @ 20:17:

[...]





sorry momo agree to disagree, inderdaad.

ik word altijd een beetje plagerig en recalcitrant van Friction's stelligheid en rotsvaste geloof in haar bronnen, en dat opgeteld bij het grappige programma van Lubach... Hahaha, hetzelfde gebeurd bij mijn roommate collega. We kunnen echt eeuwig discussieren over voeding op die manier . Achja ik vind t ook wel leuk, laat me graag prikkelen door andere viewpoints
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Goedemorgen ladies!



Gister heel gezellig uit eten geweest met een vriendin, een stoofpotje van kip en paddenstoelen gegeten met sla, wat groente, rabarber en aardappelgratin erbij en cappuccino toe.



Vandaag gaan we met zoon lunchen bij een heel speciaal pannenkoekenhuis, helemaal in het thema van een sprookje, met veel speeldingen erbij. En dan wil hij erna liever met opa gaan vissen dan met ons iets doen haha. Dus dan hebben wij even tijd voor elkaar, dat is heeeeeeel zeldzaam dus ook wel even leuk.



O: volkoren brood met pindakaas en cappuccino

T: druiven

L: iets bij het restaurant (denk geen pannenkoek)

T: ?

D: ? Zoon mag kiezen en hij weet het nog niet

T: bastognekoek



Fijn weekend allemaal!
quote:gemberpannekoek schreef op 30 september 2016 @ 20:17:

[...]





sorry momo agree to disagree, inderdaad.

ik word altijd een beetje plagerig en recalcitrant van Friction's stelligheid en rotsvaste geloof in haar bronnen, en dat opgeteld bij het grappige programma van Lubach... Ja, laten we maar ophouden met die discussie. Ik word er ook een beetje recalcitrant van en wil altijd gelijk de kast induiken voor wat lekkers
Momo, wat een lekker weekend heb je weer. Dat pannenkoekenhuis klinkt echt leuk. En daarna fijn even samen zijn. Geniet ervan.



Hier zo maar eerst eens de dagelijkse beslommeringen: boodschappen, wasje doen en dergelijke. Verder niet echt plannen, ik denk dat ik eens naar het strand ga. Even uitwaaien.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Momo, klinkt als een gezellige dag wat jullie gaan hebben! Geniet er van, tijd alleen met je man!

Isabella, lekker een lummeldagje, heerlijk uitwaaien op het strand, geniet er van als je gaat!



Eet discussies hou ik mij niet mee bezig, ieder zo zijn ding. Ik ben momenteel weer teveel in strijd om over eten of alles eromheen na te denken.



Vandaag weer alleen met de meisjes, al de hele week trouwens, man kwam na zn werk alleen thuis eten en dan was hij weer weg. Moet heel eerlijk bekennen dat ik het wel fijn vind zo maar er stiekem ook van baal omdat hij zn ding maar doet en tegelijkertijd steen en been loopt te klagen over dat de kinderen zo zwaar zijn etc.



Vanmorgen alles beneden al flink gepoetst en opgeruimd, heerlijk schoon weer. Straks boven de boel even doen en een berg was weg strijken, misschien nog even met de meisjes naar de speeltuin vanmiddag
Alle reacties Link kopieren
Momo wat een heerlijk weekend voor de boeg.

Isa, wat een heftig gesprek. Heb je het al wat kunnen plaatsen?

Fairfax

Elko, druk druk bij jullie! Vergeet niet te ontspannen hé.



Vandaag boodschapjes, was, strijk, etc. Ook wat studeren/taken maken en wat hobby'en. Vanavond trouw van m'n neef. Heerlijk ff dansen. Morgen niets gepland, lekker chill na avondje uitgaan. Hebben we altijd nodig.



Ik voel me iig beter. Hoofdpijn is gisteren weggegaan. Was wrsch me druk maken over 1e dagen stage. Maar heel goed meegevallen. Stom dat ik me daar zo druk over maak.



Ritme is nog steeds zoeken. Mede ook doordat ik in blokken van 2 of 4u werk. Geen 1 dag hetzelfde. Maar vind het werk wel leuk. Is op ritme vd cliënt. Heel leuk. Leuker dan in een woonzorgcentrum, daar moet alles zo snel snel.



O: 2 chocoladebroodjes

T: 2 bananen

L: jongste is ziek, zij mocht kiezen, kippeboutjes met frietjes

T: receptie

D: eten op de trouw dus ?

T: wrsch taart?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn finjie dat je je wat beter voelt. Veel plezier op het trouwfeest van je neef!



Ik heb zostraks 'even' een muur opnieuw gesausd... Ergerde mij aan de vlekken die erop zaten van de kinderen en beschadigingen van de meubels. Meteen even wat decoratie veranderd in huis.

Oudste is boven aan het spelen met een vriendin en ik zit nu lekker met mini sesamstraat te kijken, kopje koffie erbij. Heerlijk relaxed, maar ben nu wel kapot. Iets teveel gedaan
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Fairfax, is het mooi geworden je muur? Ik kan me goed voorstellen dat het lekker rustig is als je man zoveel de hort op is, maar ook je ergernis dat hij dan toch nog klaagt dat de kinderen zo druk zijn. Dat komt toch grotendeels op jou neer als ik dat zo hoor. Ik hoop echt zo dat één van de lijntjes die je hebt uitstaan snel iets oplevert...



Finjie, ik hoop dat je een heerlijk trouwfeest hebt!



Momo, wat een fijn weekend. Zo leuk dat jullie ook speciale dingen met één kind doen af en toe. En heerlijk, zo'n zeldzaam moment met z'n tweetjes.



Ik heb vandaag niets gedaan behalve wat gepoetst en boodschappen gehaald.... moe na een drukke werkweek!



Lijstje:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met appelperenstroop, kwark met appel, rozijnen en kaneel

Tussendoor: 4 pruimen

Lunch: 2 boterhammen met baba ganoush, tomaatjes, halve paprika, worteltjes

Avondeten: 1/3 broccoliquiche met gorgonzola en olijven
Alle reacties Link kopieren
Finjie, fijn dat het beter gaat , is ook zeker een spannende periode!



Fairfax, yeah muur sauzen! Dat gaan wij binnenkort ook een heleboel doen in het nieuwe huis Vind het opzich best leuk om te doen!



Wij zijn vandaag voor een keuken gaan kijken bij Superkeukens (was dat niet die jij aanraadde Momo?). In ieder geval goed geslaagd. Enige vraag is nog, stoomoven ja of nee ? Scheelt namelijk zo'n 700 euro. We komen met stoomoven uit op ongeveer 7500 euro in totaal incl montage... pff wat een smak geld
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Dat valt nog mee friction. Wij waren €9000 kwijt voor de keuken + luxe pannenset (die had ik erbij onderhandeld toen ze niet meer wilden zakken haha)
Friction geen idee, ik heb geen stoomoven en ik mis het ook niet, dus geen tips, sorry! Wij waren 6000 euro kwijt inclusief montage maar dat is wel alweer 9 of 10 jaar geleden ofzo.



Ben je een beetje bijgekomen Gember?



Fairfax goed bezig, 'even' een muur doen! Ik ben gister bezig geweest om zelf kapstokken te maken voor ons en de kinderen. We hebben bij een houthandel een stuk doorgezaagde boom gehaald en die ben ik aan het schuren en white washen. Dan maak ik er haakjes op en houten letters.



Finjie hoe was het feestje? Vindt je man dit soort dingen wel weer leuk?



Isa hoe gaat het met je?



Andere dames, ook alles goed?



Lekker 'uitgeslapen' tot 6.45 vanochtend. Dochter is meestal een stuk vroeger dus dit was fijn! Zoon en man liggen nog samen boven in bed te chillen, ik ben net naar beneden gegaan. Zoon wil vandaag heel graag naar de speelgoedwinkel met al zijn gespaarde zakgeld (wel 8 euro haha). Dus even kijken waar de winkels open zijn. Misschien nog even het bos in en eind van de dag komen schoonouders met dochter hier en ze blijven eten.



O: tosti ham/kaas en koffie

T: druiven

L: misschien nog wel een tosti, deze smaakt wel heel erg lekker

T: halve appelflap

D: zelfgemaakte paprikasoep met rode pesto, gevulde courgette en toe vienetta (uit nostalgie gekocht)
Alle reacties Link kopieren
Momo, die zelfgemaakte paprikasoep klinkt superlekker! en fijn dat je zo van je tosti zit te genieten.

Je kapstok klinkt ook heel erg leuk, wat een creatief idee.



Friction, hier ook geen ervaring met stoomoven dus ik kan je niet adviseren... maar 7500 euro voor een keuken klinkt inderdaad zeker niet buitensporig. Al is het natuurlijk wel veel geld. Maar dat hoort bij een nieuw huis/verhuizing, het gaat er met scheppen uit, reken daar maar op. Als je schilderen etc. zelf kunt doen scheelt dat wel weer veel geld.



Finjie heb je genoten van het trouwfeest?



Isabella, hoe is het in de familie na het moeilijke gesprek? veel turbulentie onderling?



Ik ben wel weer een beetje bijgekomen ja hoor.... vanochtend een lui en sloom ochtendje. Lekker. Net pas ontbeten, laat voor mijn doen.



Ben benieuwd hoe Leighton het heeft in Canada!

Gebruikersnaam, Fairfax, Troetel en alle anderen die meelezen: heb een goede dag!



Ontbijt: boterham met jam, boterham met gekookt eitje, kwark met appel rozijnen en kaneel

Tussendoor: 3 pruimen

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische peperworst, tomaatjes, halve paprika, worteltjes

Avondeten: stuk broccoliquiche met gorgonzola en olijven
Fairfax, lekker om zo in huis bezig te zijn geweest. Irritant dat je man zo klaagt terwijl hij nooit thuis is, alles komt al op jouw schouders neer en dan nog vind hij het zoooo zwaar. Grmbl.



Finjie, heb je een leuke bruiloft gehad en lekker gedanst?



Friction, ik heb geen stoomoven en zou niet eens weten wat ik ermee moest. Dus aan mij heb je ook niks 7500 euro voor een keuken vind ik niet zoveel (relatief dan he, zulke bedragen doen altijd even pijn in je portemonnee).



Momo, ik had plannen met een omgezaagde boom, maar had geen idee waar ik die moest halen. Bij de houthandel dus

Leuk idee van je kapstok!



Gember, fijn dat je een beetje bent bijgekomen van je drukke week.



Er is hier vanalles aan de hand in de familie, maar ik wil dat niet hier neerschrijven. Ik ben al zo herkenbaar en dan wordt het helemaal erg. Er is nu een groot rumoer losgebarsten, laten we het daarop houden. Zo merk ik dan maar weer eens dat in moeilijke tijden mijn familie een mijnenveld is Dus dat had je goed ingeschat Gember.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 02 oktober 2016 @ 09:52:

Er is hier vanalles aan de hand in de familie, maar ik wil dat niet hier neerschrijven. Ik ben al zo herkenbaar en dan wordt het helemaal erg. Er is nu een groot rumoer losgebarsten, laten we het daarop houden. Zo merk ik dan maar weer eens dat in moeilijke tijden mijn familie een mijnenveld is Dus dat had je goed ingeschat Gember.Groot gelijk dat je dat hier niet allemaal op wilt schrijven hoor. Sterkte ermee!
quote:gemberpannekoek schreef op 02 oktober 2016 @ 10:01:

[...]





Groot gelijk dat je dat hier niet allemaal op wilt schrijven hoor. Sterkte ermee! Dank je
Ach Isa toch, wat een ellende…. ik wens je heel veel sterkte ermee! Heb je veel steun aan je vriend? En hoe gaan je kinderen er mee om dat oma zo ziek is?



Gember die soep is inderdaad erg lekker, en ook best makkelijk. Een grote winterwortel, 3 rode paprika's, 2 grote tomaten, een teen knoflook en 2 rode uien aanfruiten, alles in stukjes, dan met een groentebouillonblokje en water laten koken, staafmixer erop en wat rode pesto erdoor. Ik doe er nog wat paprikapoeder doorheen.



Heb net ook de courgettes alvast voorbereid, hoef ik ze vanavond alleen nog maar in de oven te schuiven. Ook lekker, gevuld met een prutje van tomaat, ui, champignons, 3 kleuren paprika, kruiden en roomkaas (ik doe een lepel boursin en een lepel naturel roomkaas) en dan de uitgeholde courgette ermee vullen en met kaas erop in de oven. Ik doe er nog wat plakjes ham in stukjes gesneden door maar die laat jij natuurlijk achterwege.



Zoon kan zo lekker chillen, dochter wil altijd van alles doen (met mij het liefst, al vanaf half 7 's ochtends ) maar zoon zit nog lekker in pyjama een filmpje te kijken, heeft lekker zitten lezen, speelt wat en ik kan dus ook lekker relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Ach Isa als je nog een keer wil spuien, of sparren over hoe verder, stuur dan een PB hé!



En wat een lekkere zondagverhalen bij iedereen! Same here: er staat een boeuf bourguignon in de oven van de nieuwe herfst allerhande, man voetballen en ik beetje aantutten met de meisjes.
Lekker inderdaad, die relaxte zondagen van de meesten van ons! Hoe was de boeuf, Elko?



Ik heb nu een enorme schaal blondjes met stukjes witte chocola en bosbessen in de oven en appel/kaneel/rozijn cakejes. Morgen gaan we met kantoor verhuizen en we worden opgeplitst over 2 locaties dus mijn collega's vroegen of ik wilde bakken om namens de afdeling te trakteren.



Ben net bij de Wibra geweest, wat een leuke meidenkleren hebben ze daar! Heb voor 60 euro 3 shirtjes en 2 spijkerbroeken voor zoon (broeken gaan bij hem altijd zo'n 2 maanden max mee, dus hij krijgt geen merkbroeken meer) en voor dochter een jurk, een rokje, een shirt en 4 maillots gekocht. Echt geen geld!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens bij de wibra kijken dan! Vindt het erg wisselend: heb er hele leuke dingen gevonden, maar soms is het echt te ordinair en lelijk voor woorden.

Boeuf eten we vanavond, na een dag staan op z'n lekkerst
Klopt Elko, de panterprintjes en gouden glitters heb ik maar laten hangen haha
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer. Ik ben gisteren in de hondenpoep gestapt en m'n ontslagaanvraag lag in de bus. Niet m'n beste dag ooit.



Wie heeft de tip om m'n schoen weer schoon te krijgen? Ben in staat ze weg te gooien en nieuwe te kopen.



O: french toast met maple syrup

L: pasta met tomatensaus

D: Grieks
Alle reacties Link kopieren
Leighton, haha dat gebeurd bij mij wekelijks (maargoed ik laat dan ook 2x per dag de hond uit op grasveldjes ). Wat ik altijd doe is in bad/douche de hete hoge druk stand van de sproeier erop zetten en alles tussen de naadjes haal ik met een prikker weg, daarna weer de hete sproeier erop
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Friction Ga ik proberen, zie er wel tegenop.
Alle reacties Link kopieren
haha ach ik denk altijd maar zo, als je lang genoeg het superhete water op je schoen spuit zijn de bacterien in de poep in ieder geval al dood. Maar het stinkt nog steeds helaas
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven